Gå till innehåll

LÄSKIGASTE skräckfilmerna?


KingCosmoKramer

Recommended Posts

förvånad att ingen har nänmnt scream filmerna så jag får väl göra det.

 

Scream 1

Scream 2

Scream 3

 

Kom att tänka på nu när jag som yngre var hemma själv och släckte ner alla lampor i hela huset. Satte gardinerna för fönstrena och slog på scream 1 mitt i natten just när klockan hade slagit 1, och fyfan va rädd jag var! tror ni att det gick att sova efter det hah??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aldrig tyckt Saw är läskig (ie det tråden handlar om), men gillar alla filmerna skarpt. Allmänt bra gjorda, bra story, intressant om inte annat och roliga oväntade twists. Samtidigt typ de enda horrorfilmerna jag njutit av, de allra flesta är skräp och jag är inte så kåt på att bli 'skrämd' av mina filmer, speciellt inte när det är i princip det enda syftet dem har.

 

Jo så är det en annan film som jag inte vet vad den heter när nån kille begraver någon på en förbjuden (afaik) kyrkogård, varpå personen kommer tillbaka som levande död och börjar döda folk. Så får dem död på den döde... igen, och då får han för sig att det är en bra idé att begrava nån ny där. Har ingen aning om vad filmen heter, och det är jättelänge sen jag såg den. Om någon kan namnet blir jag glad.

 

En minnesvärd scen är när någon äldre herre är inne och jagar nån döing och går upp på övervåningen om jag minns rätt. In i ett sovrum, och tittar runt. Under sängen gömmer sig döingen med en skalpell och skär av hälsenan, för att sedan hugga rakt över käken när han ramlar ner på knäna.

 

Djurkyrkogården?

 

 

Jag är sjukt lättskrämd men jag mådde riktigt dåligt när jag såg Morden vid Wolfs Creek. Fyfaaan den är lätt min 1a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt inte speciellt förtjust i skräckfilmer, vilket kanske beror på att jag alltid kollar under sängen och i garderoberna efteråt. Att ha en fet ficklampa under kudden frestar också på lite.

 

Har inga direkta favoriter eftersom mitt urval är taskigt lågt. Psycho och Rosemarys Baby är förstås med på listan. Den senaste "moderna" filmen är väl Lida och Ghost Ship. Ghost Ship är väl egentligen en B-rulle men den tyckte jag var väldigt välgjord. Vajer-scenen är ju riktig kuslig och skickligt utförd.

 

 

 

Alien 1 är som Saint Björn säger förstås en skräckis, men den enda som iaf jag bara sitter och myser till. Mera sånt!

 

Tittut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser mängder av skräckfilmer, och tycker även om charmigt dåliga sådana. Ser nu att jag sett 48 skräckisar bara från 2007! De flesta är inte ens värda att nämna, men här är några bra:

 

 

[Rec]

 

28 Weeks Later

 

À l'intérieur - årets bästa. Otroligt laddad och koncentrerad handling. Somliga jag lockat att se den tycker dock att 'det där var ju bara en slasher'.

 

 

 

 

 

Frontière Skojig

Plot:

A gang of young thieves flee Paris during the violent aftermath of a political election, only to hole up at an Inn run by neo-Nazis.

 

The Girl Next Door Stark sak.

 

 

Planet Terror . En av mina favoriter.

 

 

 

 

Teeth

Plot:

Still a stranger to her own body, a high school student discovers she has a physical advantage when she becomes the object of male violence :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag ser mängder av skräckfilmer, och tycker även om charmigt dåliga sådana. Ser nu att jag sett 48 skräckisar bara från 2007! De flesta är inte ens värda att nämna, men här är några bra:

 

 

[Rec]

 

28 Weeks Later

 

À l'intérieur - årets bästa. Otroligt laddad och koncentrerad handling. Somliga jag lockat att se den tycker dock att 'det där var ju bara en slasher'.

 

 

 

 

 

Frontière Skojig

Plot:

A gang of young thieves flee Paris during the violent aftermath of a political election, only to hole up at an Inn run by neo-Nazis.

 

The Girl Next Door Stark sak.

 

 

Planet Terror . En av mina favoriter.

 

 

 

 

Teeth

Plot:

Still a stranger to her own body, a high school student discovers she has a physical advantage when she becomes the object of male violence :D

 

Jag såg Scream Awards häromdagen och Teeth tog hem priset för Most Memorable Mutilation. Efter att ha sett klippet med snorren har jag bestämt mig för att aldrig göka igen. :mrgreen:

 

http://www.spike.com/event/scream/page/vote/category/28721

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...