Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Låter som det går bra ändå, bara att köra på! Ska bli intressant och se hur det går i oktober.

Funderar lite vad du känner betyder mest i ditt spel när du spelar bra poker;

Är det att du håller disciplinen uppe under hela sessionen?

Spelar dina bra händer rätt och aggressivt?

Gör bra läggningar i stora potter där du kan vara slagen?

Känner själv att man inte håller måttet på punkt 1 och 4. Slarvar/struntar helt enkelt vissa gånger under sessionen i att man antagligen förlorar "den här potten" för man kanske vinner. Jäkla fiskfasoner :oops:

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Herrejösses, jag vaknade nyss efter att ha slocknat efter pokern imorse och jag kan bara säga WTF?!??!.

Kommer knappt ihåg sessionen jag spelade men ska fixa HH:s i PT så jag ser vad som gick snett, jag var så trött imorse men kände mig inte helt slut. Men det visade sig att jag var tröttare än jag trodde då jag har minnesluckor... suck.

Skottade NL200, vilket jag skrivit med stora bokstäver att jag INTE ska göra innan jag har 10K$ vilket jag håller fast vid. Denna månad har slutat sämre än innan men gissar att jag är 15k SEK upp vilket ändå är ok. Ska nog ta månadssummeringen ikväll eller imorgon för behöver nog en pokerpaus för att sedan kunna göra ett mycket bra resultat i oktober.

NL100 har jag fortsatt stabilt, men varje gång jag skottat har det gått dåligt och har säkert backat 1.5K$ på skotten. Varför? jo för jag skottar bara när jag är trött/spelar dåligt.

Hur vet jag det?

1. Jag skottar aldrig om jag är "frisk" för jag bryter inte mot mina mål, får bara tanken på att testa NL200 när jag är trött eller det har gått dåligt.

2. Varje gång jag testar NL200 så börjar det med att jag backar NL100...

3. Många NL100 spelare sitter även på NL200 borden, enda skillnaden är väl att jag inte har så mycket koll på betsize och gör många halvdana syner/blir utdragen då jag inte betar tillräckligt osv, därför bör resultaten inte vara så negativa som dem är.

En annan sak som jag saknar på NL200 är tableselection, väljer bara första bästa bord vilket jag kanske borde sluta med och försöka tableselecta.

För att svara på din fråga john så tycker jag det viktigaste är att försöka se vad jag gör rätt och vad jag gör fel efter varje session. Kan vara lite svårt men fokuserar mest på misstagen och dem större händerna. Varför det går som det går. När jag väl spelar så försöker jag hitta vilka spelare jag kan göra vad mot, typ vem som verkar tight, vem som är den aggresive osv så man vet hur man ska spela. Kan vara lite jobbigt när multitablar men spelar man 4 bord så ska det inte vara några större problem.

Punkt 2 "Spelar dina bra händer rätt och aggressivt?" eller för att formulera om det: "Spela dina händer rätt" är nog viktigast, men alla punkter är viktiga.

Gäller hitta foldknappen i rätt lägen vilket jag tydligen hade problem med tidigare idag och igår. Man har ett önsketänkande att motståndaren sitter på just "den" handen men i själva verket har han en annan, ibland får man inse detta och trycka på fold :).

Men men ska som sagt jobba på det, blir inte mycket poker nu innan oktober men vi får se, kanske hittar suget. Hare fint så länge!

Postad

Jahopp, drar nog månadssummeringen nu eftersom jag ska pokerpausa i några dagar. Vill börja oktober månad rätt fint och jag tror det finns potential, har utvecklat mitt spel en hel del på sistonde. Det jag måste jobba på är disciplinfasen. Jag bryter mina mål, får inte hända. Jag tog mig ur downswingen och gjorde den till en upswing, så kan inte vara helt missnöjd med månaden och den slutar hela 2672$ upp. Detta inkl bonus vilket utgjorde största delen av mina vinster... med andra ord tjäna jag inte så mkt på spelet enbart, men detta för att jag kastat bort massa på NL200/eftertiltat NL100.

septemberlz9.png

Min septembergraf, med andra ord väldigt svängig och hade en krasch i mitten då jag NL200 skottade.

Saknas nog en del händer då jag logiskt sett borde ha förlorat mer pengar eftersom jag "bara" tjänat 2672$ (17706 SEK) och större delen av den summan är bonus... Ska nog fixa holdemmanager inför oktober då det verkar lite softare. BB/100 1.93, katastrof, dock påverkar NL200 en hel del till detta. Dollarn ökar dock i värde, underbart :).

Målmässigt:

[ ] 4000$ vinst

[X] 60k händer, jag lär ju ha spelat runt 60k händer då det saknas massa, även om jag inte gjorde det tycker jag att jag spelat rätt mycket den här månaden. Kan nog få in 100k+ händer om jag verkligen kämpar, men känns som 60K är mer mänskligt :).

[X] Utvecklat mitt spel och blivit en bättre spelare

[ ] Tiltat bort lite onödigt, bland annat mina NL200 skott är inte att tala om, VARFÖR skottar jag bara när jag spelar dåligt? varför skottar jag överhuvudtaget om jag har som mål att inte göra det? skärpning ffs. Blir NL100 i oktober och det ska bli intressant.

[X] reggat mig på DC!

Oktober:

* Spela upp rullen över 10K$ och förbereda inför NL200 och australienresan

* Fortsätta utveckla spelet, gärna komma med fler handanalyser och ska nog försöka göra en film när jag spelar då det finns folk som har haft intresse för detta. Är lite lat av mig men ideèrna finns. Gärna om folk ger mig feedback på spelet också, har ju några läckor.

* INTE röra NL200, såvida jag inte har väldigt goda skäl för det...

* 60K+ händer

* Fixa holdemmanager

Annars bara fortsätta med livet som det är nu, grind, grind och återigen grind :P. Nej men just nu trivs jag med allt, vill bara få in lite fina pokerresultat också efter denna månad som varit rätt tuff psykologiskt då det svängt mycket. Tappat en del pokersug i slutet men ska nog kunna dunka in 60k+ händer, ska försöka fixa en bra dyngsrytm också med träningen i fokus. Jobbar på det iallafall.

Jaja, ska nog sova nu men ha det fint pokerforum så hörs vi om några dagar. Peace.

Postad
Ser mycket intressant ut! Go go go!

btw har du något arbete? Eller bara poker på ditt schema?

Tack!, aa just nu har jag bara poker på schemat. Jobbade i ett år på mcdonalds innan och det va rätt kul i början för man träffa massa nytt folk men efter ett tag blev man hjärntvättad och jag sätter inte min fot där igen... Sa upp mig innan jag startade den här dagboken faktiskt :D.

Har även jobbat på ålderdomshem, men har tröttnat på B-jobben, och en student som jag har rätt svårt att hitta "bättre" jobb så för tillfället är det bara poker på schemat sen får vi se vad som händer nästa sommar då jag förmodligen börjar studera :). Eventuellt att jag provar något jobb i Australien.

Postad

Tack så mycket :D, en sak jag funderar över dock. Försöker få holdemmanager att funka, men programmet hittar inte min databas till RedKings? nån som vet problemet? funkar dock med iPoker. Får väl söka runt lite annars... :o, alltid krångel när man ska byta :P.

Annars har jag så tråkigt nu på dagarna när jag inte spelar poker, ska väl träna och se champions league idag... men kan posta lite HH:s på en läcka som jag och säkert många andra har. Låga pockets, hur spelar man dem?

Visst finns ju många faktorer men kan posta två HHs:

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-75511906-108

Table Leipzig, 1 Sep 2008 7:36 PM

Seat 1: momo 1 ($215.45 in chips)

Seat 2: IIlIl ($114.85 in chips)

Seat 3: hjesus666 ($39.80 in chips)

Seat 4: sTARVIN89x [ 8 of Hearts,8 of Clubs ] ($94.40 in chips)

Seat 6: JaydenJames ($88.60 in chips)

ANTES/BLINDS

hjesus666 posts blind ($0.50), sTARVIN89x posts blind ($1).

PRE-FLOP

JaydenJames folds, momo 1 folds, IIlIl bets $4, hjesus666 folds, sTARVIN89x calls $3.

FLOP [board cards 6 of Clubs,4 of Clubs,6 of Diamonds ]

sTARVIN89x checks, IIlIl bets $6.50, sTARVIN89x calls $6.50.

TURN [board cards 6 of Clubs,4 of Clubs,6 of Diamonds,Jack of Hearts ]

sTARVIN89x checks, IIlIl bets $15, sTARVIN89x calls $15.

RIVER [board cards 6 of Clubs,4 of Clubs,6 of Diamonds,Jack of Hearts,5 of Clubs ]

sTARVIN89x checks, IIlIl bets $20, sTARVIN89x calls $20.

SHOWDOWN

IIlIl shows [ Ace of Clubs,10 of Clubs ]

sTARVIN89x mucks cards [ 8 of Hearts,8 of Clubs ]

En usel hand rakt igenom kan man tycka, riversynen är visserligen riktigt kass då han valuebettar rakt i ansiktet på mig :P. Var ganska frustrerad vid tillfället, ganska säker att jag leder vid flop, satte han på AK/AQ hand då han är ganska TAG med lägre vpip. Men han kan ju också ha högre pockets... Ska jag reraisa på floppen för information och vika shove? spelar jag rätt förutom att jag ska folda river?

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-76553060-191

Table Durres, 15 Sep 2008 7:58 PM

Seat 3: sTARVIN89x [ 8 of Clubs,8 of Spades ] ($121.85 in chips)

Seat 5: ..Nazgul ($150.95 in chips)

Seat 6: robson48 ($37.55 in chips)

Seat 8: cukiluki ($93.60 in chips)

Seat 9: 7even 11even ($50 in chips)

ANTES/BLINDS

robson48 posts blind ($0.50), cukiluki posts blind ($1).

PRE-FLOP

7even 11even bets $3, sTARVIN89x calls $3, ..Nazgul bets $12.50, robson48 folds, cukiluki folds, 7even 11even folds, sTARVIN89x calls $9.50.

FLOP [board cards 10 of Spades,2 of Hearts,2 of Diamonds ]

sTARVIN89x checks, ..Nazgul bets $22.50, sTARVIN89x calls $22.50.

TURN [board cards 10 of Spades,2 of Hearts,2 of Diamonds,10 of Hearts ]

sTARVIN89x checks, ..Nazgul checks.

RIVER [board cards 10 of Spades,2 of Hearts,2 of Diamonds,10 of Hearts,Jack of Hearts ]

sTARVIN89x bets $25, ..Nazgul calls $25.

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 8 of Clubs,8 of Spades ]

..Nazgul mucks cards

En annan hand med lägre pockets, han 3-betar pre med position och väljer att syna för setmining då vi båda har större stack än 100bb. Blir ganska säker på att han har AK när han checkar turn och väljer att valuebetta för att han inte ska försöka bluffa river. Nu blev resultatet bra, men han kan ju återigen lika gärna sitta på QQ/KK, har hänt så många gånger... även fast dem checkar turn, bara att dem vill nita potten. Så visst, som vanligt i poker gäller det ju göra rätt spel mot rätt person, detta kanske inte var dem bästa HH:sen att förklara, men har t.ex. synat ner med 55 på tom bräda när fi ställer och viker upp AK, har gjort samma spel och fi viker upp KK. Är det lite av magkänsla? ska man försöka undvika större potter med lägre pockets och hoppas på set istället?

