Gå till innehåll

Svenska Spel KONFISKERAR spelarnas pengar


Recommended Posts

Svenska Fel har satt på sig dumstruten för andra gången på en och samma vecka.

Första gången gällde det ö/u 4 mål för Sverige i gruppD enligt 4 olika samtal med supporten, men sedermera ändrades denna uppgift då oddsättarna konfronterades med frågan och de insåg att oddset var felsatt och ändrade sig till att det gällde HELA EM.

Nu har Svenska Fel konfiskerat spelarnas vinster på Portugal som gruppvinnare till odds 1.40.

Svenska Fel anser att felet ligger på tekniskt problem och anser sig ha rätt att annullera redan accepterade vad och återbetala insatserna. Det stod tydligt och klart att spelet i fråga är öppet till söndag 15/6 när vaden ingicks .

Detta är intressant då Svenska Fel har haft absolut minst spelmöjligheter till EM av samtliga aktörer på marknaden och trotts detta inte klarar av att följa upp sina spel . Samtliga företag i branschen har riskmanegers samt compilers som arbetar dygnet runt och har som uppgift att kontrollera vilka vad som accepteras och vilken risk företaget exponeras mot. Att i detta fall annullera spel som utfallit med 40% vinst per riskerad krona är direkt pinsamt.

Att skylla på tekniskt fel när det är uppenbara brister inom personal och ledning får anses som föga utvecklande för ett företag och att dessutom att tvinga SPELARNA betala för denna underlåtenhet genom att konfiskera(annullera) vad som utfallit till spelarnas fördel borde ligga under bedrägligt beteende och vara åtalbart. Internationellt anses accepterade vad såsom gällande vad om dom inte annulleras innan spelet påbörjats såvida uppenbara fel inte har begåtts, men även då har många bolag för sed att utbetala vinster då felen begåtts av Bookmakern och inte spelarna.

Man kan med fog fråga sig om spelarna hade återfått insatserna om Portugal INTE vunnit gruppen?!

Om Svenska Spel varit konkurrensutsatt inom EU så finns möjlighet att klaga till IBAS och få ärendet utrett av 3e part, men var klagar man på hur Svenska Fel behandlar sina kunder? Lotteriinspektionen? Det finns ingen som kan anses vara opartisk som behandlar Svenska Fels brister och uppenbara förakt för spelarna i Svea Rike. Detta företag går med över 5 miljarder i vinst per år, men anser sig ha rätt att konfiskera spelarnas pengar istället för att se över sina rutiner och personal.

SKÄMS

Med vänlig hälsning

Hatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men era nollor , givetvis måste man även spela på svenska spel om dom erbjuder utskick jämfört med andra bolag , och det gör dom ibland. Ska man sportbetta seriöst betyder detta givetvis väldigt mycket och därför måste man sportbetta på SVS oavsett om man vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄR man dum nog o betta på svenska spel så :)

 

Varför skulle det vara dumt att betta på svs om dom nu råkar sätta ett överodds för en gångs skull? Snarare korkat att inte göra det.

Man kan ju knappast föresätta att dom skulle agera så risigt som dom gjort här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra "kul" grejer SS håller på med är att man som troligen ett av mycket få spelbolag inte ger kunderna möjlighet att följa sitt konto med ett saldo som uppdateras efter varje kontohändelse. Detta gör det mycket svårare att följa spelen än på alla andra sajter. Och hur skulle det se ut om din bank bara meddelade ditt totalsaldo och du inte kunde följa kontot löpande. Detta är så basic så att man baxnar att det inte finns och gör det alltså betydligt svårare för kunderna att hålla "spelkoll" (eller vad SS kallar det) än alla andra bolag. Lite lustigt är det även att funktionen finns med på en dump om man väljer "hjälp" på sin kontohistorik. Sannolikt har man haft funktionen men i någon uppdatering tappat bort den och sedan saknar man personal och management som är medvetna eller kan lösa problemet.

 

Andra bedrövliga saker som gör det svårt att hålla koll på sitt konto är att man uppger förlorade spel som "pågående" fast de rättats och lag spruckit. Är ju helt oseriöst.

