Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

åkte trea kom i ofas efter pausen... :/

blev rejält hejtad i chatten, men ffs det e 550 och jag ser den som en plojturre så jag spelade jävligt aggressivt och alla andra e så jävla mesiga så inte konstigt att man går och ftar på andra försöket.

mötte två ubersopor en på nl600 en på nl1k samtidgit, tog igen hela dagens back mot dom, borde slutat på +-0, men jag tänkte inte ens på det. MEN jag fortsatte och efter två tre sjuka utdrag (ej på aipre och sånt). sen började jag spela dåligt, var inte rädd för att dega t.ex. toppar J kicker bara för det låg 2 ruter på bordet, tänkte, "ah, färgdrag, nu degar vi" så vare set. typ så.

jaja. plussa 7k igår, backa 7k idag. såre funkar atnar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åkte trea kom i ofas efter pausen... :/

blev rejält hejtad i chatten, men ffs det e 550 och jag ser den som en plojturre så jag spelade jävligt aggressivt och alla andra e så jävla mesiga så inte konstigt att man går och ftar på andra försöket.

mötte två ubersopor en på nl600 en på nl1k samtidgit, tog igen hela dagens back mot dom, borde slutat på +-0, men jag tänkte inte ens på det. MEN jag fortsatte och efter två tre sjuka utdrag (ej på aipre och sånt). sen började jag spela dåligt, var inte rädd för att dega t.ex. toppar J kicker bara för det låg 2 ruter på bordet, tänkte, "ah, färgdrag, nu degar vi" så vare set. typ så.

jaja. plussa 7k igår, backa 7k idag. såre funkar atnar jag.

Fi fan vad tungt, vilka var snubbarna du spela mot ?

Länk till kommentar

lol ja om du är wien96bure så spelade du fan inte bra i denna turre

jotack förstår att du tar det personligt eftersom jag slog ut dej. du var nr 45 på listan så minns inte hur ajg slog ut dej. att du raila mej efter e bara patetiskt

Fi fan vad tungt, vilka var snubbarna du spela mot ?

en hette TTR61682902. ska kolla igenom dom händerna som läxa innan nästa session, andra var hollybaloo, en supervek fullstack som hade sjukt konstigt betmönster som jag inte kunde lista ut tyvärr :/ sen drog han två rrflushar och stack så det sög rätt hårt. aja.

ska försöka ta igen nån K nu

Länk till kommentar

Fyfan blir bara ledsen.

Går så jävla bra i ALLA TURENRINGAININFÅADSNOFNÅOASNODFA.

går bra i alla turneringar sen på 5 minuter åkter jag ut ur 4 stycken. Har blivi tutdragen hela jävla dagen ut ur alla turneringar. men det orliga ör.. alltid de jag är djupast is om de tska gå piss i. QQ mot A3s. FÄRG.. på boss ligger jag ruskigt bra till och ITM dessutom. KK mot JJ mot A7. FLopp AJ. Skriver till en komis att jag hoppas jag har tur och KK får stå.

kom itm i den. och har typ inte fått penganra på kontot:S

kvar i 3 turneringar nu.. var djup i fulltils 7k garre SH... sen bajs .. diar

tiltad som fan...

5 mintuer.. 4 sturneringar. bloooop.. ut.. på skit.

Länk till kommentar

ITM i en enda smutsturnering idag!

Spelade i 13 turneringar och cashade i en enda hahahhaha. Alla jag var djup i åkte jag på utdragningar och coins. Eller en setup en gång. LALALALALALALALALALALA.

Värt även att notera att jag förlorade en stor del av min stack på AAJJ5 bräda med J när han hade A.

lalallalalllallala

shahin [x] it's an air force one säger:

kommer få syn av skit och åka ut

kommer åka hursomehlst

av stål/skit. komemr åka.. för poker hatar mig.. och ajg hatar poke

Full Tilt Poker Game #7981009368: $7,000 Guarantee (Rebuy) (59923752), Table 50 - 500/1000 Ante 125 - No Limit Hold'em - 21:21:18 ET - 2008/09/07

fiquetranquilo: mm.. i know that schmuck is limping cr--ap like that

Seat 1: smoke0077 (40,457), is sitting out

Seat 2: ebh (25,869)

Seat 3: fiquetranquilo (4,771)

Seat 4: Tobinski (48,291)

Seat 5: kenyaplay (41,377)

Seat 6: OMID12 (18,151)

smoke0077 antes 125

ebh antes 125

fiquetranquilo antes 125

Tobinski antes 125

kenyaplay antes 125

OMID12 antes 125

kenyaplay posts the small blind of 500

OMID12 posts the big blind of 1,000

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo Ace of Spades6 of Clubs

smoke0077 folds

ebh folds

fiquetranquilo raises to 4,646, and is all in

Tobinski has 15 seconds left to act

Tobinski folds

kenyaplay folds

OMID12 has 15 seconds left to act

OMID12 has requested TIME

OMID12 calls 3,646

fiquetranquilo shows Ace of Spades6 of Clubs

OMID12 shows 4 of SpadesQueen of Hearts

*** FLOP *** Queen of Spades8 of Diamonds7 of Diamonds

*** TURN *** Queen of Spades8 of Diamonds7 of Diamonds5 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Spades8 of Diamonds7 of Diamonds5 of Diamonds3 of Diamonds

fiquetranquilo shows Ace Queen high

OMID12 shows a pair of Queens

OMID12 wins the pot (10,542) with a pair of Queens

kenyaplay: nice call

fiquetranquilo stands up

Länk till kommentar

Något försenad kommer här en månadsrapport från kontoret. Alla på kontoret delar nödvändigtvis inte samma tankegångar utan detta är en rapport ur min egen synvinkel.

