Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Hoppas du skrev nåt fyndigt. För gräset el.dyl...

Idag köpte jag en soffa från MIO. Egenbyggd så leveransen tar bara 8 veckor. Blir till att sitta på golvet i en månad. Wiieee...

Nu ska jag fixa el och gasavtal. Varför har i princip alla lägenheter i stan gasspis?

gasavtal? jag har gasspis också men mig veterligen är det lite sisådär med gasavtal. läst om flera på flashback som haft gasspis och inte behövt betala eller fått ngn räkning för gasen. så mitt tips är att ligga lågt ett tag, värsta som kan hända är att du får betala för gasen i efterhand...

förövrigt är gasspis nöt, vattnet kokar fan fortare än en vattenkokare och falukorven tar 5 min typ.

kan rekommendera att fixa bredband och digitaltv redan nu för det suger fett att vänta på sånt skit i flera veckor vilket jag fått göra.

Lyan är belägen på våning 3 med hiss, men hissen är lite så inget stort får plats. Flyttar på en torsdag så i princip alla IRLpolare jobbar eller pluggar. Då återstår pokerspelarna. Sexyterran har inget körkort, shahin är ingen flyttkarl att lita på, FriSoren är oresonlig, och IRLsucks är den lataste människa jag känner. Går ju heller inte att muta dom för en ansenlig summa pengar, då alla e grisrika. En slant funkar ju för IRLpolare(alternativt pizza, pilsner), men tror ingen kan. Har inget körkort själv, och min familj är upptagen. Återstår alltså flyttfirma. Hursomhelst kommer allt få plats i en flyttbil. Är i princip säng, dator+skärm, databord, och resterande småkrams i ett gäng flyttlådor.

det är ju värt att vänta till lördagen eller söndagen isf och muta ngn irlpolare som sagt, många uppskattar nog en tusenlapp hellre än att den går till någon lortig flyttfirma.

hade det inte varit för att det vore torsdag hade jag utan problem kunnat låna bil från jobbet och frågat en 'fattig' polare och hjälpt dig faktiskt. hojta till om du behöver hjälp på en lördag/söndag så kan jag fixa bil och hjälpa dig för typ 2500.

edit: testa detta annars, http://www.offerta.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

renberg är värdelös bortom gränser. han kan omöjligt få kommentera en eventuell första slutspelsmatch (?). visar lika mkt känslor som en död fisk och babblar skit nonstop, kan ju knappt koncentrera sig på matchen när man hör honom. wikegård ftw!

om det går på sportradion så på med radio på hemmabion och mute på tvn och det blir nöt, lasse granqvist..

värsta som kan hända är att du får betala för gasen i efterhand...

eller att du inte får ngn gas..

Länk till kommentar

gasavtal? jag har gasspis också men mig veterligen är det lite sisådär med gasavtal. läst om flera på flashback som haft gasspis och inte behövt betala eller fått ngn räkning för gasen. så mitt tips är att ligga lågt ett tag, värsta som kan hända är att du får betala för gasen i efterhand...

förövrigt är gasspis nöt, vattnet kokar fan fortare än en vattenkokare och falukorven tar 5 min typ.

kan rekommendera att fixa bredband och digitaltv redan nu för det suger fett att vänta på sånt skit i flera veckor vilket jag fått göra.

det är ju värt att vänta till lördagen eller söndagen isf och muta ngn irlpolare som sagt, många uppskattar nog en tusenlapp hellre än att den går till någon lortig flyttfirma.

hade det inte varit för att det vore torsdag hade jag utan problem kunnat låna bil från jobbet och frågat en 'fattig' polare och hjälpt dig faktiskt. hojta till om du behöver hjälp på en lördag/söndag så kan jag fixa bil och hjälpa dig för typ 2500.

edit: testa detta annars, http://www.offerta.se

Gasen ingick tydligen i el-avtalet. Band upp mig på ett års fast avgift. Också hört mycket gott om denna gasspis. Ska tydligen gå mycket snabbare än vanlig...

