Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

FA kanske inte berättar allt för dig.

 

 

Dock återstår det att se vad som kommer fram, om det kommer fram något.

 

Så du menar att de har några hemliga bevis som ingen vet om eller som någon media kommit över?

 

Det enda beviset som man faktiskt vet om är Evras uttalande. Och detta är knappast första gången han spottar ur sig något likt detta, snarare tredje.

 

Blir kul att se hu FA hanterar Terry/Ferdinand-situationen, där det finns mycket mer gedigna bevis. Sen att man drivit en kampanj mot UEFA för att försvara Rooneys överfall på Dzudovoic ser jag som rent hyckleri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att de har några hemliga bevis som ingen vet om eller som någon media kommit över?

 

Det enda beviset som man faktiskt vet om är Evras uttalande. Och detta är knappast första gången han spottar ur sig något likt detta, snarare tredje.

 

Blir kul att se hu FA hanterar Terry/Ferdinand-situationen, där det finns mycket mer gedigna bevis. Sen att man drivit en kampanj mot UEFA för att försvara Rooneys överfall på Dzudovoic ser jag som rent hyckleri.

 

Ehrm, Liverpool/Suarez har ju erkänt vad han sa, så vad snackar du om inga bevis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FA kanske inte berättar allt för dig.

 

 

Dock återstår det att se vad som kommer fram, om det kommer fram något.

 

Nä verkligen. Jag tror inte ens FA är så jävla dumma att dem ger honom åtta matcher utan några som helst bevis. Speciellt inte när det enda som gällt hittills är Evras ord :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongo det finns nog inte mycket inom sport du har bättre koll på än mig. Så även i det här fallet. Läs på lite själv och återkom om 7-8 år när du växt upp.

 

 

Mongo? Joe Wilson på BBC hade en bra artikel som tog upp sådant du uppenbarligen inte har koll på. Dock är den limiterad för Storbritannien nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongo? Joe Wilson på BBC hade en bra artikel som tog upp sådant du uppenbarligen inte har koll på. Dock är den limiterad för Storbritannien nu.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mongo

 

Jag har full koll, men bedömningen FA gör är förmodligen att man inte ska kunna skylla på att man har en fabrors kusins syssling som kommer från sydamerika o därmed kan använda sig utav det ordet.

 

Släpper dom Suarez måste dom släppa ordet helt o det vill dom tydligen inte göra. Är ju en teori, oavsett vad, så har dom bevis för vad han sagt, det var det som diskuterades, inte huruvida straffet är rätt.

 

Sen kan man tycka det är en sinnesjuk avstängning, vilket jag tycker. Har dom mikrofon på planen under en omgång kommer halva backlinjen i varje lag vara avstängda mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mongo

 

Jag har full koll, men bedömningen FA gör är förmodligen att man inte ska kunna skylla på att man har en fabrors kusins syssling som kommer från sydamerika o därmed kan använda sig utav det ordet.

 

Släpper dom Suarez måste dom släppa ordet helt o det vill dom tydligen inte göra. Är ju en teori, oavsett vad, så har dom bevis för vad han sagt, det var det som diskuterades, inte huruvida straffet är rätt.

 

Sen kan man tycka det är en sinnesjuk avstängning, vilket jag tycker. Har dom mikrofon på planen under en omgång kommer halva backlinjen i varje lag vara avstängda mer eller mindre.

 

Tror nog Suarez själv kommer från Sydamerika faktiskt.

 

Må så vara att FA nu har vattentäta bevis, då är det klart Suarez ska bli avstängd, det är jag helt med på. Hade dock varit fint om de kunde publicera dessa i samband med sitt uttalande.

 

Det är inte själva bevisningen jag stör mig på, utan den sjukt långa avstängningen. Keane fick totalt 8 matcher för sitt överfall på Håland. Man arbetar aktivt för att få Rooneys avstängning nedkortad. Som sagt ska bli kul och se hur de hanterar Terryfallet.

 

FA är en organisation full av inkompetens och hyckleri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla fånig förklaring av liverpool och dess fans. Har han inte under sitt år i väst snappat upp att ordet inte är accepterat såväl på som utanför plan är han tamefan efterbliven.

