WillPittiu Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 Tjena alla... Har skrivit en blogg på en annan sida men kört in i väggen där tycker jag, tänker byta blogg ställe och kanske även sajt för spel. Har suttit på Ipoker ett bra tag nu...först på Titan, Carlos sen Maestro och nu på Cardoza. Cardoza har verkligen varit jinx för mig...är långt ifrån mina pluss sessioner som jag hade på titan och på Carlos(maestro spelade jag kort tid på). Jag vet att det inte borde ha med saken att göra, men fan vad det känns fel just nu. ..aja nog gnällt, borde bara byta rakt av kanske. Satt och nötte länge när det plötsligt lossande förra sommaren, jag gick från 0,25/0,5 och 0,5/1 till att vara regular på 2/4 och började snegla/göra gästbesök på 3/6 på en månad ungefär, 1/2 var rena guldgruvan och jag fick snabbt funderingar på att dra ner på mitt vanliga jobb eftersom kulorna strömmade in med rask takt... sen hände ett par olika saker, tog ut en större summa ur rullen men fortsatte att spela på samma nivå som förut vilket resulterade i "scared money"...gulade för nån månad sen och kräftgången har fortsatt, anledningen hoppas jag är att jag spelar på alldeles för höga nivåer för min nuvarande minirulle. gulat nu min lilla rulle ett par gånger till och rakebacken är det enda som räddar mig, kommer nu att i början på Juli, närmare bestämt 10 juli göra ett sista försök att komma igen till dom lite högre nivåerna. Varför 10:e juli?...jo får ut min rakeback på knappt 600$, funderar på att sätta in 400 till så jag har en start rulle på 1k$, siktar på att börja på 1 dollars...för högt jag vet, men orkar inte sitta å lägre just nu, elelr kanske jag borde börja på lägre. Ser detta om en vägskäl...ska jag lägga ner detta som blivit en passion och nästan en livsstil eller fortsätta eftersom det faktiskt ger nåt? Spelat en del mot forumprofilerna volvodanne och även IRL Sucks har jag sett i min pokeroffice. //Willpittiu EDIT: Inlägget redigerat av Appel Citera
WillPittiu Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2008 Sidoprojektet sket sig rejält igår...fan det som gick så bra, men återigen var min rulle management inte så bra. Krossade på microstakes så jag gick upp en nivå, något tuffare spel, men krossade där också efter att ha "poundat" och därmed fått mina motståndare på defensiven, mina 20 dollar har snabbt blivit 120$ och då kommer en ultraaggressiv spelare in på mitt bord, han har inte ens ett halvt inköp men rasar mig allin varje gång jag höjer och visar sen skräp...ok, inget problem med det, tänker som så många gånger förut att det bara är en tidsfråga, vilekt det i dom flesta fall är när Fi spelar på detta viset. Efter en tid då jag foldat till hans allin gång efter gång och han visar bara skräp och skriver LOL i chatten(lite tiltande efter ett tag faktiskt =P)så har han knappt ett halvt inköp när jag plockar upp A5 suited och han blixttrycker återigen för femti fjärde gången...tveksam tveksam till syn, är 100% att jag har bästa hand men skulle villja ha en bättre kicker eftersom jag inte gillar att "bara" vara 60% favorit. Men nu är jag less... Jag synar honom och han visar K 6(som jag trodde), MEN på floppen kommer en 6:a som står...fan aja det är bara en tidsfråga intalar jag mig själv. Förlorar ytterligare ett 60/40 läge med A10 mot hans KQ...han börjar ha en "stor" stack nu... På det andra bordet förlorar jag samtidigt en allin med 10 8 mot 10 7 på flopp+turn 10 2 7 8 Gissa vilken två outare som kommer på river?? Förlorar mot den ultra aggressiva när han ställer återigen, denna gång har jag toppar +ok kicker, han har botten par + färgdraget...rivern sätter hans drag. Halva rullen borta nu, börjar känna mig ltie obalanserad. Förlorar ett halvt inköp på det andra bordet med bottenpar färgdrag som bommar och jag lägger mig på hans riverbet. 