Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

aja men tror många är överens om att jag är dålig på poker.. är själv övertygad om det.

 

kan vara slutet på min så kallade "pro" karriär

Annars kan det vara början, det största utvecklingssteget man kan ta är när man inser att man är dålig på poker och bestämmer sig för att göra något åt det. GL!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta larva dig ffs. Sluta gräv ner dig ännu djupare när det går dåligt.

 

Nej.. ger er samma motvering som jag är på väg att ge Emil på sms.

 

Jag är i en fas där jag spelar bra poker och utvecklas sick mycket. Drar åt mig information som en svamp och jämför man med en/två månad/er sedan märker man vilket jävla kliv jag tagit ifrån att bara blaj-spela till att tänka ordentligt och spela bra poker.

 

Har aldrig spelat så bra poker och när jag äntligen har en chans att "visa upp mig" i en stor turnering där jag otroligt nog ligger top 10 hela tiden skiter jag ner genom att sluta tänka. Vad fan höjer jag med k4o på knappen när bb är shorty? Jag hamnar bara i en svår situation om han ställer och jag tror att han ställer ofta. Skit i om han ställer.. ställer han måste vi(marginellt?) syna.. då fackas min image som jag levt på det här bordet. Enda sättet jag kunde bygga stack var att folk såg mig som årets nit och när jag höjde/3betta var min range, i deras ögon, AA-KK. Så pass bra image hade jag. VARFÖR slänger jag bort allt för?

 

Sen ser ni ju min A5o syn där. Tror jag att jag leder? HELL NO. Tom en nybörjare vet att de inte leder där. Men tar en snabb "meeh" syn där.. det där är fold fold fold fold fold fold varje dag i veckan. Men tänker 38 in i 300.. call... dumt.. 38 var typ 25% av min stack.

 

 

Jag hade inte en enda bra hand och lyckades gå ifrån 229 till 400 enbart på att spela bra. Bästa jag hade var KQ. Hur lyckas jag då slänga bort allt? Jo på ren IDIOTI...

 

Och då har jag inget med poker att göra... så jag må ha talang och sånt skitsnack.. men jag kanske inte är ämnad för poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte en enda bra hand och lyckades gå ifrån 229 till 400 enbart på att spela bra. Bästa jag hade var KQ. Hur lyckas jag då slänga bort allt? Jo på ren IDIOTI...

 

 

Har jag fel eller var det du som synade en utg-allin med AJ och den andra killen hade AQ? 100K pott eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Shahin.. Tror dock du gör en lite stor grej av det.. "Tacka för stödet" och "visa upp sig", det är inte WPT eller WSOP du bubblat :-) . Tror inte särsklit många bryr sig om SM egentligen frånsett möjligen vinnaren eller om man klonkar tre ringar.. Om man ser till möjlighet att synas alt bli sponsrad...

 

Dessutom blir väl prispoolen typ som andra söndagsturrar, så det går fler tåg. Självklart trist att gå så djupt i en så stor turnering men nu har du erfarenhet du kan ta med dig i framtida turneringar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Shahin.. Tror dock du gör en lite stor grej av det.. "Tacka för stödet" och "visa upp sig", det är inte WPT eller WSOP du bubblat :-) . Tror inte särsklit många bryr sig om SM egentligen frånsett möjligen vinnaren eller om man klonkar tre ringar.. Om man ser till möjlighet att synas alt bli sponsrad...

 

Dessutom blir väl prispoolen typ som andra söndagsturrar, så det går fler tåg. Självklart trist att gå så djupt i en så stor turnering men nu har du erfarenhet du kan ta med dig i framtida turneringar...

 

Mjo det du säger är helt rätt.

 

Men vad jag är så besviken över är att jag hade alla förutsättningar för att ta mig långt. Jag hade en bra stack, jag spelade bra (ja, förutom skitslutet da) och allt var bäddat för klonk. För alla miljoner gånger jag kommit på andra plats (bara vunnit en enda turnering i mitt liv), för alla gånger jag åkt ut med bäst hand och så. Den här turneringen kunde varit den jag skulle få klonka i.

 

Erfarenheten.. defintivt. Jag känner att jag kan spela ok turneringspoker nu. Restealar i rätt lägen och så.. nu är det bara att jobba vidare. Men det tar som fan på psyket att bara ha vunnit en enda turnering. Varje gång jag varit HU har jag åkt på någon vidrig badbeat och skitits ut. Det här ständigt, om och om igen. Jag har kommit till en punkt där allt känns meningslöst och hopplöst. Hur mycket jag än försöker springer jag in i en vägg. Om jag inte badbeatas så ser jag själv till att fucka upp det. Och när folk ser mig spela och de ser skitspel som k4 och a5, då tänker de såklart "haha. inte undra på att han inte vunnit en turnering".. jag stör mig ännu mer på det fan än att ha åkt ut.

