Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Jag har 3bettat friskt och höjt alla spots jag fått tag på...

När den här handen utspelade sig så tyckte Antisk att det skulle vara värt att flatta där. Men Whouse House är LAG i sence där han höjer mycket pre.. så när blues50 som är weak synar tycker jag det är en bra läge att squeze med nästan allt på knappen. Det Antisk menade var att jag kommer få se en light 4bet här av whose iom att jag 3bettat och höjt så mycket.

Men jag tyckte det var en bra spot att 3betta iom att jag inte tyckte whose var kapabel till att 4betta light där och jag slår hans range så tar ner potten redan nu pre.

rätt eller fel?

Jag trebettar nog nästan alltid här och synar 4betpush. Trebet/fold är jättedåligt.

för första gången på länge jag får gå lite längre i en turnering...

alltså då snackar vi sedan begynnelsens tid.. AQ mot en tiltad fi. top3 chiplead pott... han pushar efter att ha förlorat äckligt mycket med AT mot KQ på KJx... han pushar 14.. 1400 bb.. jag syn med AQ:. flopp K..

bläää

41k nu med 800/1600 blinds... låg i topp hela tiden nu 20e av 58. KOm igen!! låt mig FT EN GÅNG!!!!

Update

Standard.. :ola:

Jag menar... jag trycker för bövelen in 17bbs.. han höjer 2.5-3. Han synar 15bb med motvering "you have been pushing me around the last two hours". wat.. vad är det för ursäkt?

Vi säger att min reasteling range där är 10% av starthänderna, då har han

32% mot min range. Jag har inte visat upp en enda dålig hand, så han kan egentligne inte utgå ifråna tt ajg pushar 17!!!!!!!!!!!!! bb med 42s liksom.

Sick... dagens turre back fixad man gud var tråkigt.. inte ens gång... 27e.. gl,gg,hf,no re

Vill inte låta dryg men Fi's spel är jättestandard. Att raise/folda först in på knapp 17bb djupt är extremt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trebettar nog nästan alltid här och synar 4betpush. Trebet/fold är jättedåligt.

Vill inte låta dryg men Fi's spel är jättestandard. Att raise/folda först in på knapp 17bb djupt är extremt dåligt.

Hand 1. Hur brett 3betsqueezar vi här da mot en lag(pre) som inte har en light 4bet push range i sitt arsenal med en synare bakom sig? Blues har inte ett skit, och whoose har foldat till mina omslag två olika gånger. Även om man kan tänka sig att han borde snappa upp så känns det inte som att det finns i hans arsenal att 4betta light där. Med den "readen" kan vi väl 3-betta hyfsat light och ta ner flera bbs?

Hand 2.

Nu är jag inte bra på turneringar men försöker obv lära mig. Men är det inte lite kallt att SYNA en 15bb push? Nu kan jag tänka mig att du säger så eftersom att jag möjligtvis kan pusha väldigt brett då man oftast antar att knapp raise är steal. Även om jag varit väldigt aktiv, så har jag, som ni kan se på min stack, tagit det lungt vid bordet några varv vilket betyder att jag inte nödvändigtvis behöver göra det här light?

Det är 14887 i mitten.. och jag pushar 53222. dvs 68109 i mitten. Han ska syna 45657 i en pott på 68109.... mot min range har han som bäst 35%.. hur kan då hans syn vara bra och profitabelt?

Edit: Och vad tycker du är rätt spel här? Fi är en dålig spelare som dubblade otroligt marginellt för en 5-10 minuter sedan. Han raisar väl i princip allt ifrån knapp och är vek... det jag tänkte då var att jag fick MAX FE genom att dega in nu istället för att 3betta och tvingas syna hans 4bet shove. Jag tror egentligen inte att han tänker mycket alls, därför är jag rädd för en 4bet shove för han kan göra det med en så otroligt vid range av händer just pga "han är trött på att jag kört över honom"... så om jag trycker nu får jag MAX FE, plockar ner extra BBs och han kommer inte våga sno light vilket är soft. Vart tänker jag fel och hur hade du agerat?

Är som sagt inte bra på turneringar och vill gärna lära mig så du får gärna förklara utförligare :mrgreen:

Tack för feedback btw! Kul att du kommenterar!

Länk till kommentar

Levling hoppas jag?

Nej, han levlar garanterat inte. Det är väldigt sällan det är ett bra spel att raise/folda med 17 bb på knappen. A9 synen är inte längst ner i hans raise/syn HD.

