Gå till innehåll

NL - Cashgames vs. Turneringar


Eldkvarn

Recommended Posts

det finns en stor skillnad som är att man i turneringar ofta hamnar i ett läge där man inte kan skaffa mer chip. Därför är det stor skillnad på de båda spelen. Därför borde det vara så, men en bra turneringsspelare borde kunna göra pengar på ett cashbord tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu vänder på steken....

 

Kan man via mkt tuneringsspelande bli bättre på cashgame?

 

Fördelen med tuneringar (ibland oxå en nackdel med shortstack) är att man kan bluffa mer vid höga blinds.

Det inträffar ju inte vid cashgames på samma sätt.

 

Givetvis kan man bli bättre på cashgame genom att spela turneringar. All erfarenhet vid pokerbordet är ju av godo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser den skillnaden av att jag är väldigt bra i turneringar men mindre bra i cashgames, pga 1 sak jag är rädd att förlora pengar i cashgames medans tex en SnG bara kostar mig ett litet inköp och jag känner mig tryggare. Men som sagt det är min synpunkt- Men just nu har jag börjat ++ i cashgames med-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgames fungerade inte alls för mig för ett antal veckor sedan så jag har spelat bara turrar sedan dess.

I förra veckan så började jag köra cashgames igen och märker till min förvåning att de flesta cashgamespelare verkar ha blivit märkbart sämre jämfört med när jag spelade sist. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt för turneringar, på cashborden går det mycket bättre, jag tycker det känns jobbigt att köpa in sig på "osäkra" man vet ju aldrig vad man får innan turneringen. Kan ju säga att jag bara spelat sen november 04 och att jag inte spelat många turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har börjat spela lite turneringar, den billigare varianten dock... allt ifrån €5-rebuys till €35 freezouts... inga SnGs... brukar spela en trn om dagen... 3 cash-bord och en trn är vad som brukar fylla skärmen en vanlig dagssession... ibland spelar jag lite större events genom diverse kvalningar... jag ser mig inte som en bra trn-spelare, jag har hur mycke som helst att lära och gör minst ett misstag i varje trn... någon ITM blir det ju ibland, men jag har ganska svårt för de senare faserna då jag blir nervös... går inte att jämföra med cash-games...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har börjat spela lite turneringar, den billigare varianten dock... allt ifrån €5-rebuys till €35 freezouts... inga SnGs... brukar spela en trn om dagen... 3 cash-bord och en trn är vad som brukar fylla skärmen en vanlig dagssession... ibland spelar jag lite större events genom diverse kvalningar... jag ser mig inte som en bra trn-spelare, jag har hur mycke som helst att lära och gör minst ett misstag i varje trn... någon ITM blir det ju ibland, men jag har ganska svårt för de senare faserna då jag blir nervös...

 

Tack för att du delade din livshistoria med oss, varför inte skapa en egen tråd eller använda din dagbok på lunarstorm istället för att kladda ner eldkvarns tråd med ot bladder, jag tror det uppskattas =). Själv tror jag definitivt man kan vara duktig och plussa på turneringar även om man inte kan stava till turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har börjat spela lite turneringar, den billigare varianten dock... allt ifrån €5-rebuys till €35 freezouts... inga SnGs... brukar spela en trn om dagen... 3 cash-bord och en trn är vad som brukar fylla skärmen en vanlig dagssession... ibland spelar jag lite större events genom diverse kvalningar... jag ser mig inte som en bra trn-spelare, jag har hur mycke som helst att lära och gör minst ett misstag i varje trn... någon ITM blir det ju ibland, men jag har ganska svårt för de senare faserna då jag blir nervös...

 

Tack för att du delade din livshistoria med oss, varför inte skapa en egen tråd eller använda din dagbok på lunarstorm istället för att kladda ner eldkvarns tråd med ot bladder, jag tror det uppskattas =). Själv tror jag definitivt man kan vara duktig och plussa på turneringar även om man inte kan stava till turnering.

 

???... hoppas du är allvarig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något motsatsförhållande mellan att svara på inlägget i topic och att ge utvecklande svar, toan?

 

Okej, svaret kanske gled iväg lite, men slutsatsen blev ju iaf att skillnaden mellan cash games och turneringar är väldigt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...