Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Tycker den ser bra ut med mina begränsade skills, processorn kan nog vara liiiite "svag" kanske men bör inte vara några problem tror jag. Sen hade jag valt 17 tum och inte 15.4 men är väl smaksak.

Tänkte mest att en 17 tummare kommer bli dryg att gå runt och släpa på.

Ok man kan välja till två andra som är 2.5 och 2.6. Men dem är 1.8k och 4.5k dyrare typ.

Om processorn inte är >dålig< så slår jag nog till om ingen säger emot. För hörde också från en polare att processorn var lite "svag". Precis som du sa.

TY för input :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte Song Kran var hemskt så jag är jävligt nöjd med att slippa det i år. Tror det är lite mer uthärdligt om man är på någon turistort istället för Bangkok.

Men över 200 döda i trafiken på 4 songkrandagar är så sjukt att man mår illa. Hur många dog i demonstrationerna som gjorde att hela världen rapporterade om det...men detta är det inte ett ord om.

Det är sjukt, men du måste ju ta den summan minus de som dör under 4 vanliga dagar också, vilket borde vara en hel del det med.

Då kanske siffran inte är så extremt mycket högre?

Länk till kommentar

processorn räcker utan tvekan till att spela poker med, och allt annat du kan tänkas göra med datorn..

spelar 9 bord+pt2+gametime på min 2 år gamla hp, med 1,8 ghz celeron utan problem, så tvivlar på att din inte skulle räcka då ;)

Datorn ser mkt fin ut, kör på den. =)

Väldigt prisvärd.

gaaaaaaaaaah

obv så lyssnade jag på han uberkräsna killen som tyckte att min stationära var helt ok. Så jag la till

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache) [lägg till 1290,00 kr eller 50:-/månad1]

Och jag kommer även att köpa en ny hårddisk från webhallen som kommer att kosta runt 1200 kr. Den är tydligen snabb och bra. Han sa att hårddisken som finns i den här datorn inte är så bra. Så den här 500 gig kommer att fungera som extern backup.

Köpte datorn nyss så det slutade väl på 14000kr. Med en ny hårddisk slutar det allt som allt på ungefär 15tkr. Då får jag en bra dator som förhoppningivs kommer tjäna mig miljoner.

TY för comments!:-D

--

Min helvetes skitmobil som jag köpte igår drog inte igång idag pga mitt simkort. Vet inte om det beror på att mitt kort är gammalt eller att elgiganten skeppat mig en bustad htc. Ska dit imrn iaf... iz not happy

Länk till kommentar

CC snart med okocha:mrgreen:

Förhoppningvis lyckas jag plussa för första gången. Köpte en ny mobil idag, HTC Touch HD. Så suger om jag backar monster.

När kommer ni thailändare hem?

blubb lubb

Har din telefon också NOLL batteritid och går bara att ladda när den är avstängd? Jag blir så förbannat less på min och har bara haft den i ett par månader. Fick även klydda en månad bara för att få rätt simkort så jag skulle kunna skicka sms. Skooooona mig liksom!

Länk till kommentar

Det är sjukt, men du måste ju ta den summan minus de som dör under 4 vanliga dagar också, vilket borde vara en hel del det med.

Då kanske siffran inte är så extremt mycket högre?

Det var mer under dessa fyra dagar än under ett helt år i något helt land. Stort land. Jag orkar tyvärr inte leta upp infon eftersom den var i en lång tråd på thaivisa-forumet.

I vilket fall är det ett känt faktum att det dör enormt mycket folk under Song Kran eftersom det är "kultur" att supa till det ordentligt och sen ändå köra bil/motorcykel utan hjälm.

Länk till kommentar

Angående dator, tydligen måste man köra Vista i 64bit för att kunna använda alla 4 gigen i ramminnet. Jävligt fint att alla säljer datorer med "vanligt" Vista till 4 gigs ram då.

Yes vet om det!

Han kräsna datorkillen som fixade min stationära och den här jobbar på microsoft. Så jag ska få windows 7 instrallerat.

Han tycker att datorn som jag byggde nyss var okej. Lol.. undra vad som är monsterdator då :rolleyes:

Dragit igång ett litet projekt som ska bli väldigt kul. Gått lite segt på sistone så ville spela ihop lite självförtroende. Tänkte att jag skulle plussa 10 inkö på NL50, NL100 och NL200 innan jag drar tillbaka på NL400. Började ganska bra då med statsen; 79/75.1/8.09 lyckades plussa 419.71usd över 614 händer :lol:. Ganska sick hur regsen reagerade till det spelet. De såg ju mig raise och 3bet (52.8%) en jävla massa. Men dem såg aldrig mig syna ner dåligt eller liknande. Hamnade all in med 47s mot TT en gång men thats it. På alla borden började regs agera skitkonstigt och synade ner mig med sjukt konstigt. Fanns ingen logik bakom vissa syn och moves.

