Thorn- Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 edsf fortsätt gärna spela som du gör. vi har gett dig en chans att utvecklas men du tror stenhårt på din teori, lycka till med pokern! EDIT: men försök gärna tänka lite på var din teori spricker så kanske du kommer på det Citera
MJ Postad 24 Juni , 2008 Rapport Postad 24 Juni , 2008 Ganska ointressant hand, men mycket intressanta svar. Mycket enkel push. Citera
edsf Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 edsf fortsätt gärna spela som du gör. vi har gett dig en chans att utvecklas men du tror stenhårt på din teori, lycka till med pokern! EDIT: men försök gärna tänka lite på var din teori spricker så kanske du kommer på det Utvecklas vad, ni har ju bara skrivit skit såhär långt. Säg vart min teori spricker så får vi se. Jag ger er chanser att visa vart jag har fel men så kommer ni med sådana här svar. Kom igen, diskutera lite. Annars kan vi ju jämföra resultat Citera
Thorn- Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 rooooooooofl aa jag tror inte du vill jämföra resultat om jag ska vara helt ärlig Citera
edsf Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 rooooooooofl aa jag tror inte du vill jämföra resultat om jag ska vara helt ärlig Oj, okej. Du tog det seriöst. Men visst, vi kan jämföra resultat. Nick? Förresten, du vill inte försöka motbevisa mig? Citera
Thorn- Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Oj, okej. Du tog det seriöst. Men visst, vi kan jämföra resultat. Nick? Förresten, du vill inte försöka motbevisa mig? På vilken site? Jo jag kan göra ett försök... Till att börja med verkar du inte fatta att det inte spelar så stor roll hur dåligt motståndarna spelar postflop om dom träffar TP med KJ på Kxx så kan du inte ta poten ifrån dom. Om man ska köra på din linje att höja 2400 med tre limpers i en pot på 2700 så kommer det ligga 5100 i poten och de behöver syna 1800, de behöver vinna poten 26,1% av gångerna för att syna. Om en kille synar kommer nästa få ännu bättre odds: 20,5% vilket gör att han i princip kan syna med ATC. Det du gör är alltså att du ger dom för bra odds för att syna. Sen är problem nummer två som nästan är viktigare att du omöjligt kan balansera detta spel. Ditt argument var ju att bara för att vi har en så bra hand som JJ ska vi höjja just 2400. Med AK då? Ska du göra 3600 eller dega rakt av med AK? det funkar inte, det är exploaterbart. Om du höjjer en viss summa med en hand måste du göra exakt likadant med en annan annars är du enormt exploaterbar. Lyssna noga på detta: Om man vill vinna så mycket pengar som möjligt på poker så måste man dra nytta av motståndarnas misstag och spela på ett sånt sätt att motståndarna inte kan dra nytta av det. Citera
sulla Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Kan man bli bannad för poker-okunskap? I så fall vill jag anmäla edsf. Citera
crillux Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Man borde kanske kunna bli det, eftersom folk som är dåliga på att spela turneringar, t ex jag själv, riskerar att använda de risiga råd som man kan få och sedan tro att man lärt sig något jättebra. Citera
edsf Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 På vilken site? Jo jag kan göra ett försök... Till att börja med verkar du inte fatta att det inte spelar så stor roll hur dåligt motståndarna spelar postflop om dom träffar TP med KJ på Kxx så kan du inte ta poten ifrån dom. Om man ska köra på din linje att höja 2400 med tre limpers i en pot på 2700 så kommer det ligga 5100 i poten och de behöver syna 1800, de behöver vinna poten 26,1% av gångerna för att syna. Om en kille synar kommer nästa få ännu bättre odds: 20,5% vilket gör att han i princip kan syna med ATC. Det du gör är alltså att du ger dom för bra odds för att syna. Sen är problem nummer två som nästan är viktigare att du omöjligt kan balansera detta spel. Ditt argument var ju att bara för att vi har en så bra hand som JJ ska vi höjja just 2400. Med AK då? Ska du göra 3600 eller dega rakt av med AK? det funkar inte, det är exploaterbart. Om du höjjer en viss summa med en hand måste du göra exakt likadant med en annan annars är du enormt exploaterbar. Lyssna noga på detta: Om man vill vinna så mycket pengar som möjligt på poker så måste man dra nytta av motståndarnas misstag och spela på ett sånt sätt att motståndarna inte kan dra nytta av det. Alla siter som går? Jag vet bara officialpokerrankings som har resultat. Så FTP, PS, ongame och party nicks? Jag försöker höja så mycket som möjligt för att inte få dom att lägga botten av sin range, med vilken dom kommer spela riktigt dåligt med efter floppen, och antagligen inte lägga mittenpar+ med. Dom kan inte syna med mycket alls. Jag vet inte ens om dom kan syna med typ KT profitabelt där. För att inte tala om hur sjukt back dom måste gå i genomsnitt mot rangen av händer en spelare som höjer till 2400 har här. Du måste ju förstå att dom inte kan syna skräp i närheten av profitabelt där? Som jag sa har dom 19% var med hdn jag gav dom. Du måste skämta med balanseringssaken? Det är en 5r. Det är så totalt irrelevant att det finns inte. Hur kan du ens ta upp saken? Och om folk spelade apuselt och limpade en enorm range i EP i en 1kfrys så skulle det fortfarande inte vara exploaterbart alls, i princip. Kan man bli bannad för poker-okunskap? I så fall vill jag anmäla edsf. Att du skriver det här efter all skräp du har skrivit på forumet är rätt roligt. Vad håller du på med? Jag har helt rätt här mot era argument. Citera