1/3 av rullen kvar. Jag sitter med 78 mot den ultraaggressiva, han går allinpå floppen + turn 6 6 7 10, jag är bombsäker på att jag leder...jag synar, han sitter på K 9...det visar sig att jag leder men han har en del outs, färgdraget plus överkort+ hålstegdraget, men trots det borde jag minst ha 60%...ska kolla, inte säker, han klonkar in hålstegen på river. med mina sista 20 bucks så har det kommit in en annan ultraultra aggressiv kille på det andra bordet med fullt inköp, har rerasiar varje CB och raisar varje pott. jag standard raisar med suited connectr 78, totalbommar floppen, cb:ar som han raisar naturligtvis, jag synar honom med tanken att beta turn som han med största sannolikhet kommer att checka, vilket han gör...men här betar jag inte av nån anledning men ändå säker på att han inte har ett skit, på river betar han ut halvpott vilket överraskar mig...jag går på min read och ställer in, blixt syn från fi som har klonkat in runner - runner färgen...skulle ha betat på turn med facit i hand, kanske hade slutat på samma sätt vad vet jag... sido projektet åt råtterna...aja var kul iaf och att jag hade edge var det ingen tvekan om, tyvärr var inte min management lika bra...nya tag när rakebacken kommer, blir nog paus tills dess. Citera
WillPittiu Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2008 Har återigen ändrat min plan...detta börjar bli ett mönster och tyder på svag karaktär, men vad ska man göra?? Har alltså satt in 400 hundra nya fräscha dollares på mitt poker konto, planen nu är att spela HU och har kommit fram till att 0,25/0,5 är där jag ska börja...hoppas det går bra nu i början annars blir man snabbt gul igen, men känner mig rätt säker på att jag har edge på dessa nivåer...Får revidera lite förresten, jag har inte avvikit från min plan helt och hållet utan tanken var att jag skulle sätta in 400$ när jag fått min rakeback och därmed ha en fin start rulle så "scared money" skulle vara ett begrepp jag inte behövde tänka på, men jag gjorde det redan nu. Hur går det då?, har spelat 3 vändor, första gången gick det bra men på nåt sätt förlorade jag 2 inköp, tror jag blev för taggad att gula FI när jag hade dom på repet ett par gånger och lyckades då förlora två inköp istället... . Nästa session börjar bra och jag sitter på 200$ på ena bordet men förlorat ett inköp på det andra...då börjar det skita sig och jag förlorar hela summan och helt plötsligt är jag back två inköp igen:evil: . Nu börjar jag bli orolig ska jag gula direkt?? Satte mig igår igen och då lossnade det, börjar kännas bra att köra HU, satt mot 2 st som jag trots allt har note:at som "dåligt värde", men luckades ta 8 inköp av dom:-D så nu ligger jag helt plötsligt 200$ plus...skönt fick lite andrum. EDIT ------- Måste skriva nåt om senaste Livegamet hemma hos Mr.Tight...har spelat rätt många live kvällar och aldrig har det gått så dåligt! Luddvig som spelade bra hela kvällen hade börjat med 2-3 st råbluffar och visat upp junk, gjorde som jag har för mig att Doyle rekommenderat i sånna lägen syna ner honom med i princip vad som helst för att visa "some balls". Träffade två paret på en rätt obehaglig bräda och blir checkraisad igen, går all in och denna gång har han stegen naturligtvis...överspelat två par - javisst men i detta läget så hade jag gjort samma sak igen. Sen slaskar jag bort ett halvinköp till, har nog ALDRIG aldrig ! varit så kortkall som jag var i måndags...och när jag väl plockade upp QQA (crazypineapple)kom en farlig flopp med tre under kort, och det visade sig att Tighten träffat set i knektar som jag dock kom undan hyffsat billigt ifrån eftersom jag checkade floppen som aggressor. Sen träffade jag inte en enda flopp - helt otroligt faktiskt...i om detta blev man ju rätt passiv. Sista handen plockade jag upp A K K 10, hamnade all in mot Ludvig och Anders i en pott om 1500sek, bägge visade nåt i stil med 6 4 7 8 kändes rätt bra, men river gör att en rutten kväll blev helrutten... Men kul som fan med nya bekantskaper i Anders Emil och Luddvig... Citera
