Gå till innehåll

Tilltagande värkar


TotalFarsa

Recommended Posts

Well, om ni speltorskar vill ha något mer att spela på så kommer här ett objekt.

 

Förutsättningar:

 

- TotalMorsa är 2 dagar "över tiden"

- Det är barn nummer två vi snackar om

- Värkarna började så smått imorse vid 03-snåret och kommer nu med 7-8 minuters mellanrum men avklingar ibland under en halvtimme

- Första barnet tog ca 16 timmar på sig from det att värkarna startade

- Vi planerar att åka in till Förlossningen under kvällen men ingen tid är bestämd än

 

Själv är jag glad om barnet kommer ut med 10 tår, tio fingrar och hälsan i behåll men om det roar någon så kan ni oddsa med en kompis om klockslag (och datum ) så rapporterar jag det här när det hela är över och vi är hemkomna.

 

Enjoy :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par månader kvar innan jag är i samma sits med barn nummer två (eller ja, min sambo)... iom att jag vet hur jävla sjukt nervös och illa man mår av att inte kunna göra mer än att badda pannan när den man älskar har sitt livs svåraste smärta kommer jag inte betta, däremot önska lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par månader kvar innan jag är i samma sits med barn nummer två (eller ja, min sambo)... iom att jag vet hur jävla sjukt nervös och illa man mår av att inte kunna göra mer än att badda pannan när den man älskar har sitt livs svåraste smärta kommer jag inte betta, däremot önska lycka till!
Jag är tyvärr sjukt färgad av att min sambo pratar om den förra förlossningen som a thing of beauty och att den gick jäkligt bra. Smärta, javisst, men hon ser faktiskt fram mot förlossningen. Ville bara inflika det för att inte framstå som fullkomligt sinnessjuk i sammanhanget ;-)

 

En grej till förresten. Min sambo är en sjuhelvetes starkare människa än jag själv. Jag gnäller vid 37,9 graders feber :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr sjukt färgad av att min sambo pratar om den förra förlossningen som a thing of beauty och att den gick jäkligt bra. Smärta, javisst, men hon ser faktiskt fram mot förlossningen. Ville bara inflika det för att inte framstå som fullkomligt sinnessjuk i sammanhanget ;-)

 

En grej till förresten. Min sambo är en sjuhelvetes starkare människa än jag själv. Jag gnäller vid 37,9 graders feber :-P

 

Det var 1.5 år sedan vi fick vårt första barn, min sambo födde då utan smärtstillande lr lustgas i ngn form, och jag får känslan av att hon inte direkt längtar... dock e hon fan så mkt starkare än jag med... tror att vi män generellt e rätt klena...iaf när man blir pappa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var 1.5 år sedan vi fick vårt första barn, min sambo födde då utan smärtstillande lr lustgas i ngn form, och jag får känslan av att hon inte direkt längtar... dock e hon fan så mkt starkare än jag med... tror att vi män generellt e rätt klena...iaf när man blir pappa!
Hon valde alltså att köra utan bedövning? Frivlligt? Gosh!

 

Ibland kan det bli lite strul om förstagångsföderskor kommer in sent och de inte hinner sätta epiduralen. Men som andragångsföderska kan de sätta någto som kallas spinalbedövning tämligen sent in i förlossningen.

 

Testade själv lustgasen förra gången. Fick hörselhallucinationer :-P

 

Ahja, värkarna är fortfarande i intervallet 7-8 minuter. Beordrade henne precis att gå och lägga sig och spara på krafterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckat till. Mina döttrar är nu 16 resp 14, och det tog 20 timmar för den första och kanske 3 för den andra. Som kille tyckte jag att förlossning var riktigt spännande. Glöm inte att göra mackor att ta med.
Tackar tackar. Men det här är nummer två som ska ut så jag är väl snarare att se som proffs i sammanhanget.

 

Mackor, bullar, blandsaft, ipod, necessär, kläder, kamera. Allt packat.

 

Ringde precis förlossningen. De har sjukt mkt att göra så de rådde oss att vänta med att åka in eftersom det inte är så bråttom än så länge. Personligen tror jag på en tid framåt 10-snåret imorn ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon valde alltså att köra utan bedövning? Frivlligt? Gosh!

 

Ibland kan det bli lite strul om förstagångsföderskor kommer in sent och de inte hinner sätta epiduralen. Men som andragångsföderska kan de sätta någto som kallas spinalbedövning tämligen sent in i förlossningen.

 

Testade själv lustgasen förra gången. Fick hörselhallucinationer :-P

 

Ahja, värkarna är fortfarande i intervallet 7-8 minuter. Beordrade henne precis att gå och lägga sig och spara på krafterna.

 

Hon e mer rädd för sprutor än att föda utan beödvning... och hon mådde illa av lustgasen...

 

Hon har dock hintat att hon ska överväga smärtstillande denna gång...

 

Vi var inne i väldigt god tid förra gången. Det trodde iaf barnmorskorna som inte gjorde ngra koller alls på 3 timmar när vi va där. När de väl kollade var min sambo drygt halvöppen och 30 minuter senare var "Lillvillja" ute...

 

Hoppas allt gått bra och att ni fått ert barn nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 1341 såg vårt nya tillskott i familjen dagens ljus. En liten tjej på nästan 4 kg och dryga halvmetern lång. Arbetsnamnet är Nellie.

 

Imorn blir det halvspännande när tvååringen ska få träffa sin lillasyster för första gången.

 

Ahja, TotalMorsa och Nellie vilar ut på BB nu. Själv ska jag natta ettan och sen blir det två kalla öl på altanen och lite telefonerande till släkten.

 

Fyfan vilken härlig dag! Och stort jäkla cred till min sambo :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...