weddie Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Väldigt intressant att du tycker att värdet är det viktigaste, jag ser det hela mer som komma in och ur potten på bästa möjliga vis, med det menar jag att inte sätta mig själv i en dålig situation där jag får ett svårt vägval. Förmodligen där vi skiljer oss åt, du vinner pengar jag förlorar Citera
petla Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 F.ö. höjer Sveriges bästa MTT-spelare ofta 3x :shock: Brukar inte Karl Möller gå all-in? Citera
sulla Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Hade jag spelat hade jag 3x pre, 75% pott flopp, sen allin så fort som det går. Typ alla händer jag öppnar med i det här läget lägger jag även ett Cbet på om inte jag har read som motiverar annat. Citera
LegalizeIt2 Postad 8 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2008 Tack för all feedback. Är överraskad av "viker aldrig här" inläggen, men det är väl så att hade jag synat och han hade visat AQ så hade jag inte funderat så mycket på den här handen. Kontentan är oavsett syn eller call på hans all-in är att jag skulle ha betat på floppen, mindre risk och en något bättre lägesbild. Jag har mycket att lära och det här hjälper verkligen, tack! Avslutar med lite kuriosa, en tidigare hand i samma turnering, ska väl säga att UTG limpade en hel del med lite av varje, trodde jag skulle kunna ta hem potten pre flopp med mitt x3 bet. Checkar även här på floppen, ska väl tillägga att jag inte gör det så fort jag har något, kändes dock rätt här. Full Tilt (7 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Preflop: Hero is SB with , . Hero posts a blind of 1000. UTG calls, 4 folds, Hero (poster) raises, 1 fold, UTG calls. Flop: , , (2 players) Hero checks, UTG checks. Turn: (2 players) Hero checks, UTG bets, Hero calls. River: (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero calls 28241 (All-In). Final Pot: Results in white below: UTG has 7h As (full house, aces full of sevens). Hero has 8h Ac (full house, aces full of eights). Outcome: Hero wins . UTG kunde inte spela mer efter den här handen, skrev en massa på chatten, gick all-in 3ggr blev synad med 7To och åkte ut Citera
gsus Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Nu när allt kommer omkring så är det bara att gratulera FI, du höjer 3xBB i tidig position, jag förstår den höjning med QQ/KK/AA lite mer. Men AK är så pass svag på flop så tycker att 5xBB passar bättre då du slår ut 66´s impliciva odds en aning, även om jag kanske inte tycker det är tillräckligt. En annan sak som slår mig är att ni är 7 spelare vid bordet, blinds plus ante = 11k~, ditt M är runt 15~ trots djupstackad, här hade jag förmodligen pushat direkt från tidig postion, AK är inte en rolig post hand late game.. Höjer du 15k, och någon av dom andra går allin så synar du oavsett, det är bara den andra djupstacken som du riskerar att gå in i om du trycker direkt post, och den risken hade jag tagit med en top3 hand. Lycka till i fortsättningen nu! Höja 5xBB i late game kan aldrig vara bra. Problemet med att slå upp den till 25k är ju om storstackade FI ställer/reraisar dig. Vad gör du då? Är det någon av shortstackarna som ställer kan man ju skratta och ta emot, men det är ju skönt att kunna kontrollera summan man riskerar och välja de syner man vill ta (och inte är tvingade att ta pga pottodds). Att pusha med över 150k i detta läge känns heller inte optimalt. Risk/reward faktorn är inte särskilt tillfredsställande IMO. Jag tycker att missen var att inte betta flopp med AK. Annars är det inte mycket att göra i detta skede av tuneringen, utan handlar mest om otur. Citera