 

Sen med tanke på att det finns ord som helt enkelt renderar i rött kort rakt av kan man ju dessutom anta att det är de första de lär sig när de kommer vad som inte är ok

 

mvh objektiva åsikter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokade precis 1v resa till Kap Verde i januari. Ön Boavista. Nån som varit där o kan ge lite feedback?

 

Mvh,

Henrik Larssons farsa

 

Har varit där och det fanns inte ett smack att göra förutom att ligga vid poolen och dega eller lägga sig vid stranden. När vi var där var det dessutom såpass mycket vågor att bada/vattensport var helt uteslutet.

 

Det fanns överhuvudtaget inget att göra utanför hotellområdet i stort sätt, inget centrum att snacka om. Det fanns EN utflykt som gick till centrum men inte ens den marknadsförde de särskilt hårt.

 

Men ett riktigt skönt ställe att bara ta det lugnt på och trevlig personal och befolkning, helt klart. Gillar du skaldjur osv så blir du nog inte missnöjd!

 

Edit:

Min flickvän kommer hem efter en veckas semester därifrån imorgon så kan höra med henne om det fanns något nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla fånig förklaring av liverpool och dess fans. Har han inte under sitt år i väst snappat upp att ordet inte är accepterat såväl på som utanför plan är han tamefan efterbliven.

 

Sen med tanke på att det finns ord som helt enkelt renderar i rött kort rakt av kan man ju dessutom anta att det är de första de lär sig när de kommer vad som inte är ok

 

mvh objektiva åsikter

 

Ungefär som man tycker att spelare från Sydamerika borde ha lärt sig engelska efter flera år i landet.

 

Här är några utdrag ur Joe Wilsons artikel.

 

Probably the most revered figure in the history of Uruguayan football is Obdulio Varela, captain of the side that won the World Cup in 1950. His nickname was "El Negro Jefe" - the black boss.

 

Probably the most revered figure in the history of Uruguayan football is Obdulio Varela, captain of the side that won the World Cup in 1950. His nickname was "El Negro Jefe" - the black boss.

 

Jag må vara skadad efter att precis avslutat en kurs i globalisering. Men det finns stora kulturella skillnader mellan Sydamerika och Europa. Om man nu ska göra en rättvis bedömning bör man ta med aspekter som detta. Tydligen är "Negrito" ett allmänt accepterat ord där Suarez kommer ifrån.

 

Jag tycker helt klart Suarez ska få en avstängning om allt stämmer, är mer upprörd över sjukheten i 8 matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit där och det fanns inte ett smack att göra förutom att ligga vid poolen och dega eller lägga sig vid stranden. När vi var där var det dessutom såpass mycket vågor att bada/vattensport var helt uteslutet.

 

Det fanns överhuvudtaget inget att göra utanför hotellområdet i stort sätt, inget centrum att snacka om. Det fanns EN utflykt som gick till centrum men inte ens den marknadsförde de särskilt hårt.

 

Men ett riktigt skönt ställe att bara ta det lugnt på och trevlig personal och befolkning, helt klart. Gillar du skaldjur osv så blir du nog inte missnöjd!

 

Edit:

Min flickvän kommer hem efter en veckas semester därifrån imorgon så kan höra med henne om det fanns något nytt!

 

Resans ändamål är ju precis att göra så få knop som möjligt. Efter ett långt och kaotiskt år få lite välförtjänad semester. Spela backgammon och läsa böcker med en kokosnöt i handen. Vi försökte hitta det optimala resmålet för att ta det lugnt typ. Vi var först inne på Gambia men valet föll på Kap Verde. Att man inleder året med att kapa två nya länder är inte heller helt oävet. Nummer 38 och 39 i ordningen. Först Serbien på nyåret och sedan Kap Verde strax därefter. Ty för tips iaf. Vet man lite vad man har att förvänta sig av. Hoppas vi har mer tur med havsvindarna...

 

Mvh,

Afrikael Harmén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tröttsamt sätt alla diskussioner mynnar ut i, att sitta och märka ord istället för att fokusera på det personen som startar diskussionen försöker få fram och fokusera på det.

