Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska till finland över semestern (nordens vegas:roll: )!

nån som har ett smart förslag på hur jag kan fixa surfningen "over there"?

Vill inte oroa mej för en jätteräkning eller binda mig i nåt finskt abonnemang i 18 mån.

Postad

Det denda vettiga jag hittade var DNA:s med "gratis" 3G-modem för €9,80 men med 24 månaders bindningstid.

Kan vara svårt att få abonnemang ändå om man inte är folkbokförd i Finland.

Det verkar inte finnas några 3G-kontantkort.

Du kan hoppas på att hitta någon WLAN-surfzon där du kommer att vara.

Dom flesta hotel har det.

Postad

tack för tipsen!

kommer att bo i eget hushåll utan internet så hotspotsen i den stan funkar inte tyvärr, men, bra tips iaf!

Grannen är en festprisse, så får ta med en extralång sladd och hijacka hans koppling när han är som gladast i hatten:twisted:

Postad

Det finns flera andra "delade" WLAN (man delar ut sitt till andra eller betalar lite för att vara med på medlemmarnas) kom jag på tack vare ZaphodB:s inlägg.

Bara och googla lite (orkar inte själv).

Postad

Om inte någon har nämnt det ännu så bör dem ju ha trådlös internet anslutning på hotellet (om du bor på hotell),

** edit, ups missa ditt inlägg ovan , hehe

finns följande tror jag; saunalahti, elisa, and dna (som ovan nämnde), kostar ~€10 per månad och då är det 348k mobile trådlöst, vet inte om det går att få utan bindningstid dock.

kolla här;

http://www.dnaoy.fi/en/PrivateCustomers/Sivut/Default.aspx

och här;

http://www.dnaoy.fi/en/privatecustomers/mobilecommunication/Subscriptions/Sivut/dnaNetBand.aspx