Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

jaja, dags att lägga upp filmer nu om det är så bra:-)

 

Yes ska göra det. Men vettekatten hur man gör :cry:

 

Sen är jag nog bara duktig och inte överdrivet mycket mer. Men Italienare och mörkhyade är den mest lättroade publiken någonsin. Italienare blir chockade av allt och skriker; "BUT? WHATA? VAFFANCOLOU.. EY PAOLO SONO POSSIBLE? NO POSSIBLE.. HE IS HOWA U A CALLA ITA, THE DIAVOLA"... medans mörkhyade säger; "omg that ni##a got some hardcore motha fu€king talent.. OoOOoO he did not just do that.. omg he did not just do that, he motha fu€ka changed the motha fu€king card out of my mother fu€king hand"... :mrgreen:

 

---

 

"Linda söker man" ska gå på tv och man kan antigen skicka in en ansökan om sig själv eller en polare som man tror passar bra ihop med Linda R.

 

Någon på PF måste fan söka :mrgreen:

 

EDIT: Kevin Borg @ Idol.. varför snackar han så konstigt för?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket betyder grind. Hoppa bara det blir lite mer office då jag har en liten hund som jag måste ta hand om. Om intresset finns kan jag hämta till min hund till kontoret någon dag? Det är en liten blyg yorkshireterrier som inte kommer att störa er eller äckla ner kontoret.

 

!

 

Lycka till med det Shahin, jag rekomenderar inte någon att ta hit små varelser till kontoret så länge "Lobo den fredlöse", våran goe kontorshund, lever och frodas. Blir det en blöt fläck av din hund så har du brutit ditt ord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1702 händer och jag slutar - 1021 dollar ner. Lägger ner eftersom att jag känner att jag inte kommer kunna lira mitt a-game :-)

 

Inleder sessionen med att spela väldigt bra. Spelar kontrollerad uberaggro poker där jag efter 500 hade två sånna 00 eller liknande på AF. Dvs att varje hand jag lirade så var jag raisorn :mrgreen:. Efter 700 var den 28.

 

Låg minus 400 hela tiden och vänder det här till 500 innan allt spårade ut. Gör en dum stackning på AQK mot JT i en miniraisad pott där jag råkade misclicka minibet istället för att trycka pott. Sen spårar det ut totalt och jag stackar igen mot en annan jättedålig grinder.. bland de sämsta jag någonsin sett.. leedsutd... är helt inne i den handen och hamnar all in med 56o mot T7s på 3-4-6ss där turn är s och jag har 6 i s.. fråga mig inte ens hur.

 

Sen torskar jag en 900 dollar pott mot en uberaggro reg med KT mot T8 på T8x7 bräda.. han är väldigt aggro och bettar alltid turn så på turn slår han om 100 i 150 och han har runt 350 kvar.. jag pushar och han SNAP synar. Innan den förlorade jag AQ mot en annan aggro reg. T hög flop och jag pushar, han syn med 99.. turn A.. river 9. Innan det vart jag utdragen värt 200 dollar mot två shortisar och ja. Vid 750 back torskar jag sista all in med något mot något.

 

Så minus 1000.. hehe.

 

Spelade dåligt men inte mycket att göra åt saken. Enda som suger är att jag nu är +-0 för månaden. Två senaste sessionerna slutar 2k back vilket suger. Men man kan inte alltid plussa :mrgreen:.

 

shippitholalallala

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha vår allas gode vän Maxwell befinner sig ATM i australien. Jag vet inte vad han går på när han mitt i vår konversation skriver detta av ingen anledning:

 

max säger:

var tog hon vägen'

Johan säger:

va

max säger:

vem?

Johan säger:

wtf

max säger:

aa just de

max säger:

hon gick ut

max säger:

standardg

max säger:

standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha vår allas gode vän Maxwell befinner sig ATM i australien. Jag vet inte vad han går på när han mitt i vår konversation skriver detta av ingen anledning:

 

max säger:

var tog hon vägen'

Johan säger:

va

max säger:

vem?

Johan säger:

wtf

max säger:

aa just de

max säger:

hon gick ut

max säger:

standardg

max säger:

standard

 

ojojoj inget mamma maxwell bör få veta om sin son :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en lista på var FYP står för....