WillPittiu Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Tjena Krångligt att lägga in detta i forumet...inte här så ofta men behöver lite tips nu, har ni några tips om vad man ska tänka på under ett vegas besök?? förutom att raisa med nötterna och lägga den lägre stegen då förstås...drar den 3:e november med en kompis. Funderade lite på pengar, vilka kort som funkar och är det nåt som man bör veta?? Vem man ska dricksa för att få bättre rum eller liknande, vilka shower man ska undvika/inte kan bomma, kan vara vad som helst, vi är tacksamma för era tips. Flyger via Atlanta där jag hört att tullen kan vara ltie jobbig...nån med erfarenhet av det?? höres Citera
WillPittiu Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 tjena Luddvig! tack för tipset ska kolla upp det, har ingen aning i dagsläget. Citera
Hyler Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 har ni några tips om vad man ska tänka på under ett vegas besök?? Flyger via Atlanta där jag hört att tullen kan vara ltie jobbig...nån med erfarenhet av det?? Don't drink the water (fish fuck in it). Kranvattnet är jevellusiskt klorerat, men vattenflaskautomater och säljare finns överallt. Min erfarenhet av Atlanta är begränsad till en inpassering och en utpassering, eftersom det var där jag kom in i USA var det där man skulle passera Department of Homeland Security och köa en halvtimme. "Tullen" är snarare att kolla om du är terrorist eller inte. Är man inte nykterist rekommenderas att hålla ett jämnt inflöde av "gratis" dricka, så länge du spelar nåt (t o m encents enarmad bandit) kommer servitriser. Citera
WillPittiu Postad 15 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Blir att låta bli vattnet då, men det hade vi nog tänkt ändå kanske =D och sen "Gratis dricka" på det?? Ajdå låter farligt...blir att ta fram den lilla uns av karaktär man har kvar då. Tack för tipsen. Citera
DocLame Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Jag gjorde precis som du fast förra året - drog till Vegas den 3:e november med en kompis. Bra val av säsong. Det var lagom varmt dagtid men inte svinkallt nattetid. Mina tips: Ät frukost- och middagsbufféerna och prova på olika hotell varje dag. De kostar ca $10 resp. ca $20 och är som regel grymt prisvärda. Man orkar inte äta så mycket mer på en dag än det man proppar i sig där. Bo centralt på strippen hellre än långt norrut/söderut. Visst är det billigt med taxi, men det är gott att ha promenad-/krypavstånd till de bästa ställena (Bellagio, Caesars, Venetian...). Ta på solskydd för läpparna om du ska vara ute i solen >1 timme. Show ska man såklart gå på. Många shower ges med danstjejerna topless lite senare på kvällen och med överdelarna på lite tidigare på kvällen. Man väljer själv vilken man vill gå på... Se till att mobilerna stöds. De har ett annat system i USA än vi har här. Ringa är dyrt men sms är nöten för att hålla kontakt med kompisen om man gör olika saker. Och så pokermässigt då: Spela tight, värdebeta bra händer stenhårt, undvik rena bluffar. Du kommer att möta många löspassiva synfiskar som gärna ger dig sina pengar om du har tålamod. Citera
WillPittiu Postad 15 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Låter som riktigt matnyttiga tips, har också hört att det finns en hel del synfiskar där. Sitter påTelia just nu...borde väl funka tycker man??. Vi kommer bo på Sahara som tydligen ska ligga rätt bra till på strippen, hoppas bara CG:et är bra där och att det finns många olika nivåer. Tack för tipsen!! Citera
gdaily Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Flyger via Atlanta där jag hört att tullen kan vara ltie jobbig...nån med erfarenhet av det?? Atlanta har en av de enklaste tullarna enligt min mening. Antar att du flyger med Delta? Då har du enkel förflyttning efter tullen. Chicago är värsta HUBen tullmässigt och förflyttningsmässigt. Direktflyg till Vegas är det bästa, men inte många flyg som går dit. Citera
WillPittiu Postad 16 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Hade hört att Atlanta skulle vara besvärliga, men det låter ju bra. Citera
