Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Shulelu och välkommna till Jontys dagbok :-)

Den här dagboken kommer framförallt att vara en livedagbok därför att jag ska ta ett break från onlinepokern ett tag.

MEN idag ska jag sätta sprätt på det som finns kvar av pokerstars rullen, dvs runt $32. :-)

Jag kommer att spela:

20.05: Daily Fifteen Grand

21.30: Sunday Hundred Grand

För dem resterande $10arna ska jag skotta med ett inköp i CG.

Jag kommer även att spela "sverigefrirulle" som går kl 20.00 på everest.

Nu kör vi! :-)

Postad

Är ute ur både sverigefrirullen och Daily Fifteen Grand. Var i princip kortdöd i båda turneringarna.

I sverigefrirullen på everest torskar jag AK vs QQ vs JJ med blinds på 50/100.

Turneringen på pokerstars måste nog ha varit den sjukaste turneringen jag någonsin spelat. Folk spelade ALLTING!!! kontrahöjer, synar all-ins med vad som helst osv.

Torskhanden kommer iaf på 100/200 i blinds och en kille som turat ihop sig till en stack på 6323 höjer till 600. Jag sitter på knappen med 99 med en stack 3270. Fold fram till mig och jag väljer att ta en syn eftersom han aldrig skulle lägga sig om jag gick all-in. Floppen kommer K och två kort under 9. Han checkar, jag går all-in och han synar och visar KJof.

Nu laddar vi för Sunday Hundred Grand!!!

Postad
Är ute ur både sverigefrirullen och Daily Fifteen Grand. Var i princip kortdöd i båda turneringarna.

I sverigefrirullen på everest torskar jag AK vs QQ vs JJ med blinds på 50/100.

Turneringen på pokerstars måste nog ha varit den sjukaste turneringen jag någonsin spelat. Folk spelar ALLTING!!! kontrahöjer, synar all-ins med vad som helst osv.

Torskhanden kommer iaf på 100/200 i blinds och en kille som turat ihop sig till en stack på 6323 höjer till 600. Jag sitter på knappen med 99 med en stack 3270. Fold fram till mig och jag väljer att ta en syn eftersom han aldrig skulle lägga sig om jag gick all-in. Floppen kommer K och två kort under 9. Han checkar, jag går all-in och han synar och visar KJof.

Nu laddar vi för Sunday Hundred Grand!!!

Du kan inte syna profitabelt med dom stackstorlekarna.

Jam eller fold, fold känns ju rätt avlägset särskilt om dom spelar som du säger.

Vad är det du är rädd att han inte ska folda?

Postad
Du kan inte syna profitabelt med dom stackstorlekarna.

Jam eller fold, fold känns ju rätt avlägset särskilt om dom spelar som du säger.

Vad är det du är rädd att han inte ska folda?

Mitt standardmove är all-in, fold finns inte men i den här situationen mot denna FI var jag lite tveksam. Eftersom jag vet att han synar med alla kort över 9, tillochmed kort som J10/Q10, så bestämde jag mig för att syna och hitta så lite kort över 9 som möjligt på floppen för att sedan gå all-in. Detta spel är säkert hur fiskigt som helst men man är ju inte något pokerpro heller... 8-)

Ligger på ca 3200 i SHG med avarage på 4000. Har starat igång CG också och ligger cirkus $3+ på 05/010. Hade kunnat gå upp till 010/025 om det inte varit för den här.

PokerStars Game #17846357896: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2008/06/01 - 15:57:43 (ET)

Table 'Klotho V' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: littleguy570 ($2.30 in chips)

Seat 2: Jonty ($22.30 in chips)

Seat 3: Serkan64 ($16 in chips)

Seat 5: pene25 ($2.95 in chips)

Seat 6: gothia07 ($8.20 in chips)

pene25: posts small blind $0.05

gothia07: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jonty Ace of HeartsJack of Hearts

FastMoney7 leaves the table

littleguy570 has timed out

littleguy570: folds

littleguy570 is sitting out

Jonty: raises $0.20 to $0.30

Serkan64: folds

pene25: folds

gothia07: raises $0.20 to $0.50

Jonty: calls $0.20

*** FLOP *** Jack of SpadesAce of ClubsJack of Clubs

gothia07: bets $0.20

NoFame09 joins the table at seat #4

Jonty: calls $0.20

*** TURN *** Jack of SpadesAce of ClubsJack of ClubsQueen of Spades

gothia07: bets $1.10

littleguy570 has returned

Jonty: calls $1.10

*** RIVER *** Jack of SpadesAce of ClubsJack of ClubsQueen of SpadesQueen of Diamonds

gothia07: bets $6.40 and is all-in

Jonty: calls $6.40

*** SHOW DOWN ***

gothia07: shows Queen of HeartsQueen of Clubs (four of a kind, Queens)

Jonty: shows Ace of HeartsJack of Hearts (a full house, Jacks full of Aces)

gothia07 collected $15.65 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $16.45 | Rake $0.80

Board Jack of SpadesAce of ClubsJack of ClubsQueen of SpadesQueen of Diamonds

Seat 1: littleguy570 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Jonty showed Ace of HeartsJack of Hearts and lost with a full house, Jacks full of Aces

Seat 3: Serkan64 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: pene25 (small blind) folded before Flop

Seat 6: gothia07 (big blind) showed Queen of HeartsQueen of Clubs and won ($15.65) with four of a kind, Queens

Postad

Hänt i SHG. Efter en raise och en re-raise slänger jag handen 99 som blev min död i förra turneringen. Givetvis dyker en till 9a upp på floppen och handen vinns av en med JJ. Visst var det en korrekt läggning pre men som alltid ska pokerstars jävlas med mig. Antingen blir jag utdragen eller så tiltar dem mig med att lägga upp kort som skulle ha hjälp mig när jag lagt mig.

Ligger på halva avarage i SHG. Är i princip kortdöd där med...

CG går däremot bra och jag ligger cirkus $8+.

EDIT: ställer med TT i SHG och får syn av en liten stack med 22 och en stor stack som täcker mig med KT. Givetvis drar han med KT ut då vi båda bildar en stege på river. 1K plus men kunde ha legat på avarage om pokerstars inte hade fuckat för mig...

EDIT 2: DRAR UT MED TT mot JJ!!! Över avarage nu.

EDIT 3: Handen efter. Fold fram till SB som höjer med cirkus halva min stack. Jag sitter med A10 och tror det är en blindsteal och går all-in. Han synar och givetvis visar han AK. Ingen utdragning. Är tillbaka på cirkus 3K.

EDIT 4: Några händer senare. 55 STÅR MOT AT!!! Strax under average.

EDIT 5: Absolut kortdöd...

EDIT 6: 500/1000. QQ står mot 23of?! (han hade 50K i stack) och Q9s. Är uppe på cirka 8,5K nu. Average ligger på 18K. Paus nu och jag är ITM för $22,57. :-)

EDIT 7: AK står mo AQ. 18K nu. :-)

EDIT 8: TT står mot KQ!!! Är uppe på ca 33K, average 30K. :-)

EDIT 9: Paus 3. Ligger på ca halva average som ligger på 90K. Är garanterad $67,72 :-)

Postad

Torskade nyss QQ vs KK all-in pre på CGet. Hade då $5,50 kvar så jag tog och reggade mig till $5,50 6-handed som börjar 00.15. HOPPAS PÅ KLONK! :-)

EDIT: ute efter att ha torskat AQs vs 22 shortie. var kortdöd den här turneringen med.

Postad

Förlorar efter att ha synat en all-in med 44 mot A9s. Får iaf $90 och några cent för min placering. Hyffsat nöjd får man vara då det var över 22 000 pers som deltog. Nu blir det som sagt en liten online pokerpaus framöver.

gl wp gg :-)