Ang. flyttbil så erbjöd sig IRLsucks på fyllan igår att hjälpa till. Kanske blir det till att man har vänner trots allt. Aja, vi får se när det väl bär av. Schysst att du agerar nödlösning. Krediteras i minnet om inte annat...

Ska fixa bredband first thing imorgon bara för det. Hade knappt tänkt på det lol. Sjukt viktigt ju...

Izy jammar in pre...

Länk till kommentar

Generellt sett så har ju folk som "valt bort körkort" bara inte pallat ta tag i det i yngre ålder, och nu rationaliserar de bort failen med att "det ändå inte behövs". Jag säger inte att fallet är så här, men det är bara den bild jag har fått :)

Sen är det ju en bra sak inför framtiden också. Man vet ju aldrig var man hamnar till slut, och om inte annat är det asfränt att bara sätta sig i bilfan och åka iväg ibland - speciellt om man träffar brud. Spaweekends, landet, fjällen, whatever kan vara rätt nice när man vill få tankarna på annat och bara ta det lugnt.

Just my five cents..

Länk till kommentar

om det går på sportradion så på med radio på hemmabion och mute på tvn och det blir nöt, lasse granqvist..

eller att du inte får ngn gas..

tveksamt att de skulle stänga av gasen utan att förmeddela eller skicka en räkning till en eller?

bifogar tråden: https://www.flashback.org/t1119668

jag tycker det verkar svindyrt och hatar allt som har med fasta utgifter att göra, jag ska se hur det går i alla fall (=

särskilt jag som knappt använder min spis särskilt mycket och som bor själv. känns lamt att jag ska betala lika mkt som ett hushåll på 2 pers (kanske ett barn) bara för jag bor i en tvåa?

Länk till kommentar

tveksamt att de skulle stänga av gasen utan att förmeddela eller skicka en räkning till en eller?

bifogar tråden: https://www.flashback.org/t1119668

jag tycker det verkar svindyrt och hatar allt som har med fasta utgifter att göra, jag ska se hur det går i alla fall (=

särskilt jag som knappt använder min spis särskilt mycket och som bor själv. känns lamt att jag ska betala lika mkt som ett hushåll på 2 pers (kanske ett barn) bara för jag bor i en tvåa?

Jag sa att jag bodde i en etta, för gasen betalas per rum och inte baserat på lägenhetens storlek. Det var nuvarande lägenhetsägare som gav mig det tipset då han gjort likadant. Ett litet fult microstakesknep som han uttnyttjade då han såg att lägenheten stod som en etta i något register, trots att han gjort om den till en tvåa. Blev därför jävligt billigt...

Izy flyttar även han till en villa 1:a Mars?

Shahin - Ska vi gå på AIK-Växsjö imorrn? Ruggigt viktig match imo...

Agree på det Luap skrev. Nu bryr jag mig inte, och kommer nog inte behöva körkort på ett tag iom stadsflytt osv. Kommer dock komma tillbaka i framtiden...

Vi såg precis The Mask. Inte sett den sen jag gick i grundskolan. Löjligt bra film ju...

Länk till kommentar

Generellt sett så har ju folk som "valt bort körkort" bara inte pallat ta tag i det i yngre ålder, och nu rationaliserar de bort failen med att "det ändå inte behövs". Jag säger inte att fallet är så här, men det är bara den bild jag har fått :)

Sen är det ju en bra sak inför framtiden också. Man vet ju aldrig var man hamnar till slut, och om inte annat är det asfränt att bara sätta sig i bilfan och åka iväg ibland - speciellt om man träffar brud. Spaweekends, landet, fjällen, whatever kan vara rätt nice när man vill få tankarna på annat och bara ta det lugnt.

Just my five cents..

+1 :(

Länk till kommentar

Just my five cents..