 

Jag vet att klonken inte är långt ifrån, men allt känns bara så menningslöst. Så fort man bygger något ska allt rasa.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fel eller var det du som synade en utg-allin med AJ och den andra killen hade AQ? 100K pott eller nåt.

 

En kille pushade med 6-7 BB UTG precis innan blindshöjning, du ska inte tro att det är styrka att pusha från UTG i denna situationen, snarare tvärtom, tycker det är lätt syn av Shahin där med AJo i sån sen position.

 

 

Surt att du åkte mannen, bara jobba vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kille pushade med 6-7 BB UTG precis innan blindshöjning, du ska inte tro att det är styrka att pusha från UTG i denna situationen, snarare tvärtom, tycker det är lätt syn av Shahin där med AJo i sån sen position.

 

 

Surt att du åkte mannen, bara jobba vidare.

 

Tyckte han sa att han hade spelat alla händer bra när han byggde upp sin stack. Vet inte om jag tycker det är bra att syna 7 BB med AJ med spelare bakom. Han vann potten med en hel del tur men det var väl knappast genom att spela bra. Men bara min åsikt. Glömmer det nu, var ju knappast det som avgjorde det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte han sa att han hade spelat alla händer bra när han byggde upp sin stack. Vet inte om jag tycker det är bra att syna 7 BB med AJ med spelare bakom. Han vann potten med en hel del tur men det var väl knappast genom att spela bra. Men bara min åsikt. Glömmer det nu, var ju knappast det som avgjorde det hela.

 

Det var ju knappast det som byggde min stack. Det där var efter att jag förloat en AI, då hittade jag synen med AJ där.'

 

Edit: Hade inga showdowns då jag byggde min stack i början-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en paus shahin, det gör alltid jag när jag känner mej lite nere pga poker eller nåt irl. fråga grabbarna hur ofta jag tar paus, hela jävla tiden.

 

fall man orkar poker eller inte, det ändrar sej hela tiden, det e som varians. ibland känner man sej nere som värsta rövkuken och undrar om man ens håller på nl100, ibland e man i värsta uppsvingen och då är poker helt plötsligt kul igen (och då spelar man även bättre).

 

det jag tycker är synd är om ska sluta precis när du börjar känna som att du äntligen lär dej skit och blir bättre, wtf, det e då man ska lägga in fler timmar och känna suget!

 

sen tycker jag det okocha skrev är väldigt huvet på spiken oxå. men, känner man inte själv "nu jävlarimej ska jag ta och göra allt för att förbättra mitt spel" så kanske man faktiskt inte har det som krävs (jag är obv inte på nåt sätt en som avgör om nån har vad som krävs men IMO).

 

alltså, summa summarum, jag tycker det ska komma självmant. ingen kan liksom pusha dej om det inte e vad du vill (gäller ofc allt i livet).

 

därför är mitt råd: ta en paus, en RIKTIG paus, ingen poker över huvud taget i minst en vecka. rannsaka dej själv. ut o knata i skogen och tänk på hur fan du ska göra. jag har gjort det många många gånger i form av långa duschar och promenader där jag liksom lägger upp en strategi och bestämmer mej för att ta mej i kragen och sluta pissa bort detta gyllene tillfälle att tjäna en jävla massa pengar istället för att blippa varor på ICA FFS

 

det är min värsta jävla mardröm. det är vad som motiverar mej.

 

det är vad jag har att säga angående ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte han sa att han hade spelat alla händer bra när han byggde upp sin stack. Vet inte om jag tycker det är bra att syna 7 BB med AJ med spelare bakom. Han vann potten med en hel del tur men det var väl knappast genom att spela bra. Men bara min åsikt. Glömmer det nu, var ju knappast det som avgjorde det hela.

 

Var iof 4bb push från UTG+1 och han pushar typ allt där? Så syna känns inte jättefel imo. Men jag suger dock :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt shahin, railade inte idag då jag var upptagen hela dagen men du vann iaf pengar så bara köra vidare ;). Hellre ITM än inte ITM, right? dessutom blev du väl bäst placerad inom kontoret, bara det är väl rätt viktigt? :D.

