Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Helsinki €3K 20k startmarker med 1h lvls

Blivit flyttad från ett guldbord till ett riktigt aggrobord med omslag i stort sett varje hand.

Kom till bordet med 36k men torskat flipp mot shortstack, blindat bort mig och fått ge upp nån pott så är nere på 18k efter 1 timme vid bordet (6timmar in i turneringen) har kanske spelat 3-4 händer och av dom få jag spelat har jag gått segrande ur en enda (snoode blindsen från ramzi :-) )

blinds är A50 300/600

utg som nyligen förlorat stor pott med set mot ramzis färgdrag öppnar för 1800 och lämnar 10k bakom, 2 fold, jag spelar om till 4900 och lämnar 12,9k bakom med JJ, 1 fold, ung finsk kille ställer 15,3k efter ca 30-40 sek stek.

Fold till utg som steker 1min och passar.

Sätter killens range på AK och QQ+

Är 10,4k för syn och det ligger 24,3k i potten.

Hur ofta måste han ha AK för att syn ska var "berättigad"?

Har ju fortfarande en stack jag kan ställa över med mot raises om jag passar.

Med tanke på bordet aggressivitet och att man verkligen får kämpa för att vinna en hand samt att det finns flera andra stora stackar känner jag att det kan löna sig att själv ha mkt marker.

Hur resonerar ni i denna sits?

Postad

Tycker det borde ligga 23.3k i potten, förutsatt 8 spelare?

Hur som helst måste det vara jättesyn. Rent cEV-mässigt behöver du 10400 / (10400 + 4900 + 15300 + 1800 + 300 + 600 + 400) = 30.8% equity.

Mot en range om QQ+, AKs, AKo(50%) har vi 31.8%.