Halo Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Hur viktigt är position i 6 manna nl ? * RP, lite matigare - QoS * Citera
Peakfreak Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Viktig! Ofullständiga frågor kräver ofullständiga svar EDIT: Vad jag menar är att du måste specificera frågan lite... Citera
Macaronis Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Ja den är mycket viktig. Enligt PokerTracker är button den knapp jag tjänar mest på och i sjunkade ordning till UTG när jag har en svag profit. Kontentan av detta bör ju vara att spela tighta upp runt UTG och spela lite lösare runt knappen. Citera
ayecappy Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Viktig!Dumma frågor kräver dumma svar Så vi vädjar till dig, låt detta vara din sista post. Enligt PokerTracker är button den knapp jag tjänar mest på och i sjunkade ordning till UTG när jag har en svag profit.Kontentan av detta bör ju vara att spela tighta upp runt UTG och spela lite lösare runt knappen. Varhän i sitt inlägg ber han om en definition på vikten av position? Om jag tillåts läsa lite mellan raderna så gissar jag på att han är intresserad av hur positionens inflytande ändras från fullbord till 6-max. Tycker sh texten i holdembrain av king yao är rätt bra om hur förhållandena ändras när spelarantalet sjunker, boken är ju inriktad på spel med fixlimitstruktur men eftersom den inte ger konkreta tips egentligen tycker jag fortfarande den illustrerar ganska bra hur viktig positionen är. Tänk på att det är viktigt o kunna spela ner till 3-4 spelare eftersom det kan bli så få ibland när ett bord löses upp/startar eller bara spelare hoppar in o ut, tar sitting out osv osv och det är ju mycket större skillnad när 2 pers tar sitting out i ett sexmax än när två gör det i ett fullbord. Nu var det säkert inte ens det du undrade så jag ber om ursäkt på förhand, kan pma mej om tråden med boken i html format inte finns för nerladdning på forumet längre =) Citera
Toan Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Viktig!Dumma frågor kräver dumma svar Så vi vädjar till dig, låt detta vara din sista post. Enligt PokerTracker är button den knapp jag tjänar mest på och i sjunkade ordning till UTG när jag har en svag profit.Kontentan av detta bör ju vara att spela tighta upp runt UTG och spela lite lösare runt knappen. Varhän i sitt inlägg ber han om en definition på vikten av position? Om jag tillåts läsa lite mellan raderna så gissar jag på att han är intresserad av hur positionens inflytande ändras från fullbord till 6-max. Tycker sh texten i holdembrain av king yao är rätt bra om hur förhållandena ändras när spelarantalet sjunker, boken är ju inriktad på spel med fixlimitstruktur men eftersom den inte ger konkreta tips egentligen tycker jag fortfarande den illustrerar ganska bra hur viktig positionen är. Tänk på att det är viktigt o kunna spela ner till 3-4 spelare eftersom det kan bli så få ibland när ett bord löses upp/startar eller bara spelare hoppar in o ut, tar sitting out osv osv och det är ju mycket större skillnad när 2 pers tar sitting out i ett sexmax än när två gör det i ett fullbord. Nu var det säkert inte ens det du undrade så jag ber om ursäkt på förhand, kan pma mej om tråden med boken i html format inte finns för nerladdning på forumet längre =) Är du alltid så här dryg eller är det en "söndagsgrej"? Citera
Hjort Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Är du alltid så här dryg eller är det en "söndagsgrej"? Ayecappy är, precis som nya yes, väldigt dryg och tvättar skinande rent. Vanligen så har han en poäng. Citera
Peakfreak Postad 13 Mars , 2005 Rapport Postad 13 Mars , 2005 Vanligen så har han en poäng. Gäller detta även denna gång? Frågan var lite "dum" men som jag senare ändrade till ospecificerad, då man blev toltalt sågad av en terrier Besserwissers är det värsta jag vet Citera
Recommended Posts