Starfitter Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players The Official DeucesCracked.com Hand History Converter MP: $117.95 CO: $101.50 BTN: $136.85 Hero (SB): $100.50 BB: $109.60 UTG: $169.80 Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 8 9 UTG raises to $3, 3 folds, Hero calls $2.50, 1 fold Flop: ($7.00) A 9 K (2 players) Hero checks, UTG bets $4, Hero raises to $14, UTG calls $10 Turn: ($35.00) 2 (2 players) Hero checks, UTG bets $29, Hero requests TIME, Hero raises to $83.50 all in, UTG requests TIME, UTG calls $54.50 River: ($202.00) 7 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $202.00 Hero shows 8 9 (a pair of Nines) UTG shows A Q (a pair of Aces) UTG wins $199.00 Humm jag hittar inte synen pre men vet att många gör de.. Om man nu ska spela den kan jag likaväl 3beta pre. Som spelat tycker jag c/r är standard men att sedan checka flopp vet jag inte varför du gör? Av de som vi c/r flopp med kommer vi ju skjuta turn med också iom att det borde vara fd/set/bluff istället för att ge upp FIs FE och syna oss allin med en hand som inte slår någonting på turn. Citera
nacho1337 Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Gl me grinden! tja varför heter du inte gramse? och gillar du bumbibjörnarna? Citera
sTARVIN89 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2009 tja varför heter du inte gramse? och gillar du bumbibjörnarna? wtf? Har börjat packa en jävla massa nu, kommer nog inte ha datorn på en vecka ungefär så blir ingen poker då eftersom vi drar på en surftripp upp med kusten mot Byron Bay. Sen vad vi gör i Byron bay återstår att se, men uppdaterar om det senare. Nu blir det väl packa och ett finrestaurangsbesök eller nått, har fortfarande småfeber . Yeye, på återseende om en vecka! . Citera
Nebo Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 wtf? Har börjat packa en jävla massa nu, kommer nog inte ha datorn på en vecka ungefär så blir ingen poker då eftersom vi drar på en surftripp upp med kusten mot Byron Bay. Sen vad vi gör i Byron bay återstår att se, men uppdaterar om det senare. Nu blir det väl packa och ett finrestaurangsbesök eller nått, har fortfarande småfeber . Yeye, på återseende om en vecka! . drar ni imorrn eller? hor av dig nar du kommer till byron bay sa styr vi ngra bira, vi hyrde en bil och akte dit i fredags, riktigt soft stalle alltsa. Citera
John_teh_Donk Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 Tycker inte du spelade handen dåligt, eventuellt att du raisar mer på floppen för att försöka få in det på turn, utan checkraise dvs. Tycker hans syn är ganska iskall , hade kunnat vika AQ där, men ditt spel skriker väl lite drag också... men du kunde lika gärna haft set. Ok, ja synd att han inte hittade fold där på turn Det var det jag tänkte på; att det kanske skulle vara mer trovärdigt om man hade betat flop, och sen check-raisat all-in på turn, OM han inte också checkade turn. Då får man ju iaf se alla gator "gratis". Varför ens ge en nit action? För att det är så många av dom på Full Tilt, så nåt måste man hitta på för att vinna av dom också. Varför synar du 89s oop? Vad hoppas du floppa? 6s7sx? Floppa nöten direkt? Jag tror på fullaste allvar inte att du kommer få mycket value även om du nu träffar bra mot en nit i den här situationen. Om du inte lyckas donka in färg mot hans tvåpar eller dylikt... Att jag är oop tycker jag inte spelar så stor roll i just detta läge, visst är man hellre i pos men... Jag spelar väl handen för att 1 gång av 4 sno potten när NIT-fi missar, 1/4 träffa nåt vinnande, och ibland träffa ett starkt drag (som detta) som är minst 50-50 mot fi. Plus att jag gärna spelar såna här händer oop ibland mot motståndare som man "vet vad dom sitter på". Det är nog ev+ om man blir bra på det, och nästa gång man sitter med ett set får man lättare betalt även mot NIT-fi. 85% av mina största potter har jag vunnit med såna här händer. Man behöver ju inte alltid träffa ett monster och få betalt med ett helt inköp som det låter på dig. Ofta behöver man ju ens inte träffa en hand för att vinna potten. Det hade lika gärna kunnat vara 72o, fast med lite fler outs. Jag tycker inte att det är något fel att syna in sig med den här handen i position. Men ur position mot en nit... handen kommer bara bli svårspelad och kosta dig när du träffar drag (och missar). Jag förstår hur du menar, men kan du förklara hur denna hand hade blivit billigare och mer fördelaktig i position? Vi var exakt 50-50 på flop, och jag hade bestämt mig för att gå hela vägen med handen om det blev action. Hade jag varit i position hade det antagligen gått till så här: jag betar starkt på flop, fi höjer rejält, jag synar. Blank turn kommer, jag betar, fi höjer mig all-in (ELLER jag betar turn, fi synar. Båda är commited på river och jag satsar mina sista slantar och fi synar såklart.) Tycker det känns som man har mindre fold EQ i position, efter som fi leder handen genom att höja tills vi båda är commited. OOP tycker jag det känns som vi har större fold EQ ur pos, om vi donkar/synar flop, sen checkhöjer all-in på turn. Då är det ju fi som ställs inför ett svårt beslut och blir mer osäker på sin hand. Plus att vi har större trovärdighet att sitta på en stark hand OOP, i pos är det ingen som litar på någon nu för tiden Shahin, det du säger stämmer ju. Men du inser väl hur svårt det är att spela 50/40 på ett 5-6 manna bord, eller beror ju helt på... asså man ska ju anpassa sitt spel efter motståndet. Jo jag håller med där. Spelar man på det sättet tycker jag man blir för uppenbar, och fi kommer bara börja 4-beta/ställa starka händer efter ett tag så man själv får svåra beslut. För även om dom är NITs är dom ju oftast bra nog att ha en taktik mot LAGs om dom blir för uppenbara. Men det kan självklart vara bra att spela så också. Inget fel att tvinga NITs att spela på ett sätt där dom blir obekväma. Tvivlar dock på att han tänkte så mkt utan snarare att han comittade sig själv på turn och var tvungen att syna. Tror att om du raisat hårdare flop och shoveat turn hade han foldat. Ni ligger väl ganska lika till oddsmässigt på floppen? Ja det hade kanske varit större chans att han la sig i detta läget om man spelade så, kanske känns mer trovärdigt i en NIT's ögon. Yes vi var exakt 50-50 på floppen. Citera
sTARVIN89 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2009 drar ni imorrn eller? hor av dig nar du kommer till byron bay sa styr vi ngra bira, vi hyrde en bil och akte dit i fredags, riktigt soft stalle alltsa. aa vi åker imorn, vi är framme i Byron på fredag. Har ni redan dragit till byron? hör av mig så fort jag är där då . Citera
pastan Postad 2 Mars , 2009 Rapport Postad 2 Mars , 2009 Tycker det känns som man har mindre fold EQ i position, efter som fi leder handen genom att höja tills vi båda är commited. OOP tycker jag det känns som vi har större fold EQ ur pos, om vi donkar/synar flop, sen checkhöjer all-in på turn. Då är det ju fi som ställs inför ett svårt beslut och blir mer osäker på sin hand. Plus att vi har större trovärdighet att sitta på en stark hand OOP, i pos är det ingen som litar på någon nu för tiden wow.. blir så inspirerad av ditt inlägg. Klart som fan man ska spela UR position.. man kan ju bluffa först då fattar inte att jag lyssnat på idioterna på deuces cracked och cardrunners som dragit in miljoner.. de stressar alltid om position. Vilka idioter... Citera
John_teh_Donk Postad 2 Mars , 2009 Rapport Postad 2 Mars , 2009 wow.. blir så inspirerad av ditt inlägg. Klart som fan man ska spela UR position.. man kan ju bluffa först då fattar inte att jag lyssnat på idioterna på deuces cracked och cardrunners som dragit in miljoner.. de stressar alltid om position. Vilka idioter... Och jag blir så inspirerad av ditt sarkastiska inlägg. Kan du åtminstone inte svara på frågan jag ställde till dig? Jag förstår hur du menar, men kan du förklara hur denna hand hade blivit billigare och mer fördelaktig i position? Vi var exakt 50-50 på flop, och jag hade bestämt mig för att gå hela vägen med handen om det blev action. Hade jag varit i position hade det antagligen gått till så här: jag betar starkt på flop, fi höjer rejält, jag synar. Blank turn kommer, jag betar, fi höjer mig all-in (ELLER jag betar turn, fi synar. Båda är commited på river och jag satsar mina sista slantar och fi synar såklart.) Varför haka upp sig på att jag skrev att jag inte tycker det spelar så stor roll om jag är ur pos den här gången, eftersom jag mest synar för att kunna sno en liten pott på floppen dom gånger jag inte träffar nåt bra. Självklart är position oftast viktig. Och självklart stämmer det som DC/CR säger. Men det är också så att ALLA har sett dom filmerna nu, så det är ju inte skiiiiiitdumt att göra nåt annorlunda IBLAND än dom säger i filmerna heller. Citera
Myt4z Postad 2 Mars , 2009 Rapport Postad 2 Mars , 2009 Håller med Shahin89 i detta läge, tror inte det är profitabelt att mot nits syna in sig oop med 89s liknande händer, kan tänka mig göra det om det är många med i handen så du i princip garanterat får värde om du träffar bra. Varför inte bara 3 beta den och leda ut på floppen? Missar han så kommer han väl ändå i princip ALLTID folda om han är nit? Citera
skaz Postad 2 Mars , 2009 Rapport Postad 2 Mars , 2009 Folda den bara mot en UTG-raise. SKulle mkt hellre syna ifall FI satt på BTN och hade bredare range. Citera
John_teh_Donk Postad 2 Mars , 2009 Rapport Postad 2 Mars , 2009 Jag håller med er, och det är ju vanligtvis bäst att folda som ni säger. Vill bara säga att jag varken försöker bevisa att jag har rätt eller att ni har fel. Diskuterar bara olika vägar och synsätt på handen, och vrider o vänder lite på det. Även om man har rätt eller inte lär man sig säkert nåt på det Och det är väl det ett forum är till för. kan tänka mig göra det om det är många med i handen så du i princip garanterat får värde om du träffar bra. Ja då är det en ganska given syn även om man hamnar OOP tycker jag. Varför inte bara 3 beta den och leda ut på floppen? Missar han så kommer han väl ändå i princip ALLTID folda om han är nit? 3-bet är ju ingen omöjlighet. Men tycker det är synd att "slösa bort" en hand som spelar så fint postflop. Tycker nästan alla pros i podcasts/intervjuer säger att det är onödigt att 3-beta en sån hand, eftersom den lämpar sig bättre i en mindre pot på floppen. Blir det inte lite väl dyrt postflop att ta reda på vilken hand fi sitter på om han synar 3-beten med PP/AJ-AK t ex? Folda den bara mot en UTG-raise. SKulle mkt hellre syna ifall FI satt på BTN och hade bredare range. Ok. Men om man pratar om en BT-raise blir det väl en helt annan sak. Jag har inte tänkt igenom detta så mycket. Men synar nästan hellre med 98s OOP en UTG-raise från en NIT, än att syna en BT-steal från en NIT och ändå hamna OOP. Höjer han UTG har han med största säkerhet två höga kort eller ett PP, och våra kort är antagligen levande om vi träffar. Raisar han från BT är det väl mycket större chans att våra kort är dominerade av hans range hur vi än träffar? Och hans hand är antagligen inte starkt nog att få betalt av om vi träffar ett monster/drag, eller så är vi dominerade. Höjer han UTG med AQ/AK, TT-AA, och vi har synat OOP tror han oftast inte oss om vi reppar ett uppenbart drag t ex 6s7hKs med 89s. Utan sätter oss på KQ eftersom vi synade OOP när han höjt med AK, och då tror han att vi är dominerade och sätter oss lätt all-in eller synar. Nästa gång har vi 77, eller AA. Vet inte hur många gånger jag fått NITs att betala 1.5 inköp med AK/AA i såna här lägen, mycket pga att dom blir så jäkla snurriga över att det inte går ihop, eller att dom tror sig ha min hand dominerad. Nu för tiden är det väl inte lätt att få betalt med en uppenbar färg eller starkt drag, och NITs drar sig väl inte för att lägga TPTK om dom tror sig veta att dom är slagna, och dom får storyn att gå ihop. Men om dom blir osäkra eller inte får mitt spel att gå ihop med vad jag reppar drar dom sig inte för att sätta en all-in. Som sagt alla mina största potter har jag vunnit så här, och knappast förlorat lika många. Bra sätt att även få NITs att betala ett helt inköp med en förhållandevis svag hand tycker jag. Men om man spelar på en sajt som t ex SvS, där spelet är mer löst och agressivt kan man väl spara 98s till man sitter i position, för då får man ju betalt ändå. Citera
sTARVIN89 Postad 7 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2009 Hehe kul med action medans jag varit borta , är framme i Byron bay nu och spelade min första session på länge nyss. Har fått feber igen typ , sjukt jobbigt men inte så konstigt när jag bara surfat och festat i 5 dagar... ska ta det lugnt nu. Jag var 200$ upp men slutar breakeven. 88 vs AJo AI pre, han minraisar btn, jag 3betar honom han shovear, så jävla uppenbart att han har skit så synar med 88... hade gjort samma sak innan och då vek jag TT, därför jag synade med 88. Sen massa annat, tappa QQ vs AA AI pre mot short och liknande setups så får vara nöjd ändå med spelet. Ska väl spela en del dessa dagar som kommer nu, men blir att sova ut ikväll och hoppas på att man är frisk imorgon. Later Citera
John_teh_Donk Postad 7 Mars , 2009 Rapport Postad 7 Mars , 2009 Drygt att ha feber "hela tiden". Men det sliter ju på kroppen att festa så mycket såklart. Det lät iaf ok att sluta break even efter en sån session. Antar att det var på NL100? Hur många händer blev det? Lycka till med grinden i dagarna iaf! Citera
sTARVIN89 Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Tack, vene var ca 1000 händer. SJUKT jobbigt, har haft feber i över en vecka nu, ska nog tidigareboka min resa hem till Sverige för detta funkar inte... Det roliga är att jag spelade en febersession igår eftersom en polare som lirar NL600-NL1k triggade mig att spela. Han coachade lite också och det gick riktigt bra, upp ca 715$ under två och en halv timmes 6 tabling. Tappade två inköp i slutet och hade en hel del intressanta HH:s, ska uppdatera det sen, är för trött för att orka leta osv nu. Orkar knappt skriva texten... men ett tag trodde jag att febern var över, men icke. Surftrippen fick febern att slå till igen, och inte är det lätt att bli frisk när man bor på hostel, sover hela dagarna och folk går ut&in och väsnas hela tiden osv. Men ska nog tidigareboka min resa till Sverige, har lite ämnen att plugga upp och ska ta pokern mer seriöst, känns som jag spelar riktigt bra nu. Blir att söka KTH till hösten också, förmodligen civingenjör med inriktning öppen ingång. Vill ta indek men har bara 18 i slutbetyg eftersom jag slappade hela gymnasiet... känns som att jag inte får mycket gjort av att vara i Australien, även om det har varit riktigt kul och lärorikt att åka hit, många upplevelser. Men nu är det dags att ta livet seriöst känner jag. Jaja, måste sova... snälla va frisk imorn plz. Citera
MaybePirog Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Tack, vene var ca 1000 händer. SJUKT jobbigt, har haft feber i över en vecka nu, ska nog tidigareboka min resa hem till Sverige för detta funkar inte... Det roliga är att jag spelade en febersession igår eftersom en polare som lirar NL600-NL1k triggade mig att spela. Han coachade lite också och det gick riktigt bra, upp ca 715$ under två och en halv timmes 6 tabling. Tappade två inköp i slutet och hade en hel del intressanta HH:s, ska uppdatera det sen, är för trött för att orka leta osv nu. Orkar knappt skriva texten... men ett tag trodde jag att febern var över, men icke. Surftrippen fick febern att slå till igen, och inte är det lätt att bli frisk när man bor på hostel, sover hela dagarna och folk går ut&in och väsnas hela tiden osv. Men ska nog tidigareboka min resa till Sverige, har lite ämnen att plugga upp och ska ta pokern mer seriöst, känns som jag spelar riktigt bra nu. Blir att söka KTH till hösten också, förmodligen civingenjör med inriktning öppen ingång. Vill ta indek men har bara 18 i slutbetyg eftersom jag slappade hela gymnasiet... känns som att jag inte får mycket gjort av att vara i Australien, även om det har varit riktigt kul och lärorikt att åka hit, många upplevelser. Men nu är det dags att ta livet seriöst känner jag. Jaja, måste sova... snälla va frisk imorn plz. jodu... Citera
sTARVIN89 Postad 11 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2009 Haha kanske la fram det på fel sätt, men jag kunde mycket väl ha över 18 men det enda jag gjorde i större delen av gymnasiet var typ att lalla runt och spela cs... fram tills 3an då jag blev lite mer seriös och klonka alla mvg. Uppdaterade i PT nyss, några händer: Inte mycket info på fi, vi är djupare än 100 bb. Texas Hold'em $0.5-$1 NL (5 max) (real money), hand #P4-90739149-3198 Table Worms, 8 Mar 2009 8:49 AM Seat 1: CANADIAN1968 ($100.50 in chips) Seat 3: harrypoker68 ($136.50 in chips) Seat 4: HERO [ , ] ($168.90 in chips) Seat 5: Buria13 ($202.40 in chips) Seat 9: kekka ($46.75 in chips) ANTES/BLINDS harrypoker68 posts blind ($0.50), HERO posts blind ($1). PRE-FLOP Buria13 folds, kekka folds, CANADIAN1968 bets $2, harrypoker68 calls $1.50, HERO bets $8, CANADIAN1968 calls $7, harrypoker68 calls $7. FLOP [board cards ,, ] harrypoker68 bets $9, HERO bets $22.50, CANADIAN1968 folds, harrypoker68 calls $13.50. TURN [board cards ,,, ] harrypoker68 bets $105, and is all-in, HERO ? Buria13 är väldigt lös när det gäller 3bets, alla pockets och JTo+ finns i hans range, är mitt spel spew eller bra? borde jag fyrbeta pre istället för att göra det enkelt eller göra detta spel för värde och image? eller är det EV- i längden? vi är över 100bb djupa så han är medveten om att jag kan trapsyna QQ+. Texas Hold'em $0.5-$1 NL (5 max) (real money), hand #P4-90739149-3172 Table Worms, 8 Mar 2009 8:39 AM Seat 1: CANADIAN1968 ($98.70 in chips) Seat 2: 6 EDDY 10 ($140.40 in chips) Seat 4: HERO [ , ] ($127.25 in chips) Seat 5: Buria13 ($236.95 in chips) Seat 9: kekka ($57.25 in chips) ANTES/BLINDS kekka posts blind ($0.50), CANADIAN1968 posts blind ($1). PRE-FLOP 6 EDDY 10 folds, HERO bets $4, Buria13 bets $13.50, kekka folds, CANADIAN1968 folds, HERO calls $9.50. FLOP [board cards ,, ] HERO checks, Buria13 bets $20, HERO bets $40, Buria13 folds. SHOWDOWN HERO wins $85.50. Sessionens hand... Texas Hold'em $0.5-$1 NL (5 max) (real money), hand #P4-90821524-182 Table Guantanamo, 8 Mar 2009 6:17 AM Seat 2: lucygoose111 ($64.85 in chips) Seat 3: HERO [ , ] ($116.75 in chips) Seat 4: _CupidSTunt_ ($125.30 in chips) Seat 5: Phill911 ($131.95 in chips) Seat 9: 00magic ($61.45 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($0.50), _CupidSTunt_ posts blind ($1). PRE-FLOP Phill911 folds, 00magic bets $3.50, lucygoose111 folds, HERO calls $3, _CupidSTunt_ folds. FLOP [board cards ,, ] HERO checks, 00magic bets $2.50, HERO bets $8, 00magic calls $5.50. TURN [board cards ,,, ] HERO bets $17.50, 00magic calls $17.50. RIVER [board cards ,,,, ] HERO bets $87.75, and is all-in, 00magic calls $32.45, and is all-in. SHOWDOWN HERO shows [ , ] 00magic shows [ , ] 00magic wins $120.90. wp =). Yeye, börjar friskna till nu, mår mycket bättre men har kvar lite småfeber. Imorgon lär jag vara helt frisk om jag sover nu vilket känns bra. Ska tidigareboka min resa till Sverige i början av April nån gång. Har pokerrulle för NL200 nu och jag har bara spelat ca 60k händer sen jag kom till Australien vilket är väldigt lite imo. Har slösat ca 70K svenska på resan hit, lär bli lite mer nu så det är ändå en del pengar jag har cashat ut från pokerkontot. Tror att om jag bor hemma ett tag och bara spelar så kommer jag vara på NL400 i sommar. NL200 ser jag inte som ett hot pokermässigt, men vi får väl se... snackar som vanligt mycket. Mina resultat sen jag kom ner hit är rätt dåliga tbh, ligger på bb/100 2.02... men det berodde på min downswing i början, men tack vare alla bonusar osv ligger jag ca 50k svenska upp på resan via pokern vilket är rätt skönt ändå. Men nu på sistonde känns mitt spel bättre än innan, är lite mer aggresiv också men har kontroll på det vilket känns bra. Börjar fatta mer varför man 3betar och 4betar osv i olika situationer. Men nu måste jag vila... såg på highstakespoker också: Durrr nog för att han ser gay ut och är blek som fan. Men killen kan lira poker, QT handen, var väl rätt uppenbart att eastgate hade 2x när han synar raise+reraise och limpade in sist i en 8handed pott (dvs med any2) och spelade snornitigt. Men att sedan beta av eastgate med ett 100k bet på turn, och att han sätter greenstein på överpar pga hans raise pre. Visst, det är lätta saker att betrakta i efterhand, men att göra alla dessa granskningar på ett livegame och sen ha modet att beta ut 100k när han vet att han ligger under, killen är duktig och är inte rädd för att spela poker. Lite för kaxig kanske . Later! Citera
rAilFISH Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Durrr nog för att han ser gay ut och är blek som fan. Men killen kan lira poker, QT handen, var väl rätt uppenbart att eastgate hade 2x när han synar raise+reraise och limpade in sist i en 8handed pott (dvs med any2) och spelade snornitigt. Men att sedan beta av eastgate med ett 100k bet på turn, och att han sätter greenstein på överpar pga hans raise pre. Visst, det är lätta saker att betrakta i efterhand, men att göra alla dessa granskningar på ett livegame och sen ha modet att beta ut 100k när han vet att han ligger under, killen är duktig och är inte rädd för att spela poker. Lite för kaxig kanske . Later! Med all rätt , han får vara så kaxig som han vill så som han spelar Kul att det rullar på för dig , gl m8 ! Citera
sTARVIN89 Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 thanks railfish . Febern har lossnat, bara hostan kvar nu så tar det lugnt men det ger mig mer tid åt pokern iallafall . Lirade idag, sjuuk session och jag spelar riktigt bra enligt mig själv. Några tabbar men slutade runt 300$ upp iallafall, det jobbiga är att jag låg 700$ upp... och tappade 400$ den sista halvtimmen. Det på standard situationer och utdragningar, men jag spelade mer LAG än vanligt och 3betade väldigt mkt vilket bidrog till swingsen. Hittade dock en ENORM fisk som räddade sessionen, annars hade det nog slutat breakeven. Dagens skratt: TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-91247319-135 played at "Dagupan City" for USD RM from 2009-03-13 00:47 until 2009-03-13 00:48 Seat 3: CalledelSol ($81.10 in chips) Seat 5: gablito8 ($47.20 in chips) Seat 8: milonao27 ($106.25 in chips) Seat 9: HERO ($472.35 in chips) Seat 10: -RockNRolla- ($99 in chips) ANTES/BLINDS -RockNRolla- posts small blind ($0.50), CalledelSol posts big blind ($1). PRE-FLOP gablito8 folds, milonao27 bets $4, HERO calls $4, -RockNRolla- folds, CalledelSol folds. FLOP [board cards: ,, ] milonao27 checks, HERO bets $7, milonao27 bets $21.60, HERO bets $461.35 and is all-in, milonao27 calls $80.65 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN HERO shows [ , ] milonao27 shows [ , ] HERO wins $366.10, HERO wins $211. Tror han hade något emot mig då han verkade spela normalt mot resten . Hade lite battles mot min hatreg B1indGranny och idag fick jag sätta dit honom: TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-91236028-620 played at "Chingola" for USD RM from 2009-03-12 23:44 until 2009-03-12 23:45 Seat 2: HERO [ , ] ($163.75 in chips) Seat 3: B1indGranny ($97 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts small blind ($0.50), B1indGranny posts big blind ($1). PRE-FLOP HERO bets $3.50, B1indGranny bets $12.50, HERO calls $9.50. FLOP [board cards: ,, ] B1indGranny bets $15, HERO calls $15. TURN [board cards: ,,, ] B1indGranny bets $30, HERO calls $30. RIVER [board cards: ,,,, ] B1indGranny checks, HERO bets $105.25 and is all-in, B1indGranny folds. SHOWDOWN HERO wins $221.25. Synar flop för jag inte tror på honom och tänkte om han checkar turn så betar jag ut. Turn så barrelar han igen och jag får open ended, kändes som att jag hade rätt att syna pga oddsen. River, han hade ca 40$ kvar och hans check var wierd, sjukt skönt att han viker där. Hade massa andra crazy händer, men spelar mycket bra nu men att jag tappade massa nu i slutet gjorde mig lite tilt, spewade kanske en aning för mkt men jag gjorde ju rätt beslut i princip hela tiden. Ibland håller ju inte alla händer och en fisk spelade ut mig med hans AA, (syna mitt raise pre så floppar jag TP på dragbräda så shovear han helt random, såg ut som drag) sen handen efter floppar jag färgdrag och han hade floppat tvåpar på AT8 jag hade K9h han AT... Jaja, blev lite för mkt text men känns så bra att lira nu när jag spelar bra, var nere 200$ ett tag och peakade på 700$ så svänger ändå mkt för NL100. Ska väl lira imorn också, nu blire väl lite dexter, har sätt hela säsong 1 och är på tvåan nu, gillar serien faktiskt . Later. Citera
BjornL1491910513 Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 18 och slappade i skolan. Ordet slappa har fått en ny mening. Vars ligger jag då isf? uberslappy? Citera
sTARVIN89 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Fan va ni whinar gubbar, ja YberSlappY ... vissa har lätt i skolan andra inte, jag hade lätt och just därför ansträngde jag mig inte tillräckligt. Men pokern går bra, samma session idag som igår i princip. Började med att plussa, sen låg jag 2 inköp ner pga 3 jobbiga beats men fortsatte jobba och låg ett tag ca 650$ upp. Slutar iallafall på 350$ upp eftersom jag tappade återigen i slutet, hade enorm hosta och huvudvärken kom tillbaka, tror jag har fått: http://en.wikipedia.org/wiki/Infectious_mononucleosis alla symptom verkar stämma... och det är sjukt jobbigt när jag spelar. Spewade bort några inköp, men måste nog fixa ett statsprogram typ holdemmanager. Har alltid tyckt det är fusk men eftersom det är tillåtet så bör jag ju utnyttja det. 3betade mot en idiot som synade med skit och floppa nöt när jag floppade flushdrag och efter mitt contbet var jag tvungen att syna fiskens shove. Hade kunna undvika den potten om jag visste att han synade 3bets light och foldat pre ex, (3betade 8c7c, han syna med Kc10c) flop 4cKx6c. En annan liknande hand där en nit checkar 3 gator med floppat tvåpar och jag 3barrelbluffade, och massa annat. Men känns bra, mitt nya LAGspel funkar fint men har lite läckor som sagt. Fixar väl holdemmanager när jag kommer hem , tror jag bokar hemresan 9de april men inte säkert ännu. Blir spel imorgon förmodligen och hoppas på en bra session, later. PS. KOMMENTERA HÄNDER! Citera
John_teh_Donk Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Jobbigt med febern osv. Man förstod inte mycket av den där wiki'n hehe, men inget man vill ha. Har du varit till läkaren? Känns som det inte är bra att dra på nåt som behöver behandling. Det låter najs att spela NL200/400 till sommaren. Skulle vara kul om det håller! Skapliga svängningar i sessionerna som du säger Men det bevisar nog att man börjar slå nivån riktigt bra iaf; när man är bekväm med att spela stora potter/om hela inköp. Om rullen klarar det, och riggen inte är extrem, är det nog rätt väg till större pengar. Angående HHs... QQ-handen. Tycker ofta halvfiskar limpsynar låga pockets och typ A9o. Är han lite bättre kan han säkert ha 78s. Jag tror du oftast leder här, om fi är fiskig. Skulle nog oftast sätta honom på A9/färgdrag/öppet stegdrag. 78s är ju inte omöjligt. Han tycker att 1 par + open ended är nog för push på turn. 22-handen skulle jag nog foldat pre. Vi är ur pos, och alla floppar kommer ju innehålla skrämselkort. Och om fi är väldigt aggro kommer antagligen potten bli stor tidigt, vilket vi inte vill utan set. Men då är det väl stort värde i att leta set också kanske... ja jag vett'e f*n QJs-handen var inte roligt. Men vissa spelartyper går ofta långt med marginella händer om dom är först in med raise pre, och vi sen checkar flop. Jag har flera gånger tänkt "Hur f******n kan han syna ner där från turn", och då har det nästan alltid varit samma mönster; halvfisk höjer pre, jag träffar TP och checkar, sen är det kört om fi plockar upp ett drag eller liknande. Oftast lönar det ju sig, men jobbigt när dom träffar. Resten av händerna är väl rätt read-baserade osv. Bara vad jag tänker om händerna så här på en gång... alltid kul med en bra diskussion om nån inte håller med Citera
BjornL1491910513 Postad 15 Mars , 2009 Rapport Postad 15 Mars , 2009 hur många % frånvaro hade du? jag har hakat upp mig på den här grejjen nu. Citera
sTARVIN89 Postad 15 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2009 John, dina analyser är vettiga och QQ handen insasynade jag och han visade KTo, dvs tom på ett stegdrag och jag vann. 22 handen i efterhand tycker jag att jag ska folda pre men var trött på hans konstanta 3betande och jag vet att han har sjukt bred range, tror 4bet pre är det ultimata om jag vill bli av med honom. Då gör jag dessutom motstånd inför fortsättningen. Spelade idag igen, sjukt jobbig session där jag inte fick hålla i många flips och foldade 65s i en squeezad pott där jag hade vunnit 600bb... det roliga är att jag stekte skitlänge innan jag vek, alla 3 var 200 bb djupa och killen höjde 16bb pre, rätt att vika? Flop kom 478 och killen med TT squeezade check/shoveade på flop, KK killen betade ut och synade shove och jag som var först att agera hade bara checksynat och plockat hem skiten, sjukt tiltande... Slutar iallafall 160$ upp och jag är sjukt nöjd med tanke på hur sessionen såg ut, var back länge men i slutet så vände jag det med bra spel. Haha Björn jag hade inte mycket frånvaro eftersom jag vanligtvis typ aldrig är sjuk men nu har jag fått nått äckligt virus i aussie. Men jag gjorde rätt mkt i skolan men inte mycket alls hemma, men grejjen är den att om jag pluggade mer hemma också hade jag haft högre. Spelade för mkt cs , lite DotA också . Blir pokerpaus imorgon tror jag, kanske spelar lite, laters. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2009 Jahopp, måndag, tänkte ha pokerpaus men icke. I fortsättningen blir måndagar vilodagar. Back 400$ ungefär, känns inte alls kul. Om det fanns en graf för allinEV skulle jag ligga flera mil under EV linjen. Jobbade dock igen backet efter mycket slit och flyt men sen BOOM 3 inköp borta och sista handen som spräckte bägaren var AJs vs TT: flop 3xTx7d han check jag contbetar turn 2d får färgdrag så barrelar igen han synar, river K, han betar ut 27$ helt random får det att se ut som tvåpar och vi är djupa så shovear i hopp om att han viker men horniten synar med sitt set. Äcklig hand och jag får skylla mig sj, dåligt spel av mig mot nitsen och borde fattat att jag skulle anpassat mitt spel då det är riggmåndag. Men bara att bita ihop och ta nya tag, rushen kunde inte hålla på för evigt antar jag . Ska raila Nebo lite som lirar här bredvid mig nu, later. Citera
John_teh_Donk Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 Jag tycker ofta folk verkar ha speciella dagar i veckan då dom lätt tiltar loss. För mig är lördagar riggade... tror det kan bero på att man jobbat och inte spelat på 2 dagar, sen dyker in övertaggad och vill spela. Borde egentligen låta bli lördagar, men det går ju inte heller hehe. Ska man kunna vinna bra på medium stakes idag gäller det nog att kunna låta bli dessa grejor Hur har det gått med pokern senaste dagarna? Citera
Recommended Posts