Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Om det inte skulle funka så finns en annan magisk och underskattat funktion, systemåterställning. Ta då och återställ datorn till innan du börja leka med PostgreSQL & HM.

 

Och försök igen...

 

Jag börjar verkligen överväga det.

Det var ganska mycket påt med att installera drivrutinerna. Går det att systemåterställa så jag slipper det och isf hur?

 

Jag har för mig att vi löste ett liknande problem genom att ta bort filen postmaster.pid i C:/Program/PostgreSQL/8.3/data

 

Testa att byta namn på den till postmaster.pid.old, stäng av och starta om postgres tjänsten (stop/start service i startmenyn).

 

/Mattias

 

Jag döpte om filen till postmaster.pid.old men den kommer bara tillbaka när jag startar HM. Jag har 8.4 btw om det nu spelar någon roll

Ni pratar om service. Förstår inte riktigt vad ni menar med det. Stop/Start server finns att välja på antar att ni menar det.

 

Med tank på PostgreSQL problemet, kolla så att den inte typ har råkat installerat en service som ligger igång eller av för den delen också. Test att avinstallera den och sedan starta om.

 

Och försök installera på nytt.

 

 

Jag förstår riktigt vad du menar här heller. Men jag har ominstallerat programet säkert 10 ggr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

what did you learn?

Farlig jinxfråga det där. Fick frågan ställd av IRL på Barcelonas flygplats på väg hem när jag för 37e gången droppar ipoden i marken efter att ha lekt med den. 36 gånger tidigare har den klarat sig utan en skråma men efter att jag självsäkert svarat "Inget" på hans fråga visade det sig att ipoden var totalt stendöd.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår riktigt vad du menar här heller. Men jag har ominstallerat programet säkert 10 ggr

 

Jag vet inte hur det ser ut i vista, men det borde vara ungefär likadant. Först och främst vill jag säga att jag aldrig gjort det här skulle problemet uppstå för mig skulle detta vara en sista utväg innan formatering.

 

1.0

  • Gå till kontrollpanelen och gå till Lägg till eller ta bort program
  • Leta upp PostgreSQL i listan och välj Ta bort

 

1.1

Den här bör redan vara borta om avinstallationen gick rätt till men dubbelkolla

  • Tryck windowsknappen + r och skriv in services.msc
  • Leta upp PostgreSQL Database Server 8.3 och välj Stoppa tjänsten.

 

1.2

  • Leta upp ikonen Den här Datorn och högerklicka Hantera
  • Gå till Lokala användare och grupper -> användare
  • Nu finns en användare som heter postgres högerklicka på den och tryck ta bort

 

1.3

Den här bör redan vara borta om avinstallationen gick rätt till men dubbelkolla

  • Tryck windowsknappen + r och skriv in regedit
  • Nu skall du få upp en ruta. Här letar du dig fram till:
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services
  • I den här mappen skall du hitta pgsql-8.3 högerklicka och tryck ta bort

 

1.4

  • Starta om datorn och försök installera på nytt och tänk på att stänga av antivirusprogram under installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla sjukt. Drömde att jag var och fiskade vid någon form av träsk, tillsammans med Sexyterran, PK, AnteSvante, WPT-Ragnar, Ulaf och 5-6 IRL-kompisar. Minns att jag var först på plats och väntade i dryga timmen på de andra. PK hade nämligen försovit sig, och sedan hade en IRL-kompis svårt att hitta vägen. Väl på plats inledde vi fiskandet med att spela gris på en gräsmatta. Helt plötsligt dyker AIKs A-lag upp och ska ha träning. Tyvärr tar drömmen slut där. Fantastisk dröm hursomhelst...

 

IMDB-projektet har tagit fart igen. Sett ett gäng filmer på senare tid. Nu senast Lawrence of Arabia(1962), rankad 41:a. Den var bara 3.5h lång och inte alls ett sömnpiller...

 

Edit: Drömde även att Wenger tränade Wigan. lol...

 

 

 

 

Eguren omss...

 

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=342101

 

 

7.04

Björn Wesström berättar att AIK har skrivit ett avtal med Sebastian Eguren till den sista juni 2010. Enligt honom så har AIK hittat en möjlighet att värva en spelare som AIK inte egentligen borde ha möjlighet att värva. Spelaren värvas på fri transfer och värvningen är enligt AIK:s budget för 2010.

 

Björn fäller även kommentaren “vi kryddar allsvenskan”.

 

17.07

Sebastian Eguren visar upp sig i AIK:s matchställ. Eguren får inta nummer 33 i AIK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför äter du gulan?

 

Inte dragit igång helt med zone-diet. Men köpte stekpanna igår så en helt ny värld har öppnats upp för mig. Så tänkte att jag kör ägg och 9 mandelbitar, sedan la jag till avocado och caviar.

 

Tror dock att man ska äta även gulan?

 

FOPKSAFPODKOFSAPKF.. inte nog med attp okern går kallt så är yrseln tillbaka. Har inte druckit några redbull så problemet ligger inte där. Har nog problem med synen... känns som att min syn försämrats drastiskt :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla sjukt. Drömde att jag var och fiskade vid någon form av träsk, tillsammans med Sexyterran, PK, AnteSvante, WPT-Ragnar, Ulaf och 5-6 IRL-kompisar. Minns att jag var först på plats och väntade i dryga timmen på de andra. PK hade nämligen försovit sig, och sedan hade en IRL-kompis svårt att hitta vägen. Väl på plats inledde vi fiskandet med att spela gris på en gräsmatta. Helt plötsligt dyker AIKs A-lag upp och ska ha träning. Tyvärr tar drömmen slut där. Fantastisk dröm hursomhelst...

 

drömde givetvis att jag skulle hälsa på dej i din nya lägenhet. i hissen stod redan ludde (irlkompis) och vi tog hissen upp tillsammans, klagade givetvis över att den inte alls fanns en stol i hissen. väl uppe i lägenheten så var det en skitfin välstädat typ 3a med skiiitstort vardagsrum. du stod mitt i rummet och typ torska ett bord. minns inget mer efter det.

 

frulle :-)

 

img0028zx.jpg

 

ser skabbigt ut. min frulle:

 

rosta 3 lingongrova, stekte 6 bacon, gjorde en omelett på 2 ägg och peppar. la baconen på mackorna, delade omeletten i 3 delar och la över mackorna, på med HP-sås och saltgurka vid sidan samt en STOR kopp kaffe.

 

NÖTEN.

 

Nu ska jag lira bw, om någon är sugen så /w snusarn1

 

jag e på att lira 2-3 1v1s om du kommer online!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser skabbigt ut. min frulle:

 

rosta 3 lingongrova, stekte 6 bacon, gjorde en omelett på 2 ägg och peppar. la baconen på mackorna, delade omeletten i 3 delar och la över mackorna, på med HP-sås och saltgurka vid sidan samt en STOR kopp kaffe.

 

NÖTEN.

 

wow, bara wow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...