Anderssj Postad 5 Juli , 2008 Rapport Share Postad 5 Juli , 2008 Igår fick jag problem med min dator, det blev blue screen och den startades om, när jag hade loggat in så började datorn tänka men hängde sig efter ett tag så jag stängde av den och startade om de Då startades den i windows startreparation men den lyckades inte fixa till problemet, ja försökte återställa datorn men blev ingen förändring så då försökte jag med en fullständig återställning. Efter den startades datorn om och sen kom detta: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: 1. Insert your Windows installation dick and restart your computer. 2. Choose your language settings, and then click "Next". 3. Clixk repair your computer. If you do not gave this disc, contact your system admininstrrator or computer manufacuturer for asistance. Status: 0xc000000f Info: The boot selecction failed because a requried device is inaccessible. Så någong som vet vad som har hänt. Det konstiga var att jag satt och spelade poker precis när det inträffade och jag har inte slängt något program. Jag har inte Windows installations skivan, var kan man få tag på en sådan, pris? Kolla på internet efter en sådan men såg att den låg runt 2k, är det den jag behöver? All hjälp är grymt uppskattad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 5 Juli , 2008 Rapport Share Postad 5 Juli , 2008 Jadu, det är nåt man bör ha tillgängligt när problem uppstår, tänker dock inte länka till nån piratversion av flera orsaker -forum regler -malware risk -vet inte hur det fungerar med annan win version/installation key ändå vad du kan göra under tiden är att utesluta/konstatera hårdvaru fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 5 Juli , 2008 Rapport Share Postad 5 Juli , 2008 Förra gången jag fick strul med datorn tänkte jag wtf och åkte ner till lokala datorbutiken och köpte en retail win XP för ca 12-1300 pix. Klart värt att ha liggandes som Brainslicer skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 5 Juli , 2008 Rapport Share Postad 5 Juli , 2008 annars har du en med exakt samma problem där(frozen, samma error, saknar skiva) http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-187205.html googla fler: http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Status%3A+0xc000000f+Info%3A+The+boot+selection+failed+because+a+required+device+is+inaccessible.&spell=1 jag skulle dock passa på kolla med hårddisk dignostic verktyg(fås från tillverkaren) hur disken mår + köra memtest för att utesluta/konstatera hårdvarufel om disken inte verkar må så bra och man har viktiga egna arbeten på den => koppla in den i fungerande dator och rädda vad man kan efter det kan man försöka fabriksåterställa den(lowlevel format, inte samma som win format) med diagnostic verktyget visar ovanstående program errors så slipper man kämpa med nåt som kanske inte hjälper pga hårdvarufel +man får nya prylar på garanti Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 5 Juli , 2008 Rapport Share Postad 5 Juli , 2008 Igår fick jag problem med min dator, det blev blue screen och den startades om, när jag hade loggat in så började datorn tänka men hängde sig efter ett tag så jag stängde av den och startade om de Då startades den i windows startreparation men den lyckades inte fixa till problemet, ja försökte återställa datorn men blev ingen förändring så då försökte jag med en fullständig återställning. Efter den startades datorn om och sen kom detta: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: 1. Insert your Windows installation dick and restart your computer. 2. Choose your language settings, and then click "Next". 3. Clixk repair your computer. If you do not gave this disc, contact your system admininstrrator or computer manufacuturer for asistance. Status: 0xc000000f Info: The boot selecction failed because a requried device is inaccessible. Så någong som vet vad som har hänt. Det konstiga var att jag satt och spelade poker precis när det inträffade och jag har inte slängt något program. Jag har inte Windows installations skivan, var kan man få tag på en sådan, pris? Kolla på internet efter en sådan men såg att den låg runt 2k, är det den jag behöver? All hjälp är grymt uppskattad... En sak som ibland händer är att windows vid en krasch skriver minnet till fel plats. T ex skriver över viktiga delar av registry eller i detta fall kanske sabba de tidiga bitarna på hårddisken (mbr och första partitionens boot sector). Det räcker med en repad cd eller ett programfel så kan detta hända. Om detta är vad som hänt i detta fall är det bara att prova att boota med en installations cd/dvd och göra reparation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts