Gå till innehåll

Zlatan hotad av ryska maffian


Crappy

Recommended Posts

Det var själva fan vad alla klagar på Zlatan... Jag undrar bara - vad i h-e gjorde Henke på plan egentligen????????????

 

Håller med tycker zlatan var en av dom få som var ok, ljungberg var helt klart bästa svensk.

Larsson har tappat målkännslan han kommer alltid fel, springer på fel sida om sin försvarare varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni absolut ingenting om fotboll? Inte sett Sverige spela hitills i EM?

 

 

 

Zlatan, Mellberg och Ljungberg gör ett klart godkänt mästerskap!

Mellberg speciellt! Men även många andra gör det bra, Larsson, Stoor, Nilsson, Andersson, Svensson mm. Vad kan vi egentligen kräva av spelare som inte spelar i stora ligor eller ens är ordinarie i halvdana lag?

 

Inte för att vara dum, men jag kan garantera att jag kan mer om fotboll än vad du gör och du måste kunna väldigt lite om fotboll om du tycker Ljungerg (okej han var skaplig mot ryssland men annars helt jävla genomusel), Nilsson och Andersson gjorde ett bra EM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan jag bredde på i kritiken i inlägget som jag skrev precis efter slutsignalen i ren frustration. Men ni som hävdar att Zlatan, Nilsson m.fl gjorde en bra match mot ryssland, såg vi ens samma match? Fanns ju ingen kämpaglöd alls och antalet fel/slarvpassnngar tappade jag räkningen på.

 

Ni som försvarar Zlatans insats med "halvskadad o kunde knappt gå" är ju bara för roliga. Han har inget på plan att göra för fem öre om det var hans skada som låg bakom gårdagens insats.

 

För övrigt gällde denna tråd blågults insats i matchen mot ryssland, inte sett över hela gruppspelet. Ska villigt erkänna att jag aldrig sett Zlatan bättre i landslaget än i detta EM. Hade grymt stora förväntningar inför rysslandmatchen o såg ärligt talat inte att vi kunde missa kvarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad ni skriker om? Jag har skrivit det förut här på PF och jag kan skriva det igen:

 

 

Sverige är inte bättre än 10-14:de lag i Europa

 

 

Så varför gnäller ni när vi inte blir bland de 8 bästa?

 

Och angående matchen igår:

Det va nog så att det var Ryssland som gjorde Sverige så dåliga som de faktiskt var. Ett tillslag max två, bollen gick som på snöre mellan spelarna. Dessutom var hela laget (förutom målvakten) med i anfallsspelet. Släppte bollen på ytorna och gjorde det som man ska göra som fotbollsspelare. Man löpte till den fria ytan och förväntade sig att bollhållaren skulle slå passningen. Man väntade inte på att passningen skulle slås, man var redan där när den slogs.

Hög press på bollhållaren högt upp i plan gav aldrig svenska spelare den tid de behöver för att leverera riktigt bra passningar. När man sedan dessutom täppte till ytorna så fanns det inga alternativ kvar för Sverige.

 

Måste säga att jag under mina 15 år som fotbollstränare ALLTID önskat att få ha den typen av spelarmaterial. Det var en fröjd att se hur enkelt de fick allt att verka. Sen tyckter jag oxå att det är synd att vi inte gick vidare. Det hade blivit en härlig fotbollsfest i midsommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart man som lekman vill klaga. Något pinsammare har jag knappt skådat. Man kan väl i alla fall dö på ett fint sätt? Precis alla lag utom Sverige har i alla fall försökt spela fotboll.

 

Klart att Lager-jag-gråter-en-hel-flod skall bort. Helst för flera år sedan.

Verkar som att svenskarna enbart övat defensiven så hårt att de inte vet var det andra målet står när de väl tvingas anfalla, än mindre vet de var de har sina egna lag-kamrater. Skulle tro att en slumtalsgenerator hade placerat spelarna bättre. De som säger att Sverige inte har bra spelare har däremot fel. Vad jag förstår har vi den högst betalda spelaren i världen. Låt dem alla spela fotboll!

 

Hej då Lagerbäck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart man som lekman vill klaga. Något pinsammare har jag knappt skådat. Man kan väl i alla fall dö på ett fint sätt? Precis alla lag utom Sverige har i alla fall försökt spela fotboll.

 

Klart att Lager-jag-gråter-en-hel-flod skall bort. Helst för flera år sedan.

