Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

CoffeK, hade tänkt mig runt 20K$ för NL400 och 10K$ för NL200 men är ganska överrullat egentligen men jag ogillar swings så försöker att vara överrullad för att kunna motverka tilt. Spelar ju 6 bord också så 3-4 inköp hit och dit går rätt fort :). Fast vi får se, lär ju casha ut lite på vägen så om jag har 15K$ på kontot kan man glida lite NL400 också beror ju på hur redo man känenr sig.

Seegt, plussade standard ca 150$ nyss och återigen uppe högt men tappar sen. Donerade ett inköp med AJs fyrbetade och han shoveade vet att han har JJ/QQ/KK/AA men synar pga pottodds då jag bara hade 55$ bakom och potten var 58$ och han hade KK som höll.

En annan KK blev nersettad och jag spelade handen kasst, sen lite annat men får väl vara nöjd. Har en ny hatreg: Kogoto

Idioten synar 4bets helt vilt och har sugit ut mig två gånger nu, ena med AA vs 55 då jag fyrbetar pre flop 347 jag checkar han betar ut jag ställer han synar turn 5 och andra gången med AJ på 4J4 fyrbetat med QQ turn A och han har 15% i 3bet. Väntar bara på att hans goodrun slutar, rätt irreterade att han suger ut en två ggr under samma period dock. Kanske lirar ikväll, men är lördag så blir nog utgång men ska väl ta ngt att äta och sen spela mer runt 17 eller nått. Bye.

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Sick, tyckte jag spelade bra igår och allt hade gått fint innan dess. Börjar minnas varför måndagar och tisdagar brukade vara vilodagar från poker,-450$. Proppat med NITgrinders och när ens händer inte håller är det l0l. Det enda positiva var att jag spelade 4294 händer under samma session, rekord på länge... tänkte lira på kvällen men CL var igång. Är nöjd att jag inte tiltade ur också vilket jag hade gjort förut om detta hände:

Fi är obv FISK.

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

BTN: $103.20

SB: $61.90

BB: $161.90

Hero (UTG): $188.65

CO: $95.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with J:club: J:diamond:

Hero raises to $4, 3 folds, BB calls $3

Flop: ($8.50) 3:diamond: J:heart: 7:heart: (2 players)

BB checks, Hero checks

Turn: ($8.50) 3:club: (2 players)

BB bets $1.00, Hero raises to $7, BB raises to $29.50, Hero raises to $52, BB raises to $157.90, Hero calls $105.90

River: ($324.30) 3:heart: (2 players)

Final Pot: $324.30

BB shows 4:diamond: 3:spade:

Hero shows J:club: J:diamond:

BB wins $321.30

(Rake: $3.00)

Sen händer detta också...

SB: $151.25

Hero (BB): $91.50

UTG: $87.30

CO: $99.20

BTN: $130.55

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A:diamond: A:heart:

1 fold, CO raises to $3.50, 2 folds, Hero raises to $13.50, CO raises to $99.20, Hero calls $78 all in

Flop: ($183.50) 7:club: 5:heart: 4:club: (2 players - 1 is all in)

Turn: ($183.50) J:diamond: (2 players - 1 is all in)

River: ($183.50) J:spade: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $183.50

Hero shows A:diamond: A:heart:

CO shows K:spade: J:heart:

CO wins $180.50

Torskade 3 AK vs AA för fulla inköp där jag i två floppar A och K efter att 3betat pre (ena synade bakom och den andra synade jag 3bet), helt sinnes. En annan hand för 170 bbs där jag turnar nötfärgen och slår om hårt och idioten synar med triss rivrar kåk och shovear rätt obv men han var fisk och jag måste syna där pga pottstorlek.

Hittade dock en läcka i mitt game, den fjärde handen av liknande kaliber under två dagar:

Hero (BTN): $119.35

SB: $129.65

BB: $182.70

UTG: $33.70

CO: $233.60

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K:club: K:diamond:

2 folds, Hero raises to $4, 1 fold, BB calls $3

Flop: ($8.50) 4:club: 7:club: 8:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $6.50, BB raises to $20, Hero calls $13.50

Turn: ($48.50) 2:heart: (2 players)

BB bets $30.00, Hero raises to $95.35, BB calls $65.35

River: ($239.20) Q:heart: (2 players)

Final Pot: $239.20

Hero shows K:club: K:diamond:

BB shows 7:spade: 7:diamond:

BB wins $236.20

FI är hyfsat nitig och jag borde kunna släppa KK på turn, inte trebetat pre så set, floppad stege och 78 finns men såklart så ska färgdraget finnas på brädan och det är exakt det jag hoppas att han har då NITs ofta gör samma move med färgdrag. Åkt dit 4 gånger under två sessioner och inte fått betalt en enda. Badrush bara?

Jaja, har massa fler HH:s igår var en sjuk dag. Spelade bra ändå i dem flesta fallen och borde lätt ha legat plus. Poker är orättvist ibland, ligger breakeven på spelet nu sen projekt PRO startade men har bara haft minplus sessioner där många beats har kommit, tror att om jag får en session där mina händer håller så kommer megaplusset. Keep it up!

Postad

Kul o se att du kommit igång med grinden hemma i "varma sweden" :-P

Det var inte några roliga händer där i sista inlägget! Men som du säger så är det poker, och inte nån överaskning.

Skönt i såna lägen om man har lite vett kvar, och kan stänga ner eller samla sig. För det är ju när det rinner iväg 2-3 ggr mer pengar på tilten efter än själva beatsen det är illa.

Handen där du hade KK mot set är jäkligt svår och lätt på samma gång hehe. Men jag håller med om att man bör oftast folda på turn där mot "rätt fi", dvs nitiga stats, många bord osv.

Jag hamnade faktiskt i en likadan situation för nån dag sedan... fi var grinder-NIT, och allt tydde ju på set; bara syn i blindsen, sen raise på den brädan och betar ut ur pos. Jag var riktigt nära fold, men intalade mig att "han kanske har JJ, eller satt på ett drag och fick nåt aggro ryck" :-P

Man har ju aldrig varit med om att en NIT betett sig så med nåt annat än set i en sån situation när dom blixt-raisar 3x på flop och donkar turn, så nästa gång blir det fold i det läget för mig.

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

SB: $96.40

BB: $116.60

Hero (CO): $193.20

BTN: $100.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Aspade.gif Adiamond.gif

Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

Flop: ($7.50) 8spade.gif Tspade.gif 6club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $5, BB raises to $15, Hero calls $10

Turn: ($37.50) 9diamond.gif(2 players)

BB bets $25, Hero calls $25

River: ($87.50) 5club.gif(2 players)

BB requests TIME, BB bets $55, Hero requests TIME, Hero calls $55

Final Pot: $197.50

BB shows Tclub.gif Theart.gif (three of a kind, Tens)

Hero mucks Aspade.gif Adiamond.gif

BB wins $195.50

Postad

Hehe aa lyckades folda en idag iaf :), hoppas jag gjorde rätt. Idag var återigen en sjuk session men lyckades plussa 14$... över 4682 händer! och NL200 inblandat.

Börjar med att backa på NL100, blir frustrerad och sätter mig i TV soffan. Ser lite på Dr.Phil i 5 minuter och sen tänker jag direkt på poker ;), så går tillbaka till spelet och drar upp NL200... spelar 3max och börjar med att spela bra mot fiskarna och vinner lite men sen kommer tre sjuka händer i rad. KK vs A9o AI pre, AA vs 77 synar hans 4bet pre, flop 337 han contbetar jag shovear och lite annat. Men vinner tillbaka en del av detta sen bland annat genom en crazy tilthand där jag pushar AI med K10s preflop och han synar med K9o...

