Gå till innehåll

Brutna revben


Albert

Recommended Posts

Går man till läkaren för det?

 

Inte om det inte finns risk för punkterad lunga.

Det går ju liksom inte att gipsa skiten.

 

Ont som satan under läkningsprocessen.

Hostar du går brottet upp.

Skrattar du går brottet upp.

Vänder du dig i sängen går brottet upp.

Etc.

 

Jag brukar dra ett spännband över armar och bröst, strax ovanför armbågarna. Mest för att komma ihåg att man är trasig.

Inga häftiga rörelser eller lyft.

 

Rätt som det är har prylarna läkt ihop, utan att man egentligen fattade bagen.

Kan ta upp till en månad ifall man hostar och skrattar för mycket.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polarn bröt 9 st när han var lite väl snabb av finlandsbåten i Åbo en gång. De hann inte dra fram landgången så han brakade rätt ner i kajen. Gjorde tydligen jävligt ont länge sen.

 

Nice, det toppar min tidigare bästa upplevelse där en professionell drinkare voltade nerför en rulltrappa när han gick av båten i Stockholm.

 

Varför går man av båten i Åbo förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, det toppar min tidigare bästa upplevelse där en professionell drinkare voltade nerför en rulltrappa när han gick av båten i Stockholm.

 

Varför går man av båten i Åbo förresten?

 

Bra fråga...måste fan ringa honom o fråga vad vitsen med att gå av båten den ynka timmen man står vid kaj var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det Albert?

Har du fått ordning på ribsen, eller ska jag komma över med lite honung/äppel-marinad och några hungriga polare?

 

Nope. Känns som att man får en gaffel inkörd i bröstkorgen så fort man skrattar/hostar eller reser sig upp från liggande position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope. Känns som att man får en gaffel inkörd i bröstkorgen så fort man skrattar/hostar eller reser sig upp från liggande position.

Jag har haft på exakt samma sätt. Minns att jag någon vecka efter råkade nysa, och det gjorde så ont att jag höll på att svimma.

 

Jag gick aldrig till sjukan utan lät det läka ut av sig självt och jag tror det tog mer än ett år innan smärtorna försvann helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till en läkare ffs om du inte redan gjort det!

 

Helt meningslöst. Om en lunga vore punkterad hade det varit en annan sak.

Och då hade Albert hamnat hos läkarn ändå.

 

Sitta ett halvt dygn i en väntsal, för rådet att gå hem och ta en Alvedon, är för mig meningslöst. Kostar pengar dessutom.

 

Sluta skratta, sluta hosta. Sitt i en soffa och sov, med ett spännband runt kroppen. Lyft inte ens armarna på ett par dagar och vrid inte på torson.

Jävligt tråkigt, men ett snabbt sätt att bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en händelse är jag i Göteborg. Gick in på en vårdcentral som hette Axess, tog mig en kölapp. Väntade i ca 20 min. Går där ifrån. Orkar verkligen inte med väntetiden. Rekordet ligger på 11h då jag brutit lillfingret.

 

Prova att ringa doktorn på telefontiden och be om morfin. Kanske funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en händelse är jag i Göteborg. Gick in på en vårdcentral som hette Axess, tog mig en kölapp. Väntade i ca 20 min. Går där ifrån. Orkar verkligen inte med väntetiden. Rekordet ligger på 11h då jag brutit lillfingret.

 

Den skiten är ju ett helvete. Man kan se uppskattad väntetid på deras hemsida, där stod det 20 minuter senast jag skulle dit. Men det syftade bara på att få en snabb diagnos av en värdelös sjuksköterska, och det tog ca en timma. Efter det fick jag sitta 6 timmar innan jag fick se en läkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en händelse är jag i Göteborg. Gick in på en vårdcentral som hette Axess, tog mig en kölapp. Väntade i ca 20 min. Går där ifrån. Orkar verkligen inte med väntetiden. Rekordet ligger på 11h då jag brutit lillfingret.

 

Huvudsaken att det inte finns några gräddfiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En före detta chef till mig smällde ett par stycken när vi körde gokart i Danmark.

 

Han berättade senare att han, som lök på laxen, åkte på en duktig förstoppning pga. att han inte kunde krysta som vanligt när han skulle till att klubba loss ordentligt...:mrgreen: Läge att bunkra lite Laxoberal kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En före detta chef till mig smällde ett par stycken när vi körde gokart i Danmark.

 

Han berättade senare att han, som lök på laxen, åkte på en duktig förstoppning pga. att han inte kunde krysta som vanligt när han skulle till att klubba loss ordentligt...:mrgreen: Läge att bunkra lite Laxoberal kanske?

 

Så är det. Man kan inte ens skita som vanligt.

Jag själv har knäckt ett antal revben, under ett flertal tillfällen.

3 st. har varit max per tillfälle.

 

Ibland luras man att tro att även sprickor är brott.

De kan göra lika ont.

 

Vågar man trycka på revbenet där det är som jävligast och känner att det sviktar, så vet man vad det handlar om.

Det finns inga genvägar.

 

Som längst gick jag omkring med frakturer i en dryg månad.

Bröt upp skiten med jämna mellanrum.

Ledsnade till slut och drog iväg på hojsemester likförbannat.

 

Någonstans efter vägen läkte prylarna ihop.

Har ingen aning om var och när...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...