Verkar som att svenskarna enbart övat defensiven så hårt att de inte vet var det andra målet står när de väl tvingas anfalla, än mindre vet de var de har sina egna lag-kamrater. Skulle tro att en slumtalsgenerator hade placerat spelarna bättre. De som säger att Sverige inte har bra spelare har däremot fel. Vad jag förstår har vi den högst betalda spelaren i världen. Låt dem alla spela fotboll!

 

Hej då Lagerbäck!

 

1. Sverige försökte nog, men klarade inte av det. Att påstå att spelarna/lagledningen inte försökte är patetiskt.

 

2. Och varför ska Lagerbäck bort? Han har faktiskt tagit oss till slutspel under hela 2000-talet. Är ju knappast hans fel att vi inte har material som är bättre. Det får du skylla på våra allsvenska klubbar som köper in medelmåttiga utlandsimporter istället för att låta våra egna juniorspelare komma in och utvecklas.

 

3. Höst betald = bäst????? Dem?????? Sverige har idag endast en världstjärna, ska han spela på alla positioner då? Förutom Zlatan har vi tyvärr inte tillräckligt bra spelare för att spela en sprudlande anfallsfotboll, därför måste vi vara bra i defensiven och sen ställa om snabbt och ta vara på de få chanser vi får/skapar. Igår så neutraliserade Ryssland detta spel på ett fantastiskt underbart sätt. Bara bocka och buga över att man får se det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom Zlatan har vi tyvärr inte tillräckligt bra spelare för att spela en sprudlande anfallsfotboll, därför måste vi vara bra i defensiven och sen ställa om snabbt och ta vara på de få chanser vi får/skapar. Igår så neutraliserade Ryssland detta spel på ett fantastiskt underbart sätt. Bara bocka och buga över att man får se det spelet.

 

Måste hålla med. När Sveriges taktik blir neutraliserad som igår så blir det ju oerhört tydligt hur långt vi är ifrån de bästa. Samma sak hände ju mot Tyskland i VM för två år sedan.

 

Vi har en världsstjärna och jag skulle vilja se en taktik som är anpassad för hans spelstil. Jag vet att det inte är svenskt att låta kollektivet anpassa sig, men man kan väl prova om det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst har du nog rätt i en del, men...

 

1. Resonemang i stil med "Förutom Zlatan har vi tyvärr inte tillräckligt bra spelare för att spela en sprudlande anfallsfotboll" leder till att inte ens försöka.

Om du nu verkligen har rätt i att enbart Slatan är duktig, var (läs vid vilket mål) borde man då försöka lägga spelet för att maximera hans insats?

 

2. Lagerbäck måste bort om man vill längre än till enbart slutspel, vilket man borde vilja försöka åtminstone.

 

3. Höst betald = bäst????? Tja, bra i alla fall. Inget snack om saken egentligen, även om jag personligen aldrig har gillat killen. (Observera att jag inte håller med om att Zlatan är allt)

 

 

För övrigt är det lätt för dig att inte bry dig. Själv är jag mitt inne i röran och försvarar självklart Sverige så gått det går, vilket är pinsamt svårt för tillfället. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst har du nog rätt i en del, men...

 

1. Resonemang i stil med "Förutom Zlatan har vi tyvärr inte tillräckligt bra spelare för att spela en sprudlande anfallsfotboll" leder till att inte ens försöka.

Om du nu verkligen har rätt i att enbart Slatan är duktig, var (läs vid vilket mål) borde man då försöka lägga spelet för att maximera hans insats?

Självklart ska man försöka anpassa spelet efter en spelare av Zlatans kaliber. Allt annat vore dumt. Det är ju det Inter gör och se hur det går för Zlatan där. MEN, problemet är att Inters spelare är så oerhört mycket bättre än våra svenska och därför klara dom det. Vi klarar inte av det spelet vilket gör att Zlatan inte får ut lika mycket i landslaget som i Inter.

 

2. Lagerbäck måste bort om man vill längre än till enbart slutspel, vilket man borde vilja försöka åtminstone.

Återigen. Alltid lättare att sparka tränaren, för det är ju han som spelat matcherna, eller hur ;-). Fast jag å andra sidan tycker ju, att bara att ta Sverige till slutspel är en bedrift och därför har jag svårt att se varför man ska sparka någon som inte kan trolla med knäna.

