Gå till innehåll

Trion!; Chillarn7, green, telefon.


Chillarn7

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har runt 550 händer på Vickevire* och du är plus i min databas, och vunnit alla 3 50/50 lägen mot mig :)

 

 

Åh fan vad najs för mig. Ge mig ditt nick nu då. Palla leta efter dig :D

Dessutom räknar jag med att du är bättre än URBALLAD är. Han var verkligen inget märkvärdigt.

 

 

Fruktansvärt hårt igår, nyss lyckats få i mig lite mat, men nu åker bullarna berg- och dalbana i hela kroppen. Att man aldrig lär sig. Många normala söndagar på sistone ändå!

 

 

Tur det finns botmedel dock! :

 

http://www.youtube.com/watch?v=8go9rVXqEWI

 

Hade också en jävla hård kväll igår. Kommer inte ihåg något från när vi lämnade förfesten typ så nu har jag bestämt mig för att det får bli lite lugnare framöver.

Måste sluta tappa det så ofta.

Bra låt btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en paus på några dagar från liret nu. Blir mosad vad jag än gör på b2b atm och känns som jag börjar slaska för mkt nu så tror det kan vara bra. Är ritkigt sugen på att börja på iPoker nu med PT3 och en najs deal.

 

Kommer lägga timmarna på att studera poker, kolla DC filmer, kolla säsong 1,2 och 3 av Entourage som jag köpte igår. Hoppas rakebacken kommer i dagarna. Kan tyvärr itne tjuvstarta på b2b eftersom jag vill ha hela sign up bonusen å då måste jag sätta in $4k. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen kombinerades med att lira bakfyllepoker och samtidigt kolla på cable guy med en polare, av förklariga skäl så var det mesta av fokuset på världens bästa film så det blev inte så seriöst lir och slutade på -€34.

 

http://www.youtube.com/watch?v=LyPIJLFm-kg&feature=related

 

Har lirat 800 händert idag och det har gått fantastisk dåligt, back runt 4 inköp, men tänkte få in ett par tusen händer ikväll och förhoppningsvis vända det till gröna siffror :)

 

 

Kommentarer på dessa?

 

Fi är en riktig nit, men kan väl inte komma ifrån denna ändå?

 

Players(max 6):

TILTmePLZZ (EUR 52.55 in seat 1)

ProMathew (EUR 49.50 in seat 2)

TIIIIIIILT (EUR 50.00 in seat 3)

Marienee (EUR 60.83 in seat 4)

shlomi482 (EUR 25.00 in seat 5)

HERO (EUR 52.01 in seat 6)

 

Dealer: TILTmePLZZ

Small Blind: ProMathew (0.25)

Big Blind: TIIIIIIILT (0.50)

 

HEROwas dealt: :Kc: - :Ks:

 

Marienee Fold

HERO Raise (2.00)

TILTmePLZZ Raise (7.00)

ProMathew Fold

TIIIIIIILT Fold

HERO Raise (21.00)

TILTmePLZZ Call (16.00)

 

Flop :Tc: - :3h: - :Td:

 

HERO All-In (29.01)

TILTmePLZZ Call (29.01)

 

Turn :Tc: - :3h: - :Td: - :Jh:

River :Tc: - :3h: - :Td: - :Jh: - :4d:

 

HEROshows: :Kc: - :Ks: (two pairs, kings and tens)

TILTmePLZZ shows: :As: - :Ah: (two pairs, aces and tens)

 

TILTmePLZZ wins: EUR 102.77 (with two pairs, aces and tens)

 

 

FI spelar 28/23/4 och har varit väldigt aktiv vid bordet när denna handen dyker upp, okej spel på flop?

