Gå till innehåll

För lite pengar att spela för


Deppodi

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag är 18 år gammal och har spelat poker i ca 1 halvår, det har gått relativt bra och jag har vunnit max 5000 på en turnering. Anledningen till att jag tycker det är bra är för att jag spelar low-limit poker. Dock har jag en fråga till er.

 

Har ni några tips på vad man kan göra för att spela onlinepoker på bästa vis? För jag anser att om jag sätter mig ner med 100kr på svenskaspel och ska spela poker för att det är kul, då går det i princip inte att bluffa eller använda sig utav small ball osv, med tanke på att en bluff borde vara minst 10kr för att skrämma motståndarna ordentligt, och 10kr/100 = 10% av din stack på att bara bluffa 1 bet. Dessutom är det nästan alltid någon fisk som synar trots deras dåliga kicker utan mera eftertanke. Så vad tycker ni att jag ska göra? Borde jag spela mindre TID fast med högre summor på högre bord eller hur gjorde ni i början?

 

Mvh Deppodi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag började också med 5000kr, många har mycket mindre än så.

 

på låga nivåer där folk alltid synar ens bluffar finns det ingen anledning att bluffa, ta dem till valuetown istället. spela tålmodigt och försök bli bättre på poker så kommer resultaten med tiden.

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag började med 100kr jag vann en 10-15tusen första månaden, sedan dess har jag vunnit och förlorat mycket pengar på poker och gulat både en och två gånger. Jag vet inte vad jag vill sa sagt med detta svar men å andra sidan förståd jag inte riktigt OPs fråga heller så :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en annan skrev så varför bluffa när du vet att de kommer syna ner? bluffa när du känner att FI inte kommer syna annars är det bara att köra på när du väl har händer, sen när du kommer upp i nivå så kan du börja bluffa för på högre nivåer går det lättare.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har så mycket pengar att "kasta bort" på poker, och bara spelar för att det är kul; regga dig på nån sajt som har väldigt låga limits, typ 0.02/0.04 och spela upp rullen där.

Om du är en vinnande spelare och vill satsa på pokern, jobba ihop 5000 kr på nåt sätt, och sätt in som bankrulle. Gular du den är det nog dags att vänta tills du blir äldre/alltså har mer pengar, eller spela lägre igen.

Och spela inte högre, spela på SvS's 0.5-1 kr eller motsvarande om du inte har så mycket pengar, det är inte värt att spela bort allt man har. Om du spelar för högt kommer du bara spela sämre (antagligen). Hoppas jag lät vettig, lite trött nu :-) Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...