Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad

GAME #1112583750: Texas Hold'em NL $3/$6 2008-08-11 01:17:44

Table Basslet (No DP Heads Up)

Seat 3: ATC0741 ($1,716.66 in chips) DEALER

Seat 8: sexyterran ($1,035.00 in chips)

ATC0741: Post SB $3.00

sexyterran: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sexyterran Ace of SpadesKing of Spades

ATC0741: Raise (NF) $18.00

sexyterran: Raise (NF) $66.00

ATC0741: Call $48.00

*** FLOP *** 7 of Clubs8 of Spades10 of Clubs

sexyterran: Bet $120.00

ATC0741: Raise (NF) $342.00

sexyterran: Raise (NF) $969.00

ATC0741: Call $627.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

*** RIVER *** King of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $2,069.00 Rake $1.00

ATC0741: Shows 6 of Hearts5 of Hearts

sexyterran: wins $2,069.00

Det känns jävligt kallt att få in det där med AK, du är inte ahead nånting förutom 65/KJ/QJ och även då så är han inte stor underdog(flip mot 65 i princip) och det är inte så att dom händerna dominerar hans range när han gör en sån raise, och det är nog väldigt sällan han raisefoldar när han stoppat in 40 % av den effektiva stacken

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
Det känns jävligt kallt att få in det där med AK, du är inte ahead nånting förutom 65/KJ/QJ och även då så är han inte stor underdog(flip mot 65 i princip) och det är inte så att dom händerna dominerar hans range när han gör en sån raise, och det är nog väldigt sällan han raisefoldar när han stoppat in 40 % av den effektiva stacken

nej jag erkänner att det var ett tiltspel, det var nog 50% ren envishet typ, "fan, här får man 3beta med AK och missar floppen" typ så. men sen på floppen tänkte jag oxå, han kan inte ens syna med T, inte 7 eller 8, inte 9a, inte A high flush, ingenting. det var ju liksom pot för 200bb man vill inte dega med vad fan som helst. sen hade jag i bakhuvet hur emil har envisats om att man ska cehckapusha AK i liknande lägen (förmodligen inte sånt här läge du menade men vad gör man inte för att intala sej själv om att spela)

la mest upp den för att visa hur jävla crazy han var som spela 76o sådär :S gav han inte cred för syn med 8a men 7 high det bangade han inte på :S

Postad

Gah. Här sitter man och är lite smått nervös över all blod som kommer spruta, hur de kommer skrika och springa för livet. Men så kommer lejonet ihåg dem.

Djupt sexyterran.. väldigt djupt:shock:

--

Har inte gått så himla bra på sistone. Blivit översettad fyra gånger på två dagar vilket aldrig hänt mig förut. Bara att nöta och försöka rida ut ur vågen. Har inte sett hur nya kontoret ser ut än och är lite smånervös inför debuten där. Alltid kul att plussa första sessionen.

Syns snart i kontoret bois. GL

Postad
Gah. Här sitter man och är lite smått nervös över all blod som kommer spruta, hur de kommer skrika och springa för livet. Men så kommer lejonet ihåg dem.

Djupt sexyterran.. väldigt djupt:shock:

+1 well done sexy :D

Har inte gått så himla bra på sistone. Blivit översettad fyra gånger på två dagar vilket aldrig hänt mig förut. Bara att nöta och försöka rida ut ur vågen. Har inte sett hur nya kontoret ser ut än och är lite smånervös inför debuten där. Alltid kul att plussa första sessionen.

Syns snart i kontoret bois. GL

Har en bit uppp till mitt rekord som jag är runt 8st, +-1, på¨en dag.

Inte spelat så mkt senaste dagarna, gått segt och det har varit rätt tråkigt å lira. Men ska försöka lira ordenligt 2 dagar nu innan det blir usa två veckor, det blir grymt.

Postad

själv satte man igång ett nattapass vid 1 typ, börja med att plussa på fett bra, låg 3k upp som bäst... men... givetvis går allt åt helvete som det bör sej sen :)

träffar på en snubbe som e från "Greece" och är fett dålig.. tänker, hmm, kan det vara snubben som donera till mej för några dagar sen?

och ja, det var det. han berätta det själv efter att han hit n runnat mej först på nl600, sen på nl1k. nu sitter han på nl2k hu och väntar på action med halvstackar, denna killen e sån sjuk guldgruva! tyvärr sitter han ut mot mej...

aja, får se om han e på att lira nån annan dag. tappa 4k mot han och sluta dagen på 3,4k back :|

Postad
själv satte man igång ett nattapass vid 1 typ, börja med att plussa på fett bra, låg 3k upp som bäst... men... givetvis går allt åt helvete som det bör sej sen :)

träffar på en snubbe som e från "Greece" och är fett dålig.. tänker, hmm, kan det vara snubben som donera till mej för några dagar sen?

och ja, det var det. han berätta det själv efter att han hit n runnat mej först på nl600, sen på nl1k. nu sitter han på nl2k hu och väntar på action med halvstackar, denna killen e sån sjuk guldgruva! tyvärr sitter han ut mot mej...

