Gå till innehåll

Internetlina för att kunna spela poker?


OsantVassSpelare

Recommended Posts

Jag har tänkt resa till nord-Afrika under sommaren och de har generellt jävligt sega internetlinor där, jag undrar vad som behövs för att kunna lira, säg 6 bord, halv-stabilt och utan att det påverkar spelet allt för mycket (så som att man inte hinner agera i tid eller att man auto-foldar osv).

 

Tror jag brukar ladda ner i runt 6-8 KB/sek när jag kör på Internetcafén där.

Samt, finns det kanske alternativt några bra lösningar för att kunna lira som ni själva vet funkar bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag är ute på djupt vatten, rätta mig om jag har fel: I början på min (kanske inte så) framgångsrika pokerkarriär dög ju uppringt internet med 33kBit-modem. Tre bord var inget problem. Däremot bör du förvissa dig om att linan är någotsånär stabil. En 100MBit-lina som en gång i minuten går ner tillfälligt är ju sämre än en 0,25MBits ADSL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för alla svaren. Jag tror jag kan fixa 15 KB/sek ISDN eller eventuellt satellit, hoppas det ska kunna räcka. Det känns ju som det inte behöver vara speciellt krävande eftersom man tycker att det inte behöver skickas speciellt mycket "data" för att spela poker, det är ju egentligen bara text, men om det kommer behövs +30 KB/sek är jag nog rätt körd.

 

Tack för alla svaren ännu en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...