Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

jag har helt missat diskussionerna kring T6 poker, men förstått att det är något skumt med dom?

Kan något vänlig själv berätta vad det skumma är?

Anledningen att jag undrar är för jag den senaste tiden sett 3st olika T6-poker-bilar heltejpade i blått med krimskrams och texten "Ingen bluff! Freerolls i 365 dagar."

(slå inte på mig)

Postad

Tråden om T6 är ganska lång nu, hundratals inlägg.

Det skumma är ägandet och finansieringen, att det är nåt pyramidspelsliknande. De som pytsar in pengar i verksamheten (inte pengar att spela poker för) har inte aktier, utan "andelar" och bör rekrytera andra som sätter in pengar för att kanske kunna tjäna nåt alls, och de som rekryterats bör rekrytera andra för att tjäna mer, och dessa bör rekrytera fler "finansiärer" för att kunna tjäna nåt och... ja du fattar kanske.

Och om det är fuffens med detta blir många misstänksamma mot T6 i övrigt. Om det nu är mysko verksamhet i ägandet och ingen insyn... säger de kanske "Tack för alla era konto- och kortnummer, adresser och lösenord. Ses på Bahamas!" eller "På grund av oförutsedda omständigheter i matrisen lägger vi ner och omstrukturerar till blomsterhandel. Spelarnas insatta pengar? Jo asså, eh, det fixar vi. Men kommisionen och brokerfirman å eh. Det betalas ut i februari, pråmmis!"