Floppen25 Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Har under mina 50-tal gånger på Atlantas flygplats inte stött på några större problem, men tänk på att försöka komma av planet relativt fort eftersom köerna vid tullen (för icke amerikaner) byggs upp på nolltid. Annars kan det i värsta fall ta närmare timmen att komma igenom. Se även till att baggaget checkas in hela vägen till Vegas redan i Sverige så du slipper bråka med det i Atlanta. Citera
WillPittiu Postad 16 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Har börjat förstå att det är köerna som är enda problemet(ta i trä att bagaget kommer fram), funderar på att skippa det där bombskämtet som jag tänkte dra... Citera
WillPittiu Postad 7 November , 2008 Författare Rapport Postad 7 November , 2008 Kom hit i mandags efter en monsterresa som jag inte unnar min varsta fiende, naja allt gick som det skulle men 20 timmar pa resande fot ar ju inte direkt skitkul... Laggen har inte riktigt slappt annu trots att jag ar van att vanda och vrida lite pa dygnet eftersom jag jobbar en del natt, svarare an jag trodde, har gatt up 0700 varje morgon har borta efter att ha vridit mig i sangen i ca 2 timmar...tilt!! Pokern? jo det har gatt over forvantan, verkar ha blivit turre spelare pa aldre dar, innan resan hit sa vann jag 2 turneringar med jobbet pa raken, forsta har nere kom jag 8:a efter att mitt steg + fargdrag bommat(som vanligt, satter dom aldrig). Andra turren med 80 pers, delade jag vinsten med 3 andra, var ratt gott, blev ca 600 dollars. Andra turren ocksa den med ca 80 pers, delade jag vinsten igen denna gang med 5 andra, blev 450 dollar till. Bustade lite snopet ratt tidigt i turren igar, sa vi gick vidare till Stratosphere och hittade ett CG med STORT varde oj oj oj vilka synfiskar, har fatt radet fran olkia hall att inte vara ute och kora for mycket har borta eftersom dom synar sa jakla mycket har borta, vilket ar sant. Iaf var bordet fullt med fiskar, som sagt brukar jag inte anvanda det ordet sa ofta men nu var det verkligen berattigat. 2-3 personer som man fick se upp med sen fanns det 5 pers som det skulle snos pengar av. Efter ett tag da jag ligger +-0 hittar jag AK i klover efter en fisk har raisat i tidig pos, tar honom inte pa allvar eftersom han har visat upp fiskiga spel, jag reraisar och han synar snabbt. floppen kommer J 10 2 med tva klover, overkort + halstege+fargdrag, jag sitter med ca 250 dollar bakom, ungefar som honom(vilket jag bommat). Jag lagger ett CB pa 45 dollar i 60 dollar potten han blixttrycker in hela sin stack, tyvarr har jag inte sett att han har en hundra dollar sedel bakom sina marker och som ar i spel, nu vet jag inte om det hade spelat nan roll egentligen men jag synar lika snabbt som han tryckte, potten nu p ca drygt 450 dollar. Han gnyr lite nar jag synar och visar upp KQ!! for oppet steg drag, gott!!! allt som allt sa har han 6 outs!! Slickar mig ltie om munnen men ber inte om att fa dra den fler an en gang som jag nu tyvarr lart mig att jag borde be om eftersom turn ger honom sin 9:a for att fylla stegn, river hjalper mig inte och fisken som ar amerikan skriker som en stucken gris for att "rubb it in"... fan, fan fan ...aja tiltade inte, tog tillbaka lite men slutar 160 dollar minus...... life sucks sometimes! Citera
WillPittiu Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Denna handen visade jag för FI, hade det i tankarna vid andra handen. Full Tilt Poker Game #9089611227: Table Radwick (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 9:41:04 ET - 2008/11/21 Seat 1: easyemma ($73.55) Seat 2: MoNteiRoZoR ($110.95) Seat 3: WillPittiu ($130) Seat 4: KeepMyGraveOpen ($158.60) Seat 5: CryAndSmile ($111.30) Seat 6: Fight Gravity ($103.60) KeepMyGraveOpen posts the small blind of $0.50 CryAndSmile posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to WillPittiu Fight Gravity has 15 seconds left to act Fight Gravity folds easyemma folds MoNteiRoZoR folds WillPittiu raises to $3.50 KeepMyGraveOpen raises to $12 CryAndSmile folds WillPittiu raises to $28.50 KeepMyGraveOpen calls $16.50 *** FLOP *** KeepMyGraveOpen bets $36 WillPittiu calls $36 *** TURN *** KeepMyGraveOpen checks WillPittiu checks *** RIVER *** KeepMyGraveOpen checks WillPittiu bets $65.50, and is all in KeepMyGraveOpen has 15 seconds left to act KeepMyGraveOpen folds Uncalled bet of $65.50 returned to WillPittiu WillPittiu shows King Ten high WillPittiu wins the pot ($127) ------------------------------------------------- Dum check på turn, Kan jag hitta folden?? Full Tilt Poker Game #9089859341: Table Hercules (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 10:07:54 ET - 2008/11/21 Seat 1: WillPittiu ($113.90) Seat 2: KeepMyGraveOpen ($132.75) Seat 3: xtraderx ($161.10) Seat 4: PaddenH ($282.70) Seat 5: swissman29 ($81.35) Seat 6: Amarillos Risk ($100) PaddenH posts the small blind of $0.50 swissman29 posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to WillPittiu Amarillos Risk folds WillPittiu calls $1 KeepMyGraveOpen raises to $4 xtraderx folds PaddenH folds swissman29 has 15 seconds left to act swissman29 folds WillPittiu calls $3 *** FLOP *** WillPittiu checks KeepMyGraveOpen bets $7 WillPittiu raises to $18 KeepMyGraveOpen calls $11 *** TURN *** WillPittiu has 15 seconds left to act WillPittiu checks KeepMyGraveOpen checks *** RIVER *** WillPittiu has 15 seconds left to act WillPittiu bets $31 KeepMyGraveOpen raises to $110.75, and is all in WillPittiu calls $60.90, and is all in Uncalled bet of $18.85 returned to KeepMyGraveOpen *** SHOW DOWN *** KeepMyGraveOpen shows three of a kind, Sevens WillPittiu mucks KeepMyGraveOpen wins the pot ($226.30) with three of a kind, Sevens WillPittiu adds $70 *** SUMMARY *** -------------------------------------------- Fattar inte att den stod... Full Tilt Poker Game #9075112278: Table Durango (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 13:33:10 ET - 2008/11/20 Seat 1: giagiaaq ($96.30) Seat 2: fuzzypup ($100) Seat 3: CougaBalla22 ($125.05) Seat 4: WillPittiu ($117.20) Seat 5: stashere ($105.60) Seat 6: patbateman100 ($76.95) patbateman100 posts the small blind of $0.50 giagiaaq posts the big blind of $1 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to WillPittiu CougaBalla22 folds WillPittiu raises to $3.50 stashere calls $3.50 patbateman100 has 15 seconds left to act patbateman100 folds giagiaaq calls $2.50 *** FLOP *** giagiaaq checks WillPittiu bets $6 stashere has 15 seconds left to act stashere raises to $24 giagiaaq calls $24 WillPittiu raises to $113.70, and is all in stashere calls $78.10, and is all in giagiaaq calls $68.80, and is all in WillPittiu shows stashere shows giagiaaq shows Uncalled bet of $11.60 returned to WillPittiu *** TURN *** *** RIVER *** WillPittiu shows a straight, Nine high stashere shows three of a kind, Eights WillPittiu wins the side pot ($18.60) with a straight, Nine high giagiaaq shows a pair of Twos WillPittiu wins the main pot ($286.40) with a straight, Nine high giagiaaq is sitting out ------------------------------------------------ Rätt nöjd med denna...=) Full Tilt Poker Game #9089729211: Table Alcazar (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 9:54:04 ET - 2008/11/21 Seat 1: galvis741 ($40.05) Seat 2: AaronPlay1234 ($8.30) Seat 3: WillPittiu ($46.75) Seat 4: Well_F_ck ($49.50) Seat 5: dan13061 ($48.30) Seat 6: BB_dont_cry ($75.65) AaronPlay1234 posts the small blind of $0.25 WillPittiu posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to WillPittiu [Kc Ad] Well_F_ck folds dan13061 calls $0.50 BB_dont_cry folds galvis741 folds AaronPlay1234 folds WillPittiu checks *** FLOP *** [8s 4c 2c] WillPittiu checks dan13061 bets $1 WillPittiu calls $1 *** TURN *** [8s 4c 2c] [3d] WillPittiu checks dan13061 bets $2.50 WillPittiu calls $2.50 *** RIVER *** [8s 4c 2c 3d] [Jh] WillPittiu checks dan13061 bets $6 WillPittiu has 15 seconds left to act WillPittiu calls $6 *** SHOW DOWN *** dan13061 shows [7c 9c] Jack Nine high WillPittiu shows [Kc Ad] Ace King high WillPittiu wins the pot ($19.25) with Ace King high Citera
Recommended Posts