 

Acronym Definition

FYP Final Year Project

FYP Five-Year Plan

FYP For Your Pleasure

FYP First Year Program (College of the Holy Cross)

FYP Fixed Your Post (newsgroups)

FYP Five Year Program

FYP Foundation Year Programme (Canada)

FYP First Year Premium (life insurance)

FYP Foundation Year Program (University of Kings College)

FYP For Your Perusal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter påtryckningar, mestadels från Jamton och FriSören kommer här en försenad månadsrapport från oktober. Inte haft tid att skriva den förräns nu då jag varit i Södraste Afrika i 2 veckor. Noterbart är att det var svårt att komma ihåg allt som gjordes och därav inte kunde använda samma ”passion” skrivmässigt.

 

Månadsrapport Oktober- To race, or not to race...

 

Tvivlar på att kontoret varit så taggat som i början på Oktober månad. Nya mål sattes upp, pokerresor planerades, kick-offen(SPA-weekend) klubbades, kabel-TV införskaffades, dagbokens första omröstning skapades och ALLA ville bli månadens haj. I rask takt satte grindet igång, och Frissan och jag inledde månadens första dygn med nya handrekord(13386 respektive 15007), en kapprustning som sedan skulle fortsätta månaden igenom. IRL inledde ett race med en god vän från göteborg som innebar först till 100k $, sexy bestämde sig för att visa tvivlarna, och inte bara lira cs och kolla starcraft, utan också försöka spela poker(och underförstått plussa nöt) medans shahin valde att ta klivet upp till nl200(utveckling…).

 

IRL var tillbaka i gammal storform och presterade riktigt bra månaden igenom. En avstickare till hans ”andra hem”, gbg, fick upp motivationen genom ett ganska så personligt race med en prostaker-räv. Prispotten sattes till 10$ och en pilsner, och först till 100k$ var det som gällde. Nivåerna nl400- nl2000(även nl5000) krossades stundtals och racet vanns med god marginal. Tyvärr spenderades väldigt lite tid på kontoret då han kort efter göteborgsresan valde att styra kosan mot ”London är nera” men vad gjorde det? Boende hemma hos ”den förste som förlorat HU mot en tjej under EPT” och på strippklubb med kontorets gode vän Jay gjorde reserapporterna från London till ögongodis för oss här på pf, och IRLs största plusdag på cg(28735$) inföll även den. Till råga på allt vann IRL dagbokens omröstning ”vem gillar ni mest på The Office SE?” oförklarligt, med 1 ynka röst mer än undertecknad. Klonk…

 

Sexys inledning på månaden drog blickarna tillbaka mot hans rekordmånad(Mars?) med hela 12 dagar in a row, utan negativt resultat. Självförtroendet var på topp och det styrktes ytterligare när han blev antagen på intervju till Expedition Robinson. X antal pf-are sökte men så vitt jag vet var sexy den enda som lyckades komma till slutetappen. Varför kan man undra men en pokerspelande vegetarian slår förmodligen rätt högt på sin ”CV”. Trots stabilt pokerspelande (nl400-nl1000 HU), fortsatt motrigg i turneringar och en klonk i Robinson-ansökandet visade sexy att han är minst omtyckt på kontoret genom en usel 5:e plats. ul? not….

 

Shahin inledde månaden med ett misslyckat försök på b2b för egna pengar. B2B visade återigen hur det känns att vara ÄCKLIGT motriggad och wajnandet i dagboken nådde en ny nivå. Efter att ha ”slutat på poker” så kom killen dock tillbaka, och hoppade på sin gamla stejk(från IRL) på ipokers nl200 med en bättre utgång. Spelet började stämma och shahin fick ihop ett hyfsat månadsresultat sett till hur många händer han spelade. Ynka 20k händer gjorde ingen mamma stolt och får ses som riktig dålig commitment. Förklaringarnas man sa att det berodde på plugg, familj och dålig motivation och får väl ses som godkända undanflykter. Krävs dock skärpning till November…..

 

Undertecknad valde att pröva begreppet 16tabling och det skulle visa sig vara mycket lyckat. Givetvis stundade miljoner i rejkback men skulle spelet och koncentrationen visa sig att hålla?

Det kanske inte blev den absoluta a-pokern, vilket imo är omöjligt men resultatet och statsen bevisade att spelet var fullt godkänt. Hittade även sitt livs medrigg under 2 dagar i mitten på månaden (53bi upp på ca 18k händer). I princip utan en enda förlorad inköpspott, alla pocket träffade, alla färgdrag satt, färgstege 2 ggr/h och bluffar behövdes inte(dessa dagar var poker kul). Rekordmånad med råge, både spelmässigt och rejkbackmässigt, en 2:a plats i racet på carlos tog mig upp till kontorets toppskikt denna månad. Över 180k inspelade cg-händer styrker även det faktum att jag är en mäktigare maskin än sören som skämde ut sig rejält här på pf med diverse vågade uttalanden.

 

Frisoren gick även han in med full fart, dock gick resultatet sådär. Efter att ha fått upp ångan rejält valde killen att påstå att han ”lätt kan lira 100k händer på en vecka” och kontoret kände att sidebetting kändes ev+. Jag som trodde mig känna sörens kapacitet, tog rygg på honom medans Izy och IRL skulle komma att bli rika på kuppen. Efter ca 3 dagar gav FriSoren upp, dock med det förmodligen enda glädjeämnet, nytt handrekord(21650). Ta sig vatten över huvudet har Frissan gjort förut men det här blev nästan patetiskt tillslut. Att betta på 11-lingar etc är en sak, men detta, ∞LOL.

 

Izy fortsatte som vanligt att betala sin skatt. Hans månad präglades mest av den numera standard ”motriggade” pokern och av att han snusade upp en av IRLs redan använda snusdosor. GJ

 

Sammanfattningsvis kan väl konstatera att race är bra till en viss del, såvida man inte tar sig vattten över huvudet. För oss ”lowstake”-spelare gynnar ju kvantitetsspel mer, dvs spela mer och dra in mer rakeback. Fysiskt påfrestande men tyvärr ofta nödvändigt. Utbränd eller icke är en fråga man bör ställa sig och så länge spelet inte lider tycker jag det är okej att köra slut på allt krut.

Kontorets bästa månad resultatmässigt på mycket länge vilket kändes bra. Att sedan jag, sexy och FriSoren återigen fastnade i betting-träsket kändes oundvikligt, men vi är alla nöjda över vårt val(sjukt kul att lira ju). En dag kommer man även hitta medriggen där……

Kul med ny TV, känns som att man mer o mer kan bosätta sig på kontoret då alla nödvändigheter finns. När nu kylan börjar infinna sig kommer ju pokern tas allvar om något. Tror tomten är snäll i år…..

 

Månadens bullshitter- FriSoren

Månadens intelligentaste tidsfördriv-självmordsspelet

Månadens hand- IRLs Stop N Go limpbluff (s130)

Månadens låt-Surfingbird, bapapapaomamaomao…

Månadens skada-sörens brutna revben efter hockeycomebacken

Månadens inlägg-#2363 sid 158

Månadens dagbok: The Office SE

Månadens skattebetalande: Izy

Månadens livehaj: Ingen

Månadens onlinehaj: IRLsucks

Månadens torsk: Shahin

Månadens wajnare: 4 ever Shahin!

Månadens sämsta investering: Betting

Månadens offtopic: Videorna i dagboken

Månadens robinsondeltagare: sexyterran

Månadens ta sig vatten över huvudet: FriSorens 100k händer på en vecka

Månadens pokermördare: Kabel-TV på kontoret.

Månandens mest oresonliga: FriSoren

 

 

Månadens spel och dobbel:

 

IRL: +98000$ online,+400$ sidebetting, +3000£ sten/sax/påse,1:a plats i pollen

Sexy: +20000$ online, 5:e plats i pollen

FriSoren: +7000$ online, -600$ sidebetting +4000kr betting, 4:e plats i pollen

Shahin: +4000$ online, 3:e plats i pollen

NikLasVegas: +13000$ online, -1000kr betting, 2.a plats i pollen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en hel källare med rödvhine hemma Shahin :)

 

Haha ja.. känns ju nästan som att man borde börja ta med vin fom nu när jag åker utomlands :roll:

 

Såg klart Foreign Fields. Sick bra! Har sett den förut, men så sicken intressant att jag kan se den 039420938 gånger till.

 

Nu är det plugg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...