Var uppe på 500 och hade nog slutet mycket mer upp om det inte vore för att en NL50 reg soulreadade mig med att säga; "What are your normal stakes". Då sa jag; "wherever my money lets me". Då sa han; "What.. u've had a bad run? Comming down here to build confidence? What are your normal stakes? NL400?". Så snackade en del med honom och kände mig obv som att Durr dragit ner i nivåer och börjar svara på folks frågor. Bara att det här var tre nivåer under mig :oops:.

Btw hur brutalt tror ni att Durrrrr hade krossat NL100, NL200 och NL400? NL400 är ju de bra regsen ändå helt okej. Så även om han har en väldigt stor edge så kan det väl inte vara lika stor edge som tex jag hade idag på NL50?

Tappade en del på slutet då jag inte följde spelet men det gör inget. Hoppas bara vara uppe på NL400 vid slutet av månaden. No rush... :mrgreen:

gngngn

Länk till kommentar

Har din telefon också NOLL batteritid och går bara att ladda när den är avstängd? Jag blir så förbannat less på min och har bara haft den i ett par månader. Fick även klydda en månad bara för att få rätt simkort så jag skulle kunna skicka sms. Skooooona mig liksom!

:shock:

Oj det här låter inte kul :-P. Antar att du också köpt HTC touch hdn? Jag ska in med den imorgon för att antigen få ett nytt simkort då min tydligen är gammal. Eller så kommer dem att byta ut mobilen.

Har tyvärr inte fått en bra start med den. Men vad har du för abbonemang? Låter sick att du inte kunde skicka sms? Och att mobilen måste vara avstängd när man laddar. Det låter ju hur jävla dumt som helst :shock:.

Hade köpt en iPhone men jävlarna har den låst. Så dumt... vill verkligen ha dne men vill inte ha telenor eller telia.

gl

Länk till kommentar

Min "datorpolare" kör 7 och är nöjd men jag orkar inte köra nån beta, kommer pokergrejs ens funka på det?

Han hade iaf en skiva med 64bit liggande så jag fick igång det. Än så länge har det funkat finfint. Sick :D Sjukt snabb dator iaf. Kul med nya leksaker :D

Bra fråga.. vore kallt som fan om pokergrejsen inte fungerar :-(.

Aa verkligen.. speciellt när det går dåligt så är det roligt att köpa nya grejer :mrgreen:.

Ty.. var ju antigen den här eller metaddict datorn som de tyvärr tagit bort :-(. Hade ju vart en coinflip :mrgreen:.

gl

17" laptop är ju flyttbar, alternativt släpbar. Kör på 15", perfekt, ser ut att va en schysst dator!

Aa tänkte på det. Skulle först köpa en 17 inch men då sa en polare att 17inch lappisar är tunga och irriterande att bära på. Tänkte att jag kommer dra iväg och grinda en del med folk och då suger det att släpa runt på en tung laptop. Nu överdriver jag obv.. så mycket tyngre är det ju inte. Men 15 verkar vara bra som fan.

Även hört mycket gott dells XPS serie och deras support ska tydligen vara nöt.

ty och gl!

--

Nu måste jag dock hitta en lösning till min dator som är "paj". Har försäkring, så jag kan fula mig och "råka" spilla vatten på den så att de måste ersätta den med en dator med samma prestanda (eller samma prisklass?). Då kan jag ju sälja den på blocket eller använda den som skoldator. Känns dock kallt och för baller att ha två speldatorer och en "vanlig" dator. Får typ sälja den.

gn

Länk till kommentar

:shock:

Oj det här låter inte kul :-P. Antar att du också köpt HTC touch hdn? Jag ska in med den imorgon för att antigen få ett nytt simkort då min tydligen är gammal. Eller så kommer dem att byta ut mobilen.

Har tyvärr inte fått en bra start med den. Men vad har du för abbonemang? Låter sick att du inte kunde skicka sms? Och att mobilen måste vara avstängd när man laddar. Det låter ju hur jävla dumt som helst :shock:.

Hade köpt en iPhone men jävlarna har den låst. Så dumt... vill verkligen ha dne men vill inte ha telenor eller telia.

gl

HTC Touch Pro köpte jag, men det lär vara i stort sätt samma skit tänkte jag? ;-)

Jag fick skicka efter nytt simkort två gånger för att kunna skicka sms då inte "meddelandecentralen" fanns inlagt på telefonen från start vilket var ett måste. Att den måste vara avstängd tror jag nog bara är min av någon anledning, kan inte begripa om alla är det. Måste vara något fel på min!

Hoppas din funkar än min helt enkelt!

Länk till kommentar

IMO är det mest bögar på gym, riktiga män är snygga av naturen. Och det är väl mest att det blir otympligare med 17" snarare än just tyngden. Men du kan gärna få spänna e-musklerna.

Jaha du är en sån... Desillusionerad ninja med dataskärm. Han måste väl inte sitta instängd i en liten låda med datorn? För i sånt fall kanske det vore lämpligare att köpa en 7"? Jag tycker det känns helt befängt att köpa en 15" när priset upp är så litet. Ungefär som att köpa 32" tv för 2000 eller köpa 42" 2200 men säga att nä jag orkar inte, den blir så otymplig att bära uppför trappen.

Länk till kommentar

Jaha men om vi ska dra sådana liknelser kan han väl lika gärna köpa en stationär dator och en 19" skärm, jag menar det är ju inte speciellt tungt det heller och du får ju en mycket bättre dator för samma pengar. Det är ju bara att han köper en hockeybag så det ryms, ez.

Länk till kommentar

Jaha men om vi ska dra sådana liknelser kan han väl lika gärna köpa en stationär dator och en 19" skärm, jag menar det är ju inte speciellt tungt det heller och du får ju en mycket bättre dator för samma pengar. Det är ju bara att han köper en hockeybag så det ryms, ez.

Ja absolut, det hade varit det självklara valet för mig. Högre prestanda och han är ju pokerproffs så han lär ju inte direkt flyga med ryanair!

Länk till kommentar

Bra fråga.. vore kallt som fan om pokergrejsen inte fungerar :-(.

Aa verkligen.. speciellt när det går dåligt så är det roligt att köpa nya grejer :mrgreen:.

Ty.. var ju antigen den här eller metaddict datorn som de tyvärr tagit bort :-(. Hade ju vart en coinflip :mrgreen:.

gl

Aa tänkte på det. Skulle först köpa en 17 inch men då sa en polare att 17inch lappisar är tunga och irriterande att bära på. Tänkte att jag kommer dra iväg och grinda en del med folk och då suger det att släpa runt på en tung laptop. Nu överdriver jag obv.. så mycket tyngre är det ju inte. Men 15 verkar vara bra som fan.

Även hört mycket gott dells XPS serie och deras support ska tydligen vara nöt.

ty och gl!

--

Nu måste jag dock hitta en lösning till min dator som är "paj". Har försäkring, så jag kan fula mig och "råka" spilla vatten på den så att de måste ersätta den med en dator med samma prestanda (eller samma prisklass?). Då kan jag ju sälja den på blocket eller använda den som skoldator. Känns dock kallt och för baller att ha två speldatorer och en "vanlig" dator. Får typ sälja den.

gn

Nja, en dator som fått namnet MetaddictDatorn måste vara prisvärd :mrgreen:

Jag har en 17" och tycker det är jobbigt nog för ögonen, så jag är glad att jag fixat stationär och bara kommer lira på den bärbara i Thailand i princip. Hade nog aldrig klarat 1900*1200 på en 15".

Det är ett jävla meck att bära runt på 17" det kan jag inte förneka! Har den i en väska med axelrem men trots att jag tydligen är en man eftersom jag går på gymet så får man damp rätt fort när man går runt med datorn.

Dells support är INTE nöt om man köpt en Inspiron, så mycket kan jag säga...men de har väl ett eget supportsystem till er ballers som har råd att köpa XPS har jag för mig :rolleyes:

Länk till kommentar

Vandrat runt med min 17" i 3 ar nu och det ar utan nogra som helst problem.

Skont med storre skarm med tanke po upplosningsen som behovs om man inte ville lira med overlapp.

Jag är förvånad över att inte shahin har berättat om hur han lyckades tro att dealern ville att han skulle kupera kortleken på cosmopol när dealern i själva verket ville att han skulle lägga sina pengar på bordet....

:lol:

Vattenkriget over. JIPPPPIII.

Länk till kommentar

nagra rader....

Izy som haft pinkeye i 2-3 veckor nu, har smittat mig. Suger som fan att se ut som ett mongo lagom till att man kommer hem till Sverige. Ett oga rott...

Vi fick aterigen boende pa nothotellet D&D Inn pa Khaosan Road...

Att det ar farligt i Bangkok atm ar en myt. Inte sett nagon som helst tendens till kaos forutom song kraan(thailandska nyaret)...

Igar var vi pa en flodtur pa chao praya-floden samt besokte Grand Palace...

Song Kraan var skitkul pa phi phi, overkill i bangkok...

Idag har vi shoppat pa MBK hela dagen...

Ikvall ska vi kaosa pa khaosan...

Imorrn ska vi ta en singapore sling pa Banyan Tree...

Nagon som vet var i Bangkok man kan dricka ormblod?

Missade en av de formodligen basta matcehrna i CLs historia. Chelsea-Liverpool 4-4. GG!

BP bast i stan...

dif-Gefle 0-0. Hur manga matcher far Zoran o co?

17" laptop ar noten...

borjar sakteliga langta hem...

Länk till kommentar

Är ni i thailand fortfarande sugna på palmyra? Jag återvänder gärna, kan plocka upp er på arlanda isf :D När kommer ni hem? Är lite ensligt att sitta själv på the office.

"ot": Är ju massa gnäll på att jag lägger upp händer i dagboken. Så gjorde det här istället efter en HU match jag precis spelade http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/54759-irlsucks-spots-fran-hu-match.html#post1230190

Länk till kommentar

• Skapa nytt...