Gå till innehåll

Affilate som blir börsnoterat aktier?


jaken

Recommended Posts

Hello

 

visste inte riktigt var denhär tråden hör hemma så den hamnade här. Min affilate ringde nyss och berättade att de skulle gå och bli börsnoterade och att jag som spelare fick under juni juli välja bort min rakeback och istället få 2,5 gånger min rakeback i aktier i företaget. Jag kan verkligen ingenting om aktier och sådant så skulle verkligen villja veta vad ni tycker. Men det är en ganska välkänd affilate skulle jag tro. Vill man ha aktier i ett sådant företag? är det säkra pengar får man ut dem lätt i pengar så som man får med rakeback? osv osv

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att svara på det utan mer info.

 

Men det finns egentligen bara ett huvudskäl till varför man gör en emission. För att huvudägarn vill minska risken för sig själv och eventuellt tjäna mer pengar....

 

Det skäl som huvudägarn anger som huvudskäl är behov av kapital för expansion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan börja med på vilken börs den introduceras, framförallt gäller detta vilka skatteregler som gäller. Sen ska du tänka på att även om värdet enligt affen är 2.5ggr rb är det inte alls säkert att marknaden värderar det till det samma (se bara på telia introduktionen för ett skrämmande exempel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna vilja veta vad affen har tänkt för upplägg - börsnoterade på svensk börs? Utan att bryta mot främjandeförbudet?

 

Jag skulle inte vilja sitta i styrelsen för ett sådant företag (men väl kanske gärna äga aktier).

 

Men det finns egentligen bara ett huvudskäl till varför man gör en emission. För att huvudägarn vill minska risken för sig själv och eventuellt tjäna mer pengar....

 

Det skäl som huvudägarn anger som huvudskäl är behov av kapital för expansion...

 

Men den knapphändiga info som finns i det här fallet: Troligen inte (är ju ingen nyemission verkar det som för at dra in kapital).

 

Orsaken att han erbjuder dig aktier i ställer för rb är troligen för att få till en "billig" aktiespridning, för att aktien ska kunna noteras på börs så krävs att det finns ett antal hundra olika aktieägare (som minst).

 

Min gissning:

Med andra ord - affen har kanske märkt att hans business inte är strålande längre, och ser chansen att "kliva av" via en börsintroduktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej nu återkommer jag med mer information angående ovan.. Jag va lite ute och cyklade. Det är inte affen som ska börsnoteras utan pokersajten. Vilken är Fish n Chips och siten ska noteras på aktietorget till hösten. Stämmer fortfarande samma råd? dont do it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lät inte ljust dedär men vad händer nu om det blir börsnoterat och aktierna sjunker som lågstadiebarn på badhuset. Kan det gå illa med pengarna man har på siten om de bestämmer att KK är bästa alternativet... ska man börja fundera på att tömma därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lät inte ljust dedär men vad händer nu om det blir börsnoterat och aktierna sjunker som lågstadiebarn på badhuset. Kan det gå illa med pengarna man har på siten om de bestämmer att KK är bästa alternativet... ska man börja fundera på att tömma därifrån?

 

Akitekursen påverkar inte bolagets egna pengar.

 

Men däremot så gäller det omvända. Går bolaget dåligt så går aktiekursen ner.

 

PS Det finns 100+ skins på B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...