 

Till skillnad från alla andra bolag så tar det även lång tid att rätta spelen men det är inte det värsta för även om man rättar spelen och inga matcher återstår på ett spel så betalas ofta inte vinsten ut förrän på natten. Detta är ju rena skämtet - man kan se sina spel, se att SS rättat matchen, men man vet fortfarande inte när man får in pengarna på kontot (som dessutom är svårt att följa om man gör många spel).

 

Man kan även fråga sig hur det är med moralen att spelbutiker (som ofta redan har dåliga villkor och konkurreras ut av SS egen online-verksamhet) blir av med sina tillstånd för att man har spelare som "spelar för högt" på Lången och andra spel som SS kan förlora påp. Däremot är man välkommen att satsa obegränsat på Lotto, Stryktips och andra spel där SS alltid tar sin %. Det är i och för sig inget konstigt att bookmakers begränsar insatser men i och med att allt är datoriserat så kunde man ju istället enkelt reglera spelandet. Skulle troligen inte bli bättre för oss spelproffs men som sagt så undrar man var moralen och kompetensen finns.

 

Håll tillgodo och använd gärna dessa argument när ni vill racka ned på monopolets inkompetens.

 

*****

 

En annan sak som är helt sjuk är att man inte kan få tillstånd för Jack Vegas maskiner (den absolut sämsta formen av spel och jämförligt med rån) om man inte har ett utskänkningstillstånd. Detta innebär alltså att om det finns sådana maskiner i lokalen så menar monopolet att man alltid även ska ha en möjlighet att berusa sig. Jag antar att intäkterna blir större på det viset men var finns etiken. Visst, man anser att dessa ställen borde ha bättre koll på minderåriga men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

myglar SS.

 

Jag är också övertygad att om hatten spelar på SS så finns det fog för det.

 

Han nitade sin första trixie decennier innan de flesta på detta forum slutade med blöja (I denna tråd Per H undantagen ;-) )

 

 

Fortsätt att skjuta monopolet i sank, det finns bara ett företag som kan göra så mot spelarna och komma undan med det (för det kommer dom dessvärre att göra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får hemskt gärna bygga ut det där.

 

Sådär.. Jag vet egentligen inte vad det är du vill att jag ska utveckla. Jag tycker helt enkelt att oavsett om man spelar på hobby- eller professionell nivå ska bojkotta skiten.

 

Varför? Sunt förnuft. Deras ambitioner ligger inte i spelarnas bästa utan politikernas.

 

Om man som "en i mängden" skiter i befrämjandet av spel i detta avlånga land pga. girighet så finner jag befogenhet att håna personen som åker på en nit. Nej förresten, låt mig omformulera mig, jag anser det vara en skyldighet att håna personen i fråga.

 

Det snackas om att SVEPOF ska föra spelarnas talan, jag håller inte med. Låt spelarna som ett kollektiv föra sin egen talan.

 

Jag ser redan framför mig folkmassor med Ola Brandborns ansikte på t-shirtsen istället för Ches. Viva la revolution!

 

Eury, om du bestämmer dig för att svara på det här, så snälla, gör mig en tjänst, använd inte en massa fina ord som jag inte kommer att förstå, hela forumet vet att du har ett brett ordförråd, jag orkar verkligen inte googla.

 

Jag ber också om ursäkt för diverse grammatiska fel, är ganska full, nu ska jag gå och spy, hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag ser inte vari det sunda skulle ligga i det - låt oss säga bestridda - förnuftet att bojkotta SvS. Om man nu sportsbetar seriöst så låter det långt mycket mer förnuftigt att spela på de bästa odds som marknaden erbjuder.

 

Om SvS på vissa objekt ger bättre odds än marknaden i övrigt, så ligger det absolut i spelarnas intresse att spela på det objektet.

 

Jag ser verkligen inte vad det skulle tjäna till för en sån som Hatten att bojkotta SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag ser inte vari det sunda skulle ligga i det - låt oss säga bestridda - förnuftet att bojkotta SvS. Om man nu sportsbetar seriöst så låter det långt mycket mer förnuftigt att spela på de bästa odds som marknaden erbjuder.

 

Om SvS på vissa objekt ger bättre odds än marknaden i övrigt, så ligger det absolut i spelarnas intresse att spela på det objektet.

 

Jag ser verkligen inte vad det skulle tjäna till för en sån som Hatten att bojkotta SvS.

 

Det du säger är alltså att marknaden som helhet inte hade sett bättre ut om monopolet inte fanns, har jag uppfattat dig korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...