Gå till innehåll

Hur hade ni spelat?


sulla

Recommended Posts

Ligger 20/180 i 20K turren, är det för brant att trycka på denna handen eller är det rätt. Ni fattar att jag loosa så postar hela handen men frågan är väl om det finns en annan väg att ta, kan syn eller fold vara riktigt? Vinner vi potten är vi megachippies

 

Drakey har 28%VPIP 2,8 agression, jag satte honom trots allt på en hand men såg chipleaden komma...

 

PokerStars Game #17707803056: Tournament #89644717, $20+$2 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2008/05/26 - 15:09:50 (ET)

Table '89644717 115' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Drakey (41198 in chips)

Seat 2: calltime (1744 in chips)

Seat 3: bmboarderbum (6853 in chips)

Seat 4: hannnes777 (34490 in chips)

Seat 5: bachelor_80 (44604 in chips)

Seat 6: SheeVaA (46735 in chips)

Seat 7: DUSTY 357 (46780 in chips)

Seat 8: dapper4 (38613 in chips)

Seat 9: Citizen King (15852 in chips)

Drakey: posts the ante 100

calltime: posts the ante 100

bmboarderbum: posts the ante 100

hannnes777: posts the ante 100

bachelor_80: posts the ante 100

SheeVaA: posts the ante 100

DUSTY 357: posts the ante 100

dapper4: posts the ante 100

Citizen King: posts the ante 100

Citizen King: posts small blind 500

Drakey: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of ClubsQueen of Clubs

calltime: folds

bmboarderbum: folds

hannnes777: folds

bachelor_80: raises 2000 to 3000

SheeVaA: folds

DUSTY 357: folds

dapper4: calls 3000

Citizen King: folds

Drakey: calls 2000

*** FLOP *** 9 of Clubs8 of Clubs7 of Hearts

Drakey: bets 10000

bachelor_80: raises 31504 to 41504 and is all-in

dapper4: calls 35513 and is all-in

Drakey: calls 28098 and is all-in

Uncalled bet (3406) returned to bachelor_80

*** TURN *** 9 of Clubs8 of Clubs7 of HeartsKing of Hearts

*** RIVER *** 9 of Clubs8 of Clubs7 of HeartsKing of Hearts4 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Drakey: shows 8 of Hearts9 of Spades (two pair, Nines and Eights)

bachelor_80: shows Ace of ClubsQueen of Clubs (high card Ace)

Drakey collected 5170 from side pot

dapper4: shows Jack of ClubsKing of Clubs (a pair of Kings)

Drakey collected 116939 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 122109 Main pot 116939. Side pot 5170. | Rake 0

Board 9 of Clubs8 of Clubs7 of HeartsKing of Hearts4 of Hearts

Seat 1: Drakey (big blind) showed 8 of Hearts9 of Spades and won (122109) with two pair, Nines and Eights

Seat 2: calltime folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: bmboarderbum folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: hannnes777 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: bachelor_80 showed Ace of ClubsQueen of Clubs and lost with high card Ace

Seat 6: SheeVaA folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: DUSTY 357 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: dapper4 (button) showed Jack of ClubsKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 9: Citizen King (small blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen raisat till 4 eller 5k pre, och sen samma

 

 

Finns nog 3-4 anledningar till att inte höja mer än 3BB här. Tänker snarare på flopbeslutet.

 

Jag bör sätta han på triss/tvåpar här någon procent har han fg drag men tror han hade checkraisat/pushat direkt då. Rimligen är det faktiskt tvåpar då han bettar ut och skyddar sig från utdragningar. Triss hade han antagligen slowat då jag till 99% kommer C-betta här. Och om jag har odds beror ju på FI2, och i läget för pushen tror jag ju aldrig att han ska vara med i potten, är ju sällan FI2 har så bra att han kan syna här.

 

Jag är kluven, klart man ska gå för att vinna och jag har ju odds så som det gick men frågan är om spelet är rätt dock, oavsett lär jag ju iofs spela så här nästa gång med, tack för feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar handen bra - de flesta brukar ta ett bett på floppen OOP som top-par halv-dålig kicker och med överpar så kan då olfa folk re-raisea. I detta fallet är bordet extremt dragift med både färg och stegdrag så det kan även vara så att FI bettar ut med någon sådan kombination. Dessutom så bettar FI så mycket att denna pot-kommittar er andra i handen - ni kan inte bara syna utan bör ställa för att kunna vinna handen.

 

Den stora oturen för dig är att de tredje spelaren i potten sitter på färgdraget så du har få chanser att träffa färgen.

 

När du ställer in har du ca 20% att vinna handen. Hade du vetat det så hade det varit korrekt att lägga handen på floppen. Nu sitter du tyvärr med sämst position -- hade dapper4 ställt in före dig så hade du kunnat lägga din hand.

 

Jag tror dock att de flesta - om de hamnat i din situation - hade spelat på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar handen bra - de flesta brukar ta ett bett på floppen OOP som top-par halv-dålig kicker och med överpar så kan då olfa folk re-raisea. I detta fallet är bordet extremt dragift med både färg och stegdrag så det kan även vara så att FI bettar ut med någon sådan kombination. Dessutom så bettar FI så mycket att denna pot-kommittar er andra i handen - ni kan inte bara syna utan bör ställa för att kunna vinna handen.

 

Den stora oturen för dig är att de tredje spelaren i potten sitter på färgdraget så du har få chanser att träffa färgen.

 

När du ställer in har du ca 20% att vinna handen. Hade du vetat det så hade det varit korrekt att lägga handen på floppen. Nu sitter du tyvärr med sämst position -- hade dapper4 ställt in före dig så hade du kunnat lägga din hand.

 

Jag tror dock att de flesta - om de hamnat i din situation - hade spelat på samma sätt.

 

 

För FI1 spelar ju handen sig självt från floppen, pre synar han ju hyfsat löst.

 

Jag har stats på typ 12% o VPIP på 25% eller så.

 

 

Dessutom får du stove:a om den handen, jag har över 30% på floppen så pottoddsen är korrekta.

 

Frågeställningen är väl snarare, jag kan vika och har en bra stack trots det då jag vet att jag ligger efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den spelar sig själv och du spelar den helt rätt, att öppna till 5x låter ju helt vansinigt jag hade snare gjort det 2,5-2,7x Blir otroligt dyrt om man ska sitta och öppna 5x och sedan vika för omslag.

Eller tycker ni att man ska variera betsizen beroende på hand och pos annars låter 5x helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den spelar sig själv och du spelar den helt rätt, att öppna till 5x låter ju helt vansinigt jag hade snare gjort det 2,5-2,7x Blir otroligt dyrt om man ska sitta och öppna 5x och sedan vika för omslag.

Eller tycker ni att man ska variera betsizen beroende på hand och pos annars låter 5x helt galet.

 

Ja 5x med AQs är lite väl tilltaget. I turneringar gillar jag att variera betsizen mer beroende på stackstorlek och image än hand och pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora oturen för dig är att de tredje spelaren i potten sitter på färgdraget så du har få chanser att träffa färgen.
Du tycker inte det är lite värre med tvåparet?

 

När man väl är uppe mot topptvå så är det ju inte direkt jätteilla att tappa 6%-enheter i equity mot 35k extra i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...