Nuförtiden så limpar jag oftast lägre pp:s, händer att jag höjer ibland om jag har position men undviker det för att slippa bli 3-betad och få setmina mycket billigare, rätt eller fel? bör jag höja pockets alltid preflop?

limpar även 77-99 ibland och höjer ibland beroende på känsla och stack, TT höjer jag alltid oavsett, och JJ-AA är ju standard... händer att man limpar för att trapa dock :D.

Annars är låga pockets en hand jag hade stora problem med tidigare då det svänger om fi har AKs/AK/AQ eller AA/KK/QQ, lite gambling och soulreads då många spelar dessa händer ganska lika. Det jag har märkt dock är att AK/AQ händerna väljer att shovea turn oftare än AA/KK/QQ som väljer pottbet för att locka med sig motståndaren. Så nuförtiden viker jag oftare mot "lockbets" och kan välja att syna shoves då det ofta visar rädsla för vissa händer.

Har man nöten spelar man fram tills river och shovear inte turn... så dem flesta av mina herocalls händer på turn, har dock hänt att AA/KK pushar turn också och jag sitter där med handen på pannan och suckar...

Jaja, ska väl ta upp något annat ämne senare, men en av mina läckor har som sagt varit lägre pps, men känns som jag täppt igen den med mitt limpspel istället för att som förut, raisa varje lägre pp oavsett position då det leder in i svåra situationer då jag oftast synar 3-bet med PP för setmining/utvärdering av turn.

Postad

Instämmer i delar av det du skriver. Jag brukar dock i regel, om jag är först in i potten, att höja med alla mina pockets. Tycker det blir bättre action om du träffar ditt set samtidigt som ngt klätt kort kommer på floppen. I pos synar jag i princip alltid om ngn höjt innan, beror på fi, men generellt sett spelar jag så.

Den andra 88 handen tycker jag är bra spelad, däremot förstår jag inte resonemanget på rivern. Du skriver att du betar ut för att han inte ska bluffa, vill vi inte att han ska bluffa här? Eller menar du att om du checkar o han skulle ställa så har du ett svårare beslut? Däremot ser jag inte varför han skulle pusha om du ställer, såvida ni inte haft en del dispyter tidigare.

Tycker mer att resonemanget ska vara bet/fold om han nu skulle pusha. Men jag skulle inte beta för att han skulle låta bli att bluffa, utan snarare just för att få syn av A hög eller annat som vi slår. Det kanske var så du menade?

Postad
Instämmer i delar av det du skriver. Jag brukar dock i regel, om jag är först in i potten, att höja med alla mina pockets. Tycker det blir bättre action om du träffar ditt set samtidigt som ngt klätt kort kommer på floppen. I pos synar jag i princip alltid om ngn höjt innan, beror på fi, men generellt sett spelar jag så.

Den andra 88 handen tycker jag är bra spelad, däremot förstår jag inte resonemanget på rivern. Du skriver att du betar ut för att han inte ska bluffa, vill vi inte att han ska bluffa här? Eller menar du att om du checkar o han skulle ställa så har du ett svårare beslut? Däremot ser jag inte varför han skulle pusha om du ställer, såvida ni inte haft en del dispyter tidigare.

Tycker mer att resonemanget ska vara bet/fold om han nu skulle pusha. Men jag skulle inte beta för att han skulle låta bli att bluffa, utan snarare just för att få syn av A hög eller annat som vi slår. Det kanske var så du menade?

Hehe aa var lite konstigt resonemang nu i efterhand, det jag menar är att han representerar ju en stark hand så om han skulle få för sig att försöka beta river så kommer jag få stora problem att syna så därför gör jag det för att få värde ur eventuella A och om han inte har kåken så väljer han nog att bara syna ner med ett eventuellt QQ/KK, shovear han så blir jag tvungen att folda.