aja, får se om han e på att lira nån annan dag. tappa 4k mot han och sluta dagen på 3,4k back :|

jag tappade $2.5k till den horjävlakukarselfittan....... han är ju antingen ett geni/bot/världens sämsta pokerspelare...

det här var ju bara standard

hero: Bet $412.00

Kolosikalos71: Raise (NF) $8,347.00

hero: Allin $1,366.00

*** RIVER *** [D7 S5 H4] [C3] [s8]

*** SUMMARY ***

Total pot $10,724.00 Rake $1.00

Kolosikalos71: Shows [D6 S3]

hero: Shows [C8 C6]

hero: wins $2,077.50

Kolosikalos71: wins $8,646.50

Sen grejen att han la sig preflop varje gång jag hade AA-JJ/AK var oxå jävligt sjukt. :-/ borde fattat att jag inte kunde vinna från första början när jag slog mig ner.. Tror inte du borde spela nå mer mot han terran om du inte har världens största ork att sitta och vänta ut han på nåt höger... +det är inte ens kul att spela mot han.. fan vad arg jag är nu >:[ och ja jag satte mig ner och spela mot han efter att jag läste vad du skrivit =(

SRY FÖR WHINE!

Postad
jag tappade $2.5k till den horjävlakukarselfittan....... han är ju antingen ett geni/bot/världens sämsta pokerspelare...

det här var ju bara standard

hero: Bet $412.00

Kolosikalos71: Raise (NF) $8,347.00

hero: Allin $1,366.00

*** RIVER *** [D7 S5 H4] [C3] [s8]

*** SUMMARY ***

Total pot $10,724.00 Rake $1.00

Kolosikalos71: Shows [D6 S3]

hero: Shows [C8 C6]

hero: wins $2,077.50

Kolosikalos71: wins $8,646.50

Sen grejen att han la sig preflop varje gång jag hade AA-JJ/AK var oxå jävligt sjukt. :-/ borde fattat att jag inte kunde vinna från första början när jag slog mig ner.. Tror inte du borde spela nå mer mot han terran om du inte har världens största ork att sitta och vänta ut han på nåt höger... +det är inte ens kul att spela mot han.. fan vad arg jag är nu >:[ och ja jag satte mig ner och spela mot han efter att jag läste vad du skrivit =(

SRY FÖR WHINE!

haha va de dig han tog pengarna av? tappade många K till mig, riktigt värdelös grek

Postad

Nice hand :)

Lite rolig, jag sa till Sören innan turn droppade "kommer det en 10a eller 3a har jag förlorat handen"

Inna river sa jag " sjua sjua sjua!!!"

Table Cholet (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: NuclearReactor ( $1103.00 USD )

Seat 3: ajmrkuruze ( $1326.50 USD )

Seat 5: 7788888 ( $233.25 USD )

Seat 6: johnconnelus ( $1023.25 USD )

Seat 8: Hero ( $1030.00 USD )

Seat 10: 1hoooot ( $568.40 USD )

ajmrkuruze posts small blind [$5.00 USD].

7788888 posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac Ad ]

johnconnelus raises [$30.00 USD]

Hero calls [$30.00 USD]

1hoooot calls [$30.00 USD]

NuclearReactor calls [$30.00 USD]

ajmrkuruze folds

7788888 folds

** Dealing Flop ** [ 3h, Th, Ah ]

johnconnelus bets [$120.00 USD]

Hero calls [$120.00 USD]

1hoooot folds

NuclearReactor folds

** Dealing Turn ** [ 7h ]

johnconnelus checks

Hero checks

** Dealing River ** [ 7s ]

johnconnelus checks

Hero bets [$215.00 USD]

johnconnelus raises [$873.25 USD]

Hero calls [$658.25 USD]

Hero wins $2118.50 USD from main pot

johnconnelus shows [Tc, Ts ]

Postad

Efter en knapp veckas motrigg(bortsett från igår då jag faktiskt spelade uselt) så börjar man bli skrockfull(näst intill Paulies nivå i Sopranos). Därför ska jag från och med nu försöka ändra mina rutiner lite. Sket just på damtoaletten (som inte helt otippat är mycket mysigare än herr) för första gången och jag tänker även använda mitt handledsskydd som jag haft i ett år utan att ha använt det. Mao jag kommer plussa!

Gav btw precis en varning till Sören för olycksrisk på kontoret. Killen hade nämligen lagt en sjukt vass kniv på golvet vilket är helt oacceptabelt. Inte råd med några skador här inte.

Varningslistan ser ut enligt följande och uppdateras frenetiskt på vår whiteboard.