 

Varit rätt duktig på cs förut, spelade mycket mellan 12-17 år men har avinstallerat skiten på senare år haha. Nästan så man blir sugen att lira ibland, kör ni 5on5 cuper, eller bara mix, eller leker på public? :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha talat med Emil på msn och själv tänkt igenom allt en hel del så har jag först och främst kommer fram till att min reaktion varit överdriven. Får säga som Phil Hellmuth "I got so much passion for the game".

 

Jag har alltid varit en dålig förlorare och otroligt tävlingsinriktad så det här är reaktionen. Ifall jag hade åkt ut på en badbeat så hade jag inte brytt mig. Det är sånt som händer i poker.. men att spela så brutalt illa i slutet. Vet inte vad jag ska säga eller tycka :shock:.

 

Känns som att jag har en destruktiv del av min personlighet som inte riktigt låter mig bryta ner barriären som håller mig ifrån att gå hela vägen. Så fort jag lyckas klättra upp för muren är den snabbt framme och puttar ner mig. Har hört att alla riktigt talangfulla människor har destruktiva sidor och jag hoppas att jag inte är en av dem... visst vore det kul att vara speciell men i poker känns det som att det är de mest stabila som vinner. Jag måste få fram en stabil sida.

 

På sistone har jag fattat stort intresse för turneringar. Det påminner mig om en fotbollsmatch. Taktiksnacket innan matchen, göra sig redo och snacka en massa skit i omklädningsrummen för att sen dra ut på plan, totalfokuserad med ett mål. Målet att vinna matchen. Detsamma gäller turneringar, man äter mat och ställer fram sin loka lemon med målet att klonka hem en turnering. Att bli som jag kallar det; "Set in life". Visst är inte 825 tusen kr ööööverdrivet mycket pengar långsiktigt, men kortsiktigtg frigör det möjligheten att öka ens inkomst. Nu har jag lyckligtvis nog Emil som sugardady :mrgreen:. Nej men stejken ger mig möjligheten att klättra i nivåer och det är jag glad för. Jag har en egen rulle men vill har en ännu större livsrulle i kombination till min pokerrulle. Visst är det nitigt, men det är säkert. Säkert vinner alltid i Poker.

 

Anledningen till varför jag reagerade så starkt den här gången som ifall jag blivit av med något stort är pga det här kunde vara spiken i kistan. Nej inte att jag skulle lägga ner pokern, det finns för mycket pengar i det för att jag skulle fundera på att göra det nu. Utan kunde vara ett stort bevis för mina föräldrar att jag kan bli något inom pokern. De har sett att jag har pengar och är inte lika emot poker som de var i början då jag spelar NL50 och knappt gjorde pengar. Då lovade jag dem att vänta, att allt var en del av uppbyggnaden. Att komma till finalbordet i PokerSM handlar om så mycket mer än bara prispengarna. Prispengarna finns i andra MTTs också. Det handlade om så mycket mer än bara så. Ni som inte är iranier och insatta i våran kultur förstår inte vilken press vi ungdommar har. Man ska bli tandläkare, läkare, civilingenjör eller något inom juridik. Enda sättet du kommer undan är ifall du blir något inom idrott. Föräldrarna ska alltid ha något att skryta om. Det är så våran kultur fungerar.

 

Tyvärr för mig så har mina lärare alltid sagt till mina föräldrar redan dag ett att jag är väldigt speciell. Att jag var begåvad inom matematik (ren lögn, jag var klassens clown och därmed lyssnade jag inte på läraren när hon sa att man bara behövde göra en nivå (fanns tre nivåer).. så jag gjorde alla.. sen är jag ju iranier så mycket matte + iranie = någorlunda bra på matte). När vi skulle skriva historier eller berättelser så brukade mina klasskamrater skriva två a4 sidor som mest och hade alltid samma handling i deras fattiga fantasilösa historia. Jag blev aldrig klar med mina uppgifter pga jag inte kunde sluta skriva. Jag älskade att skriva, och med tanke på hur jävla lång den här texten kommer bli så inser ni nog att jag fortfarande älskar det.

Därför har jag höga förhoppningar på mig, inte bara av mina föräldrar. Utan även av alla mina släktingar och familjevänner. Shahin måste bli något.. Shahin måste få en utbildning.. Shahin måste bla bla bla.

 

Så när jag skulle bli en journalist var det lungt, det var coolt. Speciellt när jag intervjuade Zlatan så var det lugnt för iranierna att jag skulle ha en utbildning som var några nivåer(enligt dem) under respekterade yrken som t.ex Läkare eller tandläkare.

