Gå till innehåll

44 i limpad pot, FL 2/4$


Nemesis

Recommended Posts

Båda motståndarna är loose/passive.

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is CO 4:heart: 4:club:

UTG calls, 1 fold, Hero calls, 2 folds, BB checks

 

Flop: 6:diamond: 7:heart: 2:heart: (3.5 SB, 3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG folds

 

Turn: K:diamond: (2.8 BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls

 

River: Q:spade: (4.8 BB, 2 players)

BB checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog lagt min hand preflop här om inte btn och sb är lösa och limpar med ofta. Tycker inte 44 är lättspelad 3-way. Annars raise spec. om BB också är tight(vilket han inte var här iofs).

 

Som handen utspelar sig hade jag spelat som du och sen dunkat huvudet i väggen och förbannat mig för att jag inte värdebetat river när han visar upp A hög eller 82o typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog lagt min hand preflop här om inte btn och sb är lösa och limpar med ofta. Tycker inte 44 är lättspelad 3-way. Annars raise spec. om BB också är tight(vilket han inte var här iofs).

 

Förut höjde jag oxå små par efter en limper men slutade när jag fick rådet av 3 duktiga spelare att tänka om. Deras "varför" varierade och jag ska här försöka sammanfatta mitt tänk:

 

Lösa spelare och en 3-vägspott gör att du c-bettar nära 100% men har 4 överkort som jobbar emot dig på varje gata. Jag brukar limpa efter med mina PP om potten tenderar att spelas 3-väg. (vilket var fallet i denna hand då jag identifierade en lös spelare i BB) På detta sätt kan jag ibland plocka upp potten ifall bordet kommer torrt och dom checkar, lätt ta mig ur ifall bordet kommer dåligt och höja ifall jag träffar set. Visst, jag har ofta ett svagt equity övertag mot 2 spelare men jag bygger oxå en pott med negativt implicit värde (ifall jag inte träffar set). Du blir lättare utbluffad post flop med ett baby par i hand och överkort på bordet. (och även om du blir lite mindre utbluffad dom gånger du har byggt en större pott så blir misstaget dom gånger det händer desto större) Och du har sammanlagt 4 kort som jobbar emot dig post flop om spelarna är lösa. Självklart räddar du dig oxå varje gång du skulle ha blivit 3bettad efter dig pre flop.

 

Tillfällen där jag ändå höjer pre är när:

1. Jag har god chans att få potten HU. (BB är tight)

2. Jag har god chans att stjäla potten med en c-bet på floppen. (de har låg WTSD)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot två lösa spelare tar jag ofta frikortet på flop 3-vägs. Det är delvis för att få möjligheten till det som jag tycker vi ska höja. Är BTN superlös så att du inte tror att han viker mot en raise så gillar jag överlimpen.

 

Om BTN inte är superlös och båda blindsen är lösa så höjer jag för att få knappen och kunna ta frikort om jag vill. Är de alla tajta så höjer jag för att komma HU med equity edge. Är BTN och SB tajta och BB lösaggro så höjer jag dels för att kunna ta frikort, dels för att han antagligen viker mer än 0% i BB och dels för att han kan återhöja och ställa limparen inför 2 bets.

 

Men vi har som vi konstaterat många gånger olika spelstil, jag överlimpar en hel del, men sällan par mot en ensam limpare. Fold i den här situationen är däremot dåligt oavsett spelstil.

 

edit: missade att de båda var passiva. Då tycker jag raise är ännu bättre eftersom det ofta ger oss chansen att ta frikort på turn även om vi betar flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...