1. FriSören IIII

2. Sexy III

3. Izy II (spenderat typ 3h på kontoret tot. Hur lyckas du?)

4. IRL I

5. Vegas I (Efter att ha föreslagit en darttavla på kontoret)

6. Shahin (närmar sig en varning för sin nonchalanta närvaro)

Postad
lols, han va ju så lättspelad som man kan vara? synar allt preflop å foldar sedan?

du, det där svänger. han floatade allt mot mej, gav nog bort 2 av 3 inköp på att han syna potbet turn med hålkorv och x kicker ;) han spela nog +75% call cbet flop mot mej...

men när han var full i lördags beta han alla knappar, jag slog om, jag beta halvpot, han folda. tjäna 50$ per hand jag inte hade nåt, sen checka jag alla floppar jag träffa, då såg han sin chans att bluffa :S då hdae jag inte några större problem mot han.

aja hoppas han vill spela ikväll.

Postad

yeaaaah backa på kontoret men plussa nu här hemma, så sluta 300+! haha. hade jag itne gjort det hade jag backat 8 av 9 speldagar i augusti! hahahaha. komiskt.

inte nog med att jag bara spelade medelbra, jag åkte även på feta coolers. jävligt jobbigt just nu, har en sån period då man tappar bis på setups och sen när du äntligen plockar aa v jj och stänker in allt pre, så träffar fi set eller stege.

wellwell. antar att det vänder snart och jag blir superturig :)

nu ska jag relaxa och sen sova. puss på er mina barn!

Postad

Såja. Avslutade nyss månadens första plussession :mrgreen:.

Slutade på 300 vilket kunde ha varit mer om internet inte hade strulat så mycket.

Känns otroligt skönt att äntligen få plussa och imorgon drar jag in på kontoret för första gången på typ en månad. Ska bli kul att träffa boisen och se hur det nya kontoret ser ut.

Spelet idag gick faktiskt riktigt bra. Började segt som vanligt men allt vände då jag fick dra ut med KQ på QJx bräda mot QJ. När kungen föll ner på turn såg jag ljuset i tunneln och bestämde mig för att sluta tycka synd om mig själv och istället tänka på mitt spel. En riktigt fin vändning och det var inte direkt så att jag träffade eller dylikt. Utan hade en riktigt skitig image och det betalade av. Ska visa er ett exempel;

GAME #1115667633: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-08-13 00:23:59

Table Arkadak (No DP)

Seat 1: chippapa ($15.00 in chips)

Seat 3: MrJJ1 ($37.88 in chips)

Seat 6: epauhpFOPE ($100.22 in chips) DEALER

Seat 8: 0oiTuGo0 ($183.30 in chips)

Seat 10: IRLisOMG ($297.30 in chips)

0oiTuGo0: Post SB $0.50

IRLisOMG: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Ace of Clubs10 of Spades

chippapa: Fold

MrJJ1: Fold

epauhpFOPE: Fold

0oiTuGo0: Raise (NF) $4.00

IRLisOMG: Raise (NF) $12.00

0oiTuGo0: Call $8.00

*** FLOP *** Ace of Diamonds4 of Clubs10 of Diamonds

0oiTuGo0: Check

IRLisOMG: Bet $14.00

0oiTuGo0: Raise (NF) $30.00

IRLisOMG: Raise (NF) $65.00

0oiTuGo0: Raise (NF) $171.30

IRLisOMG: Call $106.30

*** TURN *** 2 of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $363.60 Rake $3.00

0oiTuGo0: Shows Queen of HeartsJack of Spades

IRLisOMG: wins $363.60

Nu ska jag försöka sova för jag måste upp tidigt imorgon och kolla upp lite grejer åt min kusin som kommer hit från teh home country.

Blir även kontoret imorgon. Sen jobbar jag veckan ut, är med kusinen under helgen.. sen är det kontoret för hela slanten :mrgreen:.

EDIT: Såg ett inlägg som Heltok hade skrivit om att han hade köpt en bok som lär en inlärningstekniker osv. Lät riktigt grymt och jag var inte direkt världens bästa elev skolan. Var en slacker som alltid klonkade proven. Sen ska jag ju läsa juristprogrammet, kommer inte bli lätt så bäst att tar tag i det.

Beställde hem "Plugga smart och lär dig mer!" och "Lär dig Speedreading, mindmapping och minnesteknik med Tuny Buzan"

Ha det gött gott folk! God natt!

Postad

Woho, Counterstrike installerat på kontoret. Efter en kortare morgongrind blir de nu ett lan med sören på en warcraft server.

do you want to sit on your butt all day, or get out there doing something that really matters?

Postad
EDIT: Såg ett inlägg som Heltok hade skrivit om att han hade köpt en bok som lär en inlärningstekniker osv. Lät riktigt grymt och jag var inte direkt världens bästa elev skolan.

Det gör du rätt i. Det gynnar en verkligen att ha läst om och testat olika inlärningstekniker när man väl ska börja satsa på pluggandet. Går inte att fortsätta glida på en räkmacka som man har gjort på grundskolan/gymnasiet i 12 år. 8-)

Postad
Det gör du rätt i. Det gynnar en verkligen att ha läst om och testat olika inlärningstekniker när man väl ska börja satsa på pluggandet. Går inte att fortsätta glida på en räkmacka som man har gjort på grundskolan/gymnasiet i 12 år. 8-)

hihi bra för jag har köpt två och alla bryr sig

• Skapa nytt...