Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Haha nötig historia Arvin:) Nu har du börjat krydda upp det bra i dagboken, fortsätt så...dessutom lär ju du och jag köra en tennismatch inom kort alltså, jag har speedat upp min form rejält nu och du kommer få sinnessjukt bra odds asså:) Deal? ;) (Kommer vara en ruggigt dålig affär för dig hahaha)

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hahaha skulle nog inte vara en bra deal för mig nej :). Är bra för att inte ha tävlat i tennis men skulle inte ha en chans mot någon som spelat på elitnivå under flera år...

Isåfall skulle vi kunna göra deals om hur många servereturer jag klarar av mot dig ;). Ruggigt fint väder nu, tänkte spela poker men blir nog tennis idag igen. Lir ikväll dock och riktigt taggad nu, har fått ut lite rb och dollarn+euron stiger konstant.

Hörs sen.

Postad

Seriöst, jag orkar inte... backa massor nyss säkert bara för jag cashade in min rakeback nyss. Allt var utdragningar dessutom så skiter i att posta... får skylla mig själv tänkte dra ut i solen men valde att spela istället när jag är trött och då får man väl åka ut på utdragningar kontant... 2000euro under EV på 13k händer, visserligen boss men ändå sjukt. Vänder nog snart hoppas jag...

Hur spelar ni här som standard? fi är lös 12% 3bet

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($89.35)

UTG ($100)

MP ($97)

Hero (Button) ($98.50)

SB ($276.06)

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, Kheart.gif

UTG bets $3.50, MP raises $12, Hero ? (button)

Postad

Jupp 4betade i hopp på omslag men han vek, 4betar i princip alltid där ibland även som bluff men har hänt att jag flatcallar men oftast så poppar esset upp och handen blir ospelbar...

Back nästan 600 euro idag, allt gick åt helvete rent ut sagt... spelade dåligt+badrun och det påmindre om min 2.3K$ dag. Tar paus från poker några dagar och när jag spelar igen så boom slår det till... sjukt trist. Ligger lite back för månaden vilket jag hoppas vända på innan månaden tar slut.

Tar en paus nu orkar inte spela mer är för irreterad helt enkelt men bara bita ihop och ta nya tag imorgon, väldigt grindtätt och vad jag än gör blir det fel...

Postad
Jupp 4betade i hopp på omslag men han vek, 4betar i princip alltid där ibland även som bluff men har hänt att jag flatcallar men oftast så poppar esset upp och handen blir ospelbar...

Back nästan 600 euro idag, allt gick åt helvete rent ut sagt... spelade dåligt+badrun och det påmindre om min 2.3K$ dag. Tar paus från poker några dagar och när jag spelar igen så boom slår det till... sjukt trist. Ligger lite back för månaden vilket jag hoppas vända på innan månaden tar slut.

Tar en paus nu orkar inte spela mer är för irreterad helt enkelt men bara bita ihop och ta nya tag imorgon, väldigt grindtätt och vad jag än gör blir det fel...

Bra tänk att lägga ner.. Ett litet plus i kanten också att jag precis ska in och veva, skönt slippa dig då!8-)

Postad

Haha bara för det måste jag lira! ;), nä va och lira fotboll nyss ska väl ta en dusch och ge pokern en till chans. Ska inte ha problem att slå boss NL100 överhuvudtaget men ligger ett bi upp över 13k händer vilket är sjukt segt. På NL50 har jag ett bb/100 på 26 över 2000 händer så där kör jag över...

Men har bara sprungit rätt segt, vet att sessionen där jag kör över ska komma väntar bara tålmodigt. Ska nog börja spela lite mer nu har bara spelat 15k händer den här månaden vilket är rekordlite på skitlänge. Ligger dock breakeven ungefär med rakeback så resultatet är också rekordkasst men det är mycket tack vare två större backdagar.

Hoppas på plus efter duschen! update later cu.

Postad

Slutar minplus, efter att en reg Call_calle (passande namn) synar ner mig med ett open ended som sitter på river mot mitt tvåpar och sen får han dra ut mig med KJ vs AA på Kxx river J... stationhelvete ;). Men gröna siffror får jag vara nöjd med med tanke på hur det såg ut innan.

Ska väl få in fler händer imorgon också, tror jag spelar sämre än vanligt och tiltar lättare när jag inte är inne i "rytmen". Men är defenitivt INTE värd ett så stort minus som jag är nu, är väl fortfarande lite halvovan med klienten också saknar faktiskt gamla ongame där jag fick in 15k händer på tre dagar :(.

Nu sova...