Men du har rätt i det du säger, låter lite korkat att jag ska beta för att inte låta honom bluffa mig men det jag vill få fram är att representera en stark hand så att han ska inse att han inte kan bluffshovea utan att syn/fold är alternativet om han inte har nöt, vilket han i 9/10 fall inte har så jag får ut värde ur eventuella A och andra händer jag slår och 99-QQ väljer nog att enbart syna och även många KK/AA väljer syn. Hade jag checkat river hade jag väl ändå varit tvungen att syna om han betar, bara att jag får mindre värde av händer han missar. Så för att formulera kort: Jag betar för att få värde av händer jag slår :D, det där med att jag betar för att han inte ska få bluffa låter ju lite wierd egentligen. Men vill undvika svåra beslut.

För man vet aldrig med vissa spelare, just denna fi är kapabel att bluffa och har synat många/förmodligen foldat många av hans bluffar. Om man möter randomhero så är nog valuebet det optimala, inte för att han inte ska bluffa, utan för att helt enkelt få value... :D

Postad

Tycker man ska höja upp alla pp på SH , det är lika bra att bygga upp potten och få bort vissa händer preflop om vi skulle träffa. Om vi inte träffar och har höjt med tex 22 så kan vi ändå representera en stark hand om det kommer A,J,9 tex och få bort fi ofta om han limpsynat. Om vi tar linjen att limpar så bygger vi inte pott , vi representerar precis handen vi har eller en SC eller liknande och ger andra motståndare att få vara med i potten och dra. Motståndarna har också lättare att läsa oss och få bort oss om vi limpar in och en motståndare sedan höjer och vi kallsynar med ett lågt pp.

Postad
Tycker man ska höja upp alla pp på SH , det är lika bra att bygga upp potten och få bort vissa händer preflop om vi skulle träffa. Om vi inte träffar och har höjt med tex 22 så kan vi ändå representera en stark hand om det kommer A,J,9 tex och få bort fi ofta om han limpsynat. Om vi tar linjen att limpar så bygger vi inte pott , vi representerar precis handen vi har eller en SC eller liknande och ger andra motståndare att få vara med i potten och dra. Motståndarna har också lättare att läsa oss och få bort oss om vi limpar in och en motståndare sedan höjer och vi kallsynar med ett lågt pp.

Håller med, därför försöker jag mixa upp att limpa starka händer ibland, om det är många regs vid bordet dvs. Mot random känns det bara onödigt då man i princip aldrig möter dom ändå, samt att dom är för dåliga att notera hur du har spelat handen.

Postad

Intressant, fast om ni blir 3-betade med lägre pps hur reagerar ni då? syn beroende på stack? fold annars?

Förstår ju vad ni menar, men känns som att det blir billigare att bara limpa och hoppas på att någon raisar, sen om man limpar och settar så kan man ändå få värde om fi träffar topparet/tvåpar/eventuellt drag, dock blir potten oftast mindre än om man hade raisat pre... fast om fi höjer och vi synar och settar och fi har överpar åker ju degen in oavsett.

Känns ju som det bästa kanske vore att raisa ibland och limpa ibland, beroende på position, motståndarns stack osv. Man hinner ju inte ta alla dessa detaljer när man väl sitter och spelar 6 bord SH, men att raisa lägre pockets oavsett position är med andra ord inte galet nånstans för man bygger pott. Känns som att om man har ett table avg över 20$ bör man chilla då man blir 3-betad ganska ofta och låga pockets kan leda in dig i svåra situationer. Har man ett ganska segt bord bör man försöka bygga pott med lägre pockets för att få ut maximalt värde på träff och risken att någon 3-betar vilt är ganska liten.

Fast jag kan ju ha fel på denna punkten, därför jag uppskattar era inlägg :).

Postad
Intressant, fast om ni blir 3-betade med lägre pps hur reagerar ni då? syn beroende på stack? fold annars?

Förstår ju vad ni menar, men känns som att det blir billigare att bara limpa och hoppas på att någon raisar, sen om man limpar och settar så kan man ändå få värde om fi träffar topparet/tvåpar/eventuellt drag, dock blir potten oftast mindre än om man hade raisat pre... fast om fi höjer och vi synar och settar och fi har överpar åker ju degen in oavsett.