 

3. Höst betald = bäst????? Tja, bra i alla fall. Inget snack om saken egentligen, även om jag personligen aldrig har gillat killen. (Observera att jag inte håller med om att Slatan är allt)

Det jag menade var att det är inte alltid den som är högst betald som är bäst. Dock så håller jag Zlatan bland de 5 bästa forwardsen i världen, inget snack om den saken. Däremot så finns det fler andra som är betydligt bättre fotbollsspelare totalt sett, men det är en annan femma.

 

 

För övrigt är det lätt för dig att inte bry dig. Själv är jag mitt inne i röran och försvarar självklart Sverige så gått det går, vilket är pinsamt svårt för tillfället. ;-)

Här blev jag ganska irriterad över hur du uttalar dig om mig utan att veta något om mig. Var skrev jag att jag inte brydde mig?

Jag har ALLTID brunnit för svensk fotboll, herr som dam. Jag har varit aktiv tränare ända upp på elitnivå. Jag har spenderat otaliga timmar som instruktör på ungdomläger under sommarmånaderna, helt idiellt. Jag har lagt ner många timmar på att sitta i olika samanträden där det diskurerats hur vi bäst ska utveckla svensk ungdomsfotboll och på så sätt oxå vårt landslag på sikt. Att jag sen för ett antal år sedan la av pga att jag ville ägna min familj lite tid oxå betyder inte att jag brinner mindre för fotbollen i Sverige idag.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De fyra första inläggen i tråden är så patetiska så jag hittar inte ord..

Kan ni absolut ingenting om fotboll? Inte sett Sverige spela hitills i EM?

 

Vi räckte inte till idag helt enkelt.. Ryssland spelade riktigt bra, och sverige har för dålig deffensiv, är inte svårare än så!

 

Zlatan, Mellberg och Ljungberg gör ett klart godkänt mästerskap!

Mellberg speciellt! Men även många andra gör det bra, Larsson, Stoor, Nilsson, Andersson, Svensson mm. Vad kan vi egentligen kräva av spelare som inte spelar i stora ligor eller ens är ordinarie i halvdana lag?

 

Vi har helt enkelt inte bättre spelare att tillgå!

 

 

Och att klanka ner på Lagerbäck, snälla, sluta bara....

 

Edit: Är också besviken, men man ska väl kunna se saker med lite avstånd ändå?

 

lol bra analys där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol bra analys där

 

Men snälla, skriv en vettig kommentar om du ska skriva något alls!

Varför skrattar du åt min analys om du inte kan förklara varför?

 

 

KingCosmo: Ang. Ljungberg. Ok att han inte varit så offensiv som man vill han ska vara, men han har helt enkelt tappat fart och det där rycket, han har istället varit stabil hemåt och täckt stora ytor, ordnat frisparkar och slitigt hårt, för en spelare i det svenska kollektivet tycker jag det är klart godkänt, han är inte den han var för 3-4år sen!

 

Det var han som stod upp och försökte när många andra inte kunde/klarade mot Ryssland! Sen att Henke och Zlatan inte gjorde allt för mycket, tycker ganska synd om dem, var inga lätta bollar de fick att jobba på, kändes som 95% var långbollar som inte resten av laget han upp för att ge understöd på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrofen igår stavas Anders Svensson. Hur fan kan ingen ha sett hans jävla tabbar? Den bredrövade idioten gjorde ju för fan inte ett enda rätt? Så plockar Lagerbäck ut Daniel Andersson istället? Det valet var för mig helt jävla oförståeligt. Svensson satte inte en pass, slarvade oerhört mycket. Det enda han tillförde var under de fasta situationerna, under spel har jag nog fan aldrig sett en sämre landslagsspelare.

 

Hade jag haft lite bättre kondis hade jag nog fan kunnat göra det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så plockar Lagerbäck ut Daniel Andersson istället? Det valet var för mig helt jävla oförståeligt. göra det bättre själv.

 

Hmmm, smart drag ju.

 

Daniel Andersson = Defensiv mittfältare i första hand.

 

Anders Svensson = Offensiv mittfältare i första hand.

 

Hmmmm

 

Sverige ligger under och måste göra mål. Det är klart att den defensive ska va kvar. Tur att inte du tar ut några lag Jennez.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Andersson = Defensiv mittfältare i första hand.

 

Anders Svensson = Offensiv mittfältare i första hand.

 

En defensiv mittfältare som iaf någorlunda gör det han ska är iaf bättre än att ha en pojkar10-nisse med för stor bakvikt kvar på planen. Svensson är en tio ggr sämre omt än Andersson är en dmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...