Exempel på 17 bb spel:

Du sitter på knappen med 17bb och QJs. Vika vill du inte göra, fast raise-syn/fold känns inte heller bra. Istället är det i de flesta fall bättre att ställa rakt av.

Grym dagbok för övrigt=)

Länk till kommentar

Nej, han levlar garanterat inte. Det är väldigt sällan det är ett bra spel att raise/folda med 17 bb på knappen. A9 synen är inte längst ner i hans raise/syn HD.

Exempel på 17 bb spel:

Du sitter på knappen med 17bb och QJs. Vika vill du inte göra, fast raise-syn/fold känns inte heller bra. Istället är det i de flesta fall bättre att ställa rakt av.

Grym dagbok för övrigt=)

Vad är det för fel med att raise 2-3bb på knappen med 17bb stack om det är tighta motståndare? Om dem som i shahins exempel pushar top 10% av sin range så får man fold från blindsen 0,9x0,9 = 81%

Vad är det för fel på att höja t-ex 2,5BB för att vinna 1,5BB när man har runt 80% sucess rate? Om blindsen inte pushar light finns det ingen anledning att ställa.

Problemet med att pusha där är att man riskerar sitt turneringsliv. Samma sak gäller ju när man synar all in. Även om man har potoddsen marginellt på sin sida så vill man inte riskera sitt turneringsliv med A9 där man som bäst har runt 60%.

Är det aggresivare mörkar eller man har lite mindre stack så tycker jag push är bättre än bet/syn med t.ex QJs eftersom att man tvingar blindsen att folda händer som typ A7 som dem förmodligen hade pushat annars.

Länk till kommentar

Hand 1. Hur brett 3betsqueezar vi här da mot en lag(pre) som inte har en light 4bet push range i sitt arsenal med en synare bakom sig? Blues har inte ett skit, och whoose har foldat till mina omslag två olika gånger. Även om man kan tänka sig att han borde snappa upp så känns det inte som att det finns i hans arsenal att 4betta light där. Med den "readen" kan vi väl 3-betta hyfsat light och ta ner flera bbs?

Hand 2.

Nu är jag inte bra på turneringar men försöker obv lära mig. Men är det inte lite kallt att SYNA en 15bb push? Nu kan jag tänka mig att du säger så eftersom att jag möjligtvis kan pusha väldigt brett då man oftast antar att knapp raise är steal. Även om jag varit väldigt aktiv, så har jag, som ni kan se på min stack, tagit det lungt vid bordet några varv vilket betyder att jag inte nödvändigtvis behöver göra det här light?

Det är 14887 i mitten.. och jag pushar 53222. dvs 68109 i mitten. Han ska syna 45657 i en pott på 68109.... mot min range har han som bäst 35%.. hur kan då hans syn vara bra och profitabelt?

Edit: Och vad tycker du är rätt spel här? Fi är en dålig spelare som dubblade otroligt marginellt för en 5-10 minuter sedan. Han raisar väl i princip allt ifrån knapp och är vek... det jag tänkte då var att jag fick MAX FE genom att dega in nu istället för att 3betta och tvingas syna hans 4bet shove. Jag tror egentligen inte att han tänker mycket alls, därför är jag rädd för en 4bet shove för han kan göra det med en så otroligt vid range av händer just pga "han är trött på att jag kört över honom"... så om jag trycker nu får jag MAX FE, plockar ner extra BBs och han kommer inte våga sno light vilket är soft. Vart tänker jag fel och hur hade du agerat?

Är som sagt inte bra på turneringar och vill gärna lära mig så du får gärna förklara utförligare :mrgreen:

Tack för feedback btw! Kul att du kommenterar!

Hand 1: Oj, jag såg inte att det var en synare emellan er, det gör det ju till ett ännu bättre 3betläge precis som du säger. Jag trebettar nog väldigt brett här, men jag hatar att ha en så pass stark hand som 99 i min 3bet/fold range. Jag vet inte hur du vet att openraisaren har en snäv 4betrange men även om han har det så kommer han ju garanterat pusha AQ/AK alla dagar i veckan, och säkert iaf några sämre pocketpar än 99 (men även bättre obv). Grejen när du 3bet/foldar 99 är att du kommer göra massor med felaktiga folds mot en 4betpush och det är ju inte bra.

99 är det sämsta paret jag 3bettar i den här situationen. 88 och nedåt är lite för svaga för att syna 4betpush så här djupt men dom har ändå jättebra värde att se en flopp, därför synar jag bara med dom.

Sammanfattningsvis är väl min 3bet range (som jag synar push med) 99+, AQs. Även om openraisaren är jätteaggro och 4bettar löst så ser jag ändå inte nån anledning att ändra vår range här, har väl med AQo i rangen eller nåt då kanske.

Hand 2: Om du repushar såpass tight som du säger så är det ju inte en standardsyn med A9o. MEN att Fi ska anta att du är så tight där är ju orimligt. Både duktiga regs men även svagare spelare har generellt en mycket bredare pushrange än dig här och då är det standardspel med A9o.

Kolla här exempelvis:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.065% 40.67% 05.39% 1763339964 233840784.00 { A9o }

Hand 1: 53.935% 48.54% 05.39% 2104532196 233840784.00 { 22+, A2s+, KQs, A8o+, A5o-A2o, KQo }

I den rangen har jag tagit bort några Ax händer också. Jag har inte räknat pottoddsen i din hand men 46% equity räcker ju såklart.

Här kan jag passa på att svara på en sak IRL skrev också. Visst vi riskerar vårt turneringsliv med 46% equity men spelet är rejält +cEV och utan att räkna är jag 100% övertygad om att $EV värdet ser väldigt lika ut (jag har glömt hur många som var kvar i turneringen men det var inte finalbord va?).

shahin,

I slutet skriver du lite om huruvida du ska repusha rakt av eller 3betta "vanligt". Du har ju en så pass liten stack att det bör ge exakt samma effekt (Fi ska vara extremt dålig om han ska tro att han har foldequity med en 4betpush mot dig :)). Generellt kan jag säga att jag alltid 3betpushar rakt av om dom effektiva stackarna är under 25bb (egentligen skulle jag kunna säga 30bb, men det finns väl vissa situationer då det inte stämmer), detta förutsätter givetvis att det är ante med i spelet.

EDIT: Angående rangen jag använde i pokerstove ovan... Lägg märke till att jag varken tagit med exempelvis KJs, QJs, KJo, QJo, inga andra suited connectors och inga spontanta spewpushar där lite vad som helst kan finnas med i rangen. Om vi lägger till dom händerna så kommer vår equity obv bli ännu bättre.

Länk till kommentar

btw, hade så stöööööört kul ikväll. kl 5 idaag (djick op 4) bestenmde jag nille o vp oss för att dra på idolgrejen. vi fixa svarta tix utanför för 300 pix (rimma)...

först kröka vi i krökstället på globen, sen hoppa vi över stängslet från där vi satt så vi kom till hejaklackerna, sen gick vi rakt förbi folk som håll koll på ståplatserna och fråga folk "Biljett" och vi sa "ja"... sen var vi framme där kevin sjöng den där låten och grät osv. (gay).

sen gick vi och träffa våran vän Mannen (calle) på nåt ställe där hans elektrikerchef bjöd på drinkar och calle på shots, sen stack vi till solidaritet (GAY!! HATA STUREPLAN RESTEN AV MITT LIV typ) och där så blev johan (izy) som vi mötte upp ofc utslengd (nep) för han hedbanga när en stor vakt gick forbi.... ingen stor grej tyckte eftersom han wajna om att få dra hem endå, så vi lalla på och nille ragga obv på en 100 årig kering medan jag o vire dansa osv men sen på hemvägen treffa vi 2 malmöiter som var roliga så vi hengde med dom ett tag (typ en timme, vi dela taxi från nånstans till vasagatan som jag BETALA) där vi leta ett stelle som var öppet men allt var stengt :(

så vi tog taxi till slurkan sen buss hem :(

jo, och vår buss på veg till stan förut idag brann så vi stanna på motorvegen. galet.

Länk till kommentar

Nä, den här tystnaden efter mitt inlägg gör mig nästan orolig:rolleyes: Föreställer mig The Office på Viking Line ikväll, hängandes över black jack-bordet och försöker trösta varann: "Äsch, den där pokerkryssningen hade nog varit skittråkig ändå, ska vi gå och sjunga karaoke?"

Värtahamnen it is, men det har ni väl koll på.

Länk till kommentar

Exempel på 17 bb spel:

Grym dagbok för övrigt=)

Men, inte för att jag tror att ditt spel är lätt att reada men du säger att A9 inte är längst ner i hans raise/syn, men QJs ska man pusha rakt av? = Pusha svaga händer man vill spela och raise/syna starka händer?

Antar att du menar att du pushar hela din öppningsrange?

+1 på bra dagbok, en av få jag följer härifrån norge btw följde eran också gibbsson&consp, starta den gärna igen. :)

Länk till kommentar

Nä, den här tystnaden efter mitt inlägg gör mig nästan orolig:rolleyes: Föreställer mig The Office på Viking Line ikväll, hängandes över black jack-bordet och försöker trösta varann: "Äsch, den där pokerkryssningen hade nog varit skittråkig ändå, ska vi gå och sjunga karaoke?"

:lol:

Fick nyss reda på vart värtahamnen ligger.. suck :roll:... tar ju år och dar dit.

Conspiracy, I shall answer lata :mrgreen:

Nu ska det klonkas i båten

Ni som ser en kille med alldeles för fluffigt hår holla!!!

Länk till kommentar

Angående rangen jag använde i pokerstove ovan... Lägg märke till att jag varken tagit med exempelvis KJs, QJs, KJo, QJo, inga andra suited connectors och inga spontanta spewpushar där lite vad som helst kan finnas med i rangen. Om vi lägger till dom händerna så kommer vår equity obv bli ännu bättre.

Du kan inte rakt av lägga in KJo eller en spontan SC i hans range.

Han kommer inte pusha dem händerna varje gång han får chansen. Samma sak gäller händer som A2 / 22 etc.

Du måste isf väga ragen. en SC kanske han i snit pushar 1/4 medans AA pushar han varje gång.

Jag säger att hans spel är marginellt EV+. Men i en låginköpsturnering där folk överlag spelar riktigt dåligt, speciellt i blindsen så är han better off att ge bort de få EV$$ han torskar i chips för att istället vinna mer på att plocka ner blindsen i framtiden. 17bb är en bra stack. finns ingen anledning att gambla som max 60% favorit.

Länk till kommentar

obv sov vi då :)

Länk till kommentar

Du kan inte rakt av lägga in KJo eller en spontan SC i hans range.

Han kommer inte pusha dem händerna varje gång han får chansen. Samma sak gäller händer som A2 / 22 etc.

Du måste isf väga ragen. en SC kanske han i snit pushar 1/4 medans AA pushar han varje gång.

Jag säger att hans spel är marginellt EV+. Men i en låginköpsturnering där folk överlag spelar riktigt dåligt, speciellt i blindsen så är han better off att ge bort de få EV$$ han torskar i chips för att istället vinna mer på att plocka ner blindsen i framtiden. 17bb är en bra stack. finns ingen anledning att gambla som max 60% favorit.

I rangen jag räknade på så var ju inte KJo eller några SCs med. Jag vill inte låta dryg men jag har spelat så pass mycket MTTs online att jag är säker på att den rangen är rättså korrekt för en random spelare (vilket vi såklart måste anta att shahin är för OP).

Ett annat rätt starkt argument för att inte raise/folda A9o först in på knapp 17bb effektivt är att det är att det är extremt lättexploatebart. Om vi viker A9o för repush så måste vi tighta till vår knappopenrange riktigt rejält för att blindsen inte ska kunna äga oss, och det är inte något som jag är jättesugen på.

Länk till kommentar

Jag var en av dem lyckligt lottade som inte släpptes ombord på båten... Trist att det skall bli så med tanke på att jag har svaret på papper ang åldersgräns and so on.. Ringde till Silja, Vegasevent och Paf. Samtliga parter sa 18 års åldersgräns men mumin och snusmumriken i tullen höll inte med och vi fick skeppa hem igen.

Länk till kommentar

Hörde att en kompis-kompis inte släppts in på båten för att det tydligen var 21-årsgräns ändå, så hur ligger du till Shahin är du supertiltad eller full och lycklig ute på havet?

Haha jag var full och glad på havet :mrgreen:

De stoppade mig och emil precis innan vi skulle på båten och mumlade något skit om att vi måste vara 21 år. Vi sa till dem att vi skulle spela en pokerturnering och att åldersgränsen var 18 år. Då fick vi svaret "jaah.. faktisht" :lol:... nej men PAF killen kom med namn på de som skulle lira turneringen och lyckligt nog stod vi med.

Den här pokerkryssningen var faktiskt väldigt kul så kan tänka mig släppa en kort "reseraport" :mrgreen:

glglgllg

Länk till kommentar

• Skapa nytt...