Gå till innehåll

FLO - Strategitips för Omaha FL?

Recommended Posts

Postad

Har en längre tid gått helt Ok för mig på Omaha PL, men har ofta slaskat bort en hel del på Texas limit då jag tycker det är ett roligt spel.

Nu har jag testat lite Omaha Fixed på Party, 6manna bord 1/2 (finns inte högre SH)... Ganska roligt faktiskt.

Folk synar rakt ut så fort de har något form av drag så det verkar tämligen lukrativt (Beror delvis på taxan givetvis).

Det jag tänkte på var om någon har några bra strategitips / andra tankar kring spelet.

Jag har spelat i stort sett så här:

1. Raisat/Reraisat preflop med alla hyggliga händer.

2. Kastat direkt på floppen utan någon bra hand/drag

3. Enbart bluffat på turn i oraisade potter som checkats runt på floppen (annars är potten för stor och Någon synar... :shock: )

* RP, liten kategoritagg. :) - QoS *

Postad
Om du spelar short så behöver du väl inte så vidare bra hand eller drag för att gå vidare från floppen. Backdörrsdrag är kul!

Sant så sant, och med Bra drag menade jag inte typ 16kortsrappis till nötterna eller liknande, utan nåt par + överkort + backdoor flushdrag räcker fint... Bara man tror handen kan stå om man sätter den... För som sagt, man får betalt.