Gå till innehåll

Skadeanmälan hos polisen - vad sker?


TotalFarsa

Recommended Posts

Om jag går till polisen och anmäler att jag har fått en skada på bilen så upprättar de en skadeanmälan som jag måste ha för att få ersättning av försäkringsbolaget. Vad händer med den kopia som polisen behåller? Förs den in i något dataregister eller blir den liggande i ett arkiv för aldrig igen se dagsljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går till polisen och anmäler att jag har fått en skada på bilen så upprättar de en skadeanmälan som jag måste ha för att få ersättning av försäkringsbolaget. Vad händer med den kopia som polisen behåller? Förs den in i något dataregister eller blir den liggande i ett arkiv för aldrig igen se dagsljus?

 

Antagligen blir det väl ett dataregister. Varför undrar du? Har du varit på spriten nu igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen blir det väl ett dataregister. Varför undrar du? Har du varit på spriten nu igen?
Sprit? Här avnjuts bara spånk, om jag får be!

 

Men nej, är ute efter att scamma ett försäkringsbolag såklart :mrgreen:

 

Förmodligen så åker den i papperskorgen så fort du vänder ryggen till och är på väg därifrån.
Kan man ju hoppas på men jag vill gärna få det bekräftat isåf :-P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär väl klassas som en offentlig handling och arkiveras som allting annat någonstans utan att någonsin se dagsljus igen (eller möjligtvis då i något datasystem). Det lär dock gå att hitta igen i framtiden så bedriv inte för mycket scams om du vill bli politiker senare i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går till polisen och anmäler att jag har fått en skada på bilen så upprättar de en skadeanmälan som jag måste ha för att få ersättning av försäkringsbolaget. Vad händer med den kopia som polisen behåller? Förs den in i något dataregister eller blir den liggande i ett arkiv för aldrig igen se dagsljus?

Har du ramlat med moppen och försöker nu få det till skadegörelse?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ramlat med moppen och försöker nu få det till skadegörelse?:roll:
Nej, nej. Men jag orkar bara inte dra hela historien. Skulle behöva ett A4 för att förklara det begripligt i skrift. Rest assured att jag inte gått och blivit scamartist på gamla dar. Det jag har i åtanke är tämligen oskyldigt :-P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...