Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har letat överallt efter fakta om att en aktuell bronsmatch i EM-08 men hittar verkligen ingenting. Nån som vet om det ska spelas en sådan eller annars varför inte? Slog vad med flickvännen om 1000kr för att det lät så sjukt dumt, men jag börjar tro att det är jag som är dum.

Postad

Men vad finns det för förklaring till att det är så? Det kan ju knappast vara så att någon tjänar på det, eller? Arrangörerna drar in mer pengar på matcharenor som redan är spelklara, semifinalsförlorarna vill revanchera sig och tv-publiken vill se en match mellan två bra lag. Aja, det skulle ju kunna vara det att Ryssland bara skulle få en dags vila i detta EM. Men samtidigt är det inte svårt att planera så att det passar bättre.

Postad
Jag som hoppades så starkt på att Ryssland skulle ta brons. Vilket skit, återinför imo! Fler matcher åt folket!

Det gjorde de ju nu också! Precis som Sverige gjorde 1992 :)

De "argument" som tidigare framförts från UEFA, har varit dels scehmamässiga, dels intressemässiga. Det senare från både lagen och publik. Genom historien har det varit ett flertal plattmatcher och en match som "saknar" nerv. På senare tid har ju dock flera av dessa bronsmatcher varit riktiga höjdare fotbollsmässigt imo.

Tror dock att vi inom en snar framtid kommer se bronsmatcher även i EM, det är ju massor mer pengar inblandade nu.

Postad

Jo, men problemet med mer matcher vill de ju lösa med fler lag. 24 lag skulle ju bli 6 grupper och troligen åttondelsfinaler. Möjligen anser man då att en eventuell bronsmatch kan vara värt besväret.