Aja, här är den iaf:

Månadsrapport Augusti-Nytt kontor, Nya möjligheter

En månad präglad av motrigg, avstickare och förändringens vindar.

Nytt kontor, Nya möjligheter var det väl? Ja, månaden började med moralen på topp, nya möbler, flödande tankar och nystartade projekt.

Helt obefogat bytte IRL till primanätverket, men ack vilket misstag det skulle visa sig vara.

Enoutarna haglade och ”walk” på AA var lika säkert som att Izy betalar skatt. IRL lyckades tillslut rädda upp månaden under de 2-3 sista dagarna, genom att återigen söka tryggheten hos den ”gamla flamman” ipoker och slutade marginellt på plus. (Tips: otrohet lönar sig inte )När det gick som tyngst flög grodorna ur munnen på killen och citatet ”ett skott på nl20k finns tillgängligt i min arsenal om jag är nära backmånad” höll övriga kontorister sömnlösa. Tror vi alla är glada att det inte gick så långt…..

Sexy gick in med självförtroendet på topp i sen egna lilla HU-värld och hoppades på ny rekordmånad(44k i Mars?). Motriggen pissade även honom i ansiktet och han fick slita för inköpen värre än nånsin. NL400-NL1000 varvades friskt och även han var nära backmånad, men hittade tillslut även han, lillplusset. Detta firades med att lämna övriga kontorister genom en avstickare till Berlin. I Berlin inhandlades presenter i form av begagnade kepsar köpta på second hand, som givetvis uppskattades.(Kommer man inte hem med presenter till kontoret när man ger sig av någonstans är man inte längre välkommen).

Efter en 2-veckors grissemester på nån grekisk ö anlände Shahin, som även han fick känna blåsten(mothårs) i håret. Shahin gnällde både verbalt och genom att rita självmordsbenägna gubbar på msn, månaden igenom. Flera ggr om ältades det faktum att han slutat med sitt ”toppjobb” som support på redbet, för att istället satsa helhjärtat på pokern, men han kämpade dock sig igenom månaden med ett ultra-aggressivt spel som bara kan svika genom varians. Frågan är om det frenetiska matintaget, bestående av riskakor och energidryck hjälper mot den form Shahin både fysiskt och resultatmässigt kämpar med att nå.

FriSoren spenderade större delen av månaden med sin syster i det stora äpplet samt i orkanernas Florida. På kontoret var FriSoren dock sig själv månaden igenom, ständigt otursdrabbad med både sjukdomar, Internetproblem och kuddkrigsförluster. Ett kuddkrig med de något ojämnt uppdelade lagen Izy o IRL vs FriSoren. IRL förklarade redan i Januari 2008(under en sneresa till EPT Köpenhamn) Jihad(heligt krig) mot FriSoren och sedan dess har det ständigt pyrt något obekvämt i luften mellan dessa herrar. En sen kväll i Augusti när kontoret stod som förfestlya så fick brakade helvetet loss: FriSoren fick erfara en otrevlig överraskning, när IRL och Izy bombarderade killen med kontorssoffans mycket stabila ”ryggkuddar”.

NikLasVegas inledde månaden utan stejk(stejkad av IRL i typ ett halvår) samt med att flytta hemifrån(med Izy). Mycket värdefull pokertid försvann och det nya projektet i form av att se alla top250-filmer på IMDB gav inte direkt pokern mer utrymme. Pokern startade trevande(standard) men efter halva månaden förvandlades motvinden till medvind och NikLasVegas flög på moln resterande del av månaden. Medriggen gav rekordmånad och Vegas levde livet på en pinne här på kontoret.

Izy spenderade för övrigt månaden på stejk som även den slutade med ett lillpluss.

Summa summarum: En totalt oväntad utgång på månaden höll förmodligen samtliga kontorister sömnlösa. NikLasVegas som pokermässigt får räknas som bottenskrapet på kontoret hade vunnit mest denna månad och så ska det väl inte få gå till? Skärpning övriga!

Tyvärr har diverse resor, inflyttningar, flickvänner och motrigg satt stopp för kontorets välbefinnande. Det har inte alls varit den commitment som tidigare förgyllt kontorets väggar men får väl ses som berättigat då alla haft det hektiskt på olika sätt och vis.

