Gå till innehåll

river beslut, FL 3/6$


Nemesis

Recommended Posts

Pokerfacket kommer grilla mig för att jag ens ställer frågan. Men är river en fold eller syn? CO är loose/neutral och BB är loose/passive.

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is SB Q:diamond: A:heart:

2 folds, CO calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, CO calls

 

Flop: K:club: T:diamond: 9:spade: (6.0 SB, 3 players)

Hero bets, BB calls, CO calls

 

Turn: 5:diamond: (4.5 BB, 3 players)

Hero bets, BB calls, CO calls

 

River: 4:heart: (7.5 BB, 3 players)

Hero checks, BB checks, CO bets, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte riktigt din linje postflop här.

 

Med två motståndare och ur position lägger jag ner på turn. Cbetten på flop är väl ok, men lite tveksam mot två loosa spelare.

 

Så min linje är check/syn på flop och check/fold på turn.

 

Som spelat är det en fold på river. Det är alltför sällan du slår två spelare med A hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättningssatsningen på floppen är väl helt OK.

 

På turn däremot är det ju bara att ge upp. Du har två motståndare, och en rätt otrevlig bräda som en eller båda mycket väl skulle kunna ha träffat. Check/fold.

 

Som spelat, fold river. Väldigt ofta kommer du att få se CO värdesatsa en kung eller något sådant. Och du kommer extremt sällan att vinna med A hög här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerfacket kommer grilla mig för att jag ens ställer frågan. Men är river en fold eller syn? CO är loose/neutral och BB är loose/passive.

 

Jag skulle aldrig syna river efter att spelat handen på det sätt du spelar den.

 

Jag hade check/synat turn och c/f river UI. Brädan träffar fi:s ranges alltför hårt för att c-beta turn. På flop är en bet helt ok eftersom du har bra equity och det alltid finns en viss chans att båda fi lägger sig.

 

På turn har vi 4 outs till nötterna och 3 outs till TP och 3outs till andraparet. Träffa en dam är ju sådär men samtidigt så slår vi alla Tx och 9x. Vi får 1-5,5 eller 1-6,5 i direkta odds och bör därför syna turn om någon betar. Det finns dock en ganska stor möjlighet att BB checkar en 9 eller T eftersom han är passiv och om limparen sitter med ett drag så kan vi ofta få ett frikort. Att det är mer troligt att CO än BB betar om vi checkar turn är också bra eftersom vår syn ger BB bättre odds att syna och på det sättet förbättra våra impplicita odds.

 

Jag vet att jag hackar på dig en del Nemesis, och jag vet att du kämpar med ditt spel en del just nu. Jag får känslan av att du spelar lite för mycket 24/17/2,5 TAGfish. Du är tillräckligt kompetent för att göra dig fri från TAG-oket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag hackar på dig en del Nemesis, och jag vet att du kämpar med ditt spel en del just nu. Jag får känslan av att du spelar lite för mycket 24/17/2,5 TAGfish. Du är tillräckligt kompetent för att göra dig fri från TAG-oket.

 

Mina stats är 27.5/20/2.4, jag går till showdown 38%, stjäl med 42% och lägger 50% i BB. (och det är efter att jag filtrerat till 5-6 spelare vid bordet)

 

Ett tag var jag på väg att spela över 30% vpip men jag undrar om det är lönt på en högrake site/nivå, 2/4 och 3/6.

 

Jag har haft kämpigt med mitt spel en längre tid och jag försöker reda ut vad det beror på... Jag tror att en stor faktor är att jag spelar väldigt få händer i månaden. En downswing varar helt enkelt längre. I övrigt så verkar det vara i blindsen jag har mina största problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din AF är väldigt hög Nemesis. Jag tror att du spelar för mycket Bet,Raise eller fold och för lite syn!

 

Jag har högre(!) AF än Nemesis och ungefär samma stats i övrigt.:oops:

 

Handen hade jag spelat cbet flop, check/call turn och c/f river UI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har högre(!) AF än Nemesis och ungefär samma stats i övrigt.:oops:

 

Handen hade jag spelat cbet flop, check/call turn och c/f river UI

 

Min öppningsrange i olika positioner grundar sig främst på vilka händer jag verkar vinna med (eller förlora minimalt med) i PT. Visst kan jag spela fler händer ändå och ha ännu mer röda siffror i PT. Jag vet att flera föreslår 35/25 och att det är på modet men flera duktiga spelare, bl.a. Death Donkey, föreslår oxå att spela tightare i steal and defence på hög rake nivåererna (2/4, 3/6)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försöka nå vissa stats är ingen bra strategi. Jag tänker mer på hur du spelat de händer du postar där du ofta spelat väldigt straightforward. Kan ju vara en tillfällighet såklart.

 

Kolla inte för mycket på din hand statistik i PT eftersom det krävs ofantligt många händer innan den är pålitlig. Speciellt för suited händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min öppningsrange i olika positioner grundar sig främst på vilka händer jag verkar vinna med (eller förlora minimalt med) i PT. Visst kan jag spela fler händer ändå och ha ännu mer röda siffror i PT. Jag vet att flera föreslår 35/25 och att det är på modet men flera duktiga spelare, bl.a. Death Donkey, föreslår oxå att spela tightare i steal and defence på hög rake nivåererna (2/4, 3/6)

 

Jag håller med till 100%. Det finns inte i mitt universum att spela ens 30/20 på $1/2 och $2/4. Måste ju bero en del på vilket nätverk man spelar på också. IPoker som vi spelar på har ju en enorm rake och rakebacken/bonusen gynnas ju av att man spelar tightare. Dessutom är det sån otrolig omsättning på spelare så det känns svårare att få reads jämfört om man spelar mot samma gubbar dag ut och dag in på ett mindre nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med till 100%. Det finns inte i mitt universum att spela ens 30/20 på $1/2 och $2/4. Måste ju bero en del på vilket nätverk man spelar på också. IPoker som vi spelar på har ju en enorm rake och rakebacken/bonusen gynnas ju av att man spelar tightare. Dessutom är det sån otrolig omsättning på spelare så det känns svårare att få reads jämfört om man spelar mot samma gubbar dag ut och dag in på ett mindre nätverk.

 

Varför spelar ni där då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju om vad som ger mest $ i slutet av månaden, vare sig det är rb, bonus eller bb/100.

 

Håller ju med såklart, det spelar ingen roll var pengarna kommer ifrån. Trodde dock att det var contributed rb på Ipoker? Då får du ju rb beroende på hur mycket du stoppar in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller ju med såklart, det spelar ingen roll var pengarna kommer ifrån. Trodde dock att det var contributed rb på Ipoker? Då får du ju rb beroende på hur mycket du stoppar in i potten.

 

Det verkar inte så, jag får alltid mer rb än vad holdem manager/poker office visar.

 

Bonusar är iaf dealt, och du får 50% mer om du startar ett nytt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...