 

Helt ärligt, 8 matcher är ett väldigt hårt straff om man jämför med tidigare avstängningar för precis allting. Det framstår ju som att Suarez är skyldig, men även utan de till synes små men inte obetydliga, omständigheterna så är straffet helt oproportionerligt imo. 2-3 matcher verkar då enligt mig mer rimligt. Lägg därtill att det är mer eller mindre en ord mot ord situation..

 

Men som sagt, vi får se hur de tar ställning till Terrys fall (som jag förstått det tidigare la de ner det trots att han var uppenbart skyldig men kanske missförstått). Känns som att det finns en risk att FA ger ett extra hårt straff i Suarez fall för att visa utåt hur extremt hårt man ser på rasism och lägger all fokus på det medan Terrys (engelsk lagkapten osv) kommer undan mycket lättare. Antagligen bara bittra spekulationer ofc.

 

Vad gäller teorier om att FA inte går ut med all info (var ska de ha fått det ifrån som inte skulle komma ut i media?) så undrar jag varför de skulle hålla inne på sånt då det endast provocerar fram frustration och ger bilden att de dömer lite som de vill, ogrundat om så behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte direkt man ska kunna skylla på annan kultur för att slippa straff om en inhemsk spelare hade blivit bestraffad för samma sak.

 

Med det sagts så är verkar FA bestå av sjukt inkompetenta idioter som slumpar ut straff utan konsekvens när de känner för det. 8 matchers avstängning är ju bara helt jävla sjukt. Hoppas de stänger av Terry då också i alla fall, men det lär ju inte hända.

 

Fast om man anklagar FA för att favorisera United i sina beslut i samband med detta så tror jag faktiskt man är fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Straffet är på tok för milt imo, alla har fel! Minst 10 matcher eller släpp rasism fri.

 

This typ.

 

Alltså straffar dom Suarez för att han uttryckt sig rasistiskt så måste dom ju ge ett hårt straff, kan ju inte ge 2-3 matcher för att dom tror han är skyldig eller för att vara snälla. Det jobbas hårt med att få bort rasismen inom fotbollen och kommer det in en idiot till spelare och förstör så mycket så ska han bestraffas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resans ändamål är ju precis att göra så få knop som möjligt. Efter ett långt och kaotiskt år få lite välförtjänad semester. Spela backgammon och läsa böcker med en kokosnöt i handen. Vi försökte hitta det optimala resmålet för att ta det lugnt typ. Vi var först inne på Gambia men valet föll på Kap Verde. Att man inleder året med att kapa två nya länder är inte heller helt oävet. Nummer 38 och 39 i ordningen. Först Serbien på nyåret och sedan Kap Verde strax därefter. Ty för tips iaf. Vet man lite vad man har att förvänta sig av. Hoppas vi har mer tur med havsvindarna...

 

Mvh,

Afrikael Harmén

 

Är det hyfsat lugnt på havet är big game fishing the thing. Säg att ni är ute efter de stora firrarna. Sitt i "stolen" och sippa på en bira, titta på horizon.. i väntan på hugget.

 

Marlin.jpg

 

"Cape Verde islands reputation as one of the hottest new fishing areas in the world. With average fish of between 200 and 300 kilos"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte direkt man ska kunna skylla på annan kultur för att slippa straff om en inhemsk spelare hade blivit bestraffad för samma sak.

 

Med det sagts så är verkar FA bestå av sjukt inkompetenta idioter som slumpar ut straff utan konsekvens när de känner för det. 8 matchers avstängning är ju bara helt jävla sjukt. Hoppas de stänger av Terry då också i alla fall, men det lär ju inte hända.

 

Fast om man anklagar FA för att favorisera United i sina beslut i samband med detta så tror jag faktiskt man är fel ute.

 

Men att ge ett lägre straff till en person som begått brott när denne varit berusad är okej? Som padrinos skriver är åtta matcher helt oproportionerligt om man ser till andra staff.

 

United har också haft sin beskärda del av FAs idiotiska beslut visst, poängen är att FA är en riktigt sjuk organisation.

 

Inte läst Evras uttalande själv, men han ska enligt detta själv använt sig av okvädesord. Säger även att Suarez inte är rasist. Tror inte att Terryfallet är nedlagt, men om det nu är så är det mycket konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...