Thorn- Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Jag vet hur man kan exploatera dig om du raisar litet med höga par och raisar som man ska med andra händer. Folda allt som inte har odds mot höga par när du visar att du har ett sånt och dega mot din andra range som består av ett gäng höga kort samt massa mellanhöga SCs osv med en ok range. Om varje person har 19% med sin range mot JJ och får typ 25-26% i potodds samt ännu bättre för varje som synar plus att dom har massiva implicita odds så gör dom inte alls fel som synar. Du bör lära dig räkna imo. EDIT: varför inte bara få in det pre som 80/20 eller slight favorite väldigt ofta och ta ner 2700 pre övriga gånger? Kan lova att det är mycket bättre. Att du ens säger att du kan lägga JJ postflop med 19BB i början av handen säger en hel del om hur duktig du är. EDIT2: Angående balansering så är det verkligen inget skämt. Man måste alltid börja med att spela så nära optimalt som man kan och sen om motståndarna spelar fel, t ex är för tighta, ska man själv anpassa sig och raisa oftare. Har man ingen uppfattning om hur man ska exploatera sina motståndare får man lov att spela "good solid poker" tills man har ett hum om vad de gör för fel. Citera
sulla Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 text. korrekt edsf: du får helt enkelt tänka om, du har trollat i flera trådar nu, vet att du har lyckats klonka några gånger men du är snett ute här. Citera
sulla Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Jo det är ju ett sätt om man gillar att lira tvåkortsallinpoker istället för bra turneringspoker. lider du av fancy player syndrome? i detta fall är det enkla spelet det korrekta Citera
edsf Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Thorn Jag vet hur man kan exploatera dig om du raisar litet med höga par och raisar som man ska med andra händer. Folda allt som inte har odds mot höga par när du visar att du har ett sånt och dega mot din andra range som består av ett gäng höga kort samt massa mellanhöga SCs osv med en ok range. Situationen att personer limpar och jag och limparna har just runt den här stacken händer nästan aldrig. Och om någon skulle göra någon anteckning på ett perfekt sätt gentemot hur jag spelar finns det så liten chans att han någonsin kommer kunna använde den. Och i nästan alla fall kommer hans anteckning inte fungera då han kommer applicera den på situationer bortom denna, då jag spelar händer väldigt annorlunda på alla sätt och vis, ofta betstorlekar jag genom att se stackstorlekarna bakom mig. Och om han inte kan applicera anteckningarna på rätt sätt (vilket i en 5r är rätt så precis 100%) så kommer han antagligen att göra misstag mot mig i framtiden. Att någon skulle förstå hur jag spelar och ändra sitt spel till nästa gång är totalt larv. Den här exploatersaken är löjligt irrelevant, det måste du förstå. Men och andra sidan sade du att den var jätteviktig... Om varje person har 19% med sin range mot JJ och får typ 25-26% i potodds samt ännu bättre för varje som synar plus att dom har massiva implicita odds så gör dom inte alls fel som synar. Du bör lära dig räkna imo. Dom har inte odds. Man spelar sjukt mycket bättre än dom efter floppen. Man har position. Dom har inte massiva implicita, dom har omvända pga att man har position och därmed per automatik kan spela bättre, att jag är bättre, samt att dom kommer betala av rättså rejält postflop, och jag kommer inte det i ett flertal fall. Du har jättefel, dom har verkligen inte odds för något eller några slags implicita saker. EDIT: varför inte bara få in det pre som 80/20 eller slight favorite väldigt ofta och ta ner 2700 pre övriga gånger? Kan lova att det är mycket bättre. Att du ens säger att du kan lägga JJ postflop med 19BB i början av handen säger en hel del om hur duktig du är. Sluta larva dig, du kan inte lova att det är mycket bättre. Du vet inte det med 100% för du har inte gjort kompletta uträckningar av detta fall, samma som mig. Det säger en del? Men vart tog du vägen nu, du ville ju jämföra resultat förut. Jag frågade i mitt förra inlägg tydligt vad ditt nick var. Om du inte vågar kan du säga till, så kan jag gå först. EDIT2: Angående balansering så är det verkligen inget skämt. Man måste alltid börja med att spela så nära optimalt som man kan och sen om motståndarna spelar fel, t ex är för tighta, ska man själv anpassa sig och raisa oftare. Har man ingen uppfattning om hur man ska exploatera sina motståndare får man lov att spela "good solid poker" tills man har ett hum om vad de gör för fel. Ja, man spelar alltid det som man tror ger bäst EV+ för just den här situationen i turneringen, med hur man tror att motståndarna kommer att spela. Jo då kan man anpassa sig genom att höja eller limpa oftare. Utan uppfattning får man gå på inköpsstorlek och sajt, hur turneringen ser ut för att försöka tänka sig hur motståndarna kan spela. I den här turneringen satte jag riktigt lösa HDs, och jag tror det är nyckeln för att en liten höjning ska vara bättre än en push. Med bara något tajtare range, och därmed bättre motståndare tror jag att push går om som bästa alternativ korrekt edsf: du får helt enkelt tänka om, du har trollat i flera trådar nu, vet att du har lyckats klonka några gånger men du är snett ute här. Jag trollar aldrig. Men du får gärna komma med lite fler argument. Jag har inte heller lyckats klonka några gånger. Det är du som har lyckats på den punkten. Citera
edsf Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 lider du av fancy player syndrome? i detta fall är det enkla spelet det korrekta Men kom med några argument då... Citera
Thorn- Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Men herrejävlar, träffar någon TP på flop så åker degen in.. spelar ingen roll hur bra du spelar postflop då. Har du då bjudit in 2-3 spelare i poten genom din lilla raise kommer någon ha träffat oerhört ofta av de gånger som ett överkort faller mot dina JJ, vilket de gör 56% av gångerna. Eller vadå? ska du folda flop 56% av gångerna? Det verkar ju vara mycket bättre än att raisa 3600/dega och plocka ner poten pre eller eventuellt hamna all-in pre/HU till flop med betydligt bättre equity. En annan grej angående att balansera sina spel osv. Om jag spelade mot dig och såg dig göra det där spelet skulle jag automatiskt sätta dig på en starkare range än om du degar eftersom jag har sett detta spel jättemånga gånger förrut av andra spelare. Det betyder nästan alltid samma sak och alltså kan jag anpassa mig direkt då utan att behöva ha massa händer på dig. EDIT: Btw, nickar tommy_52 på ongame, G8vMyLfeAway på stars, Iamsmoked på party. EDIT2: Din tro på ditt postflop spel är helt löjlig.. även om du spelar väldigt bra postflop så spelar det knappt någon roll alls i den här handen. Säg att flop kommer K84 rainbow, två pers har synat din raise så det ligger 8700 i poten och båda checkar till dig. Du har potbet kvar, du måste alltså dega så jag ser inte så många scenarion där du faktiskt kan motivera en fold postflop. Deras odds att dra till kungen var alldeles för bra och dom fick fina implicita då du i princip aldrig kommer undan. Citera
Skumdum Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 esdf, hur ska folk kunna spela bra eller dåligt efter floppen med ett pottbet i stacken? Menar du att de skulle syna med sämre händer, bottenpar o.s.v, så har de ju redan tagit det beslutet preflop. Och då skulle de troligtvis syna all-inbettet pre också. Citera
sulla Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Men kom med några argument då... Tror inte jag behöver komma med ytterligare argument då det redan skrivits tonvis i detta ämne. Läs vad Thorn o skumdum skrivit samt det jag orkade skriva tidigare i tråden, detta är alltså inte ett marginellt beslut. Push är alltid mer +EV här, SPECIELLT på den nivå vi spelar (5$) Citera
sulla Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 OK, jag ska försöka ge en motivering som jag tror du kan fatta. Genom att minbetta som du gör ger du FI chansen att göra ett oerhört marginellt misstag (ibland får han ju t o m odds), genom att ställa istället låter du honom göra ett enormt misstag. Och att HDn skulle skilja nämnvärt köper jag inte, vill han spela potten gör han det och de få händer fler du får in i potten pga slowspel äts upp av de floppar du får problem med. Citera
Gäst Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Kan man bli bannad för poker-okunskap? I så fall vill jag anmäla edsf. hahahahaha hoppas verkligen du driver nu. Jag skulle kunna sätta allt jag äger på att edsf är typ 10x bättre än dig som MTT-spelare. Citera
Gäst Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 EDIT2: Angående balansering så är det verkligen inget skämt. Man måste alltid börja med att spela så nära optimalt som man kan och sen om motståndarna spelar fel, t ex är för tighta, ska man själv anpassa sig och raisa oftare. Har man ingen uppfattning om hur man ska exploatera sina motståndare får man lov att spela "good solid poker" tills man har ett hum om vad de gör för fel. Du är en grym spelare men detta är sick fel. Om du spelar enligt detta så kommer du ge upp enormt mycket värde som du får genom att exploatera. Ärligt, sluta med det. Citera
mendieta19 Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 INW123 vågar såga sveriges inofficiellt bästa MTT-spelare... stort Citera
Recommended Posts