Postad

Fortsätter gå semisegt för mig, den här sessionen gjorde jag en del misstag så får skylla mig själv. Två händer som är rätt lustiga:

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP) ($114.30)

Button ($111.37)

SB ($112)

BB ($74)

UTG ($36.40)

Preflop: Hero is MP with Qheart.gif, Aclub.gif

1 fold, Hero bets $3.50, Button raises $9.87, 2 folds, Hero calls $6.37

Flop: ($21.24) Qclub.gif, 8spade.gif, 3club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $10.62, Hero calls $10.62

Turn: ($42.48) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

River: ($42.48) Jheart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $31.86, Hero calls $31.86

Total pot: $106.20

Results:

Button had 2spade.gif, 10spade.gif (straight, Queen high).

Hero had Qheart.gif, Aclub.gif (one pair, Queens).

Outcome: Button won $103.20

På flop vet jag att jag leder, tänkte c/r turn och på river tror jag han vill sno potten ofta men men, får skylla mig sj.

SB ($100)

Hero (BB) ($140.35)

UTG ($108.40)

MP ($124.95)

Button ($444.88)

Preflop: Hero is BB with Kdiamond.gif, Kspade.gif

2 folds, Button bets $3, 1 fold, Hero raises $11, Button calls $9

Flop: ($24.50) Qdiamond.gif, 3club.gif, Kheart.gif(2 players)

Hero bets $15, Button raises $35, Hero calls $20

Turn: ($94.50) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

River: ($94.50) 10diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $397.88 (All-In), Hero folds

Total pot: $94.50

Results:

Button didn't show

Outcome: Button won $489.38

Denna hand var jag riktigt nära på att stacka av flop men ser honom inte på något förutom eventuell QQ/33 och då stackas det ändå av på turn. Så tänkte syna och checka två gator för att shovea river men såklart kommer runner runner för hans fittess, helt säker på att stegen sitter där. Också en lustig hand, får väl skylla mig själv lite. Tror jag slowspelar och trixar för mkt på boss, många vektighta sopor och inte alls lika aggresivt på ongame.

Varje gång jag fick AA/KK på ongame kändes det som man kommer stacka av pre men på boss foldar alla 8/10... Fått en enda setup på 3 sessioner och det är KK vs AK, vilket räddade plusset för denna session. Minplussar igen men får se hur det går ikväll, ska nog köra mer straightforward så idioterna tiltas och tillslut lär dem släppa efter.

Postad
japp helt fel.. 3betad pott

Nu menar jag inte att man ska höja varje gång. Men t.ex. Om man vet att FI är en tänkande FI så borde han ju tänka att "Han höjer aldrig med en dam eftersom det är 3betad pot" och sätter oss på drag och kanske synar med 99-JJ här. Om vi inte höjer med våra bra händer här så blir väl våran c/r range endast drag,luft och set. Dvs ganska lättläst. Om vi höjer med AQ får vi också värde av sämre damer (KQ,QJ) som då troligtvis sätter oss på drag.

är jag helt ute och cyklar när jag tänker såhär ?

Postad
Nu menar jag inte att man ska höja varje gång. Men t.ex. Om man vet att FI är en tänkande FI så borde han ju tänka att "Han höjer aldrig med en dam eftersom det är 3betad pot" och sätter oss på drag och kanske synar med 99-JJ här. Om vi inte höjer med våra bra händer här så blir väl våran c/r range endast drag,luft och set. Dvs ganska lättläst. Om vi höjer med AQ får vi också värde av sämre damer (KQ,QJ) som då troligtvis sätter oss på drag.

är jag helt ute och cyklar när jag tänker såhär ?

+1

Jag tycker inte om syn, då vet du ju aldrig var du står.

Postad

Ah 4beta med AQ känns nästan skönare mot honom, var rätt säker på att han 3betar mig med skit hade honom på 42/30 med 22% i 3bet över 100 händer så inte mkt info men ändå. Flatsynade väl oop för att vid eventuell träff c/r men hans flopbet är så vekt och patetiskt att jag trodde han skulle våga köra tvåbarrel om jag bara synade.

Raisa på floppen kan ju få det att se ut som drag och även om han slår om så stackar jag väl av men jag blir ju av med eventuella bluffar vilket var det jag satte honom på och just därför så valde jag att flatsyna. I efterhand skulle jag nog minraisat floppen och om han synar shoveat turn.

KK handen är inte mkt att göra egentligen, spelade väl inte helt galet hade rätt mkt oflyt också men känns som att mina beslut blir feltajmade i dem flesta lägena, så straightforward spel i fortsättningen känns stabilast.

