Gå till innehåll

Värderaise?


david

Recommended Posts

Kanske ett självklart svar, men inte för mig.

 

TYvärr hade jag inte möjlighet att hitta HH. Men..:

 

Limit 20/40. SH fixed.

 

---------------------------------------------

 

Fråga 1:

 

Jag sitter på knappen, fold fram till mig. PLockar upp 10,10, jag höjjer. Syn av både SB och BB. SB är en hyffsad spelare som princip är en reg.

 

Flop: 456

 

BB betar, jag höjjer, SB kallsynar, BB synar.

 

Turn: 7

 

Checkas fram till mig, jag höjjer, SB c/r, bb lägg...hero???

 

Det är min första fråga.

 

---------------------------------------

 

Fråga nr 2: Jag synar turn.

 

River: 10.

 

SB; bet, Hero...?

 

--------------------------------------

 

Min tanke är såhär: OM vi nu väljer att syna turn så kan vi ju inte sätta honom på en stege, eftersom då drar vi dött (ev split). När vi då träffar 10:an på rivern, ska vi då höjja för värde och lägga oss mot en trebett? Eller bara syna? OM vi bara synar på river så är vi ju okonsekventa mot hur vi spelar turn? Eller?

 

Min tanke på turn var: att SB kan spela så (på grund av betsekvens pre, post och turn) med höga PP, men även med små PP och små SC. Ev AK.

Jag trodde mer på att han satt på 45, 56, eller 67. För hade han settat post så hade han väl för sjutton försökt isolera mot BB på en sån dragig bräda, eftersom BB sagt post att han vill va med o leka. Samma spel borde han väl ha gjort med Högt PP ??

 

Jag vet att Jessica t 100% förespråkar raise på river, men ni andra?

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att 5 big bets på turn + river är för mycket att trycka in med en fyrstege på bordet när det bara kostade 2 small bets att se en flop.

 

Jag förstår inte resonemanget med att vilja isolera med ett set men inte med en tvåparshand? Tvåpar, och i synnerhet bottom 2 är ju mycket mer sårbar än ett set. Kallsynar den här spelaren med så låga sc? Och om han spelar hyggligt, varför i hela friden skulle han då kallsyna med AK när han kan isolera preflop genom en trebet?

Varför tror du inte han kan ha typ A8s eller J8s?

 

Jag tror på en linje som ger en mindre pot. Kanske turncheck och betsyn / raisesyn river eller betsyn turn och syn på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankefel av mig. Återkommer om detta, Men först:

 

Jag är dålig på att förklara, men ska försöka.

 

Brädan kändes väldigt konstig när 7:an dök upp och jag fick verkligen inte ihop det. (Men det är först efteråt jag kommit på varf.) Det var därför jag synade turn. Eftersom när 7:an dök upp har han antingen satt hålstegen med en 8:a, eller så måste han sitta på en 3:a för att ha mig i princip död. Men Vilka händer är det en kompetent spelare kallsynar prefopp ur SB med, som innehåller en 3:a eller 8:a ?!?! Ärligt? 33, och 88 går bort direkt. Möjligen 8,10s, 89s då. Absolut inte A8s, för den skulle han aldrig kallsynat med i SB. Alltså återstår att 7:an hjälpt honom, att han sitter med en på handen och turnat in tvåparet 57s eller 67, eller gett honom en utmärkt semibluff med 78, och 79.

 

Åter till din fråga om AK. Jag tycker att just AK är en hand man kan balansera upp ibland jämfört med tex 66-10,10 i blindsen. 101 ggr av 100 spelar jag dom så aggressivt så tidigt som möjligt. Jag tror även SB kan/vill balansera upp AK ibland för att den handen är en utmärkt semibluff hand, speciellt mot blindsteal.

 

Så mitt tankefel var: Givetvis vill han isolera med ett tvåpar oxo förm mer än ett set. Så jag kan inte sätta honom mer på SC än set.

 

Återstår då semibluff? Berättigar det syn på turn och river?

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...