Känns ju som det bästa kanske vore att raisa ibland och limpa ibland, beroende på position, motståndarns stack osv. Man hinner ju inte ta alla dessa detaljer när man väl sitter och spelar 6 bord SH, men att raisa lägre pockets oavsett position är med andra ord inte galet nånstans för man bygger pott. Känns som att om man har ett table avg över 20$ bör man chilla då man blir 3-betad ganska ofta och låga pockets kan leda in dig i svåra situationer. Har man ett ganska segt bord bör man försöka bygga pott med lägre pockets för att få ut maximalt värde på träff och risken att någon 3-betar vilt är ganska liten.

Fast jag kan ju ha fel på denna punkten, därför jag uppskattar era inlägg :).

Beror ju helt klart på hur fi har spelat och hans stackdjup. Om jag inte tror att han kommer stacka av hyffsat enkelt så synar jag inte. Jag vet inte om man kan tänka "blir billigare". Man spelar ju poker för att utvecklas och jag tror att det är bäst att att ta intivativ och höja även om det finns risk att någon 3-bettar dig. Isf synar man beroende på situation eller foldar. Enklare än så är det inte. Tycker egentligen om att gå runt och limpa och tänka "Om någon höjer här nu" så får jag det billigare än om jag hade höjt och han 3-bettat dig , givetvis blir det billigare att limpa men helt fel spel och tänk i grunden.

Postad

Hmm ska nog fundera på det inför nästa månad, ligger ju nått i det ni säger då jag dessutom höjer mitt vpip genom att höja pockets oftare och det kan resultera med att motståndarna ser mig på ett annat sett. Tror jag spelade 18/9/2.3 den här månaden vilket är ovanligt tight. Brukade ligga på ungefär 20/12/2.2.

Vill få igång holdemmanager då jag har fler läckor som man vill disskutera men såklart strular det :o. Antar att jag kör vidare med PT3 och hoppas alla händer registreras inför oktober.

Ska nog börja spela imorgon efter 2 dagars paus och idag har jag verkligen inte gjort mycket, mest suttit vid datorn och segat... snacka om att man blir irreterad på sin omgivning när man bara sitter isolerad på rummet :P.

Ser fram emot ************ dock, kanske inte blir så supermycket uppdateringar i dagboken men jag lär ju skriva några rader. Hare fint.

Postad

I princip, siffrorna exakt är väl 17.9/9.77 men det är väl som tequila säger.

Jag höjer mycket på knappen annars raisar jag nästan bara tophänderna då man inte behöver fancyplaya så mkt på NL100 utan kör straightforward då det finns så mycket stationer.

Foldar KJo t.ex. om jag är först ut att agera, samma gäller QJo, limpar/höjer ibland. Limpar dem flesta lägre pockets och synar om någon höjer mig, raisar jag pocketsen och någon 3-betar så synar jag oftast för setmining.

Väldigt mycket ABC spelstil egentligen, kombinerat med lite handreadingförmåga är väl det som behövs för att slå NL100.

Postad

Jaha, första dagen slutar 200$ back... har inga kommentarer då jag spelar perfekt. Var favorit i nästan alla potter och vill slå sönder ongame för deras äckliga "pausrigg"?

Gillar inte whina så ska försöka inte göra det, men kul när man åker på setvsAA som rivrar på 200$ och får kommentaren "wow thats sick sry sir". Jävla all-in rigg i fortsättningen ska jag alltid trycka allin knappen oavsett, tvåpar vs rivrad stege mot idiotiskt shortie, tappa två KK mot två shorts (2 100$ potter), då jag blev rivrad i båda då BÅDA hade J på 910Q bräda och 8an kom. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, fanns det en allin EV graf hade jag nog varit 500$+. Men spelmässigt gick det bra, men måste jobba på att bara köra vidare efter 2-3 badbeats, det är standard. Jag grubblar för mkt, "jävla fish hur kan han syna där? är han dum i huvet eller?" osv. Det är ju dem jag vinner på i längden så borde bara fokusera mer.

Sen en till sak som supertiltar är ju att jag glömde ställa in bonusen så alla mina PPs i förgäves... i princip. Kul, TILT. Nej men kör vidare imorn ist.. bye.

Postad

Underbar pokerdag, kan inte beskriva den... helt sjukt... orkar inte ens kommentera. För mycket händer, för mycket rigg. Var väl ganska aggresiv i spelet idag men detta är brutalt. Dem ställer med drag, träffar VARJE GÅNG.

Backade lite mer än 500$ idag, tror det är rekordback för NL100 en dag. Jag måste ju göra något fel, kan ju inte bara vara varians, eller? det är så sjukt, kan posta minst 10 HH:s där jag är storfavorit. 5%, 11%, 20%, 30%, 12%, för dem att vinna, osv...

Har inte varit med om liknande förut, och nu buggar hemsidan. Supertilt på mig just nu, kommer nog inte kunna sova på ett tag. Blir väl mer spel imorn och om jag fortsätter backa blir det seriöst paus. Poker är ett jävla skitspel när det går såhär, jag gör allt rätt men blir ändå fel. Det är så roligt, vill fan ha en EV graf skit, hade lätt varit 500$+ om poker var game of skill only. Men variansen är äcklig, bara lira imorn antar jag.

Postad

Hehe, +70$ nu på morgonen, lirade ett tag. Fick en badbeat på slutet med AA vs K9 på 4K5 flop båda AI turn 9, lite standard...

Var back ca 200$ men tog igen dem (via NL400) och sen lira jag lite NL100.

Provade NL400 på skoj, lite korkat jag vet. Satte upp två bord och plussade ca 200$, borde/kunde varit 400$. Kändes rätt stabilt men kan tänka mig att swingsen är stora där, folk synar ner ganska galet och dragen flödar.

Hade Q5s på BTN, höjde 15$ killen synar med 107h flop 7JQ rainbow, betar igen killen synar turn x heart. Ställer in allt killen synar och rivrar en H. Lite illa, tur han va short iallafall, men potten var ändå 220$ så det påverkar ju min rulle :P.

Annars är det som vanligt spelmässigt, har fortsatt halvt oflyt men det vänder väl snart hoppas jag. Vill så gärna stanna på NL400 då det verkar som det finns hög potential där att vinna pengar. NL200 är otroligt tråkigt, testade 2 bord där också och alla väntar in nötter. Väldigt tight, men det påminner ju om NL100...

Lär ju lira mer ikväll iallafall, ses.

Postad

Kom nyligen hem från innebandy, fyfan va jag har kass kondition... det var högt tempo och jag har aldrig gått på innebandy men spelar rätt bra ändå, är väl en talang :D. Nej men det funkar bra i 2 minuter och sen är jag helt slut, asså det här går inte. Inte varit såhär trött på riktigt länge, trodde jag skulle spy efter 4-5 rusher/byten :D. Kul var det iallafall.

Men asså jag kan springa en mil på ganska bra tid, sprang mini-lidingöloppet på ungefär 1 timme och 20 minuter, (15 km) vilket jag tycker är ganska bra ändå. Då var jag inte heller i topform... men när det gäller intensivkondition är det pinsamt. Men ska jobba på det...

Pokermässigt tror jag att dagen slutar lite mer än 100$ upp. Vilket får ses som godkänt ändå, spelat in massa points också men eftersom sidan buggar så kommer det bli tjafs senare eftersom jag inte ställt in någon bonus... men det löser nog sig. Funderar på att göra en större cashout inför australien så jag har massa pengar över, kanske att jag investerar lite i aktier också. Behöver ju egentligen inte en rulle större än 4K$ för NL100. Skönt att dollarn växer dock :D.

Idag var väl lite sisådär, var en hand jag fortfarande funderar över, tar sån tid för PT att uppdatera men kan posta den imorn. Annars var det väl spelmässigt sådär, tilta bort kanske 80$ då jag syna 3-bet pre med KQ off, flop 78J, han contbetar jag synar, turn J, han checkar jag ställer, han steker och synar med QQ... hoppades på AK/AQ... menmen.