Slutar back ca 300$ på NL200 men låg bra plus ett tag så borde lagt av då :o. Spelade iallafall lite NL100 till att avsluta med och slutade ca 450$ upp så ska vara nöjd. Borde hålla mig till NL100 även om suget för NL200 var stort, 3max är väl inte mitt starka spel men mötte superfiskar och vägrade träffa... måste lära mig droppa i tid när jag skottar också :D.

Dagens graf:

----graf.jpg

Grafen funkar inte riktigt med min story men som jag minns det så plussade jag ca 400$ på NL200 innan jag tappade till 300$ backet men grafen gör det tvärtom, yeye watever. BTW, nån som vet hur man minskar grafen? :D

Det positiva är väl att jag snittar 4.5k händer om dagen nu vilket är bra för mig, nu blir det gym iallafall och sen blir det champions league. ARSENAL!

Postad

Har ungefär 8K inne på sajten men skottade lite idag, är ju överrullad på NL100 och har dessutom cashat ut minst 10K.

Men lite skott ibland skadar ju inte grejjen är bara att jag gör det i fel lägen. Alltid när jag känner mig i spelform så lirar jag NL100 och när jag är tiltad så kliver jag upp på NL200, motståndet där är ju i princip samma bara att swingsen är dryga.

Fast när jag har 10K$ inne på sajten så börjar jag väl 6 tabla NL200 istället för att 6 tabla NL100. Ser samma regs sittandes på NL200 och NL100, många "gamla" regs som jag tampades med innan jag drog till Australien finns på NL200 nu, hittade även några på NL400.

Postad

Har inte spelat på sistonde, är i oskarshamn hos mina kusiner och spelar dota+äter chips haha. Börjat få in DotA skillsen nu men det sorgliga är att så fort jag kommer hem avinstallerar jag skiten eftersom det är 10x mer beroendeframkallande än poker.

Angående poker så har jag en ny målsättning nu, väntar lite till med NL200 då jag från den 22:a april-22:a maj ska köra en månads NL100 med följande mål:

* Runt 100k händer

* Om det är ett eventuellt race ska jag placera mig top5 i händer och VIPpoints kategorin.

* Gå plus på spelet.

* Hålla igång träningen samtidigt som jag geekar loss, kommer vara blek som fan i ansiktet men om jag tränar mycket är det bara kliva in i solariumet 2-3 dagar så ser det ut som att jag har varit i solen när mina m8ts kommer hem från australien (22dra maj).

Är väl typ det jag kommer på nu, tror själv att det är möjligt om jag snittar ca 5k händer om dagen och jag har vilodagar på måndagar. Sen får man ju räkna med att man inte spelar alla dagar utan ibland får man ju andra planer som man inte räknat med. Men det är väl det jag kommer på nu, kommer hem imorgon kväll sen lär jag ha vilodag på måndag men sen börjar grinden. Later.

Postad

Najs! 100k händer är en hel del, men det är bara att nöta på. Det lär ju bli ett bra plus till rullen bara du håller dig lite plussande.

Se till att hålla db'n uppdaterad!

Bra med lite dota och chips nu då, så du är laddad till grinden ;)

* Hålla igång träningen samtidigt som jag geekar loss, kommer vara blek som fan i ansiktet men om jag tränar mycket är det bara kliva in i solariumet 2-3 dagar så ser det ut som att jag har varit i solen när mina m8ts kommer hem från australien (22dra maj).

Priceless :mrgreen:

Postad

Hehe aa vet 100k är en del... satte ju det som mål förut och failade helt fast då var jag i Australien. Nu tror jag seriöst att jag kan klara det.

Spelade lite nyss, var så sugen då jag är hos mina kusiner och det är lördagkväll (VALUE). Och nog var det värde alltid... hittade iaf plusset på 611$ men precis innan jag slutade låg jag på runt 850 innan jag åkte på två sickaments händer så pallade inte spela mer. Försöker inte påverkas så mycket men när det ser ut såhär är det svårt att undvika :).

Ongame $100.00 No Limit Hold'em - 4 players

CO: $175.65

BTN: $100.80

SB: $38.75

Hero (BB): $112.70

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q:heart: Q:diamond:

1 fold, BTN calls $1, SB raises to $2, Hero raises to $10, BTN calls $9, 1 fold

Flop: ($22.00) 8:club: Q:club: 7:club: (2 players)

Hero bets $16.50, BTN raises to $90.80, Hero calls $74.30

Turn: ($203.60) J:club: (2 players)

River: ($203.60) T:diamond: (2 players)

Final Pot: $203.60

BTN shows 9:spade: Q:spade:

Hero shows Q:heart: Q:diamond:

BTN wins $201.60

(Rake: $2.00)

Hände fler liknande händer under sessionen men på samma bord 5 minuter innan hade jag floppat 255 med 22 och det var 3-way, slutar iaf med att jag får in det på turn som är K och han har såklart K5. Så lite less på att reloada på samma riggbord :), spelade 2328 händer iaf så är ändå lagom nöjd då jag började rätt sent.

Postad

Hehe thx ;), nej det har jag faktiskt inte har slutat räkna så mycket på sistonde. Men skulle tro att jag snittar runt 20k månaden på nätet och live vann jag ca 40k totalt eller nått sånt, lite mer kanske.

Fast inför detta projekt ska jag hålla räkningen, lirar en turnering nu 5$ inköp 8k GTD kändes som övervärde så ville testa. Testade även HU mot en NL50 fisk, backade 90$ då jag torska KK vs AK pre och massa annat lolaments. Killen var inte bra nånstans, jag suger HU och jag spelade ut han i början låg massa upp innan sopjäveln synade ner min bluff på 93A95 med A2 för fullt inköp. Yeye har mkt att lära i HU som sagt, men ska spela 5max i några månader sen blir det HU adept. Får hoppas på klonk också, ser hyfsat bra ut so far... men 900 återstår :D.

Postad

Bah där var jag ute, 36te plats som ger 46$... lol. Får upp 77 har 6 bbs i sen position shovear och bb har 99 som synar, standard.

Väldigt kortdöd tyckte jag spelade bra fick upp en AA som dubbla upp mig och ett tidigt set som tripplade mig i början av turren. Gjorde 2-3 bluffar och snodde blinds för survival, tycker jag spelar bra turrespel ändå men det krävs ju lite luck också :D. Maybe next time, men slutar back för dagen men får skylla mig själv då måndagar är VILODAGAR från pokern, är addicted...

Postad

Ok, 20k i månaden är ju inte helt illa hehe. Låter som det skulle kunna vara 30-40k om du lade ner ännu mer jobb, med tanke på att du varit i aussie osv.

Bra jobbat att hamna på 36'e plats i turneringen iaf. Trist att det är så jäkla snåla prispengar när man ändå hamnat så bra till :-P

Kommer ihåg att jag körde en 2$ turnering med 90 spelare för länge sedan, hamnde på 3'e plats och fick 12$ eller vad det var. Känns ju mest som en förolämpning ;-)

Postad

Hehe aa hade ju en timlön på 90SEK så egentligen borde jag inte klaga... :) men pokermässigt känns 46$ efter 3 timmars spel värdelöst.

Men iallafall ja nu blir det finally upp till bevis vad jag går för, projekt 100k börjar imorgon. Projektet går alltså ut på att spela 100k händer mellan 22dra april och 22dra maj på NL100. Målen har jag skrivit förut men kan skriva dem igen:

* Hamna top5 i eventuellt race som kommer snart

* Vara vinnande på spelet

* Hålla igång träningen samtidigt som jag gör projektet

och det viktigaste, spela 100k händer ;).

Jag gör detta för att jag känner att min pokerrutin är för liten, har bara spelat seriöst sen juni 08 och har spelat mellan 150-200k händer under perioden vilket är absolut för lite. Så nu tänkte jag dra igång seriöst och verkligen få smaka på suckouts så jag slutar whina... sen vill jag verkligen se vad jag faktiskt går för, har aldrig haft en backmånad sen jag startade dagboken och jag vet att jag har stor potential, men har aldrig kommit nånstans så nu ska jag verkligen ta tag i det och grinda!

Kommer inte uppdatera så mycket nu i början om jag inte har en enorm plusdag eller backdag för den delen, men annars ska jag väl posta grafer i slutet av veckorna och hålla uppdateringar!

Wish me luck :)

Postad

Thanks ;), spelat 4200 händer nu och ligger plus men det svänger mycket. Märks att man tappar spelet i slutet av sessionerna brukar ligga ca 400$ upp men sen tappar jag och hittar inte foldknappen, måste jobba på det.

Spelar allmänt bra men gör en del missar men det är väl standard när man nöter så många händer som jag gör. Ska spela en sista session ikväll, det är fan tufft att grinda 5k händer :). Later

Postad

Lägger av där, nöjd med första dagen ändå. Slutar ungefär 400$ upp efter 5289 händer! Såhär bra spelade jag dock i slutet...

Hero (BB): $173.85

CO: $188.10

BTN: $98.95

SB: $135.15

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q:diamond: 8:diamond:

1 fold, BTN raises to $3.50, 1 fold, Hero raises to $13.50, BTN calls $10

Flop: ($27.50) 3:spade: 7:spade: 8:club: (2 players)

Hero bets $20.50, BTN raises to $41, Hero raises to $160.35, BTN calls $44.45 all in

Turn: ($198.40) 4:spade: (2 players - 1 is all in)

River: ($198.40) 4:heart: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $198.40

Hero shows Q:diamond: 8:diamond:

BTN shows K:diamond: K:club:

Hero wins $0.00

BTN wins $196.40

(Rake: $2.00)

Man känner verkligen hur spelet påverkas av långa sessioner. Men som sagt, det där var en sån där hand när man tänker "Ska bara lira denna sen drar jag"... Ska väl köra på imorgon också, racet börjar 25te april så imorgon blir en mer chill dag kanske 3k händer eftersom jag ska spela innebandy på kvällen. Jaja, trött nu gonatt :).

Postad

Hehe hade ganska lösa stats på honom med tydligen var dem missvisande då han spelade ut mig :).

Idag var en TUFF dag, sjuk motriggad hela förmiddagen och kvällssessionen började riktigt bra tog snabbt igen det mesta jag hade backat innan riggen slog till igen. Var riktigt nära på att lägga av då vissa händer var otroligt psykiskt påfrestande men tvingade mig själv att lira och försökte tilta ner mig genom att ta djupa andetag och fokusera. Många liter vatten också.

Sen hände det, RUN FUCKING GOOD, sjukt vad jag sprang i 10 minuter. Så låg plus ca 300$ men sen så gick det trögt och jag spewade bort ett inköp i slutet med ett bluffattempt men killen vägrade folda sin AA på TJJK7 bräda... visserligen 3bet pre så kan ge honom cred för det, hade nog synat i hans läge men killen var en jobbig standard regnit.

Slutar iallafall kvällen ungefär 130$ upp och får vara nöjd, ca 4.6k händer också. Nu har jag lirat ungefär 10k händer på två dagar, fortsätter jag i samma tempo ser det positivt ut :D. Men måste nog sova nu... gonatt

Postad

Följs "shemat" fortfarande?

Idag har jag börjat projektet mot att bli pro, mina mål har jag skrivit upp och min plan ser ut såhär:

Vakna tidigt, ut och ta en springtur/promenad, käka frukost och sova lite. Vakna runt 11-12 och börja spela till ungefär 14-15 där jag tar en paus. Vid pausen så beroende på ork osv drar jag till gymet eller läser eller vad som helst och chillar tills ~18-19 då jag börjar session två tills ungefär 21:00.

Postad

Inte exakt på pricken, men det följs. Har hållit igång träningen och inte suttit och smaskat i mig massa chips/godis samtidigt som jag grindar även om suget är stort :).

Jag vaknar väl och tar en promenad eller löptur sen spelar ca 3h sen pausar och om bilen är hemma så åker jag till gymet annars gör jag något annat i några timmar. Sen spelar jag ca 3-4h på kvällen, ungefär så, änsålänge dvs =).

Ska bli intressant och se hur länge jag orkar, igår blev rätt sent ca halv 4 på morgonen och känner mig jävligt seg nu när jag vaknade (runt 13) så redan där har jag brutit rytmen men nu eftersom det är fredag/lördag så är det okej eftersom spelvärdet är gigantiskt på natten.

Annars ska jag försöka sova runt 1 senast och vakna innan 12. Nu blir det väl senpromenad och frukost sen spela.

Postad

Hmm, lirade nyss går helt ok plussa kanske 2.5 buyins under sessionen men stör mig något otroligt på att klienten fryser sig med jämna mellanrum och nu precis när jag har 6 bord uppe med hyfsad kontroll så fryser det sig igen så hela skiten hoppade... Vet inte om det har med internet eller datorn att göra men tror det är mitt nät som fuckar men har beställt 3 mobilt bredband och hoppas det ska göra susen ;).

Har spelat 3.5k händer så har några kvar innan jag går och lägger mig, spelmässigt ser det helt okej ut gör fortfarande en del missar men några händer är äckliga dessutom. Spewar lite ibland också, här är väl straffet på vad som kan hända:

fi är regnit rätt uppenbart att han har AK/AA här, hade han KK hade han checkat floppen.

Hero (BTN): $97.00

SB: $184.05

BB: $100.00

UTG: $63.05

CO: $95.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 4:heart: 5:heart:

2 folds, Hero raises to $4, SB raises to $13.50, 1 fold, Hero calls $9.50

Flop: ($28.00) 8:heart: 4:diamond: K:spade: (2 players)

SB bets $16.00, Hero calls $16

Turn: ($60.00) 5:spade: (2 players)

SB bets $26.00, Hero raises to $67.50, SB calls $41.50

River: ($195.00) A:heart: (2 players)

Final Pot: $195.00

Hero shows 4:heart: 5:heart:

SB shows A:spade: A:diamond:

SB wins $192.00

På floppen synar jag i pos ifall han har QQ/JJ så jag kan sno potten men vad jag gör pre är det stora mysteriet... jaja metaflowgame eller vad det heter :).

Tar ett break nu, kanske ta lite luft eller nått sånt sen blir väl 1-2h till. Imorn blir det dock storgrind eftersom racet börjar så ska inte spela ihjäl mig ikväll. Blir väl 500-1000 händer till iallafall, laters.

Postad

Tack :) lär behövas då jag har spottat några konkurrenter som kan bli tuffa i racet, fast om jag får in mina 100k lär jag hamna top10 iallafall.

Poker är så sjukt svängigt, började nattsessionen rätt kasst och det gick trögt innan jag fick dra ut så jävla skönt med JJ vs KK AIpre då J landa på flop. Sen small det och jag vann upp 4 inköp men sen tappade jag det mesta mot slutet då fiskar fick dra ut, AK 3bet pre 2 synar flop Kxx bombar 1 syn turn J ja vad har han tro.. KJ wpidiotgg 300bbpot. Sen massa annat tjafs men slutar lite plus iallafall, bättre än noll.

Spelat 4500 händer idag så är nöjd, imorgon(idag) börjar racet så nu blir det utvilning och ska försöka spendera så lite "dötid" som möjligt vid datorn och effektivisera min pokertid och tid till annat, vill ju faktiskt ha ett liv utanför också men det är svårt när man ska lira 100k händer :D. Men brukar ju slösurfa 1-2h varje dag men om man tar bort den tiden får man ju massa annan tid, tvsoffan kan man ju minska på också ;). Finns massa lösningar...

Jaja, 14522/100000 händer so far bara att köra på i guess... :roll: