Gå till innehåll

Spelgränser ftw!


ludvvig

Recommended Posts

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Precis monterat färdigt den jäkla grejen jag köpte på IKEA tidigare idag, tre papp gick den på. Tog väldigt många timmar, men med lite avbrott så går allt bra! :) Har lagt upp lite planer för kvällen:

 

00:00 Dra igång grinden

02:00 Paus 20 minuter där jag ska hinna käka lite och plocka ordning på rummet så jag kanske kan ta en bild och lägga upp hur sovrummet, riktiga grindplatsen ser ut

02:20-04:30 Grind!

 

Målet med kvällen är att komma över $2000 på siten. Det är 6 inköp och bör inte vara omöjligt...Vill tacka Mr. tight för sin kritik då han railade mig tidigare under dagen! :)

 

Uppdaterar när jag lirat ett tag.

 

 

Skippa mål för sessionen kompis ;)

Resultaten kommer, den där 44an är ju jättestandard och ändå anledningen till att du ens blir irreterad är att du ville gå 6 inköp plus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det faktiskt...Visserligen tänker inte många spelare på nl50 vilken range jag kan tänkas ha, i vart fall inte särskilt specificerat..kan jag ha alla pocketpar och premiumhänder i den så är det bra imo....Du får gärna säga varför det inte är bra! :)

 

För att du skapar dig fler möjligheter att plocka potten, antingen direkt, antingen via CB. Dessutom så blir det större pott i och med din raise om du skulle setta.

 

Trevlig dagbok btw. Keep it up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du skapar dig fler möjligheter att plocka potten, antingen direkt, antingen via CB. Dessutom så blir det större pott i och med din raise om du skulle setta.

 

Trevlig dagbok btw. Keep it up

 

Inte helt fel att limpa preflop med låga pockets enligt mig, det där var ett otursexempel. Men har man har en schysst read så kan man ju lägga ett bet preflop för att försöka sno potten ifall den är värd det. Men det är min åsikt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.Vill tacka Mr. tight för sin kritik då han railade mig tidigare under dagen! :)

 

Varsågod även om man kan ifrågasätta värdet av en halvtiltad omaha-spelare som ger feedback på lowstakes NLH :shock: :shock:

 

Snortight från UTG och betta dragen! (omaha-råd som väl borde gälla holdém också? ;))

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

Kurvan på väg att stabiliseras lite nu kanske?

Anar en trend, hoppas det stämmer ;)

 

Gogogo!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det faktiskt...Visserligen tänker inte många spelare på nl50 vilken range jag kan tänkas ha, i vart fall inte särskilt specificerat..kan jag ha alla pocketpar och premiumhänder i den så är det bra imo....Du får gärna säga varför det inte är bra! :)

Värdet av att sno blindsen, balanserade ranger, bygga pott med troligen bäst hand. Jag har inte gjort någon djupare analys, har mer accepterat faktumet då 99% av alla vinnare som spelar midstakes+ inte openlimpar. Visst, om vi på nl50 kan limpa och sen stacka ett tp när vi träffar kan det väl vara rätt, men det händer väl ändå inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, på de funtamentalatänket är jag med, MEN jag anser dock att den kan vara lurig att ha i sin arsenal...Ja, jag höjer den oftast alternativt kastar beroende på vilket bord det är, limp hör till ovanligheterna..

 

Spelat halvtid nu och ligger lite smått plus +65 senaste sessionen och den var seg och därför avslutar jag den 30 minuter innan planen...Ska fixa och dona på rummet nu 30 minuter och sen spela 2 timmar till om jag orkar. Kan eventuellt bli lite mindre.

 

5245 händer på 3 dagar...Kommer knappast orka detta tempo, men det är kul...Borde väl vara uppe i 6k innan natten är slut! Skriver när jag spelat ett tag sen. Ciao.

 

 

Ska du upp i nivåer så får du mixa upp det med att limpa nuts också om du ska limpa t.ex 44. Vet själv att jag har spelaren X på carlos som limpar nästan alla pockets under 8 och foldar för en 5xBB raise PF. Höjer han any2 så fort han är i en pott. Och det spelet är ju rätt enkelt att utnytja iom att han aldrig limpar bra

 

Tror inte att folk snappar upp sånt på NL50 dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett lågt bet men du har ett lågt par så spar dina pengar och syna endast, det räcker där. Du har ju bara par med en en bra kicker men han kan ju försöka sätta dig i en typ av fälla. Det kommer nya händer hela tiden. :)

 

Hur är boken och vad handlar den om förresten? :)

 

Att det kommer nya händer är väll ganska skitsamma, sträva efter de mest lönsamma på varje gata.

Jag vet inte hur nivån är, men om man antar att FI har någonting innanför cykelhjälmen så ser väll det där ut mycket mer som en stopbet än någonting annat. För att slippa betala en större raise om han checkar. Jag kollade inte riktigt hur mycket du har bakom men jag skulle nog värdebeta/ fold to AI alternativt pusha. Beroende på din stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...