Månadens dagbok: överlägset The Office SE

Månadens skattebetalande: Izy

Månadens mest motriggade nätverk: Prima

Månadens haj: solklart NikLasVegas

Månadens torsk: surprice surprice, IRL

Månadens mest övertjatade kommentar: ”jag ska fan sluta med poker”-Shahin

Månadens donerare: greken som torska 11k på en kväll till sexy, nl600 HU

Månadens intelligentaste tidsfördriv: kortspelet krig

Månadens skönaste: den underbara IKEA-soffan

Månadens offtopic: Shahins modeblogg

Månadens störigaste: acces violation (problem med pt3)

Månadens pokermördare: CounterStrike

Månadens bästa vän: Lobo den fredlöse (kontorets hund som lufsar omkring i tid o otid)

Månadens saknade: Bilder på kontoret

Månadens göra skäl för sitt namn: FriSorens frisyr är något av det sjukaste jag sett. Killen rakade sig själv under USA-vistelsen och bakhuvudet är minst sagt ojämnt.

Månadens spel och dobbel:

IRL: +2800$ online, -250kr Omaha Hi (liveturre)

Sexy: +100$ online, -150kr Omaha Hi(liveturre)

FriSoren: +2000$ online, -100kr Omaha Hi (liveturre)

Shahin: +2400$ online

NikLasVegas: +7000$ online, +250kr Omaha Hi (liveturre), -200kr betting

Länk till kommentar

Sov på kontoret inatt och vaknade nu av att IRL knackade på. Kl 10.00 var det sagt att samtliga skulle stämpla in och "dra en spader" men hittils är vi bara 2 st. Commitment grabbar, commitment!

Gårdagens turresöndag gav otippat nog ingen storklonk. Fattig och usel turneringsspelare som man är bestämde jag mig för att spela lite cg istället. Medans övriga(Shahin var hemma) fiskar slösade tiden på att spela turneringar, så satt jag i min numera k-märkta soffa på kontoret i hela 9.15h i streck utan paus med 9-16 nl100bord uppe. Var alldeles för mycket fisk, så tableselectandet fick lida. Var back rakt igenom under 9 timmar men lyckades jobba tillbaka till -30 innan jag lutade lite lagom utbränd. Var på gränsen till att kollapsa och pissnödigheten var det som avgjorde. Fick bannor av FriSoren då jag lämnade ett bord med en superfisk som donerade kraftigt men vad ska man göra liksom. Slog nog presonligt rekord i session utan paus iaf.

Spelade sjukt bra poker men ibland går det inte som man tänkt. Postar en fin hand också, färgstegar och royals har varit standard för mig senaste veckan och denna gång fick jag en -för första gången nånsin. Någon som fått en 7-korts?

GAME #1154405618: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-09-07 20:11:29

Table Reitz

Seat 1: aldo81 ($41.80 in chips)

Seat 3: michieltheking ($69.30 in chips)

Seat 5: black117 ($98.00 in chips)

Seat 6: Unwound ($116.50 in chips) DEALER

Seat 8: DavMcQ ($176.22 in chips)

Seat 10: lRLsucks ($145.25 in chips)

DavMcQ: Post SB $0.50

lRLsucks: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lRLsucks 6 of Clubs5 of Clubs

aldo81: Fold

michieltheking: Call $1.00

black117: Fold

Unwound: Fold

DavMcQ: Fold

lRLsucks: Check

*** FLOP *** 3 of Clubs4 of ClubsAce of Hearts

michieltheking: Bet $1.00

lRLsucks: Raise (NF) $4.00

michieltheking: Call $3.00

*** TURN *** 2 of Clubs

michieltheking: Bet $3.00

lRLsucks: Raise (NF) $11.00

michieltheking: Call $8.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

lRLsucks: Bet $129.25

michieltheking: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $160.15 Rake $1.60

lRLsucks: wins $160.15

Tråkigt btw att Jay åker hem idag. Har varit en ära att ha honom här.

Länk till kommentar

Sägas ska att jag ställde klockan några ggr om med 15 minuters intervall, sov ingenom allt. Kanske ska göra som brosan och ställa tre st väckarklockor på samma tid på olika avstånd från sängen. ena som man bara ställer brevid, andra så man måste sträcka på sig rejält och tredje en bit ifrån så man måste ställa sig upp. Funkar varje gång har han sagt. Aja har nu iaf. GRIND!

Edit, mkt bra inlägg niklas och jag står på din sida, emil är månadens torsk.

Länk till kommentar

Mårten kommer in och visar direkt varför han inte bör spela 6max

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 08, 01:17:09 ET 2008

Table Amursk (No DP) (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 1: sexyterran ( $200.00 USD )

Seat 6: IRLsucks ( $1570.75 USD )

Seat 8: ihami ( $1013.00 USD )

Seat 10: Laudrup111 ( $1057.00 USD )

Laudrup111 posts small blind [$5.00 USD].

sexyterran posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IRLsucks [ 5h 6h ]

IRLsucks raises [$30.00 USD]

ihami folds

Laudrup111 folds

IRLsucks raises [$190.00 USD]

sexymårten calls [$170.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 4s, Js ]

** Dealing Turn ** [ Qd ]

** Dealing River ** [ 3h ]

IRLsucks wins $403.00 USD from main pot

sexyterran shows [Jc, Kh ]