Lär spela imorgon iallafall, ha det fint.

Postad

Jahopp, går fortsatt trögt på NL100. Drog igång imorse och FYFAN VA VEKA dem är. Limpar AA, slowar set osv. Försöker hålla tempot uppe men går inte så bra...

När jag väl träffar så går det inte bra helt enkelt, tror sessionen på NL100 slutade ungefär 200$. Frustrerad och sur, tänker jag: "kan lika gärna casha ut halva rullen, nu gamblar vi"...

Viker upp 6 NL200 bord, många intressanta händer. Tror jag slutade 600$ upp dvs totalt 400$ upp för dagen so far.

Gick ganska fort, var + 700$ ganska tidigt, bluffa en kille tidigare så han folda, vann upp till 300$ stack. Plockar upp AA mot samma kille, han 3-betar jag 4 betar han ställer jag blixtsynar han viker upp QQ i 600$ pott... AA håller.

På ett annat bord träffar jag set vs AQ på 2Q6, dubblar. Annars gjorde jag ett par schyssta spel som höll. Åkte på JJ vs KK AI pre, valde shovea då han 3-betat mig 2-3 gånger innan och var allmänt irreterad. Hade inte fullstack så hoppades han satt på AK/AQ/TT menmen.

Sen åkte jag på KQ vs KK på 6K33Q och han hade checkat flop/turn/shove river. Enda jag kunde sätta han på var A3/bluff, valde att efter ett tag syna. Han 3-beta mig inte preflop och jag var originalhöjaren...

Iallafall, uppdaterar PT för det var en del intressantare händer jag spelade. Vet inte vilken linje som är korrekt. Hörs senare.

Postad

Cashat ut halva rullen och börjat slowgrinda NL100 :), nej men ska ju till australien snart så har inte alls bråttom... sen hade ja nog droppat om ja backat mer än 400 hehe. Fast det gick ju rätt stabilt, inge större utdragningar som tur var...

Mitt mål med pokern är att vara NL400 regular när jag kommer hem från australien, det är i maj. Jag åker 20 november och kommer hem 20 maj så det är ett tag :). Tills dess lär jag ju hålla på och mixa spelet, men personligen gillar jag det inte. Känns ju inte alls stabilt att hålla på såhär, men jag är ju överrullad så det skadar väl inte att testa lite. Börjar få samma känsla som jag hade mellan NL50 och NL100, att mitt spel är mer NL100 anpassat. Nu känns det som jag är mer anpassad för NL200. Bara en känsla dock, många spelare som är NL100 regs är dessutom NL200 regs så spelet är ganska liknande. Dock om man spelar runt 10-13 på förmiddan så är det massa nya ansikten inne och värdet stiger.

Spelet på NL100 var katastrof, både från min och deras sida. På NL200 var det lite högre kvalitet på spelet men det passade mig perfekt... Men hade som sagt lite flyt, inge större utdragningar. Gillade starkt min AQ push pre, sen att han hade A10, wp :). Men är starkt medveten om att detta är gambles, kommer dock fortsätta eftersom jag ska casha ut en större summa och ta det lite lugnare med pokern ett tag. Men tänker inte göra idiotiska drag, visst bara för jag skottar betyder det inte att jag ska förlora pengar, jag tycker personligen att jag skulle kunna gå vinnande på NL200, har lite att lära på NL400 men kan gå vinnande där också... men där är swingsen brutala, garanterat.

NL200, allt som krävs är TAG kombinerat med bra handreadingskill, precis som NL100. Bara att utdragningarna kostar mer, och 3-betandet kan vara lite bredare, bara öka sin range och göra rätt move mot rätt fi. Lättare sagt än gjort ;). Men lär fortsätta testa NL200, blir nog NL100 ikväll dock eftersom det är fredag kväll. Men värdet är enormt, så får se om ja provar NL200 :D.