Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blir tokig... jag vill sänka "ljusstyrkan" på min laptop (HP), för när jag sitter och spelar i mörkret är datorn som en enda stor strålkastare... Men jag fattar inte hur jag ska göra?!? Är det ngn som vet?

Postad
Finns ofta snabbknappar på tgnt-bordet oxå. Typ en funktionsknapp+pil höger/vänster.

Kolla keyboarden efter solsymboler.

/S

Jo, jag två men en sol på (en med pil upp och pil ner) men inget händer när jag trycker på dom...

Postad
okej, nu blir jag mer pinsam, var hittar jag det du beskriver? Tänk dig att du pratar med mormor typ... ;-)

Hmm, de beror på vad du har för grafikkort i datorn. För ati-baserade kort heter den ccc(Catalyst Control Center). Är inte nödvändigtvis installerad, kanske bara drivrutinen är det...

nere vid klockan brukar det finnas en ikon.. men som sagt inte nödvändigtvis...och beror på vilket grafikkort du har.

Kanske laptop tillverkaren har nå special verktyg för att hotkeys ska fungera, annars brukar man väl kunna ställa in dom just i ccc/nvidia-panelerna

Postad
På min HP-laptop med Ati-kort så kan jag högerklicka på skrivbordet så finns CCC högt upp som val.

Jopp, både där och vid klockan har jag den...

Nvidia hitta man också på dessa ställen... hittar du inget med att högerklicka på skrivbordet så saknar du antagligen kontrollpanelen(har bara drivisen by deffault eller nåt)

Postad
Hmm, de beror på vad du har för grafikkort i datorn. För ati-baserade kort heter den ccc(Catalyst Control Center). Är inte nödvändigtvis installerad, kanske bara drivrutinen är det...

nere vid klockan brukar det finnas en ikon.. men som sagt inte nödvändigtvis...och beror på vilket grafikkort du har.

Kanske laptop tillverkaren har nå special verktyg för att hotkeys ska fungera, annars brukar man väl kunna ställa in dom just i ccc/nvidia-panelerna

hittade Intel Graphics media... där... gick att göra lite med brightnes och så...

tack för hjälpen.