 

När jag senare valde att plugga till Jurist så vart alla jävligt nöjda och när jag svarar på telefonen får jag höra "Advokat Shahin". "När ska du börja plugga?". Det är frågor som ekar i mitt huvud varje jävla dag. När de slutat eka är det pga jag hör det från mina föräldrar. Hade jag kommit till finalbordet idag så hade det var ett starkt argument för att låta mig satsa helhjärtat på Poker.

 

Jag har pratat med dem om att jag kommer ta en rast i sex månader och börja studera vid sommaren eller nästa insökning. Nu gäller det att komma in och den pressen är nästan värre än allt annat. Kommer jag inte in har jag svikit dem, kommer jag in och inte börjar så sviker jag dem. Hursomhelst kommer jag svika dem... men om jag lägger ner poker så kommer jag att ha större ångest än mina idiotspel idag.

 

Därför fick jag spel idag när jag inte gick långt. Nu måste jag kriga igenom Historia A, och för att vara ärlig så är det tråkigt som fan. Önskar att jag hade reggat mig till högskoleprovet :-(

 

 

Innan jag faller bort från det jag menade att skriva så har jag därför bestämt mig för att ta en rast ifrån turneringar. Casha ut exakt allt jag har på samtliga siter och ha dem inne på bankontot istället. Satsa på fullhjärtat på NL200 för mitt mål är att bli en stabil vinnare på NL400 med en ordentligt djup rulle för NL200 innan jag står på egna ben. Visst kan jag satsa pengarna jag har idag och snabbt bygga en rulle på SvS eller spela NL100 en månad för att sen flytta upp. Men jag tror att stejken är riktigt bra för just mig.

 

 

För varje gång jag ser "unibet" eller "Sm" får jag stor ångest. Känner tomhet. Hade en sjukt fin stack. Hade en grym utgångspunkt och kunde mycket väl ha skrivit "Ty alla! Hoppas att jag klonkar på finalbordet" istället för den här jävla boken. Men kan inte ändra på det som hänt.. tyvärr :-(. Enda jag kan göra är att lära mig av mina misstag och försöka att INTE upprepa dem.

 

Men livet handlar om att göra en massa misstag och det här var en av många.

 

En gång sa jag; "Jag gjorde ett stort misstag som valde att försöka bli bra på poker och livnära mig på det". Det i sig var ett misstag. För jag tror att; även om vi tror att vi kan påverka utgången av våra liv och faktiskt har den kapaciteten att göra det. Så känns det som att man i livet är ämnade för olika grejer.

 

Man kan inte gömma från den man verkligen är...

 

(Disclaimer: Det här är ingen "tyck synd om mig"-text :mrgreen:. Utan känns skönt att skriva av sig och samtidigt får ni lite inside info om varför jag reagerar så starkt på allt. Mina föräldrar är världens coolaste Iranierföräldrar, de vill verkligen bara mitt bästa. Min mor har sagt till mig att jag får göra exakt vad jag vill så länge jag bevisar att jag har en stabil framtid(komma in i universitet). Så får satsa på det fram till 1a december :-) )

 

Nu känner jag att jag verkligen skrivit av mig. Tack ni som orkat läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt shahin, railade inte idag då jag var upptagen hela dagen men du vann iaf pengar så bara köra vidare ;). Hellre ITM än inte ITM, right? dessutom blev du väl bäst placerad inom kontoret, bara det är väl rätt viktigt? :D.

 

Varit rätt duktig på cs förut, spelade mycket mellan 12-17 år men har avinstallerat skiten på senare år haha. Nästan så man blir sugen att lira ibland, kör ni 5on5 cuper, eller bara mix, eller leker på public? :D.

 

straight up public yo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inget ont om dig, Shahin, men jag kom bara att tänka på alla bra lägen man slängt/slänger bort i turneringar. Herre jösses...Jag skulle få sluta hela tiden. Jag skulle knappt hinna börja innan jag fick sluta igen.

 

Det här stämmer verkligen. Så hög varians inom turneringar. Det jag dock är lite besviken över är att jag kunde ha valt att inte höja just pga jag inte behövde de där 1,5 extra bb:en :-P. Så onödigt och känns sjukt tomt bara jag tänker på det. Men det var en dyr läxa inför nästa gång.

 

Och måste säga sorry till Johan (Izy) ifall jag var otrevlig. Var bara så sjukt trött :-P

 

Donkade mig ut ur turneringen och har valt att skita i ifall folk tror att jag byggde stacken genom tur eller inte. Spelade turneringen riktigt bra förutom tre situationer i slutet. Ena där jag synar Jonas Molander med KQ, andra k4an och tredje A5an. Aja.. fyra mer turneringar och självmordstankar kvar innan jag klonkar i guess :mrgreen:

 

shipit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arabföräldrar är precis lika jobbiga. Dina föräldrar, precis som mina vill vårt bästa och de vill ge oss en möjlighet de själva inte hade.