weddie Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Höja 5xBB i late game kan aldrig vara bra. Problemet med att slå upp den till 25k är ju om storstackade FI ställer/reraisar dig. Vad gör du då? Är det någon av shortstackarna som ställer kan man ju skratta och ta emot, men det är ju skönt att kunna kontrollera summan man riskerar och välja de syner man vill ta (och inte är tvingade att ta pga pottodds). Att pusha med över 150k i detta läge känns heller inte optimalt. Risk/reward faktorn är inte särskilt tillfredsställande IMO. Jag tycker att missen var att inte betta flopp med AK. Annars är det inte mycket att göra i detta skede av tuneringen, utan handlar mest om otur. +1, Men det jag försöker säga är att om man spelar 25k, så kan du vinna mycket information mot den stacken du inte vill spela emot. Du kommer antingen bli allin mot någon shor eller postspela mot dem. Gällande den andra djupstacken så kan inte han ta syn med en range under 99+ enlig mig, och då vinner du mkt information om han synar eller slår om. Citera
sulla Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Känns ganska dumt i huvudet att justera sin prebetsize för vilken hand man har. Den ska ju på sin höjd justeras efter turneringens skede eller i andra speciella situationer. Finns inte så mycket att orda om denna handen, han spelade rätt pre, fel på flopp och rätt i övrigt, går inte att komma undan och hur han än spelat bör han spela fel om han viker. Vi möter antagligen alltför ofta en hand vi slår för att vi ska kunna vika här. Och en sak till med 5xBB, varför skulle vi vilja tappa bort A10+ från FIs synHD som vi säkert gör med 5BB. Låga pockets är ju också nåt vi gärna tar med i potten, de kommer ha rejält svårt att spela flopp när vi gör Cbet. Citera
weddie Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Känns ganska dumt i huvudet att justera sin prebetsize för vilken hand man har. Den ska ju på sin höjd justeras efter turneringens skede eller i andra speciella situationer. Finns inte så mycket att orda om denna handen, han spelade rätt pre, fel på flopp och rätt i övrigt, går inte att komma undan och hur han än spelat bör han spela fel om han viker. Vi möter antagligen alltför ofta en hand vi slår för att vi ska kunna vika här. Och en sak till med 5xBB, varför skulle vi vilja tappa bort A10+ från FIs synHD som vi säkert gör med 5BB. Låga pockets är ju också nåt vi gärna tar med i potten, de kommer ha rejält svårt att spela flopp när vi gör Cbet. sant, tror jag lärde mig en del på den här tråden, tack skapare och idlare Citera
LegalizeIt2 Postad 10 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2008 Det här är mycket intressant. Resonemanget nedan handlar om min syn på FI's all-in, är helt med på att jag skulle betat på floppen. Jag har funderat en hel del på den här handen. Hade reads på att FI var solid, min table image uppfattade jag som solid. Jag visade tydlig styrka innan flop, när jag check-raisar kan det ju vara väldigt lite tvivel från hans sida om att jag sitter med en hand. Han kan välja att vika där men väljer i stället att riskera hela sin stack mot någon som visat styrka innan flop och ovanpå det check-raisar med halva sin stack. Om jag hade varit FI och suttit med AQ så hade jag med samma reads (solid table image) foldat mot HERO's check raise. Jag hade tänkt, "det är inte värt det, han kan mycket väl ha AK eller bättre, om jag foldar är jag fortfarande långt över average och har fortfarande bra chans i turneringen". Vinststrukturen är också väldigt brant, 13 plats var 108 usd och första plats 3 500 usd, det borde kunna komma bättre lägen för FI tycker jag. Förstår ni vad jag är ute efter, jag tycker att han borde vara så pass rädd för vad jag kan ha att han foldar allt utom ett set i det här läget och att jag därför borde foldat hans all-in. Jag kan fortfarande inte låta bli att tycka att min syn var en tilt. Totalt sett så är min egen analys av mitt spel att min största brist just nu är att jag har svårt att lägga en bra hand. Mina stats är bra, jag spelar vinnande på min nivå, men som jag ser det så tiltsynar jag för ofta, tar inte tid på mig för ett balanserat beslut. Det som överraskar mig är att min egen analys skiljer sig mot dom riktigt duktiga spelarnas, antingen är det väldigt situationsanpassat eller också har jag mer att lära mig än vad jag först trodde. Ångrar att jag inte började posta händer här tidigare, mycket lärorikt och kul! Citera
Recommended Posts