Gå till innehåll

NLT - Någon som enbart spelar MTTs/SnGs?

Mikey

Recommended Posts

Jag har funderat under en tid att enbart spela MTTs och SnGs nu efter det har gått bra i många av de jag har varit med i. Dock så är jag lite kluven eftersom jag gärna skulle vilja ha en stadig inkomst också eftersom jag inte har någon inkomst utöver pokern. Jag klarar mig iof fint om jag bara spelar cashgames, men jag ser potentiellt mycket pengar i turneringsspel också.

Men för att vara helt ärlig så har jag inte råd att avara en hel månad för att "testa hur det går". Jag kan ju inte bara testa över en vecka eftersom jag utgår från att det finns dagar då man kanske inte ens vinner något över huvud taget om man bara spelar turneringsspel.

Så jag tänkte bara höra här om det är någon som enbart spelar turneringar, alltså både MTTs och SnGs? Klarar du dig fint på den inkomst du får in genom det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo alltså det går ju iof, men jag är jäkligt sugen på att satsa helhjärtat på tourneys faktiskt. Tycker cashgames är kul och det ger jäkligt bra betalt. Däremot har jag ingen aning om vad jag tjänar mest på, cashgames eller trns. Jag får större potter i cashgame såklart, men när man kommer itm i en större trn så får man ju ibland ett antal dagars pengavärde. Nu ligger jag inte på några groteska summor pengar i varken cashgames eller trns, men jag går runt iaf.

Men jag har haft en förfärlig dag idag. Har loosat runt $180 eller så vilket är en del för mig och min BR och heller inte vanligt. Fast det spelar ingen roll egentligen eftersom "you're always even" som Mike Caro så vist påpekar då man börjar tänka i "måste få tillbaka mina pengar" tankegångarna som kan vaar mycket farliga.

Det kanske påverkar att jag nu vill testa mer trn iof, eftersom jag aldrig förut har loosat ~$100 så fort som jag gjorde idag ;)

Länk till kommentar

Jag vet iinte riktigt hur det fungerar... men kan man inte spela flera bord och en MTT?

Om du spelar tre bord samtidigt som vanligt så kan du ju spela ett eller två och en MTT.

Faller det sig så att du hamnar ITM eller nära så kan du ju sitta ut på cash gamet.

På så sett får du ju äta kakan och.....

Och funkar det inte att du blandar ihop saker och ting så kan du ju helt enkelt skita i att spela på det här sätte. :)

Tack o hej!

Länk till kommentar

Jag var i samma tankebanor och körde ett 20-tal SnG för att kolla resultatet. Hamnade i HU i 65 % så det var lönsamt. Sen dök resultatet och jag spelade bara typ 15 till. Hamnade på flera fjärdeplaceringar och bara några HU. Då tröttnade jag. Det verkar som om det går att tjäna rejäla pengar på SnG men det kommer svackor där med. Men man måste nog upp på 50-100 US nivån. Jag körde som max på 30 US och då snittade jag en bra peng. Tyvärr var det för mycket lo2 mot slutet där jag spelar.

Länk till kommentar

Jag spelar nästan bara turneringar. Lite cashgame om jag är sugen på att slaska och förlora stålar. Ja du kan tjäna bra på SnG's och MTT's. I SnG's är det viktigt att du är som bäst när det är 4-5 pers kvar och när ni är HU. Om du inte är skicklig på de bitarna blir det svårt att tjäna något. MTT's är roligt och man kan vinna en bra peng :D

Länk till kommentar

Hej,

Det är en stor skillnad på sngs och mtts. Du kan garanterat försörja dig på sngs, så länge du är duktig nog för att fyrtabla 30+3 med 20% roi. Prova spela 100 st och se hur det går (100 st kan du få in på några dagar).

Om du vill försörja dig på mtts så måste du kunna klara dig ett längre tag utan att casha. Men visst sjutton är det profitabelt. Själv spelar jag en del mtts också, men det ser jag lite mer som ett lotteri, fast med en fin edge.

Länk till kommentar