Crappy Postad 20 Juni , 2008 Rapport Postad 20 Juni , 2008 Visst, och så höjer han din blockbet och du inbillar dig att han bluffar (vilket han säkert kan göra) endast för att du visat sådan uppenbar svaghet och tvingas syna iaf... Lite min tankegång, bättre att lägga blockbettet på turn, vika mot omslag där. Om blockbettet på turn är halvpott ungefär, borde vi få omslag om han träffat. Men, vad göra om bara vi bara får syn på turn? Bett och vik mot omslag på rivern? Ja det är en hand som kan kosta en del. Tyvärr hade jag nog synat även rivern, eftersom det är riktigt tungt att vika här. Så det hade blivit ett nytt inköp för mig:cry: Om man spelar som du vill Adsl, så skulle man kunna få betalt av sämre händer, om fi synar på rivern i tron att det är en bluff. Och Sparven, jag tror inte någon fi skulle checka ner hela vägen efter att man visat en så tydlig svaghet? Citera
Sparven Postad 21 Juni , 2008 Rapport Postad 21 Juni , 2008 3 eller 0 outs vid tex KQ väl? Jo jag menar ju att jag helst inte vill ha syn på flopp. Och med facit i hand borde jag väl ha fattat att han satt med sista esset eftersom han överhuvudtaget synade floppen. Undrar lite om han kunnat släppa AK preflop ifall jag höjt mer. Är det motiverat att höja QQ till 16 preflop med endast 1 limp och knappen kvar? Hur många händer jag slår kan tänkas syna då? Det sista esset är hans fjärde out. Om du skrämmer bort AK så lär du ju skrämma bort alla händer som du slår. Bara för att du kan förlora med en hand betyder inte det att du vill skrämma bort alla sämre händer. Och Sparven, jag tror inte någon fi skulle checka ner hela vägen efter att man visat en så tydlig svaghet? Det andra C:et står för "call" Det vore ju perfekt han aldrig checkar rivern, då får han betalt varje gång han har Fi slagen. Citera
Crappy Postad 21 Juni , 2008 Rapport Postad 21 Juni , 2008 Det andra C:et står för "call" . Sry ska försöka fatta vad jag läser innan jag skriver Men trots att jag tror det är fel. Eller? Tyvärr hade jag nog synat även rivern, eftersom det är riktigt tungt att vika här. Så det hade blivit ett nytt inköp för mig:cry: Nåväl, jag är en "fisk" som spekulerar. Men jag kanske lär mig något. Citera
Recommended Posts