 

Anyhow Jag är ekonom men lirar poker heltid;) Vill inte skriva vad du bör göra av ditt liv men en rekomendation är att plugga och lira poker samtidigt. Går att kombinera, jag gjorde det. Bitvis var det jobbigt och det innebar en del uppoffringar och massa omtentor och kanske sämre slutbetyg. Men nu i efterhand är jag skitnöjd med mina beslut.

 

Vet att detta kan låta som en floskel men en dag kommer du inte längre stimuleras av poker och den dagen kommer du vilja ha ngt. att falla tillbaka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arabföräldrar är precis lika jobbiga. Dina föräldrar, precis som mina vill vårt bästa och de vill ge oss en möjlighet de själva inte hade.

 

Anyhow Jag är ekonom men lirar poker heltid;) Vill inte skriva vad du bör göra av ditt liv men en rekomendation är att plugga och lira poker samtidigt. Går att kombinera, jag gjorde det. Bitvis var det jobbigt och det innebar en del uppoffringar och massa omtentor och kanske sämre slutbetyg. Men nu i efterhand är jag skitnöjd med mina beslut.

 

Vet att detta kan låta som en floskel men en dag kommer du inte längre stimuleras av poker och den dagen kommer du vilja ha ngt. att falla tillbaka på.

 

Hehe "kul" att man inte är ensam då :-P.

 

Jadå. Vill ju verkligen utbilda mig till en jurist, men har det jättesvårt för att hålla intresset uppe för något som jag inte satsar helhjärtat på. Vill inte behöva göra omtentor och har en vän vars bror är jurist på sveriges andra största juristbyrå. Och han har sagt att han kommer hjälpa mig en hel del. Men för att få ett jobb där krävs det såklart bra betyg och därför har jag inte råd med att ha tankarna på annat. Och när man spelar poker är det svårt att ha tankarna på annat när det inte går överdrivet bra.

 

Kan tänka mig det. Det är många pokerspelare som lägger av efter ett par år och istället satsar på att coacha och göra annat. Men än så länge tycker jag verkligen om poker och det är skitkul. Men men.. får se hur jag tycker i framtiden:D

 

tack för tipsen dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice text sir. Känner du en sådan ånger efter att ha åkt ut ur en tunering, så kanske tuneringar inte är din grej. Vet att det inte är min, orkar inte lira mer än 30minuter sen autopushas varjehand oavsett BI.

 

Tandläkare mer respekterat än Journalist? Låhl. Inget illa om tandläkare i sig, men inte kan de yrket vara lika respekterat som riktig Läkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar fucking tandläkaren!!!!!!!

Har precis varit och dragit ut en visdomstand och det suger balle kan jag berätta. Han började med att slica upp hela mitt tandkött, och sen försökte han dra ut tanden men min tand ville tydligen ingenstans då han trivdes bra på sin plats. Den elake tandläkaren tog inte hänsyn till detta utan tog fram sin manliga (ironi) borr, och cuttade min stackars tand i 3 delar. Det gör ont nu, och jag har fortfarande bedövning kvar som innebär att jag inte kan snacka.

asdf....

 

Btw Shahin, jag läste igenom det jag skrev och det låter drygt vilket jag inte menade, så vi glömmer det bara :) Nya friska tag och färre tänder weee!

 

Edit. Nu kände jag inte att mitt saliv rann ut från min mun. Jag kollar ner och ser hur det hänger saliv/blod (det är typ bara blod ser det ut som) och hela mitt skrivbord är blodigt.-... ahhhh så gay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser det du skriver Shahin så verkar det ju absolut som att du vill vinna för att bevisa för andra att du kan. IMO visar inte en klonk i SM ett skit då det är en vanlig pajas online turnering. "riktiga" pengar finns i min mening att hämta i CG, och turneringar är för mig iaf enbart rolig underhållning vid sidan om där jag inte lägger några förhoppningar.

Med den inställningen som jag har till turneringar så blir det lättare att ta en bad beat på 11e plats. Jag bryr mig inte, för jag hade inga förhoppningar

Fokus på CG, det är riktig poker. Det som räknas i slutändan är ju vad du vill göra med ditt liv just nu, och pokermässigt vad som finns i ditt account vid slutet av året.

 

Mina föräldrar var kritiska till mitt spel i början, men det sket jag i för jag visste att jag kunde och nu när pengarna rullar in ser dem bättre på mitt spelande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...