DrRoland Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Varför skjuter vi raketer vid nyår? Vet inte med er, men själv finner jag iaf ett visst nöje i att läsa om folk som skjutit skallen, armar eller benen av sig i tidningen dagen efter. Själva fyrverkerierna ger mig dock ingenting. Citera
psykologen Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Vet inte. Kanske kombinationen av en smäll tätt följd av ett färgsprakande skådespel? Hur som helst är risknivån inte i närheten av Farbror Mustaschs okontrollerade automatsalva. Det smäller och det är kul precis som att avlossa en salva i luften. Sen så finns det en risk och det är alltid ett jäng som hamnar på akuten på nyårsnatten, för att inte tala om miljöförstöringen och att landets djur (även människor) lider. Det är uppe på remiss att förbjuda det i Sverige. Citera
KingCosmoKramer Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Vet inte. Kanske kombinationen av en smäll tätt följd av ett färgsprakande skådespel? Hur som helst är risknivån inte i närheten av Farbror Mustaschs okontrollerade automatsalva. Rasistban Citera
Loveless Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Hehe! Första gången jag såg klippet småskrattade jag, andra gången skrattade jag högt, och tredje gången skrattade jag så att tårarna rann. Bästa i hela klippet är direkt efter automatsalvan när han ställer ner vapnet och låtsas som om ingenting särskilt har hänt. Vet inte, tycker nog killen till höger som räcker fram ett nytt magasin efteråt har mest humor i sig. Citera
Agent Cooper Postad 7 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2008 Rasistban LOL. Så om jag kallar Leif "Klotet" Olsson för Farbror Mustasch så är jag rasistisk gentemot svenskar? Citera
lolzor Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 LOL. Så om jag kallar Leif "Klotet" Olsson för Farbror Mustasch så är jag rasistisk gentemot svenskar? ...så många mustaschprydda herrar.. Okej, vilka är det som åsyftas då? Bokstavligt talat män med mustasch eller män från mellanöstern? Oavsett vilket, du är en idiot. Citera
Agent Cooper Postad 7 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2008 du är en idiot Hoppsan... Citera
Saint_Bjorn Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Försökte hitta något men det enda var en gammal diskussion på a-bladet. http://forum.aftonbladet.se/message.jspa?messageID=562796 Citera
Riggdevil Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Vet inte, tycker nog killen till höger som räcker fram ett nytt magasin efteråt har mest humor i sig. Det hade förstås varit klockrent men det är inget magasin utan något slags band eller kransliknande tingest. Citera
HataB2B Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Verkar iaf inte överdrivet farligt att bli träffad: http://www.guardian.co.uk/world/2008/mar/26/prudhomme?gusrc=rss&feed=networkfront Även om det eventuellt skulle kunna vara dödligt om träffen är "perfekt": http://www.straightdope.com/classics/a950414b.html Citera
Rebonius Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Har hört talas om att det kommer ifrån någon indianstam som sköt pilar och kastade spijut efter att någon hade dött för att "döda onda andar". Har inte fått det bekräftat. Citera
jfk73 Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Ser en del lustiga kommentarer i denna tråd. Nej hylsan följer inte med som någon undrade, den kastas ur vapnet då man avfyrar. Då jag tjänstgjorde som FN soldat i Bosnien hade det firats med sk "slivvo -skjutning" och en av dessa "kulor" landade på taket i vår bostadscontainer. Den gick rakt igenom och landade på golvet. Hade "sannolikt" gått rakt igenom ett huvud oxå och stannat nånstans vid magsäcken, skulle tro man dör av sådant. Citera
Hume Postad 23 Juni , 2008 Rapport Postad 23 Juni , 2008 Men den kulan lär väl inte ha avfyrats rakt uppåt? Citera
Recommended Posts