 

Players(max 6):

GL_U_2 (EUR 24.25 in seat 1)

tiagovalen (EUR 55.77 in seat 2)

Standby__ (EUR 125.14 in seat 3)

HERO (EUR 43.75 in seat 4)

TILTmePLZZ (EUR 87.23 in seat 5)

codecode (EUR 50.00 in seat 6)

 

Dealer: GL_U_2

Small Blind: tiagovalen (0.25)

Big Blind: Standby__ (0.50)

 

HEROwas dealt: :Jd: - :Qd:

 

HERO Raise (2.00)

TILTmePLZZ Fold

GL_U_2 Fold

tiagovalen Fold

Standby__ Raise (5.50)

HERO Call (4.00)

 

Flop :Ah: - :4d: - :9d:

 

Standby__ Bet (7.00)

HERO Raise (22.00)

Standby__ All-In (112.14)

HERO All-In (15.75)

Standby__ Payback (81.39)

 

Turn :Ah: - :4d: - :9d: - :8h:

River :Ah: - :4d: - :9d: - :8h: - :2s:

 

Standby__ shows: :As: - :Js: (a pair of aces)

HERO shows: :Jd: - :Qd: (high card ace)

 

Standby__ wins: EUR 85.75 (with a pair of aces)

 

 

HI-lander spelar 70/34/4 typ så riiiiktig donk och litade på mina intentioner om att han var toootalt tom, skönt när man får rätt :)

 

Players(max 6):

HERO (EUR 67.23 in seat 1)

fabbris (EUR 25.00 in seat 2)

codecode (EUR 50.00 in seat 3)

TILTmePLZZ (EUR 133.53 in seat 4)

Hi-lander (EUR 85.76 in seat 5)

EmagkarD (EUR 22.81 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: codecode (0.25)

Big Blind: TILTmePLZZ (0.50)

 

HERO was dealt: :As: - :Js:

 

Hi-lander Call (0.50)

EmagkarD Fold

HERO Raise (2.50)

codecode Fold

TILTmePLZZ Fold

Hi-lander Call (2.00)

 

Flop :7d: - :Ks: - :6s:

 

Hi-lander Check

HERO Bet (4.75)

Hi-lander Call (4.75)

 

Turn :7d: - :Ks: - :6s: - :4h:

 

Hi-lander Check

HERO Check

 

River :7d: - :Ks: - :6s: - :4h: - :7h:

 

Hi-lander Bet (14.00)

HERO Call (14.00)

 

Hi-lander shows: :Ts: - :8h: (a pair of sevens)

HERO shows: :As: - :Js: (a pair of sevens, with ace as kicker)

 

HERO wins: EUR 41.25 (with a pair of sevens, with ace as kicker)

 

 

On teeh grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo, 14.5k händer denna månaden nu så det är gött att få lite fart på grinden :)

 

Blev 2.5k händer idag och slutar dagen på -€98, hyfsat nöjd ändå, spelade inte bra sista timman, var sjukt trött efter träning och tidig uppstigning imorse, så 3-timmarsgrind på det är kanske inte det bästa ;D

 

 

Lyckades dock hämta tillbaka det mesta, ett tag såg det ruggigt tungt ut och var back ca 7 inköp, men fick mer flyt i det sen, oändligt många kk vs AA osv idag inte de lättaste att komma ifrån så är hyfsat nöjd med mitt eget lir iaf.

 

Nu blir det sömn så det bara sjunger om det :)

 

 

 

September-resultat:

 

1/9: +€136

2/9: +€254

3/9: -€49

4/9: +€1

5/9: +€114

6/9: +€86

7/9: -€34

8/9: -€98

tot. €410/14.5k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett plus på €89 igår över ca 700 händer, blev dock inte särskilt mkt lir då jag var hos en polare och lirade fifa hela kvällen ;D

 

Beställde en ny skärm idag, och valet föll på denna, kan nog bli nice :)

 

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product=BEG2400W&UrlTag=Prisjakt

 

G2400W_1.jpg

 

Upp €110 idag och skönt att hitta tillbaka till spelet igen efter ett par trevande dagar, borde varit ett större plus, men men!

 

Här är en hand som jag funderat lite över, första handen för sessionen och FI spelar 19/6/5 över 66 händer bara så inte alltför mkt till read på honom.

 

Hittar vi syn här med toppar plus open-ended?

 

 

Players(max 6):

Tibbeman-1 (EUR 54.90 in seat 1)

HERO (EUR 50.00 in seat 2)

CBETKA (EUR 50.00 in seat 3)

Boba77 (EUR 115.01 in seat 4)

paskaniska (EUR 35.67 in seat 5)

jubadus (EUR 22.28 in seat 6)

 

Dealer: jubadus

Small Blind: Tibbeman-1 (0.25)

Big Blind: HERO (0.50)

 

HEROwas dealt: :Th: - :Qd:

 

CBETKA Fold

Boba77 Fold

paskaniska Fold

jubadus Call (0.50)

Tibbeman-1 Raise (1.00)

HERO Call (0.75)

jubadus Call (0.75)

 

Flop :Qh: - :Jh: - :9c:

 

Tibbeman-1 Bet (3.75)

HERO Raise (10.00)

jubadus Fold

Tibbeman-1 All-In (49.90)

HERO ???

 

 

Kan väl även bjuda på sessionens i särklass roligaste :)

 

 

Players(max 6):

fabbris (EUR 25.80 in seat 1)

yoyojen (EUR 139.28 in seat 2)

kooni (EUR 52.45 in seat 3)

Hingsen82 (EUR 50.39 in seat 4)

Highcard6 (EUR 32.15 in seat 5)

HERO (EUR 59.28 in seat 6)

 

Dealer: kooni

Small Blind: Hingsen82 (0.25)

Big Blind: Highcard6 (0.50)

 

HERO was dealt: :Ac: - :Ah:

 

HERO Raise (2.00)

fabbris Fold

yoyojen Fold

kooni Call (2.00)

Hingsen82 Fold

Highcard6 Fold

 

Flop :4s: - :Ad: - :5h:

 

HERO Bet (3.75)

kooni Call (3.75)

 

Turn :4s: - :Ad: - :5h: - :Qs:

 

HERO Check

kooni Bet (8.50)

HERO Raise (22.00)

kooni All-In (38.20)

HERO Call (24.70)

 

River :4s: - :Ad: - :5h: - :Qs: - :5c:

 

HERO shows: :Ac: - :Ah: (a full house, aces full of fives)

kooni shows: :9s: - :6s: (a pair of fives)

 

HERO wins: EUR 102.65 (with a full house, aces full of fives)

 

 

Nu bär det av till träning, sen kanske landskamp plus lite cg hos en polare senare, över och ut, som man säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela med 2 skärmar Marcus?

 

Folda 10Q, du leder inte mot något och får som bäst split om han inte har set känns det som.

 

FIck in €1200 rb idag så nu är snart hela rullen ute från b2b och redo att åka in på iPoker, fan vad sugen jag är på det :-)

 

Ps. Fan vad kass sverige spelar atm.. Blir 0-0 idag igen. :rolleyes:

 

Edit: Nu tappar 110bet sin största grinder :Phttps://v1.110bet.com/en/Poker/Promotions/Monthly-rocket.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela med 2 skärmar Calle?

 

Folda 10Q, du leder inte mot något och får som bäst split om han inte har set känns det som.

 

FIck in €1200 rb idag så nu är snart hela rullen ute från b2b och redo att åka in på iPoker, fan vad sugen jag är på det :-)

 

Ps. Fan vad kass sverige spelar atm.. Blir 0-0 idag igen. :rolleyes:

 

Edit: Nu tappar 110bet sin största grinder :Phttps://v1.110bet.com/en/Poker/Promotions/Monthly-rocket.aspx

 

FYP ;)

 

Kopplar in den som extern till min andra och kör antagligen enbart på den till en början, har sjukt lite utrymme här hemma också så får räcka. Stör mig som fan i nuläget när jag 6-tablar att borden tar fokus när det är min tur att agera på ett, samtidigt som jag ska agera på ett annat bord, vilket har lett till alltför många missclick.

 

Blev en rätt nice dag idag pokermässigt, precis över 4 inköp plus; €201 så det var skönt att det lossnade rejält igen! Morgondagen blir dock pokerlös då vi ska ha en mässa med jobbet och sen vidare ut och festa så hela dagen går åt till det, men inte mig emot, skönt med lite paus då o då :)

 

 

Gled också in en rb till mig idag på €690, tackar man aldrig nej till!

 

Hoppas jag kan fortsätta få in många händer och grinda ihop en rekordmånad, på god väg redan!

 

September-resultat:

 

1/9: +€136

2/9: +€254

3/9: -€49

4/9: +€1

5/9: +€114

6/9: +€86

7/9: -€34

8/9: -€98

9/9: +€89

10/9: +€201

 

tot. €700/16k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm vart fick jag marcus ifrån? :S pf bug?

 

Gå upp på NL100 igen snart Calle?

 

Hehe måste vara något sånt, ja ;-)

 

 

Får se lite, har definitivt rulle för det nu igen efter förra månadens tokback där, men tror jag grindar på med nl50 ett tag till och kombinerar kanske vissa sessioner med ett par nl100-bord och sen kolla måååånga dc-filmer under denna månaden så ska jag nog snart vara redo för nl100 igen :)

 

Är ju inte så himla stor skillnad på nivåerna, gäller bara att kunna anpassa sig lite bättre till motståndarna och täppa igen sina luckor så gott det går :)

 

Blire nl100 för dig på iPoker då? GL med liret där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe måste vara något sånt, ja ;-)

 

 

Får se lite, har definitivt rulle för det nu igen efter förra månadens tokback där, men tror jag grindar på med nl50 ett tag till och kombinerar kanske vissa sessioner med ett par nl100-bord och sen kolla måååånga dc-filmer under denna månaden så ska jag nog snart vara redo för nl100 igen :)

 

Är ju inte så himla stor skillnad på nivåerna, gäller bara att kunna anpassa sig lite bättre till motståndarna och täppa igen sina luckor så gott det går :)

 

Blire nl100 för dig på iPoker då? GL med liret där!

 

Ja minst NL100 där. Har senaste veckans 250k händer på NL100 där nu så blir att börja där. Känns som man är mkt rikare när man har rullen i dolares :D haha.

 

Det är mer grinders på NL100 än NL50 på b2b så därför krävs det mer table selection vilket man inte alltid orkar. Det och att antalet bord uppe är väldigt lågt ibland gör att man inte alltid hittar särskilt bra värde på NL100 vilket är trist. Ska bli skoj med en nystart på iPoker. Kanske kan få lite insättningsmedgångsrigg också. Hoppas på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan gör man med alll dötid man får när man inte kan lira?

Kollat 3 säsonger av Entourage senaste dagarna. Kanske går på Dexter nu.

 

Är det någon som kan hjälpa mig att fixa så att jag får en annan bakgrund på iPoker borden (Carlos poker) och tipsa om vart jag kan hitta ett bra auto rebuy script så jag slipper göra det manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjad lite smått på iPoker igår med lite över 1k händer. Insättningsriggen uteblev och var väldigt ovan med att spela på en ny klient men ska inte klaga, var gött att komma igång igen. Tappade $250 för att jag lyckas få in det med mina AA mot 88 på turn och fi har också har öppet stegdrag, konstigt nog kommer en 8a på river. Sen AI pre med QQ mot AA.

 

Kändes annars som en bra nivå att börja lira på iPoker på. Mkt grinders men med lite table selection så ska man nog helt klart kunna hålla en bra winrate där.

 

Idag blir det först match, en viktig sådan då vi är 1 poäng från serieledning med 3 omgångar kvar. Hade vart skoj att gå upp till div.2 nästa år. Då har Skoftebyns IF gått från div.5 till div.2 på 3 år :D Jag har ju dock bara vart med i div.3 men ändå 8-) Sen ikv så blir det nog lite party som vanligt. På söndag kväll räknar jag med att grinden kommer igång ordentligt.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan en av årets bästa dagar. Vinst med hela 6-0 för oss och vinst med 2-1 för pool :lol: :lol: :lol:

Nu blir det fan utgång. Har dubbel anledning att fira idag ju. Gårnog på avslut ikv också, inte utnyttjat singellivet så bra än faktiskt nu de 3 månaderna jag varit singel. Hoppas på bortamatch tror jag. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat rejält i motvind idag och låg som mest back 10 inköp på NL100 iPoker. Ett tag hade jag planer på att spamma en hel sida här med meningen "Jag hatar Carlospoker", valde dock att spela vidare ist.

 

Slutar dagen med ett back på $350 efter att ha fått lite flyt sista 1k händerna iaf. Tycker jag spelade riktigt bra förutom några misstag här och där men i början kunde jag verkligen inte vinna en hand på över 100bb. Spelat 3k händer iaf, får se om det blir mer grind sen men lutar mot entourage nu tror jag. Gött å koppla av lite.

 

Är det någon som vet hur man filtrerar så att jag ser mina resultat över en dag i PT3? hittar inte det i filtret.

 

Någon som använder ett auto rebuy script? Funkar "littletitanhelper" bra? Måste verkligen fixa det. Sjukt jobbigt i början av sessionerna att fylla på hela tiden ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session på 1k händer nu och plussade hela $3 lol. Springer sjukt dåligt atm, överdriver inte när jag säger att jag fått in det som favorit 85% av gångerna över mina 5k händer på iPoker än så länge. Känner att jag spelar bra dock och nu hittade jag ju första pluss sessionen (särskrivning or not? :P) iaf. Träning snart nu sen blir det mer lir ikv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session på 1k händer nu och plussade hela $3 lol. Springer sjukt dåligt atm, överdriver inte när jag säger att jag fått in det som favorit 85% av gångerna över mina 5k händer på iPoker än så länge. Känner att jag spelar bra dock och nu hittade jag ju första pluss sessionen (särskrivning or not? :P) iaf. Träning snart nu sen blir det mer lir ikv.

 

GG. Du kanske får retroaktiv insättnngsrigg! (Särskriv gärna inte, och kanske inte plus med två s)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min nya skärm idag, och trots min tekniska inkompetens så lyckades jag få rätt med den och skärminstallations-riggen lät inte vänta på sig, €163 plus på 700 händer. Var lite ovant till en början att lira 9 bord, men man vänjer sig väl vid det med!

 

Måste iväg till träning nu men återkommer senare med en liten uppdatering från de senaste dagarna och lite hh's :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG. Du kanske får retroaktiv insättnngsrigg! (Särskriv gärna inte, och kanske inte plus med två s)

 

Tycker jag har ganska hyfsad stavning och det där med pluss(plus) är nog en av mina största läckor, tack för hjälpem med att täppa till den.

F.ö så tkr jag "plussessionen" är ett jävla fult ord så kommer nog fortsätta särskriva det. Nu börjar kvällsgrinden snart. Hoppas på ett fint plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag att jag har klarat Carlos motriggsprov och istället får den retroaktiva insättningsriggen som någon nämnde. Plussade $617 nu över 2k händer så det var rätt najs.

 

Sry för tiltinlägget igår. Positivt var att jag slutade när jag började bli lite tiltad och inte spelade på topp längre. Det är jag nöjd med. Det tar vi med oss. Chillar nog under dagen innan träningen och lirar mer ikv nu.

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang sjukligt dåligt igårkväll, och tappade plusset på 160 till ett minus på 110, grymt segt, men åkte på ritigt äckliga utdragningar i många ganska stora potter och hade ingen timing alls i all-in-situationerna. Blev iaf 2.7k händer igår så fortsatt mkt lir denna månaden :)

 

 

Lite händer som jag har funderat på från gårdagen:

 

Okej linje på turn med färgstegsdraget? FI har spelat ganska passivt, 27/5/3, och sätter honom en hand som top-par med okej kicker och tror jag kan få honom att folda mycket här på turn. Bra eller anus?

 

Players(max 6):

Slicky_Jay (EUR 66.52 in seat 1)

HERO (EUR 67.15 in seat 2)

Onkohanse (EUR 58.85 in seat 3)

Ollebullen (EUR 47.97 in seat 4)

ELLYNTTIF (EUR 52.95 in seat 5)

kells11 (EUR 6.40 in seat 6)

 

Dealer: Slicky_Jay

Small Blind: HERO (0.25)

Big Blind: Onkohanse (0.50)

 

HERO was dealt: :7s: - :9s:

 

Ollebullen Call (0.50)

ELLYNTTIF Fold

kells11 Fold

Slicky_Jay Fold

HERO Raise (2.00)

Onkohanse Fold

Ollebullen Call (1.75)

 

Flop :3h: - :Ts: - :9c:

 

HERO Bet (4.00)

Ollebullen Raise (8.00)

HERO Call (4.00)

 

Turn :3h: - :Ts: - :9c: - :8s:

 

HERO Bet (20.00)

Ollebullen All-In (37.72)

HERO Call (17.72)

 

River :3h: - :Ts: - :9c: - :8s: - :Qd:

 

HERO shows: :7s: - :9s: (a pair of nines)

Ollebullen shows: :8c: - :8h: (three of a kind, eights)

 

Ollebullen wins: EUR 93.44 (with three of a kind, eights)

 

 

Kommer vi ifrån denna? FI är en riiiktigt lös italienare som inte drar sig för att syna. Borde jag tagit en annan linje på turn, färgen ligger ju nu där, men samtidigt får jag in tvåparet och FI kan sitta på en hel drös händer som jag dominerar i detta läget.

 

 

Players(max 6):

Odd-Bob (EUR 66.86 in seat 2)

HERO (EUR 54.21 in seat 3)

Gwille (EUR 25.20 in seat 4)

piggio89 (EUR 29.19 in seat 6)

 

Dealer: Gwille

Small Blind: piggio89 (0.25)

Big Blind: Odd-Bob (0.50)

 

HERO was dealt: :Ts: - :Qs:

 

HERO Raise (2.00)

Gwille Fold

piggio89 Call (1.75)

Odd-Bob Fold

 

Flop :2d: - :Qd: - :3h:

 

piggio89 Check

HERO Bet (4.00)

piggio89 Call (4.00)

 

Turn :2d: - :Qd: - :3h: - :Td:

 

piggio89 Check

HERO Bet (12.00)

piggio89 All-In (23.19)

HERO Call (11.19)

 

River :2d: - :Qd: - :3h: - :Td: - :6d:

 

piggio89 shows: :Ad: - :9d: (a flush, ace high)

HERO shows: :Ts: - :Qs: (two pairs, queens and tens)

 

piggio89 wins: EUR 56.88 (with a flush, ace high)

 

 

September-resultat:

 

1/9: +€136

2/9: +€254

3/9: -€49

4/9: +€1

5/9: +€114

6/9: +€86

7/9: -€34

8/9: -€98

9/9: +€89

10/9: +€201

11/9 inget lir

12/9: -€262

13/9: inget lir

14/9: +€30

15/9: -€111

 

 

tot. €358/21k händer

 

 

Nu blir det sinnessjukt många händer till denna grindlåt!: http://www.youtube.com/watch?v=HrjBddCTCmk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...