Har släkting på besök nu och han är DotA/WoW geek så jag lär väl installera dota och spela lite för att han inte ska ha allt för tråkigt. Skönt att lira nått annat ett tag också, inte för jag spelat mycket poker på sistonde :(. Men lir imorgon blir det for sure, nu DotA sen sleep.

Postad

Hitta plusset precis, tänkte lira lite på morgonen bara för att och började med att backa efter QQ vs set på låg bräda 3bet pre och sen åkte jag på två äckliga HH:s mot en jävla fisktomte:

Hero (MP) ($150.25)

Button ($104)

SB ($111.84)

BB ($102.70)

UTG ($259.38)

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Kdiamond.gif

UTG calls $1, Hero bets $4.50, 1 fold, SB calls $4, 1 fold, UTG calls $3.50

Flop: ($14.50) 3diamond.gif, 8club.gif, Jheart.gif(3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets $9, SB calls $9, 1 fold

Turn: ($32.50) 4heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $22, SB calls $22

River: ($76.50) Kheart.gif(2 players)

SB bets $33, Hero raises $114.75 (All-In), SB calls $43.34 (All-In)

Total pot: $229.18

Results:

SB had Qheart.gif, 10heart.gif (flush, King high).

Hero had Kclub.gif, Kdiamond.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: SB won $226.18

Han är en typisk vekpassiv fisk som checksynar flop/turn och betar river så push kändes självklar... Sätter honom aldrig på runner runner flush men seriöst.

Sen denna också, samma fi:

Hero (SB) ($108.75)

BB ($37.50)

UTG ($67.45)

MP ($102.63)

Button ($65.62)

Preflop: Hero is SB with 5club.gif, 5spade.gif

UTG calls $1, MP calls $1, 1 fold, Hero bets $4.50, 1 fold, UTG calls $4, MP calls $4

Flop: ($16) 6diamond.gif, 5heart.gif, 9spade.gif(3 players)

Hero bets $11, UTG calls $11, 1 fold

Turn: ($38) 8spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $19, Hero raises $92.75 (All-In), UTG calls $32.45 (All-In)

River: ($140.90) 2spade.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $140.90

Results:

Hero had 5club.gif, 5spade.gif (three of a kind, fives).

UTG had Aclub.gif, 7heart.gif (straight, nine high).

Outcome: UTG won $137.90

Hur ofta har han A7o där? enda jag kan se honom med är 97,77 om han har 7an och har outs så push kändes självklar där också...

Varför inte bara sparka mig i skrevet? slutar trots detta skämt plus 170 euro så får vara nöjd ändå... hade en rush i mitten av sessionen där jag fick vinna med två set så kanske inte ska klaga för mkt. Mer spel ikväll.

Postad
Hitta plusset precis, tänkte lira lite på morgonen bara för att och började med att backa efter QQ vs set på låg bräda 3bet pre och sen åkte jag på två äckliga HH:s mot en jävla fisktomte:

Hero (MP) ($150.25)

Button ($104)

SB ($111.84)

BB ($102.70)

UTG ($259.38)

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Kdiamond.gif

UTG calls $1, Hero bets $4.50, 1 fold, SB calls $4, 1 fold, UTG calls $3.50

Flop: ($14.50) 3diamond.gif, 8club.gif, Jheart.gif(3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets $9, SB calls $9, 1 fold

Turn: ($32.50) 4heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $22, SB calls $22

River: ($76.50) Kheart.gif(2 players)

SB bets $33, Hero raises $114.75 (All-In), SB calls $43.34 (All-In)

Total pot: $229.18

Results:

SB had Qheart.gif, 10heart.gif (flush, King high).

Hero had Kclub.gif, Kdiamond.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: SB won $226.18

Han är en typisk vekpassiv fisk som checksynar flop/turn och betar river så push kändes självklar... Sätter honom aldrig på runner runner flush men seriöst.

Sen denna också, samma fi:

Hero (SB) ($108.75)

BB ($37.50)

UTG ($67.45)

MP ($102.63)

Button ($65.62)

Preflop: Hero is SB with 5club.gif, 5spade.gif

UTG calls $1, MP calls $1, 1 fold, Hero bets $4.50, 1 fold, UTG calls $4, MP calls $4

Flop: ($16) 6diamond.gif, 5heart.gif, 9spade.gif(3 players)

Hero bets $11, UTG calls $11, 1 fold

Turn: ($38) 8spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $19, Hero raises $92.75 (All-In), UTG calls $32.45 (All-In)

River: ($140.90) 2spade.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $140.90

Results:

Hero had 5club.gif, 5spade.gif (three of a kind, fives).

