Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har uppfattat fi som ganska lös under tiden vid bordet. Känner nu så här i efterhand att min preflopraise var alldeles för liten, vad är lämpligt i det här läget 20-30? Tar jag rätt linje senare i handen?

***** Hand 739613179 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 7 juli 2008 02:25:40

Adam Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SirTogge (218.21)

Plats 2: tonypstola (272.51)

Plats 3: steffo55 (210.30)

Plats 4: kungrikard (96.00)

Plats 5: mike 57 (202.58)

Plats 6: svea66 (232.60)

Plats 7: Strumpan19 (219.16)

Plats 8: Dittflesk (116.51)

Plats 9: UTSKIL (104.29)

Plats 10: Karlander (142.52)

Strumpan19 lägg LM 0.50

Dittflesk lägg SM 1.00

** Giv **

SirTogge [N/A, N/A]

tonypstola [N/A, N/A]

steffo55 [N/A, N/A]

kungrikard [N/A, N/A]

mike 57 [N/A, N/A]

svea66 [N/A, N/A]

Strumpan19 [Er, Es]

Dittflesk [N/A, N/A]

UTSKIL [N/A, N/A]

Karlander [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

UTSKIL Syna 1.00

Karlander Lägg

SirTogge Lägg

tonypstola Höj till 4.50

steffo55 Lägg

kungrikard Lägg

mike 57 Syna 4.50

svea66 Lägg

Strumpan19 Höj till 12.00

Dittflesk Lägg

UTSKIL Lägg

tonypstola Syna 12.00

mike 57 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knk, 4r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Strumpan19 Satsa 15.25

tonypstola Höj till 30.50

Strumpan19 Höj till 62.75

tonypstola Syna 62.75

*** Turn(Board): *** : [Knk, 4r, 6h, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Strumpan19 Satsa 78.00

tonypstola Höj till 156.00

Strumpan19 All-in 144.41

*** River(Board): *** : [Knk, 4r, 6h, 10s, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 11.11 Totalpott: 433.71

Postad

Nu får jag säkert massa skit för detta, men så här hade jag gjort =)

Hade nog höjt till precis som du säger 20-30 preflop eftersom många gör skumma syner på SvS.

Efter flop hade jag satsat 1,5 pottbet, höjer han mig så pushar jag All in...

Postad

*** Flop(Board): *** : [Knk, 4r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Strumpan19 Satsa 15.25

tonypstola Höj till 30.50

Strumpan19 Höj till 62.75

tonypstola Syna 62.75

Känns inte flopprejsarna väldigt väldigt... fjuttiga? minibet, minirejs, minihöjning... Dunka på lite vetja ;-)

Postad

Problemet med den lilla raisen preflop är att du ger dej själv svårare beslut postflop. Din höjning ger honom nästan 3:1 pengarna och då kan han syna med JTs och lägre PP t.ex. Personligen försöker jag ge den typen av spelare sämre odds så att dom begår misstag om dom synar & drar ut dej.

Höjer du till 19 kr så har han ändå 2:1 gånger pengarna.

Dra in 25 kr preflop och resten direkt på floppen då de flesta som synar preflop OFTA har KK eller QQ

Postad

Asså 25 preflop? Vafan.. vi vill väl ha syn av annat än QQ/KK också eller?

20 räcker väl gott och väl... man behöver ju inte skrämma bort alla skithänder..

För övrigt fattar jag inte varför du betar och raisar så lite på flop, tryck in 3/4, ställ vid omslag och försök få in degen på turn/river om han bara synar...

Postad
Asså 25 preflop? Vafan.. vi vill väl ha syn av annat än QQ/KK också eller?

20 räcker väl gott och väl... man behöver ju inte skrämma bort alla skithänder..

För övrigt fattar jag inte varför du betar och raisar så lite på flop, tryck in 3/4, ställ vid omslag och försök få in degen på turn/river om han bara synar...

I detta fallet mot den motståndaren gör jag hellre så på SVS lägsta nivån.

Jag kan omöjligt sätta en sån lirare på någon vettig hand överhuvudtaget, så vinner hellre en liten pott än förlorar hela stacken. Men visst kan 20 räcka, för all del

Postad

Med en höjning och en syn pre på 0.5/1 kan man gott höja till 25 pre och förvänta sig syn. Värsta jag sett var en kille som utan att vara short på något sätt två gånger inom 20 minuter lyckades syna sig all in pre med 95o mot AA. Han vann båda händerna.

Postad

Okej. Jag har dock inte fått någon info om FI därav tkr jag inte man ska skjuta in 25bb pre på en 8bb pott.

Visst om man vet att FI är en ärthjärna som synar 25pre kan man väl beta så. Jag har dock spelat typ 170K händer på svs 1/2 och imo så lägger sig de flesta där. Är det en riktig ärkesopa vore det ju kanske bra om man skriver det i första posten. Då kanske man spelar handen aningen annorlunda..

Postad

Potten var ca 10 och med effektivt stackdjup på drygt 200 så skulle en höjning till 20 innebära att jag som FI bara behöver komplettera 10 för att syna med any pair. Vid en höjning till 30 skulle jag som FI behöva komplettera med 20 vilket gör en syn ytterst marginell.

Och när jag själv trebettar höga par pre så är det exakt det jag vill - att FI:s syn skall vara ytterst marginell eller rent felaktig.

Och när jag sedan som FI bara behöver komplettera med 10 för att jag blir trebettad "light" så älskar jag spelare med fulla stackar som "skyddar" sina höga par genom att gå all-in vid mothugg på en sån här bräda.

Bara mina två cent

Clueless

Okej. Jag har dock inte fått någon info om FI därav tkr jag inte man ska skjuta in 25bb pre på en 8bb pott.

Visst om man vet att FI är en ärthjärna som synar 25pre kan man väl beta så. Jag har dock spelat typ 170K händer på svs 1/2 och imo så lägger sig de flesta där. Är det en riktig ärkesopa vore det ju kanske bra om man skriver det i första posten. Då kanske man spelar handen aningen annorlunda..

Postad
Potten var ca 10 och med effektivt stackdjup på drygt 200 så skulle en höjning till 20 innebära att jag som FI bara behöver komplettera 10 för att syna med any pair. Vid en höjning till 30 skulle jag som FI behöva komplettera med 20 vilket gör en syn ytterst marginell.

Och när jag själv trebettar höga par pre så är det exakt det jag vill - att FI:s syn skall vara ytterst marginell eller rent felaktig.

Och när jag sedan som FI bara behöver komplettera med 10 för att jag blir trebettad "light" så älskar jag spelare med fulla stackar som "skyddar" sina höga par genom att gå all-in vid mothugg på en sån här bräda.

Bara mina två cent

Clueless

Jag är med på ditt resonemang. Ganska basic...

Förstår dock inte vad du menar med att syna 10 om jag höjer till 20? Killen har lagt in 4,5kr och får då 15,5 att syna inte 10? Det är ganska stor skillnad oddsmässigt.

Visst, höjer jag till 30 är det självklart ett bättre drag om han nu skulle syna 100% , rent matematiskt bättre alltså. Men så länge du inte har grymt LAG image får du inte syn vid sånna preflopraisar särskilt ofta.

Jag brukar spela 1/2 med cirka 23/20 vilket ändå är hyffsat LAG. Får inte särskilt ofta syn när jag squezar upp en pott sådär hårt.

Postad

FL är för övrigt inte riktigt min grej. Känns dock som att det bara är positivt för mitt resonemang. Ingen lägger in 30 preflop med 200 i stacken FL med en medioker hand. Om man inte är fisk ofc..