sweetguy Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Jag är en mikro spelar och tycker det är roligt med frirullar.. Jag har vunnit några turrar på SP men har inte lyckats förvaltat det efter. Jag är en aggresiv spelar och troligen för aggresiv ibland. Hur ska jag tajta ihop spelet? Efter en timme eller två så brukar jag hamna i en svacka och synar med all skit och sen är jag oftast ute eller har väldigt lite kvar av stacken som jag har kämpat ihop. Hur ska jag kunna undvika den svackan? Citera
Lotus75 Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Är själv ganska ny texasholdemspelare, men har lärt mig att tålamod är guld värt. Spelar du i en turnering så är det nog bra att mentalt ställa in dig på att det tar minst ca tre-fyra timmar. Jag kan aldrig vara kall och spela på topp när jag är trött och det brukar drabba mig när jag går med i en turnering och bara är lite småsugen. Kanske är det bra för dig att hålla dig till cashborden och bara köra turnering när du verkligen är laddad. Vill du utveckla ditt spel så finns det några bra böcker på marknaden också. Glöm inte bort att utvärdera ditt spel. Jag brukar skriva speldagbok, där jag för in plus, minus, tabbar och framgångsfaktorer. Lite nördigt kanske men jag är övertygad om att det har hjälpt mig. Lycka till och må fru fortuna le mot dig Katjing! Citera
IgoHugo Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Jag är en mikro spelar och tycker det är roligt med frirullar.. Jag har vunnit några turrar på SP men har inte lyckats förvaltat det efter. Jag är en aggresiv spelar och troligen för aggresiv ibland. Hur ska jag tajta ihop spelet? Efter en timme eller två så brukar jag hamna i en svacka och synar med all skit och sen är jag oftast ute eller har väldigt lite kvar av stacken som jag har kämpat ihop. Hur ska jag kunna undvika den svackan? Tycker själv just den delen av turneringar är svårast. mittendelen, särskilt om man har en skaplig stack. Har lite för lätt att syna med mediokra händer och hoppas på bra träff. Men jag har lärt mig att hålla samma tajta spel där som i början. Men det tar tid, spela många händer/turneringar... erfarenhet krävs. lycka till Citera
badabing499 Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 hej jonke! Känner igen mig med att man kan tappa tålamodet.. kört på som en ångvält och kanske lagt sig bland top5 eller top10 och sen segar allt ihop sig och folk hänger kvar som iglar... två vägspår: a) kör på hårt, börja koncentrera dig på att stjäla blinds sätt hårt tryck på småstackarn preflop b) slå på bromsen, supertight spel låt blindshöjningarna slå ut folk istället för dig själv.. eller gå därifrån en halvtimme...(vid freerolls med många deltagare...) lycka till Citera
vetgirig Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Jag är en aggresiv spelar och troligen för aggresiv ibland. Hur ska jag tajta ihop spelet? Efter en timme eller två så brukar jag hamna i en svacka och synar med all skit och sen är jag oftast ute eller har väldigt lite kvar av stacken som jag har kämpat ihop. Hur ska jag kunna undvika den svackan? Första steget är att vara medveten om din brist. Detta är oftast det svåraste. Steg två är att skriva hur du skall korrigera ditt fel på en post-it lapp och tejpa den på din bildskärm. Steg tre är att läsa lappen så att du hela tiden när du spelar tänker på hur du skall spela korrekt. Citera
Recommended Posts