UTG had Aclub.gif, 7heart.gif (straight, nine high).

Outcome: UTG won $137.90

Hur ofta har han A7o där? enda jag kan se honom med är 97,77 om han har 7an och har outs så push kändes självklar där också...

Varför inte bara sparka mig i skrevet? slutar trots detta skämt plus 170 euro så får vara nöjd ändå... hade en rush i mitten av sessionen där jag fick vinna med två set så kanske inte ska klaga för mkt. Mer spel ikväll.

hand 1: Syna river?

Postad

Att bara syna river kommer inte på tal mot en sån här fi, om han är riktigt vekpassiv så visst men den här killen var bara korkad och han gjorde alltid ett stort bet på river även om han hade tp/tvåpar eller nått. Visserligen så spelade han handen så sjukt wierd men tycker ändå shove känns bäst där sätter inte hans range på RR färg direkt. Hans syn på floppen säger ju det mesta, men han hade betat ut river flera ggr innan just därför jag pusha.

Denna är lite kul, fi hade AK och frågade desperat efter min hand ;) "KQ??":

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($203.70)

UTG ($181.80)

Button ($96)

Hero (SB) ($97)

Preflop: Hero is SB with 10club.gif, 9club.gif

UTG bets $3, 1 fold, Hero calls $2.50, 1 fold

Flop: ($7) 5diamond.gif, 4heart.gif, Kdiamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $4, UTG raises $13, Hero calls $9

Turn: ($33) Qheart.gif(2 players)

UTG bets $22, Hero raises $45, 1 fold

Total pot: $77

Vet inte riktigt vad jag gör men gillade inte hans c/r på flop linje så minraisar i hopp om att det ska se starkt ut. Fi är ändå rätt tight/tänkande så ser honom kunna vika KJ/JJ/TT eller vad jag trodde han hade med det där spelet. Hoppas verkligen han inte hade KQ men han skrev att han hade AK efter timebank och lite skriverier i chatten :).

Blir mer spel senare, min lillebror väckte mig kl 10 på morgonen och säger att han vill ha pengar till gröna lund, WTF? fixa pengar själv... nu måste jag sova, sen gym sen spel hörs sen.

Postad

Hahahha fick höra av en kompis att vi kom med i tidningen för den där skadegörelsegrejjen. Eller vi blev inte fotade men det stod "Några besökare på tennisbanan reagerade när de hörde glasrutor krossas..." osv.

Dem hade tydligen förstört mer än jag trodde, läskautomaten hade dem slagit sönder och glassboxen hade dem tydligen tömt och kastat ut alla glassar på golvet, vaser, krukor och allt inuti var krossat. Sick.

"De förstörde i princip allt i sin väg" säger ett vittne :P. Tur jag uppehöll dem annars kanske bilen hade fått smaka, stod inte så många bilar på parkeringen om vi säger så... jaja hjälteinsats där känner mig nöjd.

Pokermässigt missnöjd ligger lite plus för månaden nu men har spelat 20k händer vilket är lite skillnad mot mina 120k förra månaden :D. Får dock in mycket mer händer på ongame och tycker det är roligare att spela på den klienten (förra obv) än boss. Boss är visserligen helt ok, bra värde och godkänt men det är inte alls samma sak som miniview när man verkligen NÖTER sönder motståndet. Fast har sprungit sjukt kasst också lite därför som det kan vara så tråkigt att spela samtidigt som vädret ute är softish, dessutom varit studenttider i Juni och massa annat som gjort att man inte lirar.

Tar igen i Juli! nu chill hörs sen.

Postad

Som jag ser det spelar du helt rätt i båda händerna...har han A7 i 2;a handen så får han ha det, du har ändå bra equidy + att du får förmodligen syn av många tvåpar som drar nästan dött med tanke på att han är committ där och om han foldar får du bra döda pengar i potten (kom på att den meningen betyder samma sak som "equidyn" jag skrev i första meningen hehe). Jag skrattade lite åt hand ett, varför lägger du upp den ens? Haha standard Arvin:) Jättecooler.

Fortsätt kämpa på, du har bra potiential och jag skulle bli riktigt glad om du kunde utvecklas till nivåer som åtminstone 5/10 och kanske 10/20 senare? Men ta det i din egen takt, finns ingen anledning att stressa, det kommer när det kommer. Du kommer veta inombords när du är redo så du behöver inte oroa dig ett dugg.

Vi ses Arvin, lycka till med spelet!

Mvh,

Calle