Gå till innehåll

Hjälp mig att analyserna mina stats , vad är fel på dom och vad har ni för åsikter !


baliku

Recommended Posts

Har en känsla av att jag är för vek , hur ska jag spela för att få mina stats att se bättre ut? Är det något som är bra med dom , vad är fel , vad kan förbättras och har ni några tips osv. Tar gärna kritik bara det hjälper mig att finslipa på det.

Försöker att lösa upp mig preflop , men är orolig över min låga totala aggresor-faktor. Dessa stats är alltså från PT.

 

Skulle uppskattas väldigt mycket med tankar och åsikter , tack på förhand!

 

Total hands : 23,030

Vol. Put in Pot : 22.87 %

Vol. Put in from SB : 40.24 %

 

Att. To Steal Blinds : 20.24 %

Won $ When Saw Flop : 33.28 %

 

Amount Won : 7,331.23 $

Win Rate Per 100 hands $ 31.83

Big bets Won Per 100 h 7.96

 

Went to Showdown : 20.41 %

Won at Showdown : 53.37 %

 

Raised pre-flop : 12.31 %

Limp/Call reraise pf: 0.00 %

 

First Action on Flop After A Pre-flop Raise :

 

Raise : 3.22 %

Bet : 50.21 %

Call : 2.53 %

Check : 34.34 %

Check/Raise : 0.53 %

Fold : 9.18 %

No flop/action 33.15 %

 

Player Act Poss.A Rai % Bet % Call % Ch % Fol % Ag Fact

 

Preflop : 23,208 12.26 0.00 11.71 8.38 67.66 1.05

Flop : 7,857 2.28 18.02 4.89 47.88 26.93 4.15

Turn : 3,794 2.27 20.59 6.64 46.89 23.62 3.44

River : 2,123 2.07 15.97 6.45 52.94 22.56 2.80

 

Total : 36,982 8.53 6.86 9.44 23.28 51.90 1.63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det NL holdem sexmanna 1/2?

Vpip ser rätt ok ut men du kan säkert öppna upp i senare positioner så din raise preflop (12,31%) hamnar närmare din vpip på 22,87%.

 

Detta görs på ett bra sätt genom att du öppnar upp i cutoff och på knappen så du får en att. to steal blinds på runt 30%. Denna siffra baseras på när du är först in i potten men du kan säkert öppna upp ytterligare genom att höja och isolera spelare som limpat in lite oftare samt 3-betta preflop oftare.

 

Känns som att du är något för lös i small blind. Försök spela mindre händer därifrån. Din won $ when saw flop är ganska låg. Försök få upp den till mellan 40-50%, i alla fall över 40. Kämpa mer för potterna. Höj cbets och floata lite oftare (helst i pos), försök stjäla hem ohöjda potter ganska ofta.

 

Du har en helt ok bb/100 som det är nu och det är inte säkert att det kommer gå bättre för dig om du öppnar upp i och med att den spelstilen inte passar alla och du kommer hamna i fler kniviga situationer men det kan vara värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det att din totala agg faktor är 1.63? Detta är i så fall väldigt lågt och antagligen synar du för mycket postflop. Är inte hundra men jag tror inte du ska ha med preflop siffrorna i din aggression.

 

Klicka ur rutan högst upp till vänster på menyn "more detail..." där det står "Include pre-flop numbers in total aggression factor calculation".

Då ska du nog få en högre aggression totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det att din totala agg faktor är 1.63? Detta är i så fall väldigt lågt och antagligen synar du för mycket postflop. Är inte hundra men jag tror inte du ska ha med preflop siffrorna i din aggression.

 

Klicka ur rutan högst upp till vänster på menyn "more detail..." där det står "Include pre-flop numbers in total aggression factor calculation".

Då ska du nog få en högre aggression totalt.

 

nej , när jag klickade ut den rutan så var den 3,74.

 

Så mina stats är " 22.76/12.41/3.74 ?

 

Hur är dom , är aggresiv-faktorn för låg ? Jag vet att jag borde höja upp mer preflop. Dessa stats är alltså över cirka 22 k händer.

 

Tack för dina inputs;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...