+ 1 :cry:

--

Var och tränade crossfit idag vilket var sjukt skönt. Ruskigt jobbigt och mot slutet var jag riktigt nära på att springa in i toaletten och spy upp sushin jag hade ätit en timma innan träningen.

Vi gjorde en hel del övningar jag är ovan vid och fyfan vad det tog. Tog minst en 30-40 minuter efter träningen till jag inte behövde kämpa för att inte spy.

Drog även på kostseminarie som var hur bra som helst. Drar inom dagarna igång någon diet som går ut på att äta bra och var 3e timma. Riktigt bra träning och hon som höll seminariet sa att vi alla skulle prova det i två veckor och sen rapportera tillbaka till henne vad vi tycker och så. 2 veckor är ju för liten sample, men tom den korta tiden kommer vi märka skillnad när vi tränar. Att vi kommer orka mer och så. När man är klar med de här två veckorna kan man hoppa över till Paleo diet som går ut på att äta det människor åt under stenåldern. Dvs man får inte äta något tillgjort.. bara kött, grönsaker, frukst och nötter. Ska bli intressant att se vad man får för effekter :D

Drar igång frukostdelen redan imorgon. Skönt som fan att vara frisk nu.. träning och hockey imorgon! Har tidigare inte orkat bry mig om hockey, men tack vare AIK hockey tycker jag det är kul nu. Ska bli nice ,ed OS :mrgreen:

btw.. ni som bor i sthlm.. AKKI SUSHI som ligger precis vid medborgarplatsens tunnelbannestation(inte den vid moskén eller den framför donken. utan precis till höger ligger ett litet sushihak).. aldrig ätit godare sushi i mitt liv

lagar mat igen.. ska se lite its sunny in phildalphia sen kanske bajsa.. sen vet jag inte:roll:

Länk till kommentar

heja björn ferry

Bad--Santa is all-in (€712)

Bad--Santa shows three of a kind, Jacks

sexy shows a full house, Jacks full of Tens

sexy wins (€1,813.25) with a full house, Jacks full of Tens

Will wait 7 seconds for rebuys...

Not enough players to start a game.

Bad--Santa: are you kidding me

Bad--Santa: how can you have best hand every hand

sexy: sponsored by noiq

Bad--Santa: last time i play you

Bad--Santa: dont bother me anymore

5k upp på 64 händer. shippp

Länk till kommentar

heja björn ferry

Bad--Santa is all-in (€712)

Bad--Santa shows three of a kind, Jacks

sexy shows a full house, Jacks full of Tens

sexy wins (€1,813.25) with a full house, Jacks full of Tens

Will wait 7 seconds for rebuys...

Not enough players to start a game.

Bad--Santa: are you kidding me

Bad--Santa: how can you have best hand every hand

sexy: sponsored by noiq

Bad--Santa: last time i play you

Bad--Santa: dont bother me anymore

5k upp på 64 händer. shippp

Dead mans hand, enligt Daniel Negraneu som sa det i HSP s06e01... :-)

Länk till kommentar

Om du nu ska träna seriöst många gånger i veckan kommer du ha väldigt, välidgt svårt att orka på enbart ren mat. Du kommer behöva äta ENORMA mängder. Betydligt lättare att proppa i sig tillskott

oooh nooose!

Man behöver ju inte vara matnazi men kycklingfilè, ris med lite sallad går att leva på och hålla sig riktigt bra på. Dock är det ju ännu mer nice med någon BBQ sås alt keso.

Men shanin förstår jag inte varför man ska köra den dieten. Lär väl räcka med att plocka bort allt vitt socker och saker med väldigt mkt konstgjort skit?

Även om vi är byggda för att äta som våra förfäder så är ju människokroppen jävligt bra på att anpassa sig och den ändå som egentligen är gift i maten är ju just sockret som finns i typ allt som man inte lagar själv från scratch.

gl

Länk till kommentar

• Skapa nytt...