Gå till innehåll

Avrapportering midsommar 2008


Jennez

Recommended Posts

Okej, avrapportering:

 

Jag vet inte om jag kommer att lämna ut mig själv och min sambo för mycket nu men fuck it, jag är aspackad och behöver skriva av mig.

 

Vi anländer till midsommarfesten. Endast "kärngänget" är närvarande, de naiva 40-åringarna hade lämnat återbud hela högen. Perfa, tänkte jag. Festen var mycket trevlig med infantila lekar som Sing Star och Guitar Hero. Jag och grabbarna hann dessutom lira lite "på riktigt" med elguror och trumset. Vi hade ett band för många herrans år sedan och det var skönt att se att alla gamla låtar satt.

Vi fick givetvis pröjsa för festligheterna men med tanke på hur trevligt det faktiskt var blev det inget smolk i bägaren.

 

Tilten kommer senare. Faktiskt bara för tio minuter sedan i skrivande stund. Tjejen var ovanligt kelig under kvällen, kanske för att jag för en gångs skull uppförde mig exemplariskt utan provokationer och djupa diskussioner.

 

Bakgrund till tilten: Tjejens syrra är född 89, tog studenten förra året. Hon bor hos sin morsa (min "svärmor") några mil utanför Lund i vanliga fall. Lite då och då sover hon över hos oss när hon har varit ute och festat i Lund eller motsvarande. Inga problem så långt, jag är helt ok med det så länge hon anmäler sin närvaro i förväg. Ikväll skulle hon hem till en kompis och fira midsommar. Kompisen bor också åt helvete så vi lånade ut bilen till sambons syrra så att hon skulle kunna ta sig hem imorgon då hon skulle sova över hos sin polare, antagligen pga alkoholintag som brukligt är. Hon kom och hämtade bilen i eftermiddags och allt var frid och fröjd.

 

I alla fall, som jag skrev var tjejen ovanligt kelig ikväll. Märk väl att jag snart är 30 bast och vi har varit ihop i 8 år. Man får inte för många överraskningar i livet då. Min uppgift var att ta ut hunden när vi kom hem och jag knatar den sedvanliga rundan med jycken efter att vi snubblat in vid halvtvå-snåret.

När jag kommer hem igen ser jag fram emot att däcka i min sköna säng. Vad ser jag då? Jo, sambon ligger helt näck i sängen och väntar och lyckan är gjord!

Aktivitet påbörjas och mitt i hör jag dörren öppnas. Det i sig är inget konstigt eftersom vår katt kan öppna dörrar, men det är inte bra då jycken kan smita ut om dörren är öppen.

Jag kutar ut i hallen som Gud skapade mig för att stänga dörren. I hallen står då min sambos syrra och situationen är uppenbar. Jag fattar att hon har fått för sig att sova hos oss, spiknykter. Varför i helvete hon fattade det beslutet vet jag fortfarande inte. Hon i sin tur fattar ju naturligtvis vad som pågått just när hon öppnade dörren eftersom jag står där - näck och med kroppsliga funktioner i färdigställning för det jag just höll på med.

 

Jag springer in i sovrummet omedelbart. Sambons syrra lägger sig på soffan. Det är knäpptyst i lägenheten. Efter fem minuter går jag ut till sambons syrra och ger henne ett täcke och säger att jag kan ta soffan så får hon ta sängen. Jag behövde tilta ner med lite tv och internet. Nu precis kom jag på att sambon ligger kvar i sängen utan nattkläder - med andra ord helt näck.

 

Vad fan ska jag göra nu? Ska jag smyga in med ett par trosor? Kommer jag någonsin kunna se min "svägerska" i ögonen igen? Ska jag ta tillbaka nyckeln och skälla ut henne? Fan också. Det är inte ens att hon fick bevittna min imposanta lekamen som svider, det är det att hon tar sig friheten att knata in i vår lägenhet klockan tre på natten! Är det ok när syskon gör så? Jag kan fan leva med FRA-lagen om detta är den nya världsordningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog vara lugn för att det var sista gången hon anlände oanmäld. Fan, att knalla in på bror/syster ligger inte så långt bort från att se päronen go at it.

 

Så, hur gick konversationen vid frukostbordet?

 

Btw, nattkläder? Wtf. Är inte det sånt som gamla människor använder?

 

Btw 2. Bra stavat för att vara onyktert/upprört tillstånd kl 0330 om natten :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, hur gick konversationen vid frukostbordet?

 

Ja du, inte alls. Knäpptyst faktiskt.

 

Btw, nattkläder? Wtf. Är inte det sånt som gamla människor använder?

 

Trosor + tshirt. Jag vet inte vad du har för relation till dina syskon men jag vill iaf inte ligga naken i samma säng som bror/syster.

 

Btw 2. Bra stavat för att vara onyktert/upprört tillstånd kl 0330 om natten :-P

 

Tog mig knappt en timme att skriva det hela... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan faktiskt se syskonen i ögonen igen senare... fast vet inte hur det blir med yngre syskon, men bör gå bra. Tidigt i mitt och min sambos förhållande knatade hennes bror in rakt under akten, i tron att jag stuckit till jobbet (något jag sket i, "sjukanmäld).

 

Dock är det så klart pinsamt...och en jävla smolk i bägaren... min sambo e gravid igen nu, så då e man lycklig de få ggr man kan få till det, antar det e samma sak när man e gubbe som du :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This thread is worthless without pictures

 

Tro mig, ingen vill se en yrvaken fet skåning stående i hallen i bara mässingen med dimmiga ögon och febril hjärnaktivitet. För ett ögonblick övervägde jag att skicka besten på inkräktaren.

 

Eller det var kanske något annat du tänkte på? :mrgreen:

 

Hur slutade det då? Fick du sätta på lillsyrran eller blev det två gravlaxskivor mellan kuddarna i skinnsoffan?

 

Nej, jag tittade på King Kong och käkade knäckebröd istället.

 

min sambo e gravid igen nu, så då e man lycklig de få ggr man kan få till det, antar det e samma sak när man e gubbe som du :-P

 

Nej fan, vi har inga barn så så illa är det inte. Tyckte bara att det var extremt störigt med tanke på att det var midsommar och det annars hade varit en perfekt avslutning av kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att veta hur man skulle göra i en annans skor, med alla obekanta omständigheter och annat. Men jag tror att jag skulle ha gjort så här

- nickat

- återvänt till sovrummet och aktiviteterna

och i övrigt inte brytt mig.

Förr eller senare kommer hon att dra hem killar till er och hålla er vakna hela natten med vilda lekar i soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som det var jennez som var chaufför den natten och skulle få betalt i natura och att nu såhär i efterhand bara vill skryta om att någon under 20 sett honom i hans livs form.

 

Sådär bra skriver väl inte nån under pistolhot ens väl?

 

Intressant teori. Det sista tar jag som en komplimang! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har konstiga relationer till nära och kära som inte skulle bry mig så mycket utan gå tillbaka och forsätta där vi blev avbrutna eller kanske man inte ska säga så mycket utan att ha vart med själv? Inte för att de var en dålig historia men den hade ju vart bättre om lillsyrran hade fått en lite större roll i dramat sas :mrgreen: Nu fick du ju inte ens doppa me sambon liksom :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historien är underbar som den är och den blir inte ett dugg sämre då man träffat alla parter IRL :-)

 

 

Haha, fan också, det tänkte jag inte på!

 

Aja, jag lider inte av det. Visst, lite pinsamt sådär, men ingenting någon kunde hjälpa. Jag mår bra idag och har inte behövt söka professionell hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...