OsantVassSpelare Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Jag har tänkt resa till nord-Afrika under sommaren och de har generellt jävligt sega internetlinor där, jag undrar vad som behövs för att kunna lira, säg 6 bord, halv-stabilt och utan att det påverkar spelet allt för mycket (så som att man inte hinner agera i tid eller att man auto-foldar osv). Tror jag brukar ladda ner i runt 6-8 KB/sek när jag kör på Internetcafén där. Samt, finns det kanske alternativt några bra lösningar för att kunna lira som ni själva vet funkar bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Är nog bara att glömma för seriösare lir. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kena79 Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Edit: Äh, läste fel, trodde du var där redan....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
*Adde* Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Nu kanske jag är ute på djupt vatten, rätta mig om jag har fel: I början på min (kanske inte så) framgångsrika pokerkarriär dög ju uppringt internet med 33kBit-modem. Tre bord var inget problem. Däremot bör du förvissa dig om att linan är någotsånär stabil. En 100MBit-lina som en gång i minuten går ner tillfälligt är ju sämre än en 0,25MBits ADSL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Det borde funka med runt 30kbit/s om du inte surfar, laddar ner filer och skickar mail samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Det borde funka med runt 30kbit/s om du inte surfar, laddar ner filer och skickar mail samtidigt. Ja, för upp till fyra bord och ingen annan internetaktivitet samtidigt räcker 25-50kBit/s. Dock får du räkna med lite hopp och lagg på borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Okej, tack för alla svaren. Jag tror jag kan fixa 15 KB/sek ISDN eller eventuellt satellit, hoppas det ska kunna räcka. Det känns ju som det inte behöver vara speciellt krävande eftersom man tycker att det inte behöver skickas speciellt mycket "data" för att spela poker, det är ju egentligen bara text, men om det kommer behövs +30 KB/sek är jag nog rätt körd. Tack för alla svaren ännu en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Det beror säkert lite på vilken klient du använder också. Alla är ju inte lika snabba, och mängden data som skickas varierar också. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Med program som Wireshark så kan man ju kolla upp sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts