Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan


Leooo

Recommended Posts

Jag är ny på forumet och som jag fattat det så är du en av storspelarna här. Men "mina sista typ 32K" låter ungefär som "Jag la mina sista 400kr på ett par bira på krogen, det är ju ändå löning imorgon". 32 000 kr som om det vore struntsummor... Jag antar att du har massvis att ta av, men 32 000 måste väl ändå kännas?

 

Det är klart det känns.. du har helt rätt!

 

Vet du varför brudar använder kort isf kontanter när de handlar smink o skit?

 

 

Det är därför internetpokern föddes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utan att lägga nån som helst värdering i spelarnas skicklighet, så undrar jag om A5s är bra push mot 4betsniten Leo. På typ 1,4k händer i min db hade han 0 i 4bet tills inatt då han 4betade ett par ggr. Tror att Leos 4betsrange består av enbart AK om jag ska va ärlig. Annars gillar han o 3betssyna med allt annat.

Tror inte han 4betar så mkt skräp heller med tanke på de statsen jag har i alla fall, även om jag sett HHs i dagboken där han 4betspushar T6s o sånt, men det är nog i absoluta undantagsfall.

 

A5s har väl runt 30% mot en normal 5betssynrange... finns det tillräckligt (nån överhuvudtaget) FE för att det ska va lönsamt mot en tight 4betare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att lägga nån som helst värdering i spelarnas skicklighet, så undrar jag om A5s är bra push mot 4betsniten Leo. På typ 1,4k händer i min db hade han 0 i 4bet tills inatt då han 4betade ett par ggr. Tror att Leos 4betsrange består av enbart AK om jag ska va ärlig. Annars gillar han o 3betssyna med allt annat.

Tror inte han 4betar så mkt skräp heller med tanke på de statsen jag har i alla fall, även om jag sett HHs i dagboken där han 4betspushar T6s o sånt, men det är nog i absoluta undantagsfall.

 

A5s har väl runt 30% mot en normal 5betssynrange... finns det tillräckligt (nån överhuvudtaget) FE för att det ska va lönsamt mot en tight 4betare?

 

Tror nog korvas försöker spela sitt eget spel så balanserat som möjligt, och har han A5s med i sin 5b push-range så tar han nog inte bort den när han spelar leo hu.

 

Men vad vet jag, jag spelar bara playmoney :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad vet jag, jag spelar bara playmoney :-(

 

På tal om det, har en "polare" som spelar WSOP Poker lr va det nu heter på sin bärbara playstation och där krossar han enligt egen utsago alla borden med proffsen o allt.

 

Nästa steg i evolutionen blev förstås facebook-poker, som så som jag har förstått det, är nån typ av playmoneyspel.

 

Där har han vunnit flera miljoner dollar och spelar nosebleed.

 

Hans tjej klagade hos mig att nu vill han (som är arbets- och medellös) att hon ska använda sitt visakort för att med riktiga pengar köpa facebookpengar som han kan använda i sitt playmoneyspel! Men hon ville inte.

 

Tyckte konceptet var riktigt sjukt faktiskt. Vem fan betalar riktiga pengar för att få playmoney liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att lägga nån som helst värdering i spelarnas skicklighet, så undrar jag om A5s är bra push mot 4betsniten Leo. På typ 1,4k händer i min db hade han 0 i 4bet tills inatt då han 4betade ett par ggr. Tror att Leos 4betsrange består av enbart AK om jag ska va ärlig. Annars gillar han o 3betssyna med allt annat.

Tror inte han 4betar så mkt skräp heller med tanke på de statsen jag har i alla fall, även om jag sett HHs i dagboken där han 4betspushar T6s o sånt, men det är nog i absoluta undantagsfall.

 

A5s har väl runt 30% mot en normal 5betssynrange... finns det tillräckligt (nån överhuvudtaget) FE för att det ska va lönsamt mot en tight 4betare?

 

 

Jag plussar konstant av en andledning, det är för att jag anpassar mitt spel efter varje FI i varje match. Har väl en hyffsad bas men spelar utan 4b's som standard, precis som du sa!

Brukar lägga till det mot FIs det känns profitabelt mot dock, fick ju in det med AK mot AJ pree tidigare i matchen i samma läge som mot a,5an.

 

Många har nog edge mot mig över mer än 5k händer men jag anpassar mig fortare och lever på det. Plussat mot i princip alla jag mött över få händer, tror inte jag är bättre utan som sagt bara bättre på att anpassa mig :-)

 

Tror därför en äkta challenge är mkt Ev- för mig , forsätter hitta er och va glad. Och hade nog kunnat +a riktigt mkt mot gretko igår men tappade motivationen av att inte stå i dom nyckelpotterna....

 

 

GG ialf nu skavi festa sönder en svit på hotel knaust i Svall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plussar konstant av en andledning, det är för att jag anpassar mitt spel efter varje FI i varje match. Har väl en hyffsad bas men spelar utan 4b's som standard, precis som du sa!

Brukar lägga till det mot FIs det känns profitabelt mot dock, fick ju in det med AK mot AJ pree tidigare i matchen i samma läge som mot a,5an.

 

är ju så std det kan bli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plussar konstant av en andledning, det är för att jag anpassar mitt spel efter varje FI i varje match. Har väl en hyffsad bas men spelar utan 4b's som standard, precis som du sa!

Brukar lägga till det mot FIs det känns profitabelt mot dock, fick ju in det med AK mot AJ pree tidigare i matchen i samma läge som mot a,5an.

 

Många har nog edge mot mig över mer än 5k händer men jag anpassar mig fortare och lever på det. Plussat mot i princip alla jag mött över få händer, tror inte jag är bättre utan som sagt bara bättre på att anpassa mig :-)

 

Tror därför en äkta challenge är mkt Ev- för mig , forsätter hitta er och va glad. Och hade nog kunnat +a riktigt mkt mot gretko igår men tappade motivationen av att inte stå i dom nyckelpotterna....

 

 

GG ialf nu skavi festa sönder en svit på hotel knaust i Svall :lol:

 

Det är skönt att du har bra koll på statistik och inte alls är resultatorienterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ny på forumet och som jag fattat det så är du en av storspelarna här. Men "mina sista typ 32K" låter ungefär som "Jag la mina sista 400kr på ett par bira på krogen, det är ju ändå löning imorgon". 32 000 kr som om det vore struntsummor... Jag antar att du har massvis att ta av, men 32 000 måste väl ändå kännas?

 

hahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...