dragonDonk Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Till att börja med var supporten sjukt otrevlig och tvingade mig göra ytterligare en insättning för att få den nya bonusen - ja jag hade redan rullen full. Är väl bara aktivera, nej nu fick jag demonstrativt göra en insättning och withdrawa samma belopp. Fine jag kan köpa att supportägget inte var så med i matchen. Utöver detta ser jag idag på bankutdraget att jag mottog en cashout från samma företag - Malta Ltd, som sköter MartinPokers cashier. Cashouten togs emot samma datum som jag gjorde denna nya insättning. Nej då köper dom € för 9.50 och säljer det för 9.17. Är det bara jag som reagerar kraftigt på dessa ockermarginaler? Detta har alltså INGET med växlingavgift eller varians i valutamarknaden då uttag/insättning gjordes samma dag. Nu är man så tiltad att det säkert slutar med att man gular 17ggr mer än den faktiska skillnaden på 33öre per €, men ändå ^^ Citera
dlinder Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Varför skulle det inte ha något med växlingsavgift att göra? Problemet bottnar ju i kort-/banksajternas avgifter, kombinerat med att de som här tvingar dig att göra transaktioner. Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Visa/Mastercard kanske? I alla fall mitt Visakort tar 4% i avgift i alla utländska valutatransaktioner. Denna avgift kan inte Martinspoker styra. 9,50*0,96 = 9,12: Du får bättre kurs via ditt visa än jag får med mitt. Orättvist! Martinspoker är ju BRA på det sättet att du kan kasta in slantarna via svenska bankkonto. Citera
dragonDonk Postad 6 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2008 Ja ja.. Kanske är så.. Har lugnat ner mig lite nu Var på tilt när jag upptäckte det där också. Pratat med suppoten. Ska få göra cashout i SEK nästa gång Citera
psykologen Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Visa/Mastercard kanske? I alla fall mitt Visakort tar 4% i avgift i alla utländska valutatransaktioner. Denna avgift kan inte Martinspoker styra. 9,50*0,96 = 9,12: Du får bättre kurs via ditt visa än jag får med mitt. Orättvist! Martinspoker är ju BRA på det sättet att du kan kasta in slantarna via svenska bankkonto. Menar du 2 % tvåvägs? Mitt visa tar 1,65% för betalning. Kreditering vet jag inte om det är samma. Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Menar du 2 % tvåvägs? Mitt visa tar 1,65% för betalning. Kreditering vet jag inte om det är samma. Är väl väldigt olika från kort till kort. Jag vet inte ens hur mitt Mastercard har det, bara att mitt Visa har 4% åt något håll (troligen köp) Citera
MrFroggyX Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Visa/Mastercard kanske? I alla fall mitt Visakort tar 4% i avgift i alla utländska valutatransaktioner. Denna avgift kan inte Martinspoker styra. 9,50*0,96 = 9,12: Du får bättre kurs via ditt visa än jag får med mitt. Orättvist! Martinspoker är ju BRA på det sättet att du kan kasta in slantarna via svenska bankkonto. Ett tips, skaffa Ica Bankens eller GeMoneybanks Mastercard. Inga valutaväxlingsavgifter på utlandstransaktioner och inga extra avgifter för bankomatuttag utomlands. Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Jag skiter i de procenten, är nöjd med mitt Luxemburgbaserade kort Det handlar om några hundralappar per år bara, så lite som jag använder kreditkort. Allt annat är cash